Bluetooth til pismo
Fra : Ben Knudsen

Dato : 01-08-01 15:18

Jeg skal have en ny mobiltelefon og vil denne gang have en, som er hurtig
nok til at det er muligt at tjekke en mail eller to - og måske endda surfe
lidt.
Ericssons nye t39 synes at opfylde alle behov (og se lækker ud samtidig)
til en nogenlunde fair pris. Vidunderet understøtter Bluetooth og det
ville jo være sexet, hvis den kunne tale med min pismo dén vej. Desværre
er søgninger på apple+bluetooth ikke just opløftende. Keyspan har måske
noget på vej... men det står ikke på websitet. Xircom laver et passende
cardbus-kort, men de har ingen macdrivere. Og hvad så?

Skal jeg opgive og købe et fornuftigt kabel i stedet? (lyder ligesom
skisokker - kedeligt, men funktionelt).

/Ben

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-08-01 15:59

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Skal jeg opgive og købe et fornuftigt kabel i stedet? (lyder ligesom
> skisokker - kedeligt, men funktionelt).

Hva' med irDA er det for langsomt?!

/Martin

Fra : Ben Knudsen

Dato : 01-08-01 17:17

mb@talent.dk,Ny-Internet writes:
>Hva' med irDA er det for langsomt?!

For bøvlet... og langsomt. Jeg får spat, når min palm skal sync'e

ben

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 02-08-01 16:21

Flaskehalsen bliver formentlig hverken bluetooth eller irda (hvad du end
vælger) men GPRS eller GSM-dataforbindelsen.

Bluetooth er foreløbig ret umoden teknologi. Jeg ville personlig ikke
kaste penge efter et bluetooth-kort på nuværende tidspunkt, mac-driver
eller ej. Der er stadig for mange rapporter om konflikter mellem ieee
802.11 og bluetooth til at jeg kan tro på, at den nuværende generation
af kort er pengene værd. Gå med IrDA, det er trods alt 'proven' og
båndbredden er rigeligt ift. GSM/GPRS.

/hc