Fjernsyn og computer
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-10-09 15:15

Jeg er overhovedet ikke i akut nød m,ed mit fjernsyn, når alt det nye
sker. Jeg har kabel-TV. Men det er alligevel en anledning til at tænke
på at få et nyt apparat. Men hvad skal det være, som kan et eller andet
sammen med min MbPro. F.eks.:

Bruges som monitor (lyd og billede) for, hvad der sker på computeren.
Sidde med MbP-en i sofaen og se det på fjernsynet. - Trådløst?

Afspille fra iPod/iPhone.

Min mor har lige fået et 32" Sony. Jeg kan se, at der er stik til USB og
netværkskabel. Men hvad med Airport?

Er der nogen af de nye apparater - f.eks. Sony eller Samsung - der kan
træde i forbindelse med Airport? Eller skal man sætte en dims på, så at
de kan?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-10-09 15:24

Ove Steen Smidt skrev:
> [...]
>
> Bruges som monitor (lyd og billede) for, hvad der sker på computeren.
> Sidde med MbP-en i sofaen og se det på fjernsynet. - Trådløst?

DVI skulle kunne konverteres til HDMI. Ellers kan det til components svjv.

> Afspille fra iPod/iPhone.

Du skal have et kabel der kan gå i fjernsynet. Formentlig et
component-stik. Afhænger af fjernsynet.

Alternativt køb et AppleTV :)

> Min mor har lige fået et 32" Sony. Jeg kan se, at der er stik til USB og
> netværkskabel. Men hvad med Airport?

Næppe, hvis der ikke er stik til det. Hvilken model - de kan jo en del
efterhånden.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-10-09 16:12

> [...]
>
> Alternativt køb et AppleTV :)

> Næppe, hvis der ikke er stik til det. Hvilken model - de kan jo en del

Hvis bare man vil trække kabler, er der vist ingen grænser for, hvad man
kan enten med den ene eller den anden eller tredje slags. Jeg var nu
mest nysgerrig efter, hvad man kunne uden at trække kabler.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-10-09 16:14

Ove Steen Smidt skrev:

> Hvis bare man vil trække kabler, er der vist ingen grænser for, hvad man
> kan enten med den ene eller den anden eller tredje slags. Jeg var nu
> mest nysgerrig efter, hvad man kunne uden at trække kabler.

over i dit fjernsyn.

Vil du køre trådløst skal du jo have en modtager derovre.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-09 16:17

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvis bare man vil trække kabler, er der vist ingen grænser for, hvad man
> kan enten med den ene eller den anden eller tredje slags. Jeg var nu
> mest nysgerrig efter, hvad man kunne uden at trække kabler.

Faktisk er den mest strømlinede løsning et Apple TV ... tænk på et Apple
TV som en stationær iPod tilsluttet dit TV ... du syncer den fra din mac
og kan så se film høre musik selvom din mac er slukket eller ude af
huset.

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 25-10-09 22:44

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> DVI skulle kunne konverteres til HDMI. Ellers kan det til components svjv.

DVI er, lidt forenklet, HDMI bare uden lyd.

Airport følger ikke en åben standard, så det kan man godt glemme. Der er
fjernsyn som kan kommunikere direkte med medie servere, så med det
rigtige software på Macen og et netværkskabel er man sikkert kørende. Se
i manual til TV'et hvad det kan, måske er det "bare" en internet adgang
så du kan se youtube på TV'et.

Mvh
Bruno

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-09 06:32

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> [...]
> rigtige software på Macen og et netværkskabel er man sikkert kørende. Se
> i manual til TV'et hvad det kan, måske er det "bare" en internet adgang

Jeg synes ofte, net- og USB-indgange på fjernsyn bare er til at
opgradere fjernsynets software via en pc. Man kan ikke bruge dem til
noget som sådan.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-10-09 23:41

writes:

> Airport følger ikke en åben standard, så det kan man godt glemme.

Øh, Airport er da standard IEEE 802.11?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH