Entourage - hvor gemmes modtagne vedhæfted~
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 30-05-09 08:09

Hejsa - kan I hjælpe med dette.
I Eudora har jeg dem bruger/dokumenter/Eudora Folder/Attachment Folder
men jeg kan ikke finde Entourage.

På forhånd tak.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-05-09 08:56

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> Hejsa - kan I hjælpe med dette.
> I Eudora har jeg dem bruger/dokumenter/Eudora Folder/Attachment Folder
> men jeg kan ikke finde Entourage.

De ligger i databasen indtil du hiver dem ud af mailen ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-09 09:54

> De ligger i databasen indtil du hiver dem ud af mailen ...

Og databasen fylder op til 2GiB; den kan ikke blive større. Og med hver
minial ændring af den laves en ny backup af hele databasen.

En af grundene til at jeg som så mange andre har droppet Entourage til
fordel for Apples indbyggede programmer, som iCal, Addressebog og Mail.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-05-09 10:29

On 2009-05-30 10:53:30 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> [...]
>
> En af grundene til at jeg som så mange andre har droppet Entourage til
> fordel for Apples indbyggede programmer, som iCal, Addressebog og Mail.

i såvel 2004 som 2008 kan den godt være større end 2GB, jeg har set
eksempler på på 13 og 18 GB. Det er bestemt ikke noget man bør
efterstræbe.

mht backupen laves den kun hvis databasen går i stykker og/eller skal
genopbygges.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Chorus 08 @ Merlin Works CR

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-09 12:54

> i såvel 2004 som 2008 kan den godt være større end 2GB, jeg har set
> eksempler på på 13 og 18 GB. Det er bestemt ikke noget man bør
> efterstræbe.

Det lærer jeg så først nu.

> mht backupen laves den kun hvis databasen går i stykker og/eller skal
> genopbygges.

Ikke hvis man bruger TimeMachine og/eller Retrospect til backup; jeg
bruger begge [til backup på hver sin terabyte eksterne harddisk,
placeret på min Leopard Server - Retrospect dog kun en gang om ugen, TM
en gang i timen].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-05-09 11:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og databasen fylder op til 2GiB; den kan ikke blive større.

den begræsning er der ikke mere ....

>Og med hver
> minial ændring af den laves en ny backup af hele databasen.

korrekt ... men Entourage er som hovedregel bygget til at din mail
ligger på en Exchangeserver dvs. der er backup af dit mail andet steds

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 30-05-09 12:53

> den begræsning er der ikke mere ....

OK.

> korrekt ... men Entourage er som hovedregel bygget til at din mail
> ligger på en Exchangeserver dvs. der er backup af dit mail andet steds

Ja, men jeg bruger nu MobileMe, TimeMachine og Retrospect ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 30-05-09 11:26

> De ligger i databasen

og hvor er den henne?
Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-05-09 11:34

> og hvor er den henne?

~/Documents/Microsoft User Data/Office [2004][2008] Identities/

/thomas