/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ungdomskriminaliteten falder
Fra : Ukendt


Dato : 02-06-09 07:41

Nej, det gør den naturligvis ikke:


UNGDOMSVOLDEN SKYDER I VEJRET

Dobbelt så mange unge bliver i dag sigtet for vold eller trusler som i 1990.
En del af væksten kommer af, at unge i højere grad bruger våben og
udplyndrer folk på gaden. Regeringens politik med hårdere straffe har slået
fejl, mener ekspert.

UNG VOLD

Når mange for tiden bliver overfaldet eller sågar skudt på, er der langt fra
tale om enkeltstående sager. Faktisk er forbrydelserne udtryk for en
foruroligende udvikling. Målt over perioden 1990 til 2007 er antallet af
unge personer sigtet for voldelig kriminalitet blevet fordoblet. Og antallet
af sager, hvor de unge typisk har brugt knive eller andre våben, er blevet
intet mindre end tredoblet i perioden.

Det viser tal fra en analyse, som Arbejderbevægelsens Erhvervsråd (AErådet)
har udarbejdet for Ugebrevet A4. Analysen har fokus på unge mellem 15 og 24
år, og viften af voldelige forbrydelser består af alt fra knytnæveslag til
drab.

Antallet af unge, der er sigtet for voldelige forbrydelser, er steget fra
2.700 i 1990 til 5.200 i 2007. Denne fordobling gør indtryk på en af landets
førende eksperter i unges kriminalitet.

»Det er en utrolig trist udvikling, at flere unge udøver vold på den ene
eller anden måde,« siger juraprofessor ved Københavns Universitet og formand
for Det Kriminalpræventive Råd, Eva Smith.

En del af udviklingen tilskriver hun det forhold, at flere unge hænger ud på
gaderne.

»Det er noget skidt, når unge er på gaden og keder sig, for så finder de på
at gøre alle mulige forkerte ting. Eksempelvis er det sådan i nogle
indvandrermiljøer, at der ingen kultur er for, at de unge har deres eget
værelse, så de er nødt til at mødes på gaden eller i butikscentre,« siger
Eva Smith.

Ifølge analysen fra AErådet er antallet af sigtelser mod unge for grov vold
vokset fra rundt regnet 300 i 1990 til 1.100 i 2007. Det er en tredobling af
de alvorlige sager, hvor der eksempelvis er brugt knive, knuste flasker,
eller den unge forbryder har sparket et offer i skridtet eller i maven. Om
udviklingen i brutal vold siger Eva Smith:

-------

http://ugebreveta4.dk/2009/200919/Baggrundoganalyse/Ungdomsvolden_skyder_i_vejret.aspx





 
 
Ukendt (02-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-06-09 08:17

Knud Larsen wrote:

> Nej, det gør den naturligvis ikke:

Bemærk at man noterer at volden fra etnisk danske mænd er steget mere end
for indvandrere, MEN man fortæller ikke, at volden for indvandrere er 4,8
gange højere end for danskere, selv med denne stigning.

OG man fortæller heller ikke, at man blander vestlige indvandrere - som har
havt så stor kriminalitetsrate som typedanskere - sammen med de
ikke-vestlige, for så at få tallene banket længere ned.

Man har heller ikke "indvandrere med "børnesag" - som man har typedanskere
med "børnesag". Nogen der kan gætte hvorfor?

Mon CRL har været inde over undersøgelsen


http://ugebreveta4.dk/2009/200919/Baggrundoganalyse/Ungdomsvolden_skyder_i_vejret/Danske_drenge_udoever_markant_mere_vold.aspx





Kim Larsen \(på AltB~ (02-06-2009)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 02-06-09 10:38

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:006c0cbd$0$12473$c3e8da3@news.astraweb.com
> Knud Larsen wrote:
>
>> Nej, det gør den naturligvis ikke:
>
> Bemærk at man noterer at volden fra etnisk danske mænd er steget mere
> end for indvandrere, MEN man fortæller ikke, at volden for
> indvandrere er 4,8 gange højere end for danskere, selv med denne
> stigning.
> OG man fortæller heller ikke, at man blander vestlige indvandrere -
> som har havt så stor kriminalitetsrate som typedanskere - sammen med
> de ikke-vestlige, for så at få tallene banket længere ned.
>
> Man har heller ikke "indvandrere med "børnesag" - som man har
> typedanskere med "børnesag". Nogen der kan gætte hvorfor?
>
> Mon CRL har været inde over undersøgelsen
> http://ugebreveta4.dk/2009/200919/Baggrundoganalyse/Ungdomsvolden_skyder_i_vejret/Danske_drenge_udoever_markant_mere_vold.aspx

Hvad er typedanskere ? Er det folk som bor i typehuse ? Skater-typer ?
AK81-typer ?

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Ukendt (02-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-06-09 13:04

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
> meddelelse news:006c0cbd$0$12473$c3e8da3@news.astraweb.com
>> Knud Larsen wrote:
>>
http://ugebreveta4.dk/2009/200919/Baggrundoganalyse/Ungdomsvolden_skyder_i_vejret/Danske_drenge_udoever_markant_mere_vold.aspx
>
> Hvad er typedanskere ? Er det folk som bor i typehuse ? Skater-typer ?
> AK81-typer ?

Hvor ER du dog klog, du rammer lige ned i det væsentlige,- du glemte den med
hvor muslimistan ligger, den er ellers også god at få forstand af.




H. Jensen (02-06-2009)
Kommentar
Fra : H. Jensen


Dato : 02-06-09 11:25


"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:006c044d$0$12439$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Nej, det gør den naturligvis ikke:
>
>
> UNGDOMSVOLDEN SKYDER I VEJRET
>
> Dobbelt så mange unge bliver i dag sigtet for vold eller trusler som i
1990.
> En del af væksten kommer af, at unge i højere grad bruger våben og
> udplyndrer folk på gaden. Regeringens politik med hårdere straffe har
slået
> fejl, mener ekspert.
>
> UNG VOLD
>
> Når mange for tiden bliver overfaldet eller sågar skudt på, er der langt
fra
> tale om enkeltstående sager. Faktisk er forbrydelserne udtryk for en
> foruroligende udvikling. Målt over perioden 1990 til 2007 er antallet af
> unge personer sigtet for voldelig kriminalitet blevet fordoblet. Og
antallet
> af sager, hvor de unge typisk har brugt knive eller andre våben, er blevet
> intet mindre end tredoblet i perioden.
>
> Det viser tal fra en analyse, som Arbejderbevægelsens Erhvervsråd
(AErådet)
> har udarbejdet for Ugebrevet A4. Analysen har fokus på unge mellem 15 og
24
> år, og viften af voldelige forbrydelser består af alt fra knytnæveslag til
> drab.
>
> Antallet af unge, der er sigtet for voldelige forbrydelser, er steget fra
> 2.700 i 1990 til 5.200 i 2007. Denne fordobling gør indtryk på en af
landets
> førende eksperter i unges kriminalitet.
>
> »Det er en utrolig trist udvikling, at flere unge udøver vold på den ene
> eller anden måde,« siger juraprofessor ved Københavns Universitet og
formand
> for Det Kriminalpræventive Råd, Eva Smith.
>
> En del af udviklingen tilskriver hun det forhold, at flere unge hænger ud

> gaderne.
>
> »Det er noget skidt, når unge er på gaden og keder sig, for så finder de

> at gøre alle mulige forkerte ting. Eksempelvis er det sådan i nogle
> indvandrermiljøer, at der ingen kultur er for, at de unge har deres eget
> værelse, så de er nødt til at mødes på gaden eller i butikscentre,« siger
> Eva Smith.
>
> Ifølge analysen fra AErådet er antallet af sigtelser mod unge for grov
vold
> vokset fra rundt regnet 300 i 1990 til 1.100 i 2007. Det er en tredobling
af
> de alvorlige sager, hvor der eksempelvis er brugt knive, knuste flasker,
> eller den unge forbryder har sparket et offer i skridtet eller i maven. Om
> udviklingen i brutal vold siger Eva Smith:
>
> -------
>
>
http://ugebreveta4.dk/2009/200919/Baggrundoganalyse/Ungdomsvolden_skyder_i_vejret.aspx
>

Det står naturligvis hardlinerne frit for at argumentere for at følge USA's
eksempel med længere straf og så tage problemerne derfra, når vi sidder i
suppedasen.

http://www.time.com/time/nation/article/0,8599,1887182,00.html

Nu lever vi i Danmark og man faktisk godt hvad som virker, men budskabet kan
ikke sælges og der er ingen penge og de forskellige offentlige kasser kæmper
imod hinanden for at undgå at blive drænet.

Derfor bliver hårdt arbejde ikke brugt offentlig.

http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/Endelig_rapport_01.pdf

Hvis du kan koge indholdet af ovenstående ned til 5 min. Peter Skaarups
tale, hvilket beviseligt er det eneste som er salgbart over for medier og
vælgere, så kan det bruges. Ellers forbliver det en offentlig hemmelighed at
den dybe tallerken er opfundet.

--
Med venlig hilsen
H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408841
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste