Omelet/æggekage
Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 09-06-09 18:35

Hvad er egentlig forskellen på omelet og æggekage?

Jeg har fået dejlige omeletter i Frankrig, dejlige flæskeæggekager i
Danmark, dejlige tortillas (med kartofler/kartoffelmos) i Spanien,
men synes egentlig ikke at dem jeg selv laver er specielt dejlige
(dog spiseværdige).

Er der nogen der har den ultimative opskrift?
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Max

Dato : 09-06-09 19:41

Hej Lisbet

> Hvad er egentlig forskellen på omelet og æggekage?

Den er lige tyk på midten.

--
Mvh Max

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 09-06-09 19:45

Max wrote:
> Hej Lisbet

> Den er lige tyk på midten.

Tak skal du have. Så fik jeg det opklaret.

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-06-09 20:30

"Lisbet Overvad Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> wrote in message
> [...]
> spiseværdige).
>
> Er der nogen der har den ultimative opskrift?

I mit univers, er en omelet pisket æg på pande med fyld, og en æggekage er
pisket æg, mælk og lidt mel stegt på pande og derefter læsset til med
stegt flæsk/bacon og purløg.

Bjarne K.

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 09-06-09 20:52

Bjarne K. wrote:
> [...]

> æggekage er pisket æg, mælk og lidt mel stegt på pande og
> derefter læsset til med stegt flæsk/bacon og purløg.

Tak for svaret. Jeg kommer lidt vand i æggene og vil nu prøve "dit
univers".

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Brian Svendsen

Dato : 09-06-09 21:43

"Lisbet Overvad Laursen" <lisbet.olnospam@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Tak for svaret. Jeg kommer lidt vand i æggene og vil nu prøve "dit
> [...]

Jeg mindes at min mor havde et lag rugbrød i bunden, i hendes æggekage..

/Brian

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 11-06-09 19:45

Brian Svendsen wrote:
> Jeg mindes at min mor havde et lag rugbrød i bunden, i hendes
> æggekage..

Det var jo også en mulighed, men jeg tror at jeg hellere vil spise
rugbrødet til. Smagte det godt?
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : anonym

Dato : 11-06-09 21:41

Lisbet Overvad Laursen skrev:

> Det var jo også en mulighed, men jeg tror at jeg hellere vil spise
> rugbrødet til. Smagte det godt?

smørrist hvidt brød, til det er godt sprødt.
læg som en bund i panden.
æggemasse over til det lige er dækket
steg....
nammenam