| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Adgang til DK-Hostmaster i Opera Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  23-10-09 08:05 |  
  |  
 
            Hej alle
 Når jeg prøvet at åbne DK-Hostmasters side i Opera (9.64) lukker
 den af med fejlbesked:
      Sikker forbindelse: fatal fejl (44)
      https://www.dk-hostmaster.dk/
     Certifikatet er blevet tilbagekaldt af udstederen.
 Hvis jeg i stedet bruger Firefox, er der intet problem. Er der
 nogen der ved hvad forklaringen er?
 -- 
 Bertel
 http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO:  http://fiduso.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bertel Lund Hansen (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  23-10-09 08:36 |  
  |  
 
            Bertel Lund Hansen skrev:
 > Når jeg prøvet at åbne DK-Hostmasters side i Opera (9.64) lukker
 > den af med fejlbesked:
 Jeg prøvede lige med en frisk installation af version 10. Den
 giver samme besked.
 -- 
 Bertel
 http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO:  http://fiduso.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kurt Hansen (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kurt Hansen | 
  Dato :  23-10-09 13:18 |  
  |  
 
            On Fri, 23 Oct 2009 09:05:28 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:
 > Når jeg prøvet at åbne DK-Hostmasters side i Opera (9.64) lukker
 > den af med fejlbesked:
 > 
 >      Sikker forbindelse: fatal fejl (44)
 > 
 >       https://www.dk-hostmaster.dk/
> 
 >      Certifikatet er blevet tilbagekaldt af udstederen.
 > 
 > Hvis jeg i stedet bruger Firefox, er der intet problem. Er der
 > nogen der ved hvad forklaringen er?
 Opera?
 -- 
 Venlig hilsen
 Kurt Hansen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Bertel Lund Hansen (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  23-10-09 15:28 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            Kurt Hansen (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kurt Hansen | 
  Dato :  23-10-09 19:37 |  
  |   
            On Fri, 23 Oct 2009 16:27:42 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:
 
 > Kurt Hansen skrev:
 > 
 >> Opera?
 > 
 > Tak for svaret. Det var en kolossal hjælp.
 
 On Fri, 23 Oct 2009 19:17:26 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:
 
 > Ja, det passer meget godt. Før jeg gik til menuen Hjælp > Led efter
 > opdateringer fik jeg meddelsen om tilbagekaldt certifikat. Efter og en
 > genstart af Opera kom jeg ok igennem. De har sandsynligvis rettet
 > certifikatissuet på serveren.
 -- 
 Venlig hilsen
 Kurt Hansen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Christian Bohr-Halli~ (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian Bohr-Halli~ | 
  Dato :  23-10-09 20:47 |  
  |  
 
            On Fri, 23 Oct 2009 20:37:19 +0200, Kurt Hansen wrote:
 >>> Opera?
 >> 
 >> Tak for svaret. Det var en kolossal hjælp.
 > 
 > On Fri, 23 Oct 2009 19:17:26 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:
 > 
 >> Ja, det passer meget godt. Før jeg gik til menuen Hjælp > Led efter
 >> opdateringer fik jeg meddelsen om tilbagekaldt certifikat. Efter og en
 >> genstart af Opera kom jeg ok igennem. De har sandsynligvis rettet
 >> certifikatissuet på serveren.
 Øh? Hvad er din pointe?
 Opera henter automatisk  http://www.entrust.net/CRL/net1.crl og bruger den
 til at verificere om et certifikat er til at stole på. Når det ikke er det,
 har Opera et problem fordi andre ikke har samme sikkerhed indbygget? 
 -- 
    What is life, except excuse for death,
    or death, but an escape from life. -Ukendt
  
    Fly Opera -  http://opera.softwolves.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Kurt Hansen (24-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kurt Hansen | 
  Dato :  24-10-09 06:17 |  
  |   
            On Fri, 23 Oct 2009 21:46:40 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:
 
 > On Fri, 23 Oct 2009 20:37:19 +0200, Kurt Hansen wrote:
 > 
 >>>> Opera?
 >>> 
 >>> Tak for svaret. Det var en kolossal hjælp.
 >> 
 >> On Fri, 23 Oct 2009 19:17:26 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:
 >> 
 >>> Ja, det passer meget godt. Før jeg gik til menuen Hjælp > Led efter
 >>> opdateringer fik jeg meddelsen om tilbagekaldt certifikat. Efter og en
 >>> genstart af Opera kom jeg ok igennem. De har sandsynligvis rettet
 >>> certifikatissuet på serveren.
 > 
 > Øh? Hvad er din pointe?
 
 Bertel blev pikeret over min påpegning af, at det nok var (hans) Opera der
 var noget galt med. Jeg tillod mig at citere dit svar, som viste at det nok
 var der hunden lå begravet.
 
 Hvis du føler dig misbrugt, beklager jeg og undskylder.
 -- 
 Venlig hilsen
 Kurt Hansen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Bertel Lund Hansen (24-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  24-10-09 08:15 |  
  |  
 
            Kurt Hansen skrev:
 > Bertel blev pikeret over min påpegning af, at det nok var (hans) Opera der
 > var noget galt med.
 Nej. Du påpegede intet som helst. Du anede ikke om det var Opera,
 DK-Hostmaster eller mit system det var galt med eller sågar en
 fejl 40.
 > Jeg tillod mig at citere dit svar, som viste at det nok
 > var der hunden lå begravet.
 Det var heller ikke til nogen nytte. Tror du jeg starter en tråd
 og derefter undlader at læse svarene?
 -- 
 Bertel
 http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO:  http://fiduso.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Christian Bohr-Halli~ (24-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian Bohr-Halli~ | 
  Dato :  24-10-09 08:25 |  
  |  
 
            On Sat, 24 Oct 2009 07:17:12 +0200, Kurt Hansen wrote:
 >>> On Fri, 23 Oct 2009 19:17:26 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:
 >>> 
 >>>> Ja, det passer meget godt. Før jeg gik til menuen Hjælp > Led efter
 --klip--
 >> Øh? Hvad er din pointe?
 > 
 > Bertel blev pikeret over min påpegning af, at det nok var (hans) Opera der
 > var noget galt med. Jeg tillod mig at citere dit svar, som viste at det nok
 > var der hunden lå begravet.
 Jeg synes netop, mine svar siger, at det ikke som sådan er et problem med
 Opera. Det er et problem med et servercertifikat. Du se det samme i Safari.
 Du ser det samme i FF (når man manuelt har sat den til at anvende CRL'en). 
 
 -- 
    What is life, except excuse for death,
    or death, but an escape from life. -Ukendt
  
    Fly Opera -  http://opera.softwolves.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Christian Bohr-Halli~ (24-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian Bohr-Halli~ | 
  Dato :  24-10-09 08:43 |  
  |  
 
            On Sat, 24 Oct 2009 09:24:30 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:
 > Jeg synes netop, mine svar siger, at det ikke som sådan er et problem med
 > Opera. Det er et problem med et servercertifikat. Du se det samme i Safari.
 > Du ser det samme i FF (når man manuelt har sat den til at anvende CRL'en).
 Sådan ser det ud i FF med CRL'en af i går omkring 17 tiden (både i går og i
 dag):  http://div.softwolves.dk/temp/ff_dkhost_CRL_2410_kl17.PNG
Vælger jeg så at opdatere CRL'en i dag, kommer jeg ok igennem til siden.
 -- 
    What is life, except excuse for death,
    or death, but an escape from life. -Ukendt
  
    Fly Opera -  http://opera.softwolves.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian Bohr-Halli~ (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian Bohr-Halli~ | 
  Dato :  23-10-09 18:09 |  
  |  
 
            On Fri, 23 Oct 2009 14:18:00 +0200, Kurt Hansen wrote:
 >>      Certifikatet er blevet tilbagekaldt af udstederen.
 >> 
 >> Hvis jeg i stedet bruger Firefox, er der intet problem. Er der
 >> nogen der ved hvad forklaringen er?
 > Opera?
 Hvis du vil se det på den led, så er problemet nærmere FireFox og andre
 usikre browsere.
 
 Opera henter automatisk certifikattilbagekaldelseslister ned og tjekker, om
 et certifikat er blevet tilbagekaldt. Er det dette, skal mannaturligvis
 ikke stole på det. Det gør bl.a. FF ikke af sig selv. Her skal man selv
 finde hver enkelt certificeringsceenters CRL og tilføje det til ens FF. I
 aktuelle tilfælde kan man jo prøve at tilføje
 http://www.entrust.net/CRL/net1.crl til fx FF (Indstillinger, Funktioner,
 Avanceret, Tilbagekaldelsesliste, Importer, indsæt URL
 http://www.entrust.net/CRL/net1.crl og genstart FF) . Så får man samme
 meddelelse som i Opera. Det gør man i øvrigt også i Safari, men der får man
 lov til at fortsætte alligevel.
 -- 
    What is life, except excuse for death,
    or death, but an escape from life. -Ukendt
  
    Fly Opera -  http://opera.softwolves.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Svend Erik Jensen (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Svend Erik Jensen | 
  Dato :  23-10-09 16:37 |  
  |   
            On Fri, 23 Oct 2009 09:05:28 +0200, Bertel Lund Hansen wrote in
 dk.edb.internet.software.browser
 <i8l2e5975j1bjuk6iltb1auhk4t5t4jrfo@news.stofanet.dk>:
 
 >Hej alle
 >
 >Når jeg prøvet at åbne DK-Hostmasters side i Opera (9.64) lukker
 >den af med fejlbesked:
 
 Min gør det samme. Opera må være mere stringent med certifikaters
 gyldighed.
 -- 
 Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
 Svend Erik Jensen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per H (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per H | 
  Dato :  23-10-09 17:09 |  
  |  
 
            On Fri, 23 Oct 2009 09:05:28 +0200, Bertel Lund Hansen
 <unospamo@lundhansen.dk> wrote:
 >Hej alle
 >
 >Når jeg prøvet at åbne DK-Hostmasters side i Opera (9.64) lukker
 >den af med fejlbesked:
 >
 >     Sikker forbindelse: fatal fejl (44)
 >
 >      https://www.dk-hostmaster.dk/
>
 >     Certifikatet er blevet tilbagekaldt af udstederen.
 ingen problemer her..
 Version
 9.64
 Build
 10487
 Platform
 Win32
 System
 Windows XP
 -- 
 Mvh
 per
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian Bohr-Halli~ (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian Bohr-Halli~ | 
  Dato :  23-10-09 18:10 |  
  |  
 
            On Fri, 23 Oct 2009 18:08:57 +0200, Per H wrote:
 >>     Certifikatet er blevet tilbagekaldt af udstederen.
 > ingen problemer her..
 > Version
 > 9.64
 Af nysgerrighed: Prøv at vælge menuen Hjælp > Led efter opdateringer
 Om jeg husker ret, opdaterer den der certifikattilbagekaldelseslisterne.
 -- 
    What is life, except excuse for death,
    or death, but an escape from life. -Ukendt
  
    Fly Opera -  http://opera.softwolves.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Christian Bohr-Halli~ (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian Bohr-Halli~ | 
  Dato :  23-10-09 18:17 |  
  |  
 
            On Fri, 23 Oct 2009 19:10:26 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:
 >>>     Certifikatet er blevet tilbagekaldt af udstederen.
 >> ingen problemer her..
 >> Version
 >> 9.64
 > Af nysgerrighed: Prøv at vælge menuen Hjælp > Led efter opdateringer
 > Om jeg husker ret, opdaterer den der certifikattilbagekaldelseslisterne.
 Ja, det passer meget godt. Før jeg gik til menuen Hjælp > Led efter
 opdateringer fik jeg meddelsen om tilbagekaldt certifikat. Efter og en
 genstart af Opera kom jeg ok igennem. De har sandsynligvis rettet
 certifikatissuet på serveren.
 -- 
    What is life, except excuse for death,
    or death, but an escape from life. -Ukendt
  
    Fly Opera -  http://opera.softwolves.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Bertel Lund Hansen (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  23-10-09 19:56 |  
  |  
 
            Christian Bohr-Halling skrev:
 > Ja, det passer meget godt. Før jeg gik til menuen Hjælp > Led efter
 > opdateringer fik jeg meddelsen om tilbagekaldt certifikat. Efter og en
 > genstart af Opera kom jeg ok igennem. De har sandsynligvis rettet
 > certifikatissuet på serveren.
 Tak, det klarede problemet.
 -- 
 Bertel
 http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO:  http://fiduso.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per H (23-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per H | 
  Dato :  23-10-09 17:28 |  
  |  
 
            On Fri, 23 Oct 2009 09:05:28 +0200, Bertel Lund Hansen
 <unospamo@lundhansen.dk> wrote:
 >Hej alle
 >
 >Når jeg prøvet at åbne DK-Hostmasters side i Opera (9.64) lukker
 >den af med fejlbesked:
 >
 >     Sikker forbindelse: fatal fejl (44)
 >
 >      https://www.dk-hostmaster.dk/
>
 >     Certifikatet er blevet tilbagekaldt af udstederen.
  heller ingen problemer i 10érn
 Version
 10.00
 Build
 1750
 Platform
 Win32
 System
 Windows XP
 Java
 Sun Java Runtime Environment version 1.6
 XHTML+Voice
 Plug-in ikke indlæst
 men jeg kunne ikke opdatere fra opera, men måtte hente filen, via
 firefox.   !
 -- 
 Mvh
 per
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |