| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Slukke kabelmodem - må man det? Fra : cje | 
  Dato :  26-09-09 10:04 |  
  |   
            hej!
 
 Kan nogen be- eller afkræfte den påstand, jeg netop har hørt fra Stofa-
 support om, at man skal lade være med at slukke sit modem når det ikke
 er i brug, da det så skal "ringe op" til netværket hver gang  og det
 kan et modem i længden ikke holde til?! Det skulle bla. medføre en
 ustabil forbindelse...
 
 Jeg slukker for al hardware, som ikke bruges - også mit modem. Jeg har
 haft det i snart 4 år, og det virker endnu selvom det stort set er
 blevet tændt mindst en gang hver dag.
 
 Har det noget på sig?
 
 Mvh
 Claus
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per (26-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per | 
  Dato :  26-09-09 18:01 |  
  |   
            cje wrote:
 > hej!
 >
 > Kan nogen be- eller afkræfte den påstand, jeg netop har hørt fra
 > Stofa- support om, at man skal lade være med at slukke sit modem når
 > det ikke er i brug, da det så skal "ringe op" til netværket hver gang
 > og det kan et modem i længden ikke holde til?! Det skulle bla.
 > medføre en ustabil forbindelse...
 >
 > Jeg slukker for al hardware, som ikke bruges - også mit modem. Jeg har
 > haft det i snart 4 år, og det virker endnu selvom det stort set er
 > blevet tændt mindst en gang hver dag.
 >
 > Har det noget på sig?
 >
 >
 Ja den skal "ringe op" til netværket hver gang den har været slukket - det 
 tager så 30 sek - 1 min at få en IP adr. tildelt.
 
 Nej din forbindelse bliver ikke det mindste ustabil af dette. Nogen gange 
 kan det endda være en fordel at genstarte sit modem/router for at få en 
 bedre forbindelse !!!
 
 Nej det betyder INTET for dit udstyr - alt mit bliver også slukket. Der er 
 endda god økonomi og miljø i at slukke alt hvad man ikke bruger.
 
 Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
 
 mvh. Per
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Robert Piil (26-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Robert Piil | 
  Dato :  26-09-09 20:52 |  
  |  
 
            Per skrev:
 > Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
 Mon ikke det er noget med at de sender opdateringer ud til 
 Zaptor-boksene om natten ind imellem.
 -- 
 Robert Piil
 http://piil.org/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            skibber (27-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : skibber | 
  Dato :  27-09-09 11:27 |  
  |   
            On 26-09-2009 21:51:50, Robert Piil wrote:
 > Per skrev:
 > 
 >> Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
 > 
 > Mon ikke det er noget med at de sender opdateringer ud til
 > Zaptor-boksene om natten ind imellem.
 > 
 
 Måske men kan de ikke få forbindelse
 ligger den opdatering sikkert på hold
 til du er på igen.
 
 /fb
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bjarke Hansen (01-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke Hansen | 
  Dato :  01-10-09 11:14 |  
  |   
            On 26 Sep., 19:01, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
 
 > Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
 
 tjaa det skal du vist ikke være så sikker på.... Hvis du kigger på en
 støjmålling af kabel-tv nettet så støjer modemmerne ret meget når de
 starter op.. Men det er nok ikke det store der kan gøres for det...
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           cje (04-10-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : cje | 
  Dato :  04-10-09 23:48 |  
  |   
            
 >
 > Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
 >
 > mvh. Per
 
 Det lyder desværre rigtigt. Den egentlige grund til at jeg kontaktede
 support var, at jeg kun får under 1/3 i download-hastighed i forhold
 til hvad forbindelsen burde levere.
 
 I går ringede jeg igen og fik fat på en anden medarbejder, som seriøst
 gik ind i problemstillingen, og efterfølgende fandt ud af, at mit
 modem har en fejl, som forhindrer fuld hastighed. Ombytning på vej!
 
 /cje
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |