Systemgendannelse vha TM
Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-09 08:19

Jeg har installeret Sneleoparden på min MacBook, men på trods af diverse
opdateringer oplever jeg markante problemer.

De er stort alle knyttet til brugen af tastatur-shortcuts.

Jeg er vant til her at bruge QuicKeys, og har da derfor også opdateret
til QK 4.03 [nyeste], men efter nogen tid virker shortcuttene ikke mere.
Efter måske en halv time er der ingen reaktion fra maskinen på
tastatur-genvejene.

Men selv når QuicKeys ikke kører, ja, ikke engang er installeret, kan
jeg se følgende:

De shortcuts der kan defineres i Tastatur virker ikke.

Det numeriske tastatur, der bruges til navigation i MacSOUP, virker
heller ikke.

Så nu forsøger jeg at retablere en gammel TimeMachine sikkerhedskopi,
som jeg kan se eksisterer, men det får jeg ikke tilladelse til.

Hverken når jeg booter fra Sneleopard eller Leopard DVDen får jeg lov
til at se backups der er ældre end Sneleoparden, selv om jeg kan se de
ligger på det eksterne drev.

Er der nogen der har en løsning?
--
Per Erik Rønne