hostname er ændret
Fra : claus

Dato : 26-07-09 14:26

Hej. pludseligt fik jeg en meddeelse om at mit hostname allerede var i
brug. derfor lavede systemet et nyt hostname: mit hostname-2.
Jeg har ikke kunned finde noget i /var/log/system.log eller i secure.log.
Nogle der ved hvor jeg skal kikke eller som kender noget til dette?

leopard til intel.

Mvh Claus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-07-09 15:59

claus skrev:
> [...]
> Jeg har ikke kunned finde noget i /var/log/system.log eller i secure.log.
> Nogle der ved hvor jeg skal kikke eller som kender noget til dette?

Det er Bonjour der melder ud at den har opdaget en maskine i forvejen på
nettet med samme navn som den maskine du sidder ved, og så retter den
det til i annonceringerne så der er entydighed.

Har du to maskiner på med samme navn?

Fra : claus

Dato : 27-07-09 09:56

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> [...]
> nettet med samme navn som den maskine du sidder ved, og så retter den
> det til i annonceringerne så der er entydighed.

Nej det har jeg ikke. Kun en maskine med det navn.
-mvh Claus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-07-09 09:58

claus skrev:

> Nej det har jeg ikke. Kun en maskine med det navn.

Evt både kabel og trådløs forbindelse til routeren?

Beskriv gerne den præcise opsætning du har derhjemem.

Fra : claus

Dato : 07-08-09 21:23

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Evt både kabel og trådløs forbindelse til routeren?
>
> Beskriv gerne den præcise opsætning du har derhjemem.

Ja, jeg har både en trådløs forbindelse og et kabel. Jeg mindes ikke at
have sat den trødløse op men måske det er den der spøger?

Mvh Claus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-08-09 21:30

claus skrev:

> Ja, jeg har både en trådløs forbindelse og et kabel. Jeg mindes ikke at
> have sat den trødløse op men måske det er den der spøger?

Kan være - måske ser den sig selv af to veje - det kan den nok ikke lide.

Men pyt, hvis det ellers virker?