/ Forside / Teknologi / Udvikling / PHP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
PHP
#NavnPoint
rfh 3959
natmaden 3372
poul_from 3310
funbreak 2700
stone47 2230
Jin2k 1960
Angband 1743
Bjerner 1249
refi 1185
10  Interkril.. 1146
Problem med passwordbeskyttelse
Fra : Marcia Bossen Braddy


Dato : 31-07-09 19:37

Hej NG

Jeg har på www.hjemmesideskolen.dk fundet et komplet sæt scripts
til at passwordbeskytte sider. Jeg har downloadet alle filerne og
kan _næsten_ få det til at virke.

Mit problem opstår, når jeg indtaster det korrekte brugernavn og
password og gerne skulle sendes videre til den fil der på
hjemmesiden er kaldt login.php. I stedet lander jeg på den fil,
der er døbt bruger.php med følgende fejlmelding:

<klip>
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send
session cookie - headers already sent by (output started at
C:\Downloads\xampp\htdocs\php-single\bruger.php:1) in
C:\Downloads\xampp\htdocs\php-single\bruger.php on line 7

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send
session cache limiter - headers already sent (output started at
C:\Downloads\xampp\htdocs\php-single\bruger.php:1) in
C:\Downloads\xampp\htdocs\php-single\bruger.php on line 7

Warning: Cannot modify header information - headers already sent
by (output started at
C:\Downloads\xampp\htdocs\php-single\bruger.php:1) in
C:\Downloads\xampp\htdocs\php-single\bruger.php on line 11
</klip>

Jeg har ikke særligt meget kendskab til php, så kan ikke finde ud
af, hvad der kan være galt.

Alle mine sider ligger indtil videre lokalt og tænker at det vel
ikke gør den store forskel om jeg lægger dem ud - alle andre vil
vel kun kunne se html-koderne og ikke php-koderne, som jeg
formoder jeg har kludret i, ikke?


På forhånd tak

/M

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Erik Ginnerskov (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 31-07-09 21:26

Marcia Bossen Braddy wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har på www.hjemmesideskolen.dk fundet et komplet sæt scripts
> til at passwordbeskytte sider. Jeg har downloadet alle filerne og
> kan _næsten_ få det til at virke.

Jeg ved ikke, hvad du har gjort. Men du må på en eller anden måde have gjort
mere end blot at pakke filerne ud. Funktionen er gennemtestet of fungerer
upåklageligt.

> Alle mine sider ligger indtil videre lokalt og tænker at det vel
> ikke gør den store forskel om jeg lægger dem ud

Jeg kan da sige så meget, at jeg - igen - har testet, lokalt såvel som på
nettet. Ingen problemer.

> - alle andre vil
> vel kun kunne se html-koderne og ikke php-koderne, som jeg
> formoder jeg har kludret i, ikke?

For så vidt rigtigt. Men hvis du lægger en kopi af dine koder i en fil, hvor
du har skiftet .php ud med .txt, kan du linke til den her og vi vil kunne se
din kode og sammenligne med den originale.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk


Marcia Bossen Braddy (01-08-2009)
Kommentar
Fra : Marcia Bossen Braddy


Dato : 01-08-09 11:17

> > - alle andre vil
> > vel kun kunne se html-koderne og ikke php-koderne, som jeg
> > formoder jeg har kludret i, ikke?
>
> For så vidt rigtigt. Men hvis du lægger en kopi af dine koder i en fil, hvor
> du har skiftet .php ud med .txt, kan du linke til den her og vi vil kunne se
> din kode og sammenligne med den originale.

Jeg har nu lagt bruger-filen på www.marcia-b.dk/bruger.txt... Har derudover
prøvet at hente og pakke filerne ud igen, dog uden resultat.

Kan det have noget at gøre med, at header- og menu.inc-filerne også skal være
der? (I så fald, forstår jeg ikke helt, hvorfor...)

Jeg er forøvrigt meget begejstret for hjemmesideskolen

/M


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Marcia Bossen Braddy (01-08-2009)
Kommentar
Fra : Marcia Bossen Braddy


Dato : 01-08-09 11:23

Har også lige lagt login-filen på www.marcia-b.dk/login.txt ...


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

N/A (02-08-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-08-09 10:18



Stig Sørensen (01-08-2009)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 01-08-09 16:33

On Aug 1, 6:38 pm, Michael Rasmussen <m...@miras.org> wrote:
> On 01 Aug 2009 10:22:47 GMT
> Marcia Bossen Braddy <marci...@email.dk> wrote:
>
> > Har også lige lagt login-filen påwww.marcia-b.dk/login.txt...
>
> Denne fil har en potentiel kilde til fejl. Prøv at fjerne den tomme
> linje mellem ?> og <!
>
> ?>
>             <------------------- fjern denne tomme linje
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
> "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Hvorfor? Det er vel bare tomt html plads?

Dan Storm (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Dan Storm


Dato : 02-08-09 10:18

Stig Sørensen skrev:
> On Aug 1, 6:38 pm, Michael Rasmussen <m...@miras.org> wrote:
>> On 01 Aug 2009 10:22:47 GMT
>> Marcia Bossen Braddy <marci...@email.dk> wrote:
>>
>>> Har også lige lagt login-filen påwww.marcia-b.dk/login.txt...
>> Denne fil har en potentiel kilde til fejl. Prøv at fjerne den tomme
>> linje mellem ?> og <!
>>
>> ?>
>> <------------------- fjern denne tomme linje
>> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
>> "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
>
> Hvorfor? Det er vel bare tomt html plads?

Nej, det er output.

Eksempelvis vil <url: http://php.pastebin.com/m29672616> ikke fejle idet
output reelt set ikke startes før min session er startet, mens <url:
http://php.pastebin.com/m6a24d010> og <url:
http://php.pastebin.com/m761f320a> vil fejle idet output er startet på
linie 1 inden sessionen er startet.

I det specifikke tilfælde har det dog ingen betydning idet, at det ikke
det ikke er den linie der skaber fejlen uanset.

Jeg tror OP har oprettet sine filer med BOM signaturen og da denne
mærkning ikke er synlig kan man nemt overse den, men den vil også skabe
den fejl som OP taler om.


--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

N/A (02-08-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-08-09 10:50



N/A (02-08-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-08-09 10:18



Stig Sørensen (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 02-08-09 03:36

On Aug 2, 11:17 am, Dan Storm <shadyz_REMOVETH...@err0r.dk> wrote:

> Nej, det er output.

Men i dette tilfælde var eksemplet jo således: http://php.pastebin.com/m2739b480
DOCTYPE behøver vel ikke være cleanet op af php endtagget ?> ?


Ingen fejl:
-------------
<?php
// headers
?>

<!DOCTYPE
-------------



Mulighed for fejl:
-------------

<?php
// headers
?>

<!DOCTYPE
------------


- Ellers har jeg da misforstået noget i mange år, og dog aldrig fået
problemer alligevel!


Dan Storm (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Dan Storm


Dato : 02-08-09 10:50

Stig Sørensen skrev:
> On Aug 2, 11:17 am, Dan Storm <shadyz_REMOVETH...@err0r.dk> wrote:
>
>> Nej, det er output.
>
> Men i dette tilfælde var eksemplet jo således: http://php.pastebin.com/m2739b480
> DOCTYPE behøver vel ikke være cleanet op af php endtagget ?> ?
>
> [SNIP]
>
> - Ellers har jeg da misforstået noget i mange år, og dog aldrig fået
> problemer alligevel!
>

Vi snakker om det samme, men jeg misforstod dig, så.
Jeg forstod dit indlæg på den måde at NL, CR, ZWNBSP, whitespaces og
tabspacing ikke var at opfatte som indhold, men blot 'tomt indhold' og
derfor ingen betydning havde.
Men ja, du har ret - HTML'en behøver ikke sammentrækkes til PHP'en, det
der er vigtigt er at alle eventuelle headers forsøges sat inden output
(hvad end output så måtte være).


--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Bertel Lund Hansen (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 31-07-09 23:00

Marcia Bossen Braddy skrev:

> <klip>
> Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send
> session cookie - headers already sent

Det ser ud til at du har fået lagt nogle linjer ind før
session_start(). Det må man kun under visse omstændigheder, og
det er sjældent (aldrig?) nødvendigt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Dan Storm (01-08-2009)
Kommentar
Fra : Dan Storm


Dato : 01-08-09 17:25

Marcia Bossen Braddy skrev:
> Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send
> session cookie - headers already sent by (output started at
> C:\Downloads\xampp\htdocs\php-single\bruger.php:1) in
> C:\Downloads\xampp\htdocs\php-single\bruger.php on line 7

Hvilken editor bruger du til at lave dine PHP scripts?
--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Marcia Bossen Braddy (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Marcia Bossen Braddy


Dato : 02-08-09 16:25

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Marcia Bossen Braddy skrev:
> > Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot
send
> > session cookie - headers already sent by (output started at
> > C:\Downloads\xampp\htdocs\php-single\bruger.php:1) in
> > C:\Downloads\xampp\htdocs\php-single\bruger.php on line 7
>
> Hvilken editor bruger du til at lave dine PHP scripts?

Jeg bruger Notepad++...?


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Dan Storm (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Dan Storm


Dato : 02-08-09 16:57

Marcia Bossen Braddy skrev:
>
> Jeg bruger Notepad++...?

Jeg er 99,9% sikker på at du gemmer dine filer med BOM signatur. Det er
et problem for mange der skriver deres kode i Notepad++.

Det er lidt omsonst at gå i dybden med hvad BOM signaturen er, men det
er vigtigt at forstå hvad BOM signaturen gør.

BOM signaturen indsætter en usynlig streng - usynlig forstået på den
måde at den normalt skal behandles som en ZWNBSP (Zero Width Non
Breaking Space) - et mellemrum uden bredde. BOM'en indsættes som det
allerførste i dine filer: linie 1, kolonne 1.

Når du så har en PHP fil som du gemmer vha. Notepad++, indsættes BOM'en
og dermed har du output før din PHP kode alligevel.

Løsningen er at slå det fra i Notepad++ - hvordan man gør det ved jeg
ikke, jeg bruger en anden editor. Men der er nok nogen her i gruppen der
ved det.

--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Stig Johansen (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 02-08-09 17:33

Dan Storm wrote:

> Jeg er 99,9% sikker på at du gemmer dine filer med BOM signatur. Det er
> et problem for mange der skriver deres kode i Notepad++.

De .txt filer han henviser til indeholder ikke BOM.
Han har ikke angivet links til hans php filer, men han kan selv undesøge BOM
med et lille tool jeg har lavet:
<http://w-o-p-r.dk/wopr.tools/probes/wopr.probes.asp>

Ellers kan det tænkes, at han måske har et linieskift i sin php-fil, det kan
vi heller ikke se.

Men nu du snakker BOM og dine artikler, så vil jeg foreslå at finde en
hexeditor og lave en lille vejledning i hvordan man ser om der er BOM i
filerne.

Jeg har selv en hexeditor, men jeg kan simpelthen ikke huske hvor jeg har
den fra, så jeg har ikke et link/anbefaling.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Dan Storm (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Dan Storm


Dato : 02-08-09 19:00

Stig Johansen skrev:
> Dan Storm wrote:
>
>> Jeg er 99,9% sikker på at du gemmer dine filer med BOM signatur. Det er
>> et problem for mange der skriver deres kode i Notepad++.
>
> De .txt filer han henviser til indeholder ikke BOM.
> Han har ikke angivet links til hans php filer, men han kan selv undesøge BOM
> med et lille tool jeg har lavet:
> <http://w-o-p-r.dk/wopr.tools/probes/wopr.probes.asp>

Det lader til at OP fik løst sit problem ved hjælp af at fjerne BOM
signaturen; jeg ved ikke om OP fik rettet problemet inden du
kontrollerede med dit værktøj? Det lader da til at virke, når jeg tester
det på en fil jeg har oprettet med BOM signaturen.

> Men nu du snakker BOM og dine artikler, så vil jeg foreslå at finde en
> hexeditor og lave en lille vejledning i hvordan man ser om der er BOM i
> filerne.

Helt enig; jeg har bestemt også tænkt mig at notere det i en af
artiklerne - dit værktøj vil bestemt også være nævneværdigt - det er jo
et supergodt debug værktøj.

> Jeg har selv en hexeditor, men jeg kan simpelthen ikke huske hvor jeg har
> den fra, så jeg har ikke et link/anbefaling.

Well, hvis præmissen er at den skal være gratis, så ved jeg heller ikke
lige hvad man skulle benytte - men jeg har været utroligt glad for min
hex editor i UltraEdit.

--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Stig Johansen (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 02-08-09 23:23

"Dan Storm" <shadyz_REMOVETHIS_@err0r.dk> wrote in message
news:4a75d425$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Stig Johansen skrev:
> > Jeg har selv en hexeditor, men jeg kan simpelthen ikke huske hvor jeg
har
> > den fra, så jeg har ikke et link/anbefaling.
>
> Well, hvis præmissen er at den skal være gratis, så ved jeg heller ikke
> lige hvad man skulle benytte - men jeg har været utroligt glad for min
> hex editor i UltraEdit.

Jeg har kigget lidt i 'historiebøgerne', og det viser sig, at den hexeditor
jeg har er et demoprogram baseret på en freeware hex editor komponent.

Programmet og komponenten er lavet i Delphi, og jeg har kildekoden.
Der står ikke noget om licenser eller lignende, blot en notits om copyright
og en referende til en hjemmeside, der ikke eksisterer mere.

Men det er også fra sidste årtusinde.

Jeg har lagt en kopi her:
http://w-o-p-r.dk/downloads/mpthesample.zip

Det er meget simpelt, men jeg bruger det kun som viewer, og den opfylder mit
behov.

Det er kun en .exe fil, der ikke behøver installation eller lign.

Da det er så gammelt, er det måske ikke sikkert det virker på nyere Windows.
Jeg er kun nået til Win2K, så jeg kan ikke teste.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen




Bertel Lund Hansen (03-08-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 03-08-09 00:16

Stig Johansen skrev:

> Jeg har kigget lidt i 'historiebøgerne', og det viser sig, at den hexeditor
> jeg har er et demoprogram baseret på en freeware hex editor komponent.

Min yndlingseditor, MED, er bedre. Den går selv i hexmode ved
binære filer:

   http://temp.lundhansen.dk/MED_demo.jpg

Det er godt nok et købeprogram, men det er rigeligt pengene værd.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Stig Johansen (03-08-2009)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 03-08-09 09:55

Dan Storm wrote:

> Helt enig; jeg har bestemt også tænkt mig at notere det i en af
> artiklerne - dit værktøj vil bestemt også være nævneværdigt - det er jo
> et supergodt debug værktøj.

Jeg vil sætte pris på, at du _ikke_ nævner det.

'Ting' kører på en lille server, som sidder på min ADSL linie.

Der er ingen garanti for at 'services', hvor endpointet er w-o-p-r.dyndns.dk
eksisterer i morgen eller i overmorgen.

Og når du nævner 'debug', så var incitamentet ikke 'debug', men nærmere
'investigation tool'.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Dan Storm (03-08-2009)
Kommentar
Fra : Dan Storm


Dato : 03-08-09 10:29

Stig Johansen skrev:
> Dan Storm wrote:
>
>> Helt enig; jeg har bestemt også tænkt mig at notere det i en af
>> artiklerne - dit værktøj vil bestemt også være nævneværdigt - det er jo
>> et supergodt debug værktøj.
>
> Jeg vil sætte pris på, at du _ikke_ nævner det.

Så lader jeg være med det - eventuelt kunne jeg lave min egen :)

> 'Ting' kører på en lille server, som sidder på min ADSL linie.
>
> Der er ingen garanti for at 'services', hvor endpointet er w-o-p-r.dyndns.dk
> eksisterer i morgen eller i overmorgen.

Forståeligt nok, jeg kan godt se hvorfor det ikke er synderligt
interessant at få linket til det.

> Og når du nævner 'debug', så var incitamentet ikke 'debug', men nærmere
> 'investigation tool'.

For mig ville det agere som 'debugging tool' idet jeg ville kunne
kontrollere om der vitterligt er noget med som jeg ikke kan se. F.eks.
for dem som det måske, selv efter en forklaring på BOM'en, kan forekomme
omsonst og uforeståeligt at kontrollere det i en hex editor. Men jeg kan
nemt følge din tankegang.



--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Stig Johansen (03-08-2009)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 03-08-09 13:31

Dan Storm wrote:
> Stig Johansen skrev:
>> Og når du nævner 'debug', så var incitamentet ikke 'debug', men nærmere
>> 'investigation tool'.
>
> For mig ville det agere som 'debugging tool' idet jeg ville kunne
> kontrollere om der vitterligt er noget med som jeg ikke kan se. F.eks.
> for dem som det måske, selv efter en forklaring på BOM'en, kan forekomme
> omsonst og uforeståeligt at kontrollere det i en hex editor. Men jeg kan
> nemt følge din tankegang.

Jo - lige 'BOM-tjekkeren' vil jeg nok også klassificere som 'debuging-tool'.
Lige dén var inspireret af talrige indlæg rundt omkring, hvor BOM var et
problem, og vil nok være det lang tid fremover, og jeg var lidt træt af at
telnette.

De andre ting, incl. dem her:
<http://w-o-p-r.dk/wopr.tools/wopr.tools.asp>
var insprireret af en interesse i hvordan 'ting ser ud på nettet', og det er
dem jeg vil kalde 'investigation tools'.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Stig Johansen (03-08-2009)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 03-08-09 14:09

"Dan Storm" <shadyz_REMOVETHIS_@err0r.dk> wrote in message
news:4a76ade6$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Så lader jeg være med det - eventuelt kunne jeg lave min egen :)

Det synes jeg er en god idé.

Her er den fulde kildekode i Delphi, hvis der er andre, der er interesseret
i at lave sådan en.

Der er 2 dele, først en konstant erklærimg af de forskellige BOM's:
.....
CONST
utf8BOM = chr($EF)+chr($BB)+chr($BF) ; // UTF-8
utf32BOMbig = chr($00)+chr($00) + chr($FE) + chr($FF) ; // UTF-32,
big-endian
utf32BOMlittle = chr($FF)+chr($FE)+chr($00)+chr($00) ; // UTF-32,
little-endian
utf16BOMbig = chr($FE)+chr($FF) ; // UTF-16, big-endian
utf16BOMlittle = chr($FF)+chr($FE) ; // UTF-16, little-endian
.....
(Det er en ikke udtømmende liste).

Dernæst selve udførelsen:
.....
SynaHTTP := THTTPSend.Create;
WorkerDoc := TStringList.Create ;
TRY
InvokeHTTPget (SynaHTTP,Url,' BOM @ '+FormatDateTime('yyyy.mm.dd
hh:nn:ss ',Now),10,FALSE );
WorkerDoc.LoadFromStream(SynaHTTP.Document) ;
BOM := 'no BOM detected' ;
if COPY(WorkerDoc.Strings[0],1,Length(utf8BOM)) = utf8BOM THEN
BOM := 'BOM = utf8' ;
if COPY(WorkerDoc.Strings[0],1,Length(utf32BOMbig)) = utf32BOMbig THEN
BOM := 'BOM = utf32 big endian detected' ;
if COPY(WorkerDoc.Strings[0],1,Length(utf32BOMlittle)) =
utf32BOMlittle THEN
BOM := 'BOM = utf32 little endian detected' ;
if COPY(WorkerDoc.Strings[0],1,Length(utf16BOMbig)) = utf16BOMbig THEN
BOM := 'BOM = utf16 big endian detected' ;
if COPY(WorkerDoc.Strings[0],1,Length(utf16BOMlittle)) =
utf16BOMlittle THEN
BOM := 'BOM = utf16 little endian detected' ;
Response.Content :=
'<html><link href="/css/wopr.tools.css" rel="stylesheet"
type="text/css"/>'+
'<body><h2><img src="/images/wopr2.gif" alt="W.O.P.R"
title="W.O.P.R - War Operation Plan Response" />&nbsp;&nbsp;BOM probe
result</h2><hr/><p><h3>'+BOM+'</h3>'+
'</body></html>';
EXCEPT ON E:EXCEPTION DO
Response.Content := '<html><body><p>Error probing BOM: ' + E.Message +
'</p></body></html>' ;
END ;
WorkerDoc.Free ;
SynaHTTP.Free ;
.....

Det burde være ligetil at PHP-ficere det.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen




Stig Johansen (04-08-2009)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 04-08-09 09:00

HINT.

Stig Johansen wrote:

> InvokeHTTPget (SynaHTTP,Url,' BOM @ '+FormatDateTime('yyyy.mm.dd
> hh:nn:ss ',Now),10,FALSE );

Parameteren '10' angiver hvor mange bytes 'vi' ønsker at modtage.
Jeg ved ikke hvordan man laver det i PHP, men når 'vi' har modtaget 10 bytes
eller flere, så afbrydes requesten.

MTU size er typisk på ~1500 Bytes incl. overhead, så 'vi' burde ikke modtage
ret meget mere.

Det er naturligvis indført så man ikke kan requeste 'jeg skal gi' dig MB og
GB' for at fremprovokere et DoS attack.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Bertel Lund Hansen (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-08-09 17:52

Dan Storm skrev:

> Løsningen er at slå det fra i Notepad++ - hvordan man gør det ved jeg
> ikke,

Format - hak nederst.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Dan Storm (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Dan Storm


Dato : 02-08-09 19:01

Bertel Lund Hansen skrev:
> Dan Storm skrev:
>
>> Løsningen er at slå det fra i Notepad++ - hvordan man gør det ved jeg
>> ikke,
>
> Format - hak nederst.
>

Nå, det var jo simpelt - det bør jeg notere et eller andet sted, det er
nok ikke sidste gang jeg støder på det.


--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Michael Rasmussen (01-08-2009)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 01-08-09 17:39

On 01 Aug 2009 10:22:47 GMT
Marcia Bossen Braddy <marciabb@email.dk> wrote:

> Har også lige lagt login-filen på www.marcia-b.dk/login.txt ...
>
>
Denne fil har en potentiel kilde til fejl. Prøv at fjerne den tomme
linje mellem ?> og <!

?>
<------------------- fjern denne tomme linje
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen
http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open
windows.


Marcia Bossen Braddy (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Marcia Bossen Braddy


Dato : 02-08-09 16:37

> Denne fil har en potentiel kilde til fejl. Prøv at fjerne den tomme
> linje mellem ?> og <!
>
> ?>
> <------------------- fjern denne tomme linje
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
> "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Har prøvet at fjerne den - gør ingen forskel


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Marcia Bossen Braddy (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Marcia Bossen Braddy


Dato : 02-08-09 17:48

JAAAA! Efter de foregående indlæg bad jeg Notepad++ om at
konvertere filerne til utf-8 uden BOM, hvilket betyder, at det nu
virker!

Mange tak!

Marcia


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Michael Rasmussen (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 02-08-09 23:42

On Mon, 3 Aug 2009 00:22:46 +0200
"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> wrote:

>
> Programmet og komponenten er lavet i Delphi, og jeg har kildekoden.
> Der står ikke noget om licenser eller lignende, blot en notits om copyright
> og en referende til en hjemmeside, der ikke eksisterer mere.
>
> Men det er også fra sidste årtusinde.
>
Eller kan man hente GNU Midnight Commander for MS Windows her (klon af
Norton Commander). Virker ifølge siden på Win95 til WinXP
http://www.siegward-jaekel.de/mc-gb.html

Den indeholder blandt meget andet også en hex viewer.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen
http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open
windows.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409075
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste