Trælse afløb
Fra : Steen

Dato : 19-07-09 08:59

Jeg har et ældre hus med kælder, hvor afløbene er begyndt at være lidt
trælse at høre på. I køkkenet er afløbet fra køkkenvasken begyndt at
skabe sig. Vandet løber langsomt ud. Jeg har prøvet diverse afløbsrens,
svupper, kogende vand mm, uden der hjælper mærkbart.
Når jeg bruger vaskemaskinen i kælderen, er det begyndt at boble i
køkkenvasken i stueetagen.
Jeg kunne forestille mig, at det ikke er køkkenvasken der er problemet,
men vaskemaskinen der ikke rigtigt kan komme af med vandet.

Nogle gode råd?

--
Steen

Fra : Martin Bak

Dato : 19-07-09 09:34

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kunne forestille mig, at det ikke er køkkenvasken der er problemet,
> men vaskemaskinen der ikke rigtigt kan komme af med vandet.

Problemet er nok udenfor huset. En samlebrønd der er (delvist) tilstoppet er
mit bud. Kig efter dæksler udenfor, og undersøg om der er tilstoppet noget.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 19-07-09 10:02

> Problemet er nok udenfor huset. En samlebrønd der er (delvist) tilstoppet
> er mit bud. Kig efter dæksler udenfor, og undersøg om der er tilstoppet
> noget.

Det ville også være mit bud. Jeg fik spulet et rør uden for huset, da det
var lukket af sæbelud.

Mvh
Leon

Fra : Steen

Dato : 19-07-09 12:45

Leon Hulstrøm <LeonSPAMME@hulstroem.com> wrote:

> Det ville også være mit bud. Jeg fik spulet et rør uden for huset, da det
> var lukket af sæbelud.
>
> Mvh
> Leon

Tak til begge. Jeg må ud med lommelygten
--
Steen

Fra : Torben Wridt

Dato : 19-07-09 15:13

> Leon Hulstrøm <LeonSPAMME@hulstroem.com> wrote:
>

> Tak til begge. Jeg må ud med lommelygten
> --
> Steen

Hej!
Har du nogle store træer, f.eks. vandgran eller birk, i nærheden af husets
sokkel?
Det kunne være trævlerødder fra disse som stopper dit afløb.

Held og lykke med fejlsøgningen!

Mvh, Torben.

Fra : Steen

Dato : 19-07-09 16:37

Torben Wridt <fake@noexist.nu> wrote:

> [...]
> sokkel?
> Det kunne være trævlerødder fra disse som stopper dit afløb.

Jeg har før haft problemet med rødder der delvist blokerede i et
kloakafløb, men udover en bøgehæk er der ikke andet, der nu kan genere.
Nå, jeg må hellere kigge efter alligevel
--
Steen

Fra : Torben Wridt

Dato : 19-07-09 17:50

> [...]
> kloakafløb, men udover en bøgehæk er der ikke andet, der nu kan genere.
> Nå, jeg må hellere kigge efter alligevel

Hej igen!
Min erfaring(pyhha!!!) siger mig, at sådanne rødder kan "vandre" mange,
mange meter....
God arbejdslyst! Jeg føler med dig(husk, at selv moralsk støtte er noget
værd!).

Mvh!
Torben

Fra : Steen

Dato : 19-07-09 21:30

Torben Wridt <fake@noexist.nu> wrote:

> God arbejdslyst! Jeg føler med dig(husk, at selv moralsk støtte er noget
> værd!).

Man takker ydmygst
--
Steen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-07-09 06:13

On 19 Jul., 11:02, "Leon Hulstrøm" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:

> Det ville også være mit bud. Jeg fik spulet et rør uden for huset, da det
> var lukket af sæbelud.

Bare måske et dumt spørgsmål! men hvad er sæbelud?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-07-09 14:36

Bjarke Hansen skrev:

> Bare måske et dumt spørgsmål! men hvad er sæbelud?

http://kortlink.dk/6t77
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 19-07-09 15:43

Hans Paulin (6310) skrev:

> http://kortlink.dk/6t77

Medmindre det dækk forekomsten af et skjult spild i
husholdningsbudgettet á over-forbrugt vaskepulver der klumper sig samme
i afløbet efter vaskemaskinen :-/

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-07-09 15:48

Armand skrev:

> Medmindre det dækk forekomsten af et skjult spild i
> husholdningsbudgettet á over-forbrugt vaskepulver der klumper sig
> samme i afløbet efter vaskemaskinen :-/

Svært at sige hérfra!
Hans
www.zofiaoghans.dk