Nike og iPhone 3G (ikke 3Gs)
Fra : Henrik A.

Dato : 24-10-09 13:35

Jeg er interesset i at komme ud og løbe, og i den forbindelse vil jeg prøve
Nike+

Så vidt jeg kan se kan man få en censor der kan stikkes i iPhone-stikket i
bundet hvis det ikke er seneste model man lige har.

Nu er spørgsmålet om man kan det med min "gamle" iPhone 3G (ikke 3Gs)???

Har sgu lidt svært ved at tyde apple's hjemmeside...:
http://store.apple.com/us/product/MA365/Nike-iPod-Sport-Kit?mco=Nzc1MjM5OQ#overview

Men HVIS jeg forstået det korrekt, så er det udelukkende iPhone 3Gs, iPod
Touch (2G) og seneste iPod Nano der du'er, er dette korrekt opfattet?

Mvh Henrik

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-10-09 22:04

Henrik A. <REMOVEMEhenrik_silkeborg@yahoo.dk> wrote:

> Men HVIS jeg forstået det korrekt, så er det udelukkende iPhone 3Gs, iPod
> Touch (2G) og seneste iPod Nano der du'er, er dette korrekt opfattet?

Jeg tror du har ret i at 3G ikke virker med Nike+. Har ikke gidet kigge,
for efter min mening er der en bedre løsning: Brug telefonens GPS i
kombination med software. Jeg bruger selv GPS sport fra motionx

http://sport.motionx.com/overview/

Men jeg har hørt godt om "runkeeper" som på mange måder minder om Nike+
bare via GPS

http://runkeeper.com/

--
Mvh Martin

Fra : jagge

Dato : 25-10-09 09:47

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> http://sport.motionx.com/overview/

Hey

Har lige hentet den og ærgrer mig allerede lidt. De kort er da elendige.
Det ser ud til at den henter fra bing maps. I odense er sattelit
billederne rigtig gode, men når man bevæger sig ud på landet er de jo
ubrugelige.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-10-09 16:33

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> Det ser ud til at den henter fra bing maps. I odense er sattelit
> billederne rigtig gode, men når man bevæger sig ud på landet er de jo

De kort jeg får frem i Motionx står der "Google" printet på nede i
venstre hjørne!?

Men jeg bruger også primært Motionx til at holde styr på tid, afstand og
hastighed. Man kan jo også hente data ind på Mac'en og bruge Googles
maps/earth til at tjekke hvor man lige har været

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-09 16:37

> [...]

> hastighed. Man kan jo også hente data ind på Mac'en og bruge Googles
> maps/earth til at tjekke hvor man lige har været

nemlig .. jeg bruger MotionX til at holde styr på mine cykelture ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-09 02:59

> nemlig .. jeg bruger MotionX til at holde styr på mine cykelture ...

Holde styr?

Jeg bruger Navigator - for at finde den letteste vej. På min cykel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-09 06:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Holde styr?
>
> Jeg bruger Navigator - for at finde den letteste vej. På min cykel.

Hvis man dyrker seriøs motion og træning, vil man ofte gerne lave en
træningsdagbog over sine træningsture. Så kan man se tilbage på, hvor
meget og hvordan man har trænet. Når man så ved, om man har haft en god
eller dårlig sæson, kan man lære af erfaringen og gøre sin træning mere
effektiv. Almindelige mennesker, der bare kører rundt, har ikke brug for
den funktion.
Jeg holder også selv øje med mine løbe- og cykelture, hvor jeg
bruger en Garmin Forerunner 305 GPS. Det er ikke livet om at gøre, da
jeg langt fra er professionel, men når nu funktionen er der, er det
meget sjovt at lægge sine ture ind på computeren. Om ikke andet, så er
det meget skægt at se, hvor langt man har cyklet på et år. Her i foråret
skulle jeg ret hurtigt træne mig op til en uges cykleferie i Italien.
Her var det godt at kunne holde øje med sin træning så jeg kunne
planlægge at træne nok uden at overanstrenge mig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-09 06:41

> [...]
> Her var det godt at kunne holde øje med sin træning så jeg kunne
> planlægge at træne nok uden at overanstrenge mig.

Ja, jeg bruger blot min cykel som almindeligt transportmiddel. Kun når
det styrtregner eller når der er for langt tager jeg bus eller tog ...
det burde vel i øvrigt også give nok motion. Der er i øvrigt mange
ivrige amatør-sportsfolk der ødelægger deres krop med /for/ megen motion
.... jeg er i hvert fald stødt ind i 50-årige der har ødelagt ryggen som
følge af for megen spillen fodbold i deres yngre dage ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-09 18:08

> [...]

> ... jeg er i hvert fald stødt ind i 50-årige der har ødelagt ryggen som
> følge af for megen spillen fodbold i deres yngre dage ...

Alt er jo skidt, hvis man overdriver det. Det gælder også motion. Det er
et faktum, at det er usundt ikke at røre sig, som mange mennesker ikke
gør i vore dage med al mulig komfort og hjælpemidler. Om man så rører
sig ved at motionere eller dyrke sport, eller blot rører sig i hverdagen
ved at cykle, tage trappen, ordne have osv. er jo ligegyldigt for
kroppen.
Folk der ikke går ind for sport, mener naturligvis, at sport kan
være farlig. Folk der ryger, mener naturligvis ikke, at rygning er så
farlig osv. Jeg kan forestille mig, at du ikke er sportsmand, og derfor
mener du, at sport er farlig. Det er også fint nok, at du rører dig ved
at cykle og bevæge dig til hverdag. Så behøver du ikke dyrke sport.
Hvis man til gengæld ser på statistikken, så er der mange gange
flere, der bliver syge af usund levevis uden motion, end der bliver syge
af sport. Dit eksempel med ryggen f.eks. kan jo skyldes alt muligt
andet. Alle har jo ondt i ryggen. Jeg har det også tit, og jeg har
aldrig spillet 10 minutter fodbold. Det er jo ikke til at vide, om ondt
i ryggen skyldes fodbold. Derfor kan en person med ondt i ryggen godt
mene, det skyldes fodbold. På samme måde mener alle gamle rygere med
rygerlunger også, at deres dårlige lunger skyldes diesel-os på
arbejdspladsen eller noget andet, de ikke er herrer over. Det er aldrig
cigaretterne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-09 18:49

> [...]
> gør i vore dage med al mulig komfort og hjælpemidler. Om man så rører
> sig ved at motionere eller dyrke sport, eller blot rører sig i hverdagen

Tage trappen? Jeg bor på 3. sal i en ejendom - uden elevator.

> [...]

> mener du, at sport er farlig. Det er også fint nok, at du rører dig ved
> at cykle og bevæge dig til hverdag. Så behøver du ikke dyrke sport.

Jeg mener ikke at sport er farlig. Men at /elitesport/ er det.

> [...]
> rygerlunger også, at deres dårlige lunger skyldes diesel-os på
> arbejdspladsen eller noget andet, de ikke er herrer over. Det er aldrig

Hans egen forklaring på rygproblemerne var at han som unge havde drejet
sig meget, når han spillede fodbold.

Men mange midaldrendes rygproblemer skyldes nok at de som små gik med en
tung skoletaske - i hånden ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-10-09 07:22

Henrik Münster skrev:

> [...]
> eller dårlig sæson, kan man lære af erfaringen og gøre sin træning mere
> effektiv. Almindelige mennesker, der bare kører rundt, har ikke brug for

Nøgleordet her er vel "målrettet"? Når man træner målrettet er der
noget man bevidst ønsker at forbedre.

Jeg er fornyligt blevet gjort opmærksom på at det kræver 10 års daglig,
målrettet træning at opnå verdensklasse indenfor et felt. Faktisk så
målrettet at der er træner/underviser på for at holde momentum gennem
pensum.

Det var faktisk ret interessant - og er opsummeret her:

http://rogercostello.wordpress.com/category/10-year-rule-for-exceptional-performance/

(men så må du og jeg vel snart have verdensklasse på usenet? )

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-10-09 07:18

Per Rønne skrev:

> Holde styr?
>
> Jeg bruger Navigator - for at finde den letteste vej. På min cykel.

Når man kører på cykel er det da en god ide at holde på styret?

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-09 09:22

> Når man kører på cykel er det da en god ide at holde på styret?

Jep.

<http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp?AHANR=03RAP2741AP6U&VGR=M2700>

<http://mediamac.comon.dk/index.php/forum/show/tid=103717>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 25-10-09 20:21

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> De kort jeg får frem i Motionx står der "Google" printet på nede i

Mærkelig ved mig er det Bing. Jeg leder efter om man har et sted hvor
man kan vælge.

MVH

Jakob

Fra : Jonas Jalling

Dato : 24-10-09 22:55

Henrik A. skrev:
> [...]
>

> Men HVIS jeg forstået det korrekt, så er det udelukkende iPhone 3Gs,
> iPod Touch (2G) og seneste iPod Nano der du'er, er dette korrekt opfattet?

Hej Henrik,

den virker til iPhone 3Gs, iPod Touch (2G), samt hele Nano-familien.
Se evt. nederst på denne side
<http://store.apple.com/us/product/MA365/Nike-iPod-Sport-Kit?mco=Nzc1MjM5OQ>

Mvh Jonas