Carbon Copy Cleaner 163 GB, 20 min?
Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-09-09 23:58

Jeg forstår ikke dette regnestykke:

Min retrospec gav mig ikke en bootbar dublet af systemdisken. Jeg
prøvede så med Carbon Copy Cleaner: det tog under 25 min. Bliver det
ikke verificeret? Hvordan kan det gå så hurtigt? Det drejer sig om 163
GB?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-09 06:21

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> prøvede så med Carbon Copy Cleaner: det tog under 25 min. Bliver det
> ikke verificeret? Hvordan kan det gå så hurtigt? Det drejer sig om 163

CCC laver noget magisk sovs med b.la. rsync så hvis det meste af dine
data allerede er kopieret over så tager det ikke lang tid,

CCC sørger også for at gøre din clon bootbar .. noget som retrospect
ikke altid formår ,..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-09-09 07:56

> CCC laver noget magisk sovs med b.la. rsync så hvis det meste af dine
> data allerede er kopieret over så tager det ikke lang tid,

Jeg havde netop kopieret de fleste data over, med Retrospect. Det er
alligevel imponerende at CCC bakker min Retrospect tilbage til
stenalderen mht. den tid den er om at sammenligne flag.

Og det stemmer fint med, at da jeg slettede disken og begyndte forfra
fra bunden, også aht. den skulle GUID'es, og så tog det den tid jeg
forventede.

> CCC sørger også for at gøre din clon bootbar .. noget som retrospect
> ikke altid formår ,..

Det er også min oplevelse. Godt at få det på plads.
Jeg må nok til lommerne. CCC koster 200,- kr. det er ingen herregård i
betragtning hvor nemt det er at bruge. (Og min klon virker fint, derfra
hvor jeg skriver. Get ready for Snowbaptisme ...)

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-09-09 08:35

Flemming Rubini wrote:
> Jeg må nok til lommerne. CCC koster 200,- kr. det er ingen herregård i
> betragtning hvor nemt det er at bruge. (Og min klon virker fint, derfra
> hvor jeg skriver. Get ready for Snowbaptisme ...)

Har du prøvet SuperDuper!?

CCC fejlede på mig én gang og siden har jeg kun brugt SuperDuper!. Det
koster kun 150,- og er mindst lige så lækkert som CCC.

Teknikken i maven af programmerne, har jeg ikke kigget på...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-09-09 11:53

> [...]
> koster kun 150,- og er mindst lige så lækkert som CCC.
>
> Teknikken i maven af programmerne, har jeg ikke kigget på...

Jeg forsøgte faktisk med SuperDuper først, men den gjorde sig besværlig
mht. licens og den slags.

Jeg må prøve at se om jeg kan finde en sammenligningsartikel. Det lyder
jo ikke godt at CCC fejlede for dig. Kan du kort nævne fejlen?
Forhåbeligt ikke beskadigede data?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-09-09 13:15

Flemming Rubini wrote:
> [...]
>
> Jeg må prøve at se om jeg kan finde en sammenligningsartikel. Det lyder
> jo ikke godt at CCC fejlede for dig. Kan du kort nævne fejlen?

Først døde den midt i en backup, dernæst lavede den en klon, jeg ikke
kunne boote fra. Det er muligt mit system/min installation har været
skyld i fejlen.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 02-09-09 15:51

> Først døde den midt i en backup, dernæst lavede den en klon, jeg ikke
> kunne boote fra. Det er muligt mit system/min installation har været
> skyld i fejlen.

Jeg har oplevet nogenlunde det samme. Er også på SuperDuper nu.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Esben

Dato : 02-09-09 13:14

> [...]
> betragtning hvor nemt det er at bruge. (Og min klon virker fint, derfra
> hvor jeg skriver. Get ready for Snowbaptisme ...)

$10 står der på Versiontrakcer og min den er så "gammel" at den stadigt
i dag kører som donorware.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-09 13:34

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> $10 står der på Versiontrakcer og min den er så "gammel" at den stadigt
> i dag kører som donorware.

CCC har stadig Donation Ware ... den brokker sig bare lidt mere end
tidligere ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 02-09-09 13:43

> CCC har stadig Donation Ware ... den brokker sig bare lidt mere end
> tidligere ...

Den står som shareware på versiontracker - sikkert deres fejl...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-09 13:53

> Den står som shareware på versiontracker - sikkert deres fejl...

det er samme historie som mht. fjernelse af programmer .. de bedste
informationer får man hos udvikleren ...

/thomas