Insektlak mod edderkopper - andre ideer?
Fra : Morten

Dato : 06-08-09 22:46

Hej med jer

Jeg har ret mange edderkopper der hjemme - jeg kan godt holde dem nede ved
et støvsuge spind fra lofter og væge løbende, men det er bestemt ikke lykkes
at slippe helt af med dem.

Jeg så i TV at nogle skadedyrsbekæmpere brugte en slags insektlak ved
dørpaneler og andet, som gjorde at edderkopperne ikke overlevede når de gik
over lakken, og jeg overvejede derfor en løsning med at komme den slags lak
ved alle dørpaneler, samt loftskant hele vejen rundt, så det bliver
begrænset hvor de kan bevæge sig.

Er der nogen der kender til den løsning, eller ved hvor man kan købe den
slags lak (eller hvad det nu hedder) ?

/Morten

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-08-09 06:23

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver begrænset hvor de kan bevæge sig.
>
> Er der nogen der kender til den løsning, eller ved hvor man kan købe den

Er man hysterisk? Så kan jeg berolige dig med at du aldrig slipper af med
dem. :)

- MArtin

Fra : Peter C

Dato : 07-08-09 07:38

> Er der nogen der kender til den løsning, eller ved hvor man kan købe den
> slags lak (eller hvad det nu hedder) ?

Insektlak købes f.eks. i den lokale trælast (der købte jeg ihvertfald min)

MEN .. overvej lige igen om du vil slå edderkopperne ihjel !!!

Som jeg opfatter dem, så er de nyttedyr der holder fluer m.m. nede ... og
skal jeg vælge mellem en edderkop der sidder på væggen eller en flue der
sidder i både lort, mad OG mit ansigt ... vælger jeg sgu edderkoppen

MVH Peter C:

P.S. Hvis de bliver FOR store til jeg synes jeg (eller ER det fruen ? vil
have dem boende, bliver de gennet hen på fejebakken, hvorefter de bliver
båret udenfor.

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-08-09 09:07

In news:4a7bcbb8$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Peter C <pede_71@hotmail.com> typed:

> P.S. Hvis de bliver FOR store til jeg synes jeg (eller ER det fruen
> ? vil have dem boende, bliver de gennet hen på fejebakken,
> hvorefter de bliver båret udenfor.

Jeg vil helt tilslutte mig dette. Hvorfor slå et nyttedyr ihjel ? Her i
huset er der nærmest "dødsstraf" for at myrde dem. Hellere edderkopper end
alt det andet kravl man kan blive belemret med, og jo - jeg ved godt at
nogle nærmest har en hysterisk skræk for edderkopper, og det kan de sikkert
ikke gøre for. Min svigerdatter er én af dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-08-09 09:20

"Peter C" <pede_71@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> og skal jeg vælge mellem en edderkop der sidder på væggen eller en
> flue der sidder i både lort, mad OG mit ansigt ... vælger jeg sgu

Men hvis man nu ikke er plaget af fluer m.m. og kun er plaget af
edderkopper.

Har samme problem som OP. Enkelte myggeplager engang imellem, ingen
problemer med fluer, men masser af problemer med edderkopper som ynder at
lægge æg i vinduesrammerne, og når der så klækkes har man pludselig
problemer med edderkopper indendørs.

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten

Dato : 07-08-09 10:08

"Peter C" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Insektlak købes f.eks. i den lokale trælast (der købte jeg ihvertfald min)

Super - kan du samtidig bekræfte at det rent faktisk kan bruges mod
edderkopper?

> [...]
> skal jeg vælge mellem en edderkop der sidder på væggen eller en flue der
> sidder i både lort, mad OG mit ansigt ... vælger jeg sgu edderkoppen

Jeg regnede med at dette emne ville komme op - jeg er ikke et sekund i
tvivl, det sidste døgn har jeg mødt 2 edderkopper der var så store, at de
ikke ville kunne have været indenfor glasset, hvis jeg ville have taget dem
med et alm. drikkeglas - en af dem var så stor, at den vendte sig og
begyndte at gø voldsomt, hvorefter den smed en stegepande mod mig hoved ..
ja okay, lige det er måske en smule overdrevet, meeeen ikke meget ... jeg
vil hellere leve med 3x så mange fluer hvis det kan spare mig for den slags
edderkopper ...

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-08-09 10:31

In news:4a7bef06$0$304$14726298@news.sunsite.dk,
Morten <FJERN_post@simonsen.mail.dk> typed:

> [...]
> overdrevet, meeeen ikke meget ... jeg vil hellere leve med 3x så
> mange fluer hvis det kan spare mig for den slags edderkopper ...

Så har du det nok som vores ældste datter der er gift og også bor i eget
hus. Hun påstår at de ligefrem tramper rundt på gulvet, så hun ikke kan sove
om natten. LOL

Fra : Allan G

Dato : 07-08-09 13:31

> [...]
> ja okay, lige det er måske en smule overdrevet, meeeen ikke meget ... jeg
> vil hellere leve med 3x så mange fluer hvis det kan spare mig for den

Hæhe ja jeg kan heller ikke lide de der store, Men Køb en kat
Mine katte er ret så gode til at tage de store, og de små må så blive.

Sjovt nok, da jeg var knægt var der ingen problemer intil jeg blev bidt af
en korsedderkop.
Min skyld, ja de bør blive i deres spind.

Og jo de kan bide

Mvh Allan

Fra : Peter C

Dato : 10-08-09 07:18

> Super - kan du samtidig bekræfte at det rent faktisk kan bruges mod
> edderkopper?

Næææ ... ikke andet end det er noget giftigt stads.
Når man læser på bøtten får man det indtryk at det i rette mængder kan slå
en voksen mand ihjel ... så det virker nok også på edderkopper skulle jeg
mene.

Peter C:

Fra : Morten

Dato : 07-08-09 12:26

"Peter C" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Insektlak købes f.eks. i den lokale trælast (der købte jeg ihvertfald min)

Så var jeg en tur i Bauhaus, og han kunne fortælle at det ikke længere er
lovligt at sælge i DK ... så jeg skal vist et smut til Sverige eller
Tyskland .. :(

Nogen der evt. har en rest stående de vil sælge?

Fra : Grethe Hoff

Dato : 07-08-09 13:44

> [...]
> bliver begrænset hvor de kan bevæge sig.
>
> Er der nogen der kender til den løsning, eller ved hvor man kan købe den

Er det ikke så at hus med edderkopper, er sunne hus?
Her bærer vi dem pent og forsiktigt ut når de blir for mange. Og de tar
mængder med fluer....vi har kveg på naboeiendommen, derfor også meget fluer.
Takkogpris for edderkoppen!
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK