/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Dong oppetid
Fra : Svend


Dato : 05-08-09 11:44

Hej

Nu er det så anden gang på få måneder at jeg oplever flere timers
nedetid pga. Dong.

Man skulle tro det var lettere at holde en fiber oppe end en adsl, men
nu har de overgået den samlede nedetid jeg nogen sinde har haft på
adsl.

Er de nogle klaphatte, er der for mange single point of failure
muligheder i deres net, eller hvad sker der ?

Produktet er godt når det virker

Mvh.
Svend

 
 
Frank Damgaard (05-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 05-08-09 18:52

Svend skrev:

> Nu er det så anden gang på få måneder at jeg oplever flere timers
> nedetid pga. Dong.

> Man skulle tro det var lettere at holde en fiber oppe end en adsl, men
> nu har de overgået den samlede nedetid jeg nogen sinde har haft på
> adsl.

fiber kan også graves over, strømforsyning til teknikhuse kan fejle,
elektronik kan fejle,.....

> Er de nogle klaphatte, er der for mange single point of failure
> muligheder i deres net, eller hvad sker der ?
>
> Produktet er godt når det virker

Har Dong-Energy en driftsinfo side der fortæller om lokale problemer?
eller er det hele Dong-Enegy's område fiber falder ud?



Asbjorn Hojmark (05-08-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 05-08-09 20:26

On Wed, 5 Aug 2009 10:43:36 -0700 (PDT), Svend <svendeh@gmail.com>
wrote:

> Nu er det så anden gang på få måneder at jeg oplever flere timers
> nedetid pga. Dong.

Den første gang var den, der blev skrevet om i ComputerWorld? (CW fik
det til at være alle kunder, der var berørt i timevis, og hverken det
første eller det andet var korrekt).

Hvornår har du oplevet det sidst, hvordan så du det, og hvor længe?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Svend (05-08-2009)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 05-08-09 16:05

On 5 Aug., 21:25, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:
> On Wed, 5 Aug 2009 10:43:36 -0700 (PDT), Svend <sven...@gmail.com>
> wrote:
>
> > Nu er det så anden gang på få måneder at jeg oplever flere timers
> > nedetid pga. Dong.
>
> Den første gang var den, der blev skrevet om i ComputerWorld? (CW fik
> det til at være alle kunder, der var berørt i timevis, og hverken det
> første eller det andet var korrekt).
>
> Hvornår har du oplevet det sidst, hvordan så du det, og hvor længe?
>
> -A
> --http://www.hojmark.org/


Ja første gang blev omtalt af computerworld, ikke at det gør nogen
forskel for mig. Anden gang var her til eftermiddag, uden at jeg
kradsede alt ned vil jeg tro det startede ca. ved 14.00 og varede ved
til omkring 16-17 tiden, men det kan jeg ikke sige så præcist da jeg
lavede mad.

Da jeg ringede til dem, der virker der er en anelse større amatører
end dong kunne jeg ikke komme i kø da der var for mange i køen , da
jeg endelig nåede igennem, spurgte jeg hvorfor de ikke opdaterede
deres side : http://www.jay.net/kundeservice/driftsinformation/dong-energy/
, hvorpå han svarede at de tog telefoner lige nu, det faldt ham ikke
ind at der var nogle der ringede fordi de netop ikke opdaterede deres
drifts info.

Ellers flot man stadig kan se planlagt arbejde i juni....

Jeg kunne godt tænke mig en driftsinfo side hos Dong, som man slipper
for at skulle fejlsøge sin egen installation. Ved sidste nede tid
vidste jaynet i et godt stykke tid ikke at der var problemmer hos
dong, og den yndige supporter ville have mig til at rykke min linux
boks af forbindelse og sætte en windåse på direkte.

al forklaring om traceroute ud af nettet osv. prælede helt af.

Mvh.
Svend


Et er at der er fejl, men når man samtidigt spilder kundernes tid, ja
så kommer jeg nok også til at overreagere...



Nej det var sikkert ikke alle der var berørt, men givetvis mange

Bjarke Andersen (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 06-08-09 07:11

Svend <svendeh@gmail.com> crashed Echelon writing
news:264c0835-259a-4207-80f0-c4ba050b92bd@a26g2000yqn.googlegroups.com:

> Da jeg ringede til dem, der virker der er en anelse større amatører
> end dong kunne jeg ikke komme i kø da der var for mange i køen , da
> jeg endelig nåede igennem, spurgte jeg hvorfor de ikke opdaterede
> deres side :
> http://www.jay.net/kundeservice/driftsinformation/dong-energy/ ,
> hvorpå han svarede at de tog telefoner lige nu, det faldt ham ikke ind
> at der var nogle der ringede fordi de netop ikke opdaterede deres
> drifts info.

Hvem havde fejlen og hvem ringede du til. Jay Net eller Dong?

Jeg ved ikke om det er lavet om, men før (ca 1 år tilbage) havde Dong fiber
produkt orienterede medarbejdere på deres kundeservice i dagtimerne, om
eftermiddagen overgik telefonerne så til den almindelige EL vagt som ikke
havde nogen kendskab til fiber produktet.

--
Bjarke Andersen

Frank Damgaard (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 06-08-09 08:34

Svend skrev:
.....
> Da jeg ringede til dem, der virker der er en anelse større amatører
> end dong kunne jeg ikke komme i kø da der var for mange i køen , da
> jeg endelig nåede igennem, spurgte jeg hvorfor de ikke opdaterede
> deres side : http://www.jay.net/kundeservice/driftsinformation/dong-energy/
> , hvorpå han svarede at de tog telefoner lige nu, det faldt ham ikke
> ind at der var nogle der ringede fordi de netop ikke opdaterede deres
> drifts info.
>
> Ellers flot man stadig kan se planlagt arbejde i juni....
>
> Jeg kunne godt tænke mig en driftsinfo side hos Dong, som man slipper
> for at skulle fejlsøge sin egen installation. Ved sidste nede tid
> vidste jaynet i et godt stykke tid ikke at der var problemmer hos
> dong, og den yndige supporter ville have mig til at rykke min linux
> boks af forbindelse og sætte en windåse på direkte.

søg funktionen på dongenergy's side gav:

http://www.dongenergy.dk/privat/Fibernet/Pages/drift.aspx

underlig dansk de bruger:
"Fejlen er lokaliseret og eskaleret til udstyrsleverandør."

det betyder "optrappet"/"blevet værre" ... hmm

men spørgsmålet er om det er jaynet eller dong-energy der har fejl.

Leif Neland (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 06-08-09 09:00

Frank Damgaard wrote:

> søg funktionen på dongenergy's side gav:
>
> http://www.dongenergy.dk/privat/Fibernet/Pages/drift.aspx
>
> underlig dansk de bruger:
> "Fejlen er lokaliseret og eskaleret til udstyrsleverandør."
>
> det betyder "optrappet"/"blevet værre" ... hmm
>
> men spørgsmålet er om det er jaynet eller dong-energy der har fejl.


"eskaleret" i fejlmeldings-sammenhæng betyder "sendt videre"

Altså "det er ikke mit bord/det kan jeg ikke finde ud af"

Dong Energy har fundet fejlen, og har sendt det videre til
udstyrsleverandøren. F.ex. er en router gået i stykker, og
router-leverandøren har fået besked og har nu ansvaret for at få det i
orden.

Leif

Asbjorn Hojmark (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 06-08-09 10:42

On Thu, 06 Aug 2009 09:33:37 +0200, Frank Damgaard
<frank_news@milpent.dk> wrote:

> http://www.dongenergy.dk/privat/Fibernet/Pages/drift.aspx

Det har i hvert fald ikke været alle kunder med fast IP-adresse, der
var berørt, for min forbindelse (med IP-adresse fra Dansk Bredbånd)
kørte, så vidt jeg kan se på mine statistikker, fint.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Svend (05-08-2009)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 05-08-09 16:12

On 5 Aug., 21:25, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:
> On Wed, 5 Aug 2009 10:43:36 -0700 (PDT), Svend <sven...@gmail.com>
> wrote:
>
> > Nu er det så anden gang på få måneder at jeg oplever flere timers
> > nedetid pga. Dong.
>
> Den første gang var den, der blev skrevet om i ComputerWorld? (CW fik
> det til at være alle kunder, der var berørt i timevis, og hverken det
> første eller det andet var korrekt).
>
> Hvornår har du oplevet det sidst, hvordan så du det, og hvor længe?
>
> -A
> --http://www.hojmark.org/

Jeg lavede en traceroute ud og fik ingen af de sædvanlige svar fra
10.* nettet eller gateway til min forbindelse.

Mvh.
Svend

Asbjorn Hojmark (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 06-08-09 09:09

On Wed, 5 Aug 2009 15:11:44 -0700 (PDT), Svend <svendeh@gmail.com>
wrote:

> Jeg lavede en traceroute ud og fik ingen af de sædvanlige svar fra
> 10.* nettet eller gateway til min forbindelse.

Så ville jeg nok have ringet til DONG isf. Jay.net.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Bjarke Andersen (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 06-08-09 07:07

Svend <svendeh@gmail.com> crashed Echelon writing news:f39dd6a1-ee5a-419a-
abbf-8ecb403d9043@w6g2000yqw.googlegroups.com:

> Er de nogle klaphatte, er der for mange single point of failure
> muligheder i deres net, eller hvad sker der ?

Det kan kun Dong svare på, men man kunne nok spekulere mere eller bedre i
det hvis du kunne fortælle hvad der gik galt, det kan jo være udstyret i
den anden ende af fiberet, og der er jo kun single point of failure, medens
det osse kunne være en central router et sted.

--
Bjarke Andersen

N/A (06-08-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 06-08-09 08:34



Bjarke Hansen (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 06-08-09 01:54

On 6 Aug., 09:33, Frank Damgaard <frank_n...@milpent.dk> wrote:

> men spørgsmålet er om det er jaynet eller dong-energy der har fejl.

Hvis man ikke har kontakt med Dongs 10.net og ikke er røget over i en
af indholdslevandørens netværk må det jo være dong..

Men i det hele taget er det RET forvirrende hvem man overhovedet skal
kontakte med normale ting.... Især når havde viasat, skulle man så
kontakte Dong, Danskbredbånd eller viasat... Det kunne ingen af den
rigtigt svare på...

Andreas Plesner Jaco~ (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 06-08-09 09:08

On 2009-08-06, Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> wrote:
>
>> men spørgsmålet er om det er jaynet eller dong-energy der har fejl.
>
> Hvis man ikke har kontakt med Dongs 10.net og ikke er røget over i en
> af indholdslevandørens netværk må det jo være dong..

....eller kunden.

--
Andreas

Bjarke Hansen (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 06-08-09 02:28

On 6 Aug., 10:08, Andreas Plesner Jacobsen <a...@daarligstil.dk>
wrote:

> > Hvis man ikke har kontakt med Dongs 10.net og ikke er røget over i en
> > af indholdslevandørens netværk må det jo være dong..
>
> ...eller kunden.

Ja selvfølgelig Men nu mener jeg Svend plejer at have styr på ikke
at sætte tingene forkert sammen osv...

Bjarke Hansen (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 06-08-09 02:32

On 5 Aug., 19:43, Svend <sven...@gmail.com> wrote:
> Hej

> Produktet er godt når det virker

Jamen det lyder da god, kan du huske du spurgte om indholdslevandør og
blev lidt overrasket over jaynet havde sådan nogle produkter?! For man
næsten altid 100Mbit? Der er selvfølgelig kun 100Mbit link ud til dig
så det kan jo aldrig komme OVER 100Mbit. Men er jaynets netværk ellers
rimeligt godt gearet til de 100Mbit download så? hvad med udlandet?

Mogens Kjaer (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens Kjaer


Dato : 06-08-09 12:34

On 08/06/2009 10:31 AM, Bjarke Hansen wrote:
> Men er jaynets netværk ellers
> rimeligt godt gearet til de 100Mbit download så? hvad med udlandet?

Jeg får fin hastighed fra Jaynet til Forskningsnettet (via DIX):

$ wget http://ftp.crc.dk/centos/5.3/isos/i386/CentOS-5.3-i386-bin-1of6.iso
Connecting to ftp.crc.dk|130.226.184.9|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done. ==> CWD /pub/mirrors//centos/5.3/isos/i386 ... done.
==> SIZE CentOS-5.3-i386-bin-1of6.iso ... 654186496
==> PASV ... done. ==> RETR CentOS-5.3-i386-bin-1of6.iso ... done.
Length: 654186496 (624M)

100%[===============================================================================>]
654,186,496 11.1M/s in 57s

13:31:37 (11.0 MB/s) - `CentOS-5.3-i386-bin-1of6.iso' saved [654186496]

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Svend (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 06-08-09 06:46

On 6 Aug., 08:11, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
> Svend <sven...@gmail.com> crashed Echelon writingnews:264c0835-259a-4207-80f0-c4ba050b92bd@a26g2000yqn.googlegroups.com:
>
> > Da jeg ringede til dem, der virker der er en anelse større amatører
> > end dong kunne jeg ikke komme i kø da der var for mange i køen , da
> > jeg endelig nåede igennem, spurgte jeg hvorfor de ikke opdaterede
> > deres side :
> >http://www.jay.net/kundeservice/driftsinformation/dong-energy/,
> > hvorpå han svarede at de tog telefoner lige nu, det faldt ham ikke ind
> > at der var nogle der ringede fordi de netop ikke opdaterede deres
> > drifts info.
>
> Hvem havde fejlen og hvem ringede du til. Jay Net eller Dong?
>
> Jeg ved ikke om det er lavet om, men før (ca 1 år tilbage) havde Dong fiber
> produkt orienterede medarbejdere på deres kundeservice i dagtimerne, om
> eftermiddagen overgik telefonerne så til den almindelige EL vagt som ikke
> havde nogen kendskab til fiber produktet.
>
> --
> Bjarke Andersen

Ja jeg ringede til jay.net, jeg var faktisk ikke klar over man kunne
ringe til Dong.
--
Mvh
Svend

Svend (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 06-08-09 06:47

On 6 Aug., 09:33, Frank Damgaard <frank_n...@milpent.dk> wrote:
> Svend skrev:
>  .....
>
> > Da jeg ringede til dem, der virker der er en anelse større amatører
> > end dong kunne jeg ikke komme i kø da der var for mange i køen , da
> > jeg endelig nåede igennem, spurgte jeg hvorfor de ikke opdaterede
> > deres side :http://www.jay.net/kundeservice/driftsinformation/dong-energy/
> > , hvorpå han svarede at de tog telefoner lige nu, det faldt ham ikke
> > ind at der var nogle der ringede fordi de netop ikke opdaterede deres
> > drifts info.
>
> > Ellers flot man stadig kan se planlagt arbejde i juni....
>
> > Jeg kunne godt tænke mig en driftsinfo side hos Dong, som man slipper
> > for at skulle fejlsøge sin egen installation. Ved sidste nede tid
> > vidste jaynet i et godt stykke tid ikke at der var problemmer hos
> > dong, og den yndige supporter ville have mig til at rykke min linux
> > boks af forbindelse og sætte en windåse på direkte.
>
> søg funktionen på dongenergy's side gav:
>
> http://www.dongenergy.dk/privat/Fibernet/Pages/drift.aspx
>
> underlig dansk de bruger:
> "Fejlen er lokaliseret og eskaleret til udstyrsleverandør."
>
> det betyder "optrappet"/"blevet værre" ... hmm
>
> men spørgsmålet er om det er jaynet eller dong-energy der har fejl.

Ih tak for det link, jeg har kun browset deres side, men jeg vil fluks
bookmarke den på min telefon.

--
Mvh.
Svend

Asbjorn Hojmark (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 07-08-09 15:19

On Wed, 5 Aug 2009 10:43:36 -0700 (PDT), Svend <svendeh@gmail.com>
wrote:

> Nu er det så anden gang på få måneder at jeg oplever flere timers
> nedetid pga. Dong.

Apropos det...

Jeg har netop i dag modtaget et brev fra dem, hvor de skriver, at de
er i gang med en række opgraderinger for at sikre stabilitet,
sikkerhed og kvalitet.

De anbefaler, at man følger med på http://www.dongenergy.dk/status/
hvor der også er listet de planlagte ændringer.

-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Svend (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 07-08-09 13:46

On Aug 7, 4:18 pm, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:
> On Wed, 5 Aug 2009 10:43:36 -0700 (PDT), Svend <sven...@gmail.com>
> wrote:
>
> > Nu er det så anden gang på få måneder at jeg oplever flere timers
> > nedetid pga. Dong.
>
> Apropos det...
>
> Jeg har netop i dag modtaget et brev fra dem, hvor de skriver, at de
> er i gang med en række opgraderinger for at sikre stabilitet,
> sikkerhed og kvalitet.
>
> De anbefaler, at man følger med påhttp://www.dongenergy.dk/status/
> hvor der også er listet de planlagte ændringer.
Ja det er ret sjovt med timingen på det brev. Men godt initiativ.

Ved du mere konkret hvad der gik galt?

Mvh
--
Svend



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste