MacBook tastatur virker ikke...
Fra : simon

Dato : 28-05-09 15:17

Hej

Her er sket noget mærkeligt mit keyboard på MacBook OSX 10.5.7 er holdt op
med at respondere - dog virker piletasterne. Hvis jeg booter på inst.disken
kan jeg starte f.eks Terminal og her virker keyboard OK.
Heller ikke et eksternt usb-keyboard virker ved normal start. Har prøvet
Parameterram-reset og safe boot - ikke bedre...

Nogle gode bud?

vh simon

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-05-09 15:57

simon <simonix@post(otte).tele.dk> wrote:

> [...]
> Heller ikke et eksternt usb-keyboard virker ved normal start. Har prøvet
> Parameterram-reset og safe boot - ikke bedre...

HAra aldrig hørt om det før.
Det lyder som om du skal køre hardwarefejfindingscd'en.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : simon

Dato : 28-05-09 16:10

"Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i en meddelelse

> HAra aldrig hørt om det før.
> Det lyder som om du skal køre hardwarefejfindingscd'en.
>
> --
> Venlig hilsen
> Flemming Rubini

Som nævnt virker tastaturet jo, hvis man starter fra installationsdvd'en -
derfor har jeg svært ved at tro, at det er et HW-problem...?
Any way - jeg kører HW-testen...

vh simon

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-05-09 17:11

> [...]

> Som nævnt virker tastaturet jo, hvis man starter fra installationsdvd'en -
> derfor har jeg svært ved at tro, at det er et HW-problem...?

Du har ret, hvis du stiller det sådan op. Kan du kan betjene tastaturet
i alle mulige programmer, hvis bare du starter op fra
installationscd'en, så er det jo klart et driver problem, hvilket klares
nemmest ved den simple geninstallation.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-05-09 17:17

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> i alle mulige programmer, hvis bare du starter op fra
> installationscd'en, så er det jo klart et driver problem, hvilket klares

"arkiver og installer" skal du bruge, for at bevare brugerdata,
programmer etc.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : simon

Dato : 28-05-09 17:24

> "arkiver og installer" skal du bruge, for at bevare brugerdata,
> programmer etc.
>
> --
> Venlig hilsen
> Flemming Rubini

OK - tak
BTW - jeg ved ikke, om jeg evt. kunne få tastaturet til at virke i andre
programmer, men Terminal er til rådighed på InstDVD'en - det er sådan jeg
har prøvet.
Jeg må lave en sådan arkiver og installer i morgen, hvis der ikke dukker
noget helt ekstraordinært op!
Tak for hjælpen!

vh simon

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-05-09 21:02

simon skrev:
> [...]
> Heller ikke et eksternt usb-keyboard virker ved normal start. Har prøvet
> Parameterram-reset og safe boot - ikke bedre...

Rent skud fra hoften: Det er ikke noget handicaphjælpenoget du har fået
slået til ved et uheld? Check "Universal Access"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-09 21:13

> Rent skud fra hoften: Det er ikke noget handicaphjælpenoget du har fået
> slået til ved et uheld? Check "Universal Access"

kan være "sticky keys" ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-05-09 21:34

> kan være "sticky keys" ...

Så vil han kun opdage det når han rammer taster der har defineret
tastekombinationer, såkaldte kombitaster. Fx Æble-S. Og de vil lyse op
på skærmen.

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-09 21:39

> Så vil han kun opdage det når han rammer taster der har defineret
> tastekombinationer, såkaldte kombitaster. Fx Æble-S. Og de vil lyse op
> på skærmen.

sorry .. jeg mener "slow keys"

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-05-09 22:32

> sorry .. jeg mener "slow keys"

Den kendte jeg ikke. Jeg tror du har ret.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-05-09 23:39

Flemming Rubini skrev:

> Så vil han kun opdage det når han rammer taster der har defineret
> tastekombinationer, såkaldte kombitaster. Fx Æble-S. Og de vil lyse op
> på skærmen.

Skærmtastaturet viser iøvrigt hvad man trykker på - så kan man da se
hvad den TROR der sker...

Fra : simon

Dato : 29-05-09 22:38

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Skærmtastaturet viser iøvrigt hvad man trykker på - så kan man da se hvad
> den TROR der sker...
>

> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Arkiver og installer løste problemet - og nej, der ikke nogen af de nævnte
ting sticky eller slow, der var sat ved et uheld -

Tak til alle!

vh simon