USB mikrofon til Mac
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-10-09 17:29

Købte en Samson C01U USB Studio Condenser Microphone. En såkaldt
stormembranmikrofon med USBudgang. Smart fordi man bare stikker USB kablet
fra mikrofonen ind i Macbook og optager.

Mindre smart, at jeg ikke er tilfreds med signal/støj forholdet. Har en
mistanke om, at det er Macbook (2007 model 1,83 GHz Intel Core 2 Duo). På en
ældre stationær G4 lyder det bedre, men til gængæld er en ældre stationær
ikke helt lydløs.

Er der nogen her, der har gode erfaringer med USB mikrofoner og hvilke?

Har lidt mismodigt sat den til salg i dk.marked.privat.musik
(blink blink < annonce > blink blink)

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-09 17:36

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen her, der har gode erfaringer med USB mikrofoner og hvilke?
>
> Har lidt mismodigt sat den til salg i dk.marked.privat.musik

En USB mikrofon er den "nemme" løsning hvis man bare vil have lyd ind og
ikke er så kritisk med hvordan det lyder. Den rigtige løsning er en
"rigtig" mikrofon og et analog audio/USB interface f.eks. denne:

<http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackPro.html>

hvad skal du bruge det til ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-10-09 19:39

nospamtoMike [8000 C] wrote:
> [...]
> ikke helt lydløs.
>
> Er der nogen her, der har gode erfaringer med USB mikrofoner og hvilke?

Nej, jeg har kun dårlige erfaringer med lige netop USB mikrofoner....
Hvis du vil have noget, der bare nogenlunde kan klare et rimelig std.
output, så er en ganske alm. god ECM mikrofon med et s/n forhold på mere
end -60db + en Griffin iMate faktisk bedre. - Svjh. har iMate et s/n
forhold på ca. -75dbB på mic og -85dbB på liniesignal...

Den bedste løsning vil være en lille 'mini' mixer med 2-4 mic inputs og
så et alm. liniesignal til computeren - evt. via en Behringer FControl
FCA-202 FW soundcard/-adaptor. Mixeren har et eget s/n forhold på
-110dbB på mikrofonindgangene...

Jeg bruger selv en Behringer MX802 + FCA-202 og 3 Nakamichi kondensator
mikrofoner (med cardioid eller omni karakteristik) og/eller et par
rigtig gode allround Philips ECM-8311 (semi-omni) - -63dbB vejet ved
200ohm, -69dbA uvejet eller -62dbB vejet / -71dbA uvejet ved 10kohm
(høj-ohms beregnet til meget lange kabler +10m).... OK, mine Naka'er
selvfølgelig bedre - -71dbB/-73dbA, men de var altså også til en helt
anden pris. - Vi snakker ca. 2900kr. pr. stk. i 1984. - Tilsv.
kvalitet i dag vil koste ca. 6-7000kr. pr. stk.....

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 25-10-09 13:35

On 25 Okt., 17:29, "nospamtoMike [8000 C]" <nos...@kern.dk> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen her, der har gode erfaringer med USB mikrofoner og hvilke?
>
> Har lidt mismodigt sat den til salg i dk.marked.privat.musik
Det er altid en fordel når noget skal anskaffe at gå ind på Apple.dk!
Der købes der mikrofoner, og der giver brugerne deres kommentarer Som
for eksempel en USB mkrofon med studiekvalitet, som får 5 stjerner og
som en musiker priser for endda at kunne optage klavermusik bedre end
mange proffessionelle optagelser.:

http://store.apple.com/dk/product/TF238LL/A?mco=MTA4NTk5NDU

Hilsen
Jens