FileMaker spørgsmål
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-07-09 19:43

Vil gerne hjælpe en veninde med at lette hendes registreringsarbejde med
kunst. Hun har en liste med (150) værktyper, som hun gerne vil føje til
sin registreringsdatabase.

Kunne lave en opslagsliste, hvor hun kunne vælge, men med 150
kategorier, bliver det noget af en uoverskuelig "elevator".

Derfor tænker jeg i retning af et hjemmestrikket udk-system, hvor hun
skal taste et udk-nummer ind i ét felt, som så automatisk tilføjer denne
kategori i klartekst i et andet felt. Har tidligere lavet noget lignende
m.h.t. postnumre: indtastning af f.eks. 4000 i ét felt tilføjer
automatisk Roskilde i et andet, men min viden er noget rusten
(postnummerfilen - som jeg stadigvæk har - kan ikke åbnes i .fp7, da den
er lavet i .fp1 (jo, det er sandt))

En uddybning, en eksemplificering:
hovedkategori: arbejde på papir (= 01)
underkategori: grafik (=01.01)
underunderkategori: dybtryk (=01.01.03)
underunderunderkategori: kobberstik (=01.01.03.02)

Princippet skulle så være, at når hun taster 01.01.03.02 i et (tal)felt,
vil der automatisk stå: "arbejde på papir, grafik, dybtryk, kobberstik"
i et andet (tekst)felt.

Jeg véd fra tidligere, at der nogle FMP-hajer herinde, kan I hjælpe mig?

--
v.h. Mich

Fra : Esben

Dato : 20-07-09 23:12

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> i et andet (tekst)felt.
>
> Jeg véd fra tidligere, at der nogle FMP-hajer herinde, kan I hjælpe mig?

Jeg fandt dem på nettet for et par år siden, men kan maile dig en base
med dem, hvis det er.

Jeg har lavet det lidt mere omstændeligt end nødvendigt for din løsning
(da jeg laver reverse lookup også)

Min kode lyder:

If(
(IsEmpty (Home City))
and
(not IsEmpty (Home Postal Code))
;
Lookup (Postnummer::By);Home City)

Navne passer til den fil jeg kan sende dig...

Nu var det her dit posteksempel men princippet overføres - som du
skriver - bare til det givne projekt.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-07-09 19:48

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Navne passer til den fil jeg kan sende dig...
>
> Nu var det her dit posteksempel men princippet overføres - som du

Tak for svar, Esben. Jo, tak, du må gerne sende din fil til mig -
forudsat, naturligvis, at jeg kan bruge den i FP7 (det er den seneste
version, jeg har). Min adresse får du pr. mail.

Den kode, du angiver er vel til et AppleScript?

--
v.h. Mich

Fra : Esben

Dato : 21-07-09 20:47

> [...]

> version, jeg har). Min adresse får du pr. mail.
>
> Den kode, du angiver er vel til et AppleScript?

Nope det er kalkulation i filemaker - har beskrevet det for dig i en
mail.

SVJH skal de to databaser ligge i samme mappe? ..eller måske beder den
om at finde den. Du kan bare lægge det ind i en anden tabel i den samme
base....

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad