opvaskemaskinen vasker ikke rent???
Fra : mugge

Dato : 09-08-09 13:25

Hej

Vi har fået et problem med opvaskeren - 8 år gl Miele.

Den vasker simpelthen ikke rent - det er som om der er en fedthinde på mange
ting og den kan simpelthen ikke længere fjerne alt skidtet. Opvakseren kører
1 x dagligt.

Vi har prøvet at give den engang citronsyre men det har ikke hjulpet noget.
Nogen bud på hvad vi kan gøre? eller hedder det bare udskiftning til ny?

MVH

mugge

Fra : Hauge

Dato : 09-08-09 13:45

Hej
mugge wrote:
> Den vasker simpelthen ikke rent - det er som om der er en fedthinde
> på mange ting og den kan simpelthen ikke længere fjerne alt skidtet.

Det lyder som om i vasker ved alt for lav temperatur. Hvis i kører på 45
eller 55 grader, så prøv nogle gange at vælge 65 grader, hvis det er muligt.
Det i sparer ved for lav temp., "ødelægger" maskinen før tid.

Mvh Hauge

Fra : mugge

Dato : 09-08-09 13:57

> [...]
> eller 55 grader, så prøv nogle gange at vælge 65 grader, hvis det er
> muligt. Det i sparer ved for lav temp., "ødelægger" maskinen før tid.

Hører med til historien at vi kun anvender 65 grader.............

........Tak i øvrigt for svar.........kunne sagtens have været det.

mugge

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-08-09 14:36

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Hører med til historien at vi kun anvender 65 grader.............
>
> .......Tak i øvrigt for svar.........kunne sagtens have været det.

Du har selvfølgelig renset filteret i bunden?
Har du renset spulearmene? De små huller stopper til efterhånden. Har du ved
en fejltagelse fyldt noget forkert afspændingsmiddel på den? Jeg har selv
prøvet at fylde en smule rensemiddel til glaskeramiske komfurer på vores
maskine, og det varede nogen tid inden det var væk. Har du skiftet
afspændingsmiddel/nyt mærke på den. Ikke alle typer afspændingsmiddel
blandes lige godt.
--
mvh/Preben

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 09-08-09 15:14

Man kan i ethvert supermarked købe et rensemiddel til opvaskemaskiner.
Hvor godt det virker, ved jeg ikke, da vi endnu ikke har haft brug for det.
mvh
Jørgen

Fra : mugge

Dato : 09-08-09 15:46

"Jørgen Ellermann Sørensen" <ellermann@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan i ethvert supermarked købe et rensemiddel til opvaskemaskiner.
> Hvor godt det virker, ved jeg ikke, da vi endnu ikke har haft brug for
> [...]
...................mystikken breder sig - jeg har renset filteret i bunden -
men der står stadig en lille smule vand nederst i "hullet" - Skal der det?

jeg har prøvet at køre et skylleprogram i gennem = Super flotte glas. Men
når jeg bagefter vasker så er de dækket af et hvidt lag?????????

mugge

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-08-09 15:54

mugge wrote:

> [...]
> jeg har prøvet at køre et skylleprogram i gennem = Super flotte glas.
> Men når jeg bagefter vasker så er de dækket af et hvidt lag?????????

Det lyder som saltanlægget mangler salt eller er i udu.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Emil

Dato : 09-08-09 16:15

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> wrote:

>jeg har prøvet at køre et skylleprogram i gennem = Super flotte glas. Men
>når jeg bagefter vasker så er de dækket af et hvidt lag?????????

Min AEG, som kun kører med TAB´s (altså hverken salt eller
afspændingsmiddel), finder kun på at lave dette nummer, når det, som
jeg fylder i maskinen, er meget rent. Gælder både for Øko- og
Automatisk_indtillingerne.

Når den fyldes med jævnt til kraftigt snavsede ting, bliver _alt_
skinnende rent.

Her var løsningen kun at bruge en halv TAB, når fyldet ikke er ret
snavset.

m.v.h. Emil

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-09 15:55

mugge skrev:

> Vi har fået et problem med opvaskeren - 8 år gl Miele.

På vores Miele (helt ny dog) kan man indstille de forskellige parametre
såsom skyllemiddel m.m. i forhold til vandets hårhedsgrad.

Måtte også over den da der var et gråt slør på bestikket.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-08-09 16:53

mugge wrote:

> [...]
>
> Den vasker simpelthen ikke rent - det er som om der er en fedthinde på
> mange ting og den kan simpelthen ikke længere fjerne alt skidtet.

Jeg har været ude for, at vores Miele lavede samme 'nummer'.

Det var låget til saltbeholderen, der var revnet/flækket (og dermed utæt).

Umiddelbart kunne man ikke se det, og det tog også lidt tid inden jeg fandt
årsagen.

Hvordan det skete ved jeg ikke, men jeg forestiller mig, at der har ligget
nogle saltkorn i klemme.

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 19:03

> [...]
>
> Vi har prøvet at give den engang citronsyre men det har ikke hjulpet
> noget. Nogen bud på hvad vi kan gøre? eller hedder det bare udskiftning

Vi havde også problemet med at den ikke vaskede rent. Fandt efter flere uger
endelig resultatet. Konen havde købt nye tabs. Det viste sig at være minus
kalk til vaskemaskinen. Det virkede åbenbart ikke så godt
Men vær opmærksom på om i har 3i1 tabs og så bruger ekstra salt/afspænding.
(har du sikkert tænkt på, men alligevel)
Brug evt. almindelig pulver og så salt og afspænding og stil maskinen
korrekt.

Mvh
Mads