| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Skift fra TDC til Fullrate eller.. Fra : Mort1s1 | 
  Dato :  16-06-09 19:24 |  
  |   
            Jeg overvejer at udskifte mit TDC bredbånd, til en billigere udbyder, f.eks. 
 til Fullrate (6 / 512), er det det rigtige eller er der bedre muligheder. 
 Jeg ved godt at FullRate også er TDC, men det givel vel så sikkerhed for at 
 det virker!?
 
 Mort1s1
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Frank Damgaard (16-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frank Damgaard | 
  Dato :  16-06-09 19:42 |  
  |   
            Mort1s1 skrev:
 > Jeg overvejer at udskifte mit TDC bredbånd, til en billigere udbyder,
 > f.eks. til Fullrate (6 / 512), er det det rigtige eller er der bedre
 > muligheder. Jeg ved godt at FullRate også er TDC, men det givel vel så
 > sikkerhed for at det virker!?
 
 tja, jeg har nu haft fullrate i 2½ år og er ganske tilfreds.
 og fast IP og telefoni er med i prisen.
 
 men det er jo via det gamle TDC-kobber, så om du kan få 6M/512K
 er jo ikke til at vide før du prøver...
 
 
 Vær opmærksom på at fullrate ikke tilbyder webhotel, mailhotel
 eller newsserver, så det skal du selv finde ude i byen
 Og du betaler via dankort, så vidt jeg ved kan man ikke betale
 efter regning eller via PBS.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Rønne (16-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  16-06-09 21:08 |  
  |  
 
            Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> wrote:
 > Og du betaler via dankort, så vidt jeg ved kan man ikke betale
 > efter regning eller via PBS.
 Der bliver trukket automatisk ... simpelthen.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Jensen (16-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  16-06-09 21:06 |  
  |   
            Mort1s1 skrev, Den 16-06-2009 20:23:
 > Jeg overvejer at udskifte mit TDC bredbånd, til en billigere udbyder, 
 > f.eks. til Fullrate (6 / 512), er det det rigtige eller er der bedre 
 > muligheder. Jeg ved godt at FullRate også er TDC, men det givel vel så 
 > sikkerhed for at det virker!?
 
 Hvis du vil have størst sikkerhed for, at det virker som nu, bare 
 billigere, så skift til TDCs datterselskab Telmore, som er reseller af 
 TDC ADSL-linier. Men det kræver, at du ikke har brug for IP-telefoni og 
 fast IP-adresse. Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du aftaler det 
 med TDC før skiftet.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Chano Andersen (16-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Chano Andersen | 
  Dato :  16-06-09 21:16 |  
  |   
            Jens Jensen wrote:
 > TDC ADSL-linier. Men det kræver, at du ikke har brug for IP-telefoni og 
 > fast IP-adresse. Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du aftaler det 
 > med TDC før skiftet.
 
 Telmore blokere vel ikke for at man benytter en anden udbyders IP telefoni?
 
 - Chano Andersen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jens Jensen (16-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  16-06-09 22:05 |  
  |   
            Chano Andersen skrev, Den 16-06-2009 22:16:
 > Telmore blokere vel ikke for at man benytter en anden udbyders IP telefoni?
 
 Nej, du har ret. Det var en dårlig formulering fra min side. Jeg 
 benytter selv IP-telefoni via Telmore ADSL. Det jeg forsøgte at skrive 
 var, at Telmore ikke har IP-telefoni.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ole C (16-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole C | 
  Dato :  16-06-09 22:03 |  
  |  
 
            Jens Jensen skrev blandt andet:
 > Hvis du vil have størst sikkerhed for, at det virker som nu, bare
 > billigere, så skift til TDCs datterselskab Telmore, som er reseller af
 > TDC ADSL-linier. Men det kræver, at du ikke har brug for IP-telefoni
 > og fast IP-adresse.
 Man kan sagtens have ip-telefoni som kunde hos Telmore - bare ikke hos 
 Telmore   
Og i praksis har man også fast ip-adresse.
 > Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du
 > aftaler det med TDC før skiftet.
 Ikke nødvendigt. Min fungerer endnu efter næsten et år - og der er talløse 
 eksempler på andre tidligere TDC-kunder, som stadig kan benytte den gamle 
 adresse.
 -- 
 vh
 Ole C 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jens Jensen (16-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  16-06-09 23:22 |  
  |  
 
            Ole C skrev, Den 16-06-2009 23:03:
 > Jens Jensen skrev blandt andet:
 > 
 >> Hvis du vil have størst sikkerhed for, at det virker som nu, bare
 >> billigere, så skift til TDCs datterselskab Telmore, som er reseller af
 >> TDC ADSL-linier. Men det kræver, at du ikke har brug for IP-telefoni
 >> og fast IP-adresse.
 > 
 > Man kan sagtens have ip-telefoni som kunde hos Telmore - bare ikke hos 
 > Telmore   
Korrekt.
 > Og i praksis har man også fast ip-adresse.
 Hvis jeg slukker mit modem kortvarigt, skifter IP-adressen ikke. Hvis 
 jeg har modemet slukket natten igennem, skifter IP-adressen.
 >> Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du
 >> aftaler det med TDC før skiftet.
 > 
 > Ikke nødvendigt. Min fungerer endnu efter næsten et år - og der er 
 > talløse eksempler på andre tidligere TDC-kunder, som stadig kan benytte 
 > den gamle adresse.
 > 
 Men TDC kan lukke dem uden varsel.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ole C (16-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole C | 
  Dato :  16-06-09 23:58 |  
  |   
            Jens Jensen skrev blandt andet:
 
 
 > Hvis jeg slukker mit modem kortvarigt, skifter IP-adressen ikke. Hvis
 > jeg har modemet slukket natten igennem, skifter IP-adressen.
 
 Ikke min erfaring.
 
 >>> Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du
 >>> aftaler det med TDC før skiftet.
 >>
 >> Ikke nødvendigt. Min fungerer endnu efter næsten et år - og der er
 >> talløse eksempler på andre tidligere TDC-kunder, som stadig kan
 >> benytte den gamle adresse.
 >>
 > Men TDC kan lukke dem uden varsel.
 
 Åh ja - men når der nu er erfaring for at det kan vare flere år, mon så ikke 
 folk har vænnet sig til den nye email-adresse?
 Der er kommet en sær hellighed over email-adresser....
 
 -- 
 vh
 Ole C 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jens Jensen (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  17-06-09 00:55 |  
  |   
            Ole C skrev, Den 17-06-2009 00:57:
 > Jens Jensen skrev blandt andet:
 >>>> Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du
 >>>> aftaler det med TDC før skiftet.
 >>>
 >>> Ikke nødvendigt. Min fungerer endnu efter næsten et år - og der er
 >>> talløse eksempler på andre tidligere TDC-kunder, som stadig kan
 >>> benytte den gamle adresse.
 >>>
 >> Men TDC kan lukke dem uden varsel.
 > 
 > Åh ja - men når der nu er erfaring for at det kan vare flere år, mon så 
 > ikke folk har vænnet sig til den nye email-adresse?
 > Der er kommet en sær hellighed over email-adresser....
 > 
 Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse 
 ved skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før skiftet.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ole C (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole C | 
  Dato :  17-06-09 08:07 |  
  |   
            Jens Jensen skrev blandt andet:
 
 
 > Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse
 > ved skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før
 > skiftet.
 
 Og hvad så, hvis man senere lader sig friste af et andet selskab?
 Hvis man synes emailadressen er så hellig, bør man da anskaffe sig én som er 
 uafhængig af udbyderen.
 
 -- 
 vh
 Ole C 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Per Rønne (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  17-06-09 08:22 |  
  |  
 
            Ole C <mail@FJERNolec.dk> wrote:
 > Jens Jensen skrev blandt andet:
 > 
 > 
 > > Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse
 > > ved skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før
 > > skiftet.
 > 
 > Og hvad så, hvis man senere lader sig friste af et andet selskab?
 > Hvis man synes emailadressen er så hellig, bør man da anskaffe sig én som er
 > uafhængig af udbyderen.
 Det er faktisk muligat at anskaffe sig eget domæne; så er man altid
 uafhængig af en udbyders e-mail domæne.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Ole C (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole C | 
  Dato :  17-06-09 09:03 |  
  |  
 
            "Per Rønne" skrev blandt andet:
 >> Og hvad så, hvis man senere lader sig friste af et andet selskab?
 >> Hvis man synes emailadressen er så hellig, bør man da anskaffe sig
 >> én som er uafhængig af udbyderen.
 >
 > Det er faktisk muligat at anskaffe sig eget domæne; så er man altid
 > uafhængig af en udbyders e-mail domæne.
 Netop....og det var da vist også det jeg antydede   
-- 
 vh
 Ole C 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Jens Jensen (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  17-06-09 11:05 |  
  |   
            Ole C skrev, Den 17-06-2009 09:06:
 > Jens Jensen skrev blandt andet:
 > 
 > 
 >> Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse
 >> ved skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før
 >> skiftet.
 > 
 > Og hvad så, hvis man senere lader sig friste af et andet selskab?
 > Hvis man synes emailadressen er så hellig, bør man da anskaffe sig én 
 > som er uafhængig af udbyderen.
 > 
 Jeg har nævnt en mulighed, som kan gøre skiftet til et billigere 
 abonnement lettere. Jeg tror, at mange undlader eller udskyder et skift 
 til en billigere forbindelse, fordi de helst ikke vil skifte 
 emailadresse. Men det er fornuftigt at gøre sin emailadresse uafhængig 
 af internetudbyder, så man let kan skifte til en anden udbyder. Ved 
 skift fra TDC til Telmore er der ingen grund til at udskyde skiftet 
 indtil en ny mailadresse er kørt ind. Man kan skifte til Telmore så 
 hurtigt som muligt og beholde sin TDC emailadresse og efterfølgende have 
 en lang overgangsperiode, hvor en ny mailadresse bruges samtidigt med 
 den gamle.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Jean (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jean | 
  Dato :  17-06-09 08:34 |  
  |   
            Jens Jensen skrev:
 > Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse ved 
 > skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før skiftet.
 
 Koster det ikke et lille gebyr?
 
 Mvh Jean. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Jens Jensen (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  17-06-09 10:17 |  
  |   
            Jean skrev, Den 17-06-2009 09:34:
 > Jens Jensen skrev:
 >> Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse 
 >> ved skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før 
 >> skiftet.
 > 
 > Koster det ikke et lille gebyr?
 
 Jeg ved ikke, om selve skiftet til Netbasis abonnement koster et gebyr, 
 men derudover koster det ikke noget. Jeg har ikke selv gjort det. Min 
 viden har jeg fra indlægget med overskriften "Re: Om at beholde sin TDC 
 mail efter skift af udbyder" fra den 16-1-2009 23:54 i denne 
 nyhedsgruppe (news:9o32n4d6gttl1c0o2ifb6lafu2t6sjqre6@4ax.com).
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Jean (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jean | 
  Dato :  17-06-09 13:06 |  
  |   
            Jens Jensen skrev:
 > Jeg ved ikke, om selve skiftet til Netbasis abonnement koster et gebyr,
 
 Problemet er at der står i Netbasis-betingelserne at TDC kan lukke det hele, 
 hvis der forbindelsen (det er et 56Kmodem-abonnement) ikke er blevet brugt i 
 3 md.
 Så TDC kan lukke det uden varsel.
 
 Mvh Jean. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Jens Jensen (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  17-06-09 15:03 |  
  |   
            Jean skrev, Den 17-06-2009 14:06:
 > Jens Jensen skrev:
 >> Jeg ved ikke, om selve skiftet til Netbasis abonnement koster et gebyr,
 > 
 > Problemet er at der står i Netbasis-betingelserne at TDC kan lukke det 
 > hele, hvis der forbindelsen (det er et 56Kmodem-abonnement) ikke er 
 > blevet brugt i 3 md.
 > Så TDC kan lukke det uden varsel.
 > 
 Jeg havde bare forstået indlægget fra ham, som havde snakket med TDC, 
 sådan, at TDC ville spørge pr. brev, om man ville fortsætte 
 abonnementet, hvis de tænkte på at lukke. Men det er måske forkert. Så 
 vil jeg ikke længere foreslå at beholde en TDC-mailadresse ved skift til 
 Telmore, med mindre man da er så glad for den, at man vil betale et 
 Netplus abonnement.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Jean (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jean | 
  Dato :  17-06-09 17:59 |  
  |  
 
            Jens Jessen skrev:
 > Jeg havde bare forstået indlægget fra ham, som havde snakket med TDC, 
 > sådan, at TDC ville spørge pr. brev, om man ville fortsætte abonnementet, 
 > hvis de tænkte på at lukke. Men det er måske forkert.
 Du/han har faktisk ret:
 http://kortlink.dk/6qrs
"Hvis kunden i 3 måneder i træk ikke har brugt internettjenesten på en måde, 
 som medfører forbrugstaksering over for kunden, kan TDC opsige 
 abonnementsaftalen med mindst 1 måneds varsel."
 Jeg beklager!     
Mvh Jean. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Ole C (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole C | 
  Dato :  17-06-09 18:30 |  
  |  
 
            Jean skrev blandt andet:
 > Du/han har faktisk ret:
 >  http://kortlink.dk/6qrs
>
 > "Hvis kunden i 3 måneder i træk ikke har brugt internettjenesten på
 > en måde, som medfører forbrugstaksering over for kunden, kan TDC
 > opsige abonnementsaftalen med mindst 1 måneds varsel."
 >
 > Jeg beklager!     
Jeg tror ikke du behøver at beklage - for det er sandsynligvis ren teori.
 Tidligere indlæg i forskellige grupper viser, at TDC tilsyneladende helt har 
 opgivet at "rydde op" efter tidligere kunder.
 -- 
 vh
 Ole C 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Jean (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jean | 
  Dato :  17-06-09 18:53 |  
  |   
            Ole C skrev:
 > Jeg tror ikke du behøver at beklage - for det er sandsynligvis ren teori.
 > Tidligere indlæg i forskellige grupper viser, at TDC tilsyneladende helt 
 > har opgivet at "rydde op" efter tidligere kunder.
 
 
 Jeg tror ikke TDC har opgivet det.  Det er ikke så svært at se hvilke 
 abonnementer, der ikke bliver takseret på...
 
 Så jeg ser det mere som goodwill fra TDCs side.
 
 Mvh Jean. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Jens Jensen (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jensen | 
  Dato :  17-06-09 20:07 |  
  |   
            Ole C skrev, Den 17-06-2009 19:29:
 > Tidligere indlæg i forskellige grupper viser, at TDC tilsyneladende helt 
 > har opgivet at "rydde op" efter tidligere kunder.
 
 Men Klaus D. Mikkelsen skrev d. 16-01-2009 15:37 
 (news:49709BBC.932BA837@du.kan.finde.den): "Der går som regel et par år 
 og så er der en der har tid til at rydde op." Er der noget, der tyder 
 på, at han ikke har ret?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Jean (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jean | 
  Dato :  17-06-09 22:43 |  
  |   
            
 "Jens Jensen" skrev:
 > Men Klaus D. Mikkelsen skrev d. 16-01-2009 15:37 
 > (news:49709BBC.932BA837@du.kan.finde.den): "Der går som regel et par år og 
 > så er der en der har tid til at rydde op." Er der noget, der tyder på, at 
 > han ikke har ret?
 
 Det har han ikke. Mit eget NetBasis kører på 5.-6. år... jeg har godt nok 
 TDC bredbånd, men det kører på et nyt kundenr.
 
 Mvh Jean. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  skibber (18-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : skibber | 
  Dato :  18-06-09 10:41 |  
  |   
            On 17-06-2009 14:06:25, "Jean" wrote:
 > Jens Jensen skrev:
 >> Jeg ved ikke, om selve skiftet til Netbasis abonnement koster et gebyr,
 > 
 > Problemet er at der står i Netbasis-betingelserne at TDC kan lukke det
 > hele, hvis der forbindelsen (det er et 56Kmodem-abonnement) ikke er blevet
 > brugt i 3 md.
 > Så TDC kan lukke det uden varsel.
 > 
 > Mvh Jean.
 > 
 > 
 
 Brug Netplus den lukker de ikke
 koster lidt småører.
 
 /skibber
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Asbjorn Hojmark (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark | 
  Dato :  17-06-09 07:05 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Jun 2009 20:23:38 +0200, "Mort1s1"
 <mortensensfjern@fjernmail.dk> wrote:
 > Jeg ved godt at FullRate også er TDC, men det givel vel så sikkerhed
 > for at det virker!?
 Nej. Fullrate er billigt, men man får hvad man betaler for: ikke ret
 meget, herunder ikke ret meget (stort set ingen) redundans.
 -A
 -- 
 http://www.hojmark.org/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Frank Damgaard (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frank Damgaard | 
  Dato :  17-06-09 08:09 |  
  |   
            Asbjorn Hojmark skrev:
 > On Tue, 16 Jun 2009 20:23:38 +0200, "Mort1s1"
 > <mortensensfjern@fjernmail.dk> wrote:
 > 
 >> Jeg ved godt at FullRate også er TDC, men det givel vel så sikkerhed
 >> for at det virker!?
 > 
 > Nej. Fullrate er billigt, men man får hvad man betaler for: ikke ret
 > meget, herunder ikke ret meget (stort set ingen) redundans.
 
 Og dog har det virket godt de 2½ år jeg har haft dem, hvis kan kan
 leve med få udfald.
 
 Godt nok var der en gang en lørdag formiddag med serverrrum fejl
 som lagde fullrate helt ned, det var vist den værste fejl, og som
 måske kunne have været undgået med serverrum redundans.
 
 Men jeg har også oplevet lokale strømafbrydelser fra DONG-Energy
 som gør at internet og telefoni falder ud, samt overgravede kabler
 og andre småfejl ....
 Men disse fejl skyldes ikke manglende redundans.
 (og er fejl som også ville influere på TDC-internet eller andre ISP ....)
 
 Og her i området var der også en påsketorsdag hvor TDC-kabeltv/YoouSee
 faldt ud i 1½ døgn, så TDC/YouSee kan også have fejl....
 
 Og til forskel fra TDC, får man en SMS når der er fejl fra fullrate
 eller planlagte afbrydelser.
 
 
 Så måske Mort1s1 lige skulle overveje hvad han bruger internet til
 hvor vigtig 100% oppetid er, og om han ligefrem vil betale TDC ekstra
 for deres proff-fejlretningsservice tilvalg.
 
 Men er oppetid 100% meget nødvendigt så  bør man sikre sig at
 have 2 separate ISP med helst hver sin løsning, f.eks. fiber + kobber
 eller måske kobber + 3G , eller ....
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Peter Mogensen (17-06-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Mogensen | 
  Dato :  17-06-09 13:15 |  
  |   
            Frank Damgaard wrote:
 > Og her i området var der også en påsketorsdag hvor TDC-kabeltv/YoouSee
 > faldt ud i 1½ døgn, så TDC/YouSee kan også have fejl....
 
 Det kender vi kun alt for godt.
 Yousee kan sagtens være nede i halve dage.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |