Pas på privatlivet på nettet
Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-09 21:04

Der skal godt nok ikke meget til, før man er ude på nettet. Forleden
blev jeg ringet op af en mand, der havde set min annonce om at låse
iPhone op her i Esbjerg. Jeg måtte lige synke en ekstra gang, for jeg
kører, som I ved, altid alting efter bogen og kunne ikke drømme om at
hacke min iPhone eller sådan noget. Jeg spurgte venligt til, hvor i
alverden han dog havde læst det. Han havde åbenbart søgt på Google, og
så dukkede mit navn og adresse op, sagde han.
Jeg har selv prøvet at søge, og det, der dukker op, er et
indlæg, jeg har skrevet her i gruppen, hvor jeg fortæller, at jeg fik
låst min iPhone op hos Telia efter seks måneder. Da der står Esbjerg i
min signatur, var det også kommet med. Manden må så have slået mig op i
telefonbogen. Det gjorde mig lidt mere rolig. Jeg var helt bange for, at
nogen havde indrykket en falsk annonce i mit navn et sted.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 11-08-09 07:35

> Han havde åbenbart søgt på Google, og
> så dukkede mit navn og adresse op,

Ja vi lægger spor mange steder - at google på sit
navn/emailadresse/tlfnr kan være en lidt rystende oplevelse. Selv har
jeg oplevet, at et ikke listet hemmeligt telefonnummer pludselig kunne
slås op på Eniro.... en lang kringlet forklaring fik jeg om skiftende
telefonselskaber, men desværre var nummeret sluppet ud.

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Steen

Dato : 11-08-09 07:48

> [...]
> at
> nogen havde indrykket en falsk annonce i mit navn et sted.

Ja det er lidt træls, hvis end børn eller sms'er, engang har brugt
computeren i fatters navn. Man hænger på nettet i årevis
--
Steen