| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Bliver ofte smidt af netværk - bliver vanv~ Fra : Ukendt | 
  Dato :  23-09-09 17:06 |  
  |   
            Hej alle.
 
 Jeg er begyndt at få det problem, at jeg bliver smidt af mit netværk i tide 
 og utide - det er aldrig sket før, men er nu pludseligt hverdags 
 kost....meget træls.
 
 Kører trådløst på min bærebare pc via en Netgear Router, som er en del år 
 gammel - men det er ikke kun den trådløse forbindelse som forsvinder - det 
 sker tilsyneladende også for min stationære pc, som kører via kabel.
 
 Har lagt mærke til, at det tilsyneladende er selve min bredbåndsforbindelse 
 som forsvinder og ikke kun det trådløse....
 
 Ved gør jeg for at fejlsøge - anvender TDC bredbånd?
 
 mvh
 
 Jesper 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           jos (23-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : jos | 
  Dato :  23-09-09 17:31 |  
  |   
            Jesper wrote:
 > Hej alle.
 >
 > Jeg er begyndt at få det problem, at jeg bliver smidt af mit netværk
 > i tide og utide - det er aldrig sket før, men er nu pludseligt
 > hverdags kost....meget træls.
 >
 > Kører trådløst på min bærebare pc via en Netgear Router, som er en
 > del år gammel - men det er ikke kun den trådløse forbindelse som
 > forsvinder - det sker tilsyneladende også for min stationære pc, som
 > kører via kabel.
 > Har lagt mærke til, at det tilsyneladende er selve min
 > bredbåndsforbindelse som forsvinder og ikke kun det trådløse....
 >
 > Ved gør jeg for at fejlsøge - anvender TDC bredbånd?
 >
 > mvh
 >
 > Jesper
 
 Jeg har ofte oplevet, hvor en ellers stabil internetforbindelse pludeseligt 
 får disse symptomer, skyldes det at udbyderen lige har "foræret" en bedre 
 forbindelse, typisk fordoblet. Derved kan den stabile gamle router ikke mere 
 følge med, og udløser pakketab med retransmissioner tilfølge, og dermed 
 udfald..
 
 finn 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Stig Christensen (23-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Stig Christensen | 
  Dato :  23-09-09 18:17 |  
  |   
            
 "jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4aba4d37$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Jeg har ofte oplevet, hvor en ellers stabil internetforbindelse 
 > pludeseligt får disse symptomer, skyldes det at udbyderen lige har 
 > "foræret" en bedre forbindelse, typisk fordoblet. Derved kan den stabile 
 > gamle router ikke mere følge med, og udløser pakketab med retransmissioner 
 > tilfølge, og dermed udfald..
 >
 > finn
 Eller også så er kobberet ikke godt nok, det har jeg selv oplevet,
 TDC hævede hastigheden fra 4 til 8 Mbit, og så kørte det hammer ustabilt,
 da hastigheden blev skruet ned til 4 Mbit, så kørte det stabilt igen..
 Der kan selvfølgelig også være tale om fejl på selve TDC linjen
 Stig 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (23-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  23-09-09 19:06 |  
  |   
            >> gamle router ikke mere følge med, og udløser pakketab med 
 >> retransmissioner tilfølge, og dermed udfald..
 >> finn
 > Eller også så er kobberet ikke godt nok, det har jeg selv oplevet,
 > TDC hævede hastigheden fra 4 til 8 Mbit, og så kørte det hammer ustabilt,
 > da hastigheden blev skruet ned til 4 Mbit, så kørte det stabilt igen..
 > Der kan selvfølgelig også være tale om fejl på selve TDC linjen
 > Stig
 
 Begge kan jo forholdvis nemt testes ved at sætte pc'en direkte på adsl 
 porten inden routeren
 
 /karsten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Max (23-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  23-09-09 20:02 |  
  |   
            Hej Karsten
 
 > Begge kan jo forholdvis nemt testes ved at sætte pc'en direkte på adsl
 > porten inden routeren
 
 På de nye routere er der ikke den mulighed.
 
 -- 
 Mvh Max 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (24-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  24-09-09 07:54 |  
  |   
            
 "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:4aba7088$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hej Karsten
 >
 >> Begge kan jo forholdvis nemt testes ved at sætte pc'en direkte på adsl
 >> porten inden routeren
 > På de nye routere er der ikke den mulighed.
 
 
 Jeg mente :
 
 1. Tag stikket ud af WAN-siden på routeren (det der går til dit adsl-modem)
 2. Sæt selvsamme stik direkte i din pc's netværksstik
 3. Check om fejlen følger med.
     Ja : Fejlen ligger hos TDC
     Nej : Fejlen ligger i dit udstyr.
 
 /karsten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Max (24-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  24-09-09 12:07 |  
  |   
            Hej Karsten
 
 > 1. Tag stikket ud af WAN-siden på routeren (det der går til dit
 > adsl-modem) 2. Sæt selvsamme stik direkte i din pc's netværksstik
 > 3. Check om fejlen følger med.
 >    Ja : Fejlen ligger hos TDC
 >    Nej : Fejlen ligger i dit udstyr.
 
 Som jeg skrev, den mulighed findes ikke på
 de nye routere fra TDC, Der er der kun telefonledningen
 til routeren og stik på LAN side.
 
 -- 
 Mvh Max 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Johannes Jørgensen (24-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johannes Jørgensen | 
  Dato :  24-09-09 14:15 |  
  |   
            
 "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message 
 news:4abb5208$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej Karsten
 >
 >> 1. Tag stikket ud af WAN-siden på routeren (det der går til dit
 >> adsl-modem) 2. Sæt selvsamme stik direkte i din pc's netværksstik
 >> 3. Check om fejlen følger med.
 >>    Ja : Fejlen ligger hos TDC
 >>    Nej : Fejlen ligger i dit udstyr.
 >
 > Som jeg skrev, den mulighed findes ikke på
 > de nye routere fra TDC, Der er der kun telefonledningen
 > til routeren og stik på LAN side.
 >
 > -- 
 > Mvh Max
 
 Mener du dermed at modem og router er bygget sammen, for i så fald, er der 
 jo ingen tvivl om at det er TDC's problem, også er det jo bare at fejlmelde 
 til TDC.
 
 JJ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Max (24-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  24-09-09 14:36 |  
  |   
            Hej Johannes
 
 > Mener du dermed at modem og router er bygget sammen, for i så fald,
 > er der jo ingen tvivl om at det er TDC's problem, også er det jo bare
 > at fejlmelde til TDC.
 
 Ja, sådan er den sidste jeg har fået. Der er også trådløs net i den
 og telefonerne til bredbåndstelefoni tilsluttes også direkte til den.
 
 Om det er TDC's problem kan være vanskelig at definere, jeg har
 oplevet at blive smidt af ved for mange samtidige forbindelser ud
 af huset.
 
 -- 
 Mvh Max 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Ukendt (24-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  24-09-09 16:40 |  
  |   
            >> Mener du dermed at modem og router er bygget sammen, for i så fald,
 >> er der jo ingen tvivl om at det er TDC's problem, også er det jo bare
 >> at fejlmelde til TDC.
 >
 > Ja, sådan er den sidste jeg har fået. Der er også trådløs net i den
 > og telefonerne til bredbåndstelefoni tilsluttes også direkte til den.
 >
 > Om det er TDC's problem kan være vanskelig at definere, jeg har
 > oplevet at blive smidt af ved for mange samtidige forbindelser ud
 > af huset.
 
 Så må du jo sætte din pc direkte på LANporten og teste derfra (prøv gerne 
 med to pc'er - en ad gangen) og som Johannes skriver, hvis der stadig er 
 fejl er det jo helt sikkert hos TDC fejlen er.
 
 /karsten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Max (24-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  24-09-09 18:42 |  
  |   
            Hej Karsten
 
 > Så må du jo sætte din pc direkte på LANporten og teste derfra (prøv
 > gerne med to pc'er - en ad gangen) og som Johannes skriver, hvis der
 > stadig er fejl er det jo helt sikkert hos TDC fejlen er.
 
 Jo, men jeg har ingen fejl.
 
 -- 
 Mvh Max 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Frank (24-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frank | 
  Dato :  24-09-09 09:55 |  
  |   
            Hej
 
 "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:4aba7088$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > På de nye routere er der ikke den mulighed.
 
 Og i det oprindelige indlæg stod der:
 
 "Kører trådløst på min bærebare pc via en Netgear Router, som er en del år
 gammel "
 
 Det er nok ikke en ny router....
 
 Mvh
 Frank 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Johannes Jørgensen (23-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johannes Jørgensen | 
  Dato :  23-09-09 18:14 |  
  |   
            
 "Jesper" <christop at post1.dknet.dk> wrote in message 
 news:4aba476d$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej alle.
 >
 > Jeg er begyndt at få det problem, at jeg bliver smidt af mit netværk i 
 > tide og utide - det er aldrig sket før, men er nu pludseligt hverdags 
 > kost....meget træls.
 >
 > Kører trådløst på min bærebare pc via en Netgear Router, som er en del år 
 > gammel - men det er ikke kun den trådløse forbindelse som forsvinder - det 
 > sker tilsyneladende også for min stationære pc, som kører via kabel.
 >
 > Har lagt mærke til, at det tilsyneladende er selve min 
 > bredbåndsforbindelse som forsvinder og ikke kun det trådløse....
 >
 > Ved gør jeg for at fejlsøge - anvender TDC bredbånd?
 >
 > mvh
 >
 > Jesper
 Du ringer til TDC og fejlmelder.
 
 Jeg har selv lige været udsat for det samme, og de flyttede min forbindelse 
 over på en som sender lidt kraftiger, og der har ikke været problemer siden.
 
 JJ
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Lund (23-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Lund | 
  Dato :  23-09-09 20:54 |  
  |   
            Max wrote:
 
 >> Begge kan jo forholdvis nemt testes ved at sætte pc'en direkte på adsl
 >> porten inden routeren
 > 
 > PÃ¥ de nye routere er der ikke den mulighed.
 
 Er der ingen LAN porte på routeren?
 
 -- 
 Jesper Lund
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper (26-09-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper | 
  Dato :  26-09-09 08:24 |  
  |   
            
 "Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4aba476d$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej alle.
 >
 > Jeg er begyndt at få det problem, at jeg bliver smidt af mit netværk i 
 > tide og utide - det er aldrig sket før, men er nu pludseligt hverdags 
 > kost....meget træls.
 >
 > Kører trådløst på min bærebare pc via en Netgear Router, som er en del år 
 > gammel - men det er ikke kun den trådløse forbindelse som forsvinder - det 
 > sker tilsyneladende også for min stationære pc, som kører via kabel.
 >
 > Har lagt mærke til, at det tilsyneladende er selve min 
 > bredbåndsforbindelse som forsvinder og ikke kun det trådløse....
 >
 > Ved gør jeg for at fejlsøge - anvender TDC bredbånd?
 >
 > mvh
 >
 > Jesper
 
 
 Tak for jeres svar.
 
 mvh
 
 Jesper 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |