Trim plænerens efter 1. august?
Fra : mugge

Dato : 04-08-09 19:09

Måske et dumt spm men jeg kan simpelthen ikke regne detud selv...........

Hvorfor må man ikke anvende Trim plænerens efter 1. august?

http://www.bayergarden.dk/da/produkter/ukrudtsmidler/Ukrudt_i_plaenen/trim_plxnerens.html

Jeg havde tænkt mig at give det en tur i weekenden, men hvad er problemet
ved at anvende det nu?

P.S. Hvor købes Trim plænerens billigst? Tyskland?

mvh

mugge

Fra : Dan

Dato : 04-08-09 20:32

> Hvorfor må man ikke anvende Trim plænerens efter 1. august?

Hej Mugge,

Nu kender jeg ikke produktet, men gætter gerne.

Citat:
"Anvendes på græsplænen i vækstsæsonen frem til 1. august, når mosset og
ukrudtet ses."

Jeg fokuserer mest på ordet "vækstsæson" og for at gøre det lettere, så
antager de vel bare at den slutter deromkring, eller.......?

/Dan

Fra : mugge

Dato : 04-08-09 20:48

> Jeg fokuserer mest på ordet "vækstsæson" og for at gøre det lettere, så
> antager de vel bare at den slutter deromkring, eller.......?
>
> /Dan

Ahhhh så kan det være det er uden virkning nu? Ja så gider jeg skam ikke
have bøvlet.......(om så kløveret ved at det skulle stoppe væksten i lørdags
er så en anden sag.....det kunne jo være det lige tog en weekend ekstra med

mugge

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-08-09 21:14

"
> Hvorfor må man ikke anvende Trim plænerens efter 1. august?

Fordi det begynder at blive for koldt og dermed vokser ukrudtet for
langsomt. Så går noget af giften i grundvandet, og det er vi jo helst fri
for. Min erfaring fra det år, hvor jeg også mente at en uge ikke kunne gøre
nogen forskel - det kunne det. Det tager længere tid, og den tager kun noget
af det. Det er med andre ord spild af gift (og penge).

Mvh Maria

Fra : Max

Dato : 04-08-09 21:22

Hej mugge

> Hvorfor må man ikke anvende Trim plænerens efter 1. august?

Det er spild af penge, vent til foråret hvor ukrudtet rigtig
vokser igen.

--
Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-08-09 14:45

On 4 Aug., 20:08, "mugge" <mogenslarsen2...@FJERNyahoo.dk> wrote:
> Måske et dumt spm men jeg kan simpelthen ikke regne detud selv............
>
> Hvorfor må man ikke anvende Trim plænerens efter 1. august?

Hovedaktivstoffet MCPA må ikke anvendes efter 1. august, sikkert fordi
væksten er så lav der at der er for meget stof som siver ned i jorden.

> P.S. Hvor købes Trim plænerens billigst? Tyskland?

MCPA rent hos foderstoffen eller hos en landmand....

--
Christian

Fra : mugge

Dato : 05-08-09 00:00

> [...]

> P.S. Hvor købes Trim plænerens billigst? Tyskland?

MCPA rent hos foderstoffen eller hos en landmand....

Takker for rådene - jeg læner mig tilbage og afventer foråret...............

mugge