|
| Ikke en retsstat værdig Fra : Joakim |
Dato : 26-05-09 13:50 |
|
En 33-årig mand kører en kvinde ihjel i en narkorus.
Seks måneder senere er sagen stadig ikke berammet.
Manden er i mellemtiden blevet løsladt og han har fortsat sit kørekort.
I går aftes kører han så endnu en kvinde ihjel og omkommer også selv i
ulykken.
http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
| |
/Peter (26-05-2009)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 26-05-09 14:07 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> En 33-årig mand kører en kvinde ihjel i en narkorus.
>
> Seks måneder senere er sagen stadig ikke berammet.
>
> Manden er i mellemtiden blevet løsladt og han har fortsat sit kørekort.
>
> I går aftes kører han så endnu en kvinde ihjel og omkommer også selv i
> ulykken.
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
Mon ikke det var sket selvom de havde indraget hans kørekort?
| |
Joakim (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 26-05-09 14:06 |
|
"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
> Mon ikke det var sket selvom de havde indraget hans kørekort?
Mener du at det er et argument for ikke at inddrage mandens kørekort?
| |
/Peter (26-05-2009)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 26-05-09 14:24 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1be941$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
>
>> Mon ikke det var sket selvom de havde indraget hans kørekort?
>
> Mener du at det er et argument for ikke at inddrage mandens kørekort?
>
Var det dit formål med emnet - om der var grundlag for inddragelse eller ej?
| |
Joakim (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 26-05-09 14:19 |
|
"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
news:4a1bea50$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1be941$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
>>
>>> Mon ikke det var sket selvom de havde indraget hans kørekort?
>>
>> Mener du at det er et argument for ikke at inddrage mandens kørekort?
>>
>
> Var det dit formål med emnet - om der var grundlag for inddragelse eller
> ej?
Er du en troll?
| |
Kim Larsen (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 26-05-09 14:24 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1bec42$0$90262$14726298@news.sunsite.dk
> "/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
> news:4a1bea50$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4a1be941$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> "/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
>>>
>>>> Mon ikke det var sket selvom de havde indraget hans kørekort?
>>>
>>> Mener du at det er et argument for ikke at inddrage mandens
>>> kørekort?
>>
>> Var det dit formål med emnet - om der var grundlag for inddragelse
>> eller ej?
>
> Er du en troll?
Han er i hvert fald et fjols.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Kim Larsen (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 26-05-09 14:25 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
> En 33-årig mand kører en kvinde ihjel i en narkorus.
>
> Seks måneder senere er sagen stadig ikke berammet.
>
> Manden er i mellemtiden blevet løsladt og han har fortsat sit
> kørekort.
> I går aftes kører han så endnu en kvinde ihjel og omkommer også selv i
> ulykken.
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
Det er en skandale uden lige, intet mindre. Der er noget skrupravende galt
med den måde det her land bliver styret på.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Joakim (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 26-05-09 14:32 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:B4SSl.119061$tb.116879@newsfe07.ams2...
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>> En 33-årig mand kører en kvinde ihjel i en narkorus.
>>
>> Seks måneder senere er sagen stadig ikke berammet.
>>
>> Manden er i mellemtiden blevet løsladt og han har fortsat sit
>> kørekort.
>> I går aftes kører han så endnu en kvinde ihjel og omkommer også selv i
>> ulykken.
>>
>> http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
>
> Det er en skandale uden lige, intet mindre. Der er noget skrupravende galt
> med den måde det her land bliver styret på.
>
Mon ikke CRL har en noget anden udlægning?
| |
/Peter (26-05-2009)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 26-05-09 16:52 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:B4SSl.119061$tb.116879@newsfe07.ams2...
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>> En 33-årig mand kører en kvinde ihjel i en narkorus.
>>
>> Seks måneder senere er sagen stadig ikke berammet.
>>
>> Manden er i mellemtiden blevet løsladt og han har fortsat sit
>> kørekort.
>> I går aftes kører han så endnu en kvinde ihjel og omkommer også selv
>> i
>> ulykken.
>>
>> http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
>
> Det er en skandale uden lige, intet mindre. Der er noget skrupravende
> galt med den måde det her land bliver styret på.
Der er noget skrupraende galt med dets indbyggere,
hvor ca 10% er fremmede forbrydere der har 80% af skylden for den
kriminalitet der begås.
| |
Kim Larsen (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 26-05-09 18:12 |
|
"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
news:4a1c0ea1$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:B4SSl.119061$tb.116879@newsfe07.ams2...
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>>> En 33-årig mand kører en kvinde ihjel i en narkorus.
>>>
>>> Seks måneder senere er sagen stadig ikke berammet.
>>>
>>> Manden er i mellemtiden blevet løsladt og han har fortsat sit
>>> kørekort.
>>> I går aftes kører han så endnu en kvinde ihjel og omkommer også selv
>>> i
>>> ulykken.
>>>
>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
>>
>> Det er en skandale uden lige, intet mindre. Der er noget skrupravende
>> galt med den måde det her land bliver styret på.
>
>
> Der er noget skrupraende galt med dets indbyggere,
> hvor ca 10% er fremmede forbrydere der har 80% af skylden for den
> kriminalitet der begås.
Igen afsporer du debatten men det er der jo desværre ikke noget nyt i. Du er
for indskrænket i bolden til at forholde dig til andet end til det
fremmedhadske emne.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
/Peter (26-05-2009)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 26-05-09 18:28 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:_pVSl.89655$iK7.31520@newsfe08.ams2...
>> Der er noget skrupraende galt med dets indbyggere,
>> hvor ca 10% er fremmede forbrydere der har 80% af skylden for den
>> kriminalitet der begås.
>
> Igen afsporer du debatten men det er der jo desværre ikke noget nyt i.
> Du er for indskrænket i bolden til at forholde dig til andet end til
> det fremmedhadske emne.
Fremmede som sådan er der intet galt med, men du læser ikke hvad der
står.
Der står "fremmede forbrydere" og det er jo noget ganske andet, ikke ?
| |
Kim Larsen (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 26-05-09 18:37 |
|
"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
news:4a1c2501$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:_pVSl.89655$iK7.31520@newsfe08.ams2...
>>> Der er noget skrupraende galt med dets indbyggere,
>>> hvor ca 10% er fremmede forbrydere der har 80% af skylden for den
>>> kriminalitet der begås.
>>
>> Igen afsporer du debatten men det er der jo desværre ikke noget nyt
>> i. Du er for indskrænket i bolden til at forholde dig til andet end
>> til det fremmedhadske emne.
>
>
> Fremmede som sådan er der intet galt med, men du læser ikke hvad der
> står.
> Der står "fremmede forbrydere" og det er jo noget ganske andet, ikke ?
Det er bare ikke det som tråden handler om.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
/Peter (26-05-2009)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 26-05-09 18:47 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:0NVSl.213295$Oi7.75813@newsfe23.ams2...
> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> news:4a1c2501$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:_pVSl.89655$iK7.31520@newsfe08.ams2...
>>>> Der er noget skrupraende galt med dets indbyggere,
>>>> hvor ca 10% er fremmede forbrydere der har 80% af skylden for den
>>>> kriminalitet der begås.
>>>
>>> Igen afsporer du debatten men det er der jo desværre ikke noget nyt
>>> i. Du er for indskrænket i bolden til at forholde dig til andet end
>>> til det fremmedhadske emne.
>>
>>
>> Fremmede som sådan er der intet galt med, men du læser ikke hvad der
>> står.
>> Der står "fremmede forbrydere" og det er jo noget ganske andet, ikke
>> ?
>
> Det er bare ikke det som tråden handler om.
Det handler da heller ikke om en at det er regeringsansvar at folk
opfører sig åndsvagt
| |
/Peter (26-05-2009)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 26-05-09 18:49 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:0NVSl.213295$Oi7.75813@newsfe23.ams2...
> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> news:4a1c2501$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:_pVSl.89655$iK7.31520@newsfe08.ams2...
>>>> Der er noget skrupraende galt med dets indbyggere,
>>>> hvor ca 10% er fremmede forbrydere der har 80% af skylden for den
>>>> kriminalitet der begås.
>>>
>>> Igen afsporer du debatten men det er der jo desværre ikke noget nyt
>>> i. Du er for indskrænket i bolden til at forholde dig til andet end
>>> til det fremmedhadske emne.
>>
>>
>> Fremmede som sådan er der intet galt med, men du læser ikke hvad der
>> står.
>> Der står "fremmede forbrydere" og det er jo noget ganske andet, ikke
>> ?
>
> Det er bare ikke det som tråden handler om.
Ttror du et manglende kørerkort forhindrer folk i at køre bil?
| |
Thorbjørn Ravn Ander~ (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Thorbjørn Ravn Ander~ |
Dato : 26-05-09 22:57 |
|
Kim Larsen skrev:
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>> En 33-årig mand kører en kvinde ihjel i en narkorus.
>>
>> Seks måneder senere er sagen stadig ikke berammet.
>>
>> Manden er i mellemtiden blevet løsladt og han har fortsat sit
>> kørekort.
>> I går aftes kører han så endnu en kvinde ihjel og omkommer også selv i
>> ulykken.
>>
>> http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
>
> Det er en skandale uden lige, intet mindre. Der er noget skrupravende galt
> med den måde det her land bliver styret på.
Er der ikke bare noget galt med den hastighed hvormed sager går igennem
retssystemet?
Han var jo bare ikke fradømt sit kørekort endnu.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"
| |
Kim Larsen (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 27-05-09 04:07 |
|
"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1c65ba$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
> Kim Larsen skrev:
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>>> En 33-årig mand kører en kvinde ihjel i en narkorus.
>>>
>>> Seks måneder senere er sagen stadig ikke berammet.
>>>
>>> Manden er i mellemtiden blevet løsladt og han har fortsat sit
>>> kørekort.
>>> I går aftes kører han så endnu en kvinde ihjel og omkommer også
>>> selv i ulykken.
>>>
>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
>>
>> Det er en skandale uden lige, intet mindre. Der er noget
>> skrupravende galt med den måde det her land bliver styret på.
>
> Er der ikke bare noget galt med den hastighed hvormed sager går
> igennem retssystemet?
>
> Han var jo bare ikke fradømt sit kørekort endnu.
Det kunne omgående have være inddraget administrativt. Det kan politiet godt
men de gør det bare meget sjældent, det bør de fremover ikke blot have ret
men have pligt til at inddrage efter de regler som jeg nu ridser op: I
spiritus/narko-sager angående kørsel med motoriseret køretøj bør kørekortet
omgående inddrages især hvis alkoholpromillen har være meget høj, hermed
mener jeg over 1,2 promille, og/eller hvis vedkommende har været indblandet
et færdselsuheld i spiritus (over 0,5 promille)/narko-påvirket tilstand.
Fejlen i det her er, at folk har fået den fejlagtige og forkælede opfattelse
at et førerbevis nærmest er en umistelig rettighed. Det skal vi have ændret
til at et førerbevis venligst er udlånt af staten og meget nemt kan mistes
igen hvorefter man for en periode skal vænne sig til et liv på jernhesten (i
øvrigt godt for helbredet) eller transport med det offentlige. Jeg ser meget
gerne at hele mentaliteten blandt førere af motoriserede køretøjer ændres
til at imødekomme helt nye regler for hvad det at være ihændehaver af et
kørekort er for en størrelse.
--
Kim Larsen (som selv har bil og kørekort)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Christian R. Larsen (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Christian R. Larsen |
Dato : 27-05-09 07:51 |
|
"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> wrote in message
news:4a1c65ba$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Kim Larsen skrev:
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>>> En 33-årig mand kører en kvinde ihjel i en narkorus.
>>>
>>> Seks måneder senere er sagen stadig ikke berammet.
>>>
>>> Manden er i mellemtiden blevet løsladt og han har fortsat sit
>>> kørekort.
>>> I går aftes kører han så endnu en kvinde ihjel og omkommer også selv i
>>> ulykken.
>>>
>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
>>
>> Det er en skandale uden lige, intet mindre. Der er noget skrupravende
>> galt med den måde det her land bliver styret på.
>
> Er der ikke bare noget galt med den hastighed hvormed sager går igennem
> retssystemet?
>
> Han var jo bare ikke fradømt sit kørekort endnu.
Enig. Og uanset at denne begivenhed er tragisk, må man jo spørge sig selv,
om man - no matter what - er villig til at betale prisen for en hurtigere
sagsgang i den slags tilfælde. Det er jo ikke en beslutning, der vil være
uden omkostninger, og spørgsmålet er jo i det hele taget, om det i det hele
taget vil være muligt at finde så meget personale på landets politistationer
og i landets retssale, at det vil være muligt at fremskynde
sagsbehandlingstiden nævneværdigt.
| |
Ukendt (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-05-09 08:11 |
|
Christian R. Larsen wrote:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> wrote in message
> news:4a1c65ba$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Kim Larsen skrev:
>>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>>>> En 33-årig mand kører en kvinde ihjel i en narkorus.
>>>>
>>>> Seks måneder senere er sagen stadig ikke berammet.
>>>>
>>>> Manden er i mellemtiden blevet løsladt og han har fortsat sit
>>>> kørekort.
>>>> I går aftes kører han så endnu en kvinde ihjel og omkommer også
>>>> selv i ulykken.
>>>>
>>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
>>>
>>> Det er en skandale uden lige, intet mindre. Der er noget
>>> skrupravende galt med den måde det her land bliver styret på.
>>
>> Er der ikke bare noget galt med den hastighed hvormed sager går
>> igennem retssystemet?
>>
>> Han var jo bare ikke fradømt sit kørekort endnu.
>
> Enig. Og uanset at denne begivenhed er tragisk, må man jo spørge sig
> selv, om man - no matter what - er villig til at betale prisen for en
> hurtigere sagsgang i den slags tilfælde. Det er jo ikke en
> beslutning, der vil være uden omkostninger, og spørgsmålet er jo i
> det hele taget, om det i det hele taget vil være muligt at finde så
> meget personale på landets politistationer og i landets retssale, at
> det vil være muligt at fremskynde sagsbehandlingstiden nævneværdigt.
Nej, vi skal huske at Danida jo har brug for mange juridiske dommere til at
sende ud i hele verden for at redde DERES system.
I går hørte jeg, at bagmandspolitiet kunne opklare sagerne med falske varer,
som KAN være spørgsmål om liv og død. MEN de kunne ikke få 2 mio kr til en
special-afdeling.
"Vi" har så lige brugt 1,5 mio kr til at sende en dommer til Mozanbique hvor
han har givet rådgivning i 30 minutter, OG han kunne have blevet der endnu
et år, hvis han havde manglet moral, - som de fleste af dem der er
involverede i dén pengemaskine.
Vi HAR så satans travlt med at redde de andre, men kan ikke redde os selv.
Iøvrigt sender vi så mange penge til Mozambiques retssystem at det kunne
finansiere en politi-omorganisering som ville betyder at politiet igen havde
tid til at opklare kriminalitet, og ikke bare til at beskytte pinger, som
kommer og hælder vand ud af ørerne om at vi skal "redde" klimaet. Det er
fortvivlende.
| |
N_B_DK (27-05-2009)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 27-05-09 08:13 |
|
"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
news:4a1ce2db$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
> Enig. Og uanset at denne begivenhed er tragisk, må man jo spørge sig
> selv, om man - no matter what -
Og det bedste er jo at da manden ikke nåede at blive dømt, så tæller det
ikke med i nogen regneark, og vupti CRL er glad igen.
--
MVH. N_B_DK
HP MSA20 kabinet købes.
| |
Kim Larsen (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 27-05-09 13:02 |
|
"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:4a1ce80d$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> news:4a1ce2db$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Enig. Og uanset at denne begivenhed er tragisk, må man jo spørge sig
>> selv, om man - no matter what -
>
> Og det bedste er jo at da manden ikke nåede at blive dømt, så tæller
> det ikke med i nogen regneark, og vupti CRL er glad igen.
CRL har regnet lidt på tallene og er kommet frem til at der ikke er lig nok
på bordet og at ingen tiltag er nødvendige.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Jens Bruun (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 26-05-09 14:37 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
Hvad er din pointe? At det ikke er en retsstat værdigt, at man ikke fratager
en ikke-dømt, angivelig lovovertræder kørekortet før domsfældelse, eller at
der er mere end seks måneders sagsbehandling for sprit/narkobilisme?
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Joakim (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 26-05-09 14:45 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:ytWdnYyrx-73bYbXnZ2dnUVZ8qCdnZ2d@giganews.com...
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>
> Hvad er din pointe? At det ikke er en retsstat værdigt, at man ikke
> fratager en ikke-dømt, angivelig lovovertræder kørekortet før
> domsfældelse, eller at der er mere end seks måneders sagsbehandling for
> sprit/narkobilisme?
>
I den konkrete sag, der involverer tab af menneskeliv, må jeg svare
ubetinget ja til begge dine spørgsmål.
| |
Jens Bruun (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 26-05-09 14:50 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1bf27b$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
> I den konkrete sag, der involverer tab af menneskeliv, må jeg svare
> ubetinget ja til begge dine spørgsmål.
Jeg synes, du er ude på et skråplan på flere niveauer.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Joakim (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 26-05-09 15:23 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:dvednZ_qrNLqbobXnZ2dnUVZ8qidnZ2d@giganews.com...
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1bf27b$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
>
>> I den konkrete sag, der involverer tab af menneskeliv, må jeg svare
>> ubetinget ja til begge dine spørgsmål.
>
> Jeg synes, du er ude på et skråplan på flere niveauer.
>
Ok, men det skråplan kunne have sparet to menneskeliv.
| |
N_B_DK (26-05-2009)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 26-05-09 15:38 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
news:4a1bfb53$0$90275$14726298@news.sunsite.dk
> Ok, men det skråplan kunne have sparet to menneskeliv.
3 menneskeliv.
--
MVH. N_B_DK
HP MSA20 kabinet købes.
| |
Kim Larsen (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 26-05-09 15:58 |
|
"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:4a1bfedb$0$90275$14726298@news.sunsite.dk
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
> news:4a1bfb53$0$90275$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Ok, men det skråplan kunne have sparet to menneskeliv.
>
> 3 menneskeliv.
Den første ville da været død under alle omstændigheder.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
N_B_DK (26-05-2009)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 26-05-09 16:05 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:_rTSl.157823$HC4.91551@newsfe14.ams2
> Den første ville da været død under alle omstændigheder.
Ja det er selvfølgelig rigtigt nok.
--
MVH. N_B_DK
HP MSA20 kabinet købes.
| |
Kim Larsen (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 26-05-09 15:57 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1bfb53$0$90275$14726298@news.sunsite.dk
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:dvednZ_qrNLqbobXnZ2dnUVZ8qidnZ2d@giganews.com...
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4a1bf27b$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
>>
>>> I den konkrete sag, der involverer tab af menneskeliv, må jeg svare
>>> ubetinget ja til begge dine spørgsmål.
>>
>> Jeg synes, du er ude på et skråplan på flere niveauer.
>>
>
> Ok, men det skråplan kunne have sparet to menneskeliv.
Lige nøjagtig.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Jens Bruun (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 26-05-09 17:24 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1bfb53$0$90275$14726298@news.sunsite.dk
> Ok, men det skråplan kunne have sparet to menneskeliv.
Du vrøvler. En tilsidesættelse af de mest basale retsprincipper, som du hér
advokerer for, havde sandsynligvis ikke sparet noget som helst.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Kim Larsen (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 26-05-09 18:14 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:DbudnRi6Lp8xioHXnZ2dnUVZ8u6dnZ2d@giganews.com
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1bfb53$0$90275$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Ok, men det skråplan kunne have sparet to menneskeliv.
>
> Du vrøvler. En tilsidesættelse af de mest basale retsprincipper, som
> du hér advokerer for, havde sandsynligvis ikke sparet noget som helst.
Det er varetægtsfængsling i så fald også uanset årsag.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Ukendt (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-09 14:59 |
|
On Tue, 26 May 2009 15:45:25 +0200, Joakim wrote:
>> Hvad er din pointe? At det ikke er en retsstat værdigt, at man ikke
>> fratager en ikke-dømt, angivelig lovovertræder kørekortet før
>> domsfældelse, eller at der er mere end seks måneders sagsbehandling for
>> sprit/narkobilisme?
>
> I den konkrete sag, der involverer tab af menneskeliv, må jeg svare
> ubetinget ja til begge dine spørgsmål.
Til det første (straffe en ikke-dømt) er du da ude på glatis. Til det andet
(den alt for lange sagsbehandlingstid) kan jeg kun give dig ret.
| |
N_B_DK (26-05-2009)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 26-05-09 15:05 |
|
"Steen A Thomsen" <"s_a_thomsen(krølle)yahoo(prik)com"> wrote in
message news:1hua49v7xoo49$.1c8bftsr3xp0j.dlg@40tude.net
> Til det første (straffe en ikke-dømt) er du da ude på glatis. Til det
> andet (den alt for lange sagsbehandlingstid) kan jeg kun give dig ret.
Det er nemt at undersøge om folk er narkopåvirket, er ens promille høj
nok ryger kortet med det samme, det burde ogsågøre sig gældende ved
narko.
--
MVH. N_B_DK
HP MSA20 kabinet købes.
| |
Ukendt (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-09 19:15 |
|
On Tue, 26 May 2009 16:05:23 +0200, N_B_DK wrote:
>> Til det første (straffe en ikke-dømt) er du da ude på glatis. Til det
>> andet (den alt for lange sagsbehandlingstid) kan jeg kun give dig ret.
>
> Det er nemt at undersøge om folk er narkopåvirket, er ens promille høj
> nok ryger kortet med det samme, det burde ogsågøre sig gældende ved
> narko.
Hvilket jo også skyldes den alt for lange sagsbehandlingstid.
| |
Joakim (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 26-05-09 15:27 |
|
"Steen A Thomsen" <"s_a_thomsen(krølle)yahoo(prik)com"> skrev i meddelelsen
news:1hua49v7xoo49$.1c8bftsr3xp0j.dlg@40tude.net...
> On Tue, 26 May 2009 15:45:25 +0200, Joakim wrote:
>
>>> Hvad er din pointe? At det ikke er en retsstat værdigt, at man ikke
>>> fratager en ikke-dømt, angivelig lovovertræder kørekortet før
>>> domsfældelse, eller at der er mere end seks måneders sagsbehandling for
>>> sprit/narkobilisme?
>>
>> I den konkrete sag, der involverer tab af menneskeliv, må jeg svare
>> ubetinget ja til begge dine spørgsmål.
>
> Til det første (straffe en ikke-dømt) er du da ude på glatis.
Nej. Politiet har lovhjemmel til administrativt at inddrage en billists
kørekort, hvis det er rimeligt sikkert, at en efterfølgende retssag vil
resultere i en ubetinget frakendelse af kørekortet.
| |
Kim Larsen (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 26-05-09 15:59 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1bfc1f$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
> "Steen A Thomsen" <"s_a_thomsen(krølle)yahoo(prik)com"> skrev i
> meddelelsen news:1hua49v7xoo49$.1c8bftsr3xp0j.dlg@40tude.net...
>> On Tue, 26 May 2009 15:45:25 +0200, Joakim wrote:
>>
>>>> Hvad er din pointe? At det ikke er en retsstat værdigt, at man ikke
>>>> fratager en ikke-dømt, angivelig lovovertræder kørekortet før
>>>> domsfældelse, eller at der er mere end seks måneders
>>>> sagsbehandling for sprit/narkobilisme?
>>>
>>> I den konkrete sag, der involverer tab af menneskeliv, må jeg svare
>>> ubetinget ja til begge dine spørgsmål.
>>
>> Til det første (straffe en ikke-dømt) er du da ude på glatis.
>
> Nej. Politiet har lovhjemmel til administrativt at inddrage en
> billists kørekort, hvis det er rimeligt sikkert, at en efterfølgende
> retssag vil resultere i en ubetinget frakendelse af kørekortet.
Hørt!
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Jens Bruun (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 26-05-09 17:28 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1bfc1f$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
> Nej. Politiet har lovhjemmel til administrativt at inddrage en
> billists kørekort, hvis det er rimeligt sikkert, at en efterfølgende
> retssag vil resultere i en ubetinget frakendelse af kørekortet.
Det ser jeg meget gerne dokumentation for.
Vi lever i et retssamfund, selvom du tydeligvis gerne ser det afskaffet.
Politiet kan - heldigvis - ikke agere dommere. Det skal vi til mellemøstlige
bananrepublikker for at opleve.
Politiet må inddrage kørekortet og i stedet udstede et midlertidigt. Er du i
stand til at se forskellen på dette og så din vanvittige påstand?
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Ukendt (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-09 19:16 |
|
On Tue, 26 May 2009 18:27:36 +0200, Jens Bruun wrote:
>> Nej. Politiet har lovhjemmel til administrativt at inddrage en
>> billists kørekort, hvis det er rimeligt sikkert, at en efterfølgende
>> retssag vil resultere i en ubetinget frakendelse af kørekortet.
>
> Det ser jeg meget gerne dokumentation for.
>
> Vi lever i et retssamfund, selvom du tydeligvis gerne ser det afskaffet.
> Politiet kan - heldigvis - ikke agere dommere. Det skal vi til mellemøstlige
> bananrepublikker for at opleve.
>
> Politiet må inddrage kørekortet og i stedet udstede et midlertidigt. Er du i
> stand til at se forskellen på dette og så din vanvittige påstand?
Samtidig med at idioten ville have kørt alligevel, kørekort eller ej.
| |
Joakim (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 26-05-09 19:17 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:A4OdnXjoKrLkhYHXnZ2dnUVZ8qCdnZ2d@giganews.com...
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1bfc1f$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Nej. Politiet har lovhjemmel til administrativt at inddrage en
>> billists kørekort, hvis det er rimeligt sikkert, at en efterfølgende
>> retssag vil resultere i en ubetinget frakendelse af kørekortet.
>
> Det ser jeg meget gerne dokumentation for.
>
> Vi lever i et retssamfund, selvom du tydeligvis gerne ser det afskaffet.
> Politiet kan - heldigvis - ikke agere dommere. Det skal vi til
> mellemøstlige bananrepublikker for at opleve.
>
> Politiet må inddrage kørekortet og i stedet udstede et midlertidigt. Er du
> i stand til at se forskellen på dette og så din vanvittige påstand?
Selv når du tager fejl, er du kæphøj.
http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/koerekortet/administrativ-inddragelse.html
I øvrigt havde Kim Larsen en udmærket pointe med varetægtsfængslingen.
Bemærkede du den?
| |
Jens Bruun (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 26-05-09 19:29 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1c321d$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
> Selv når du tager fejl, er du kæphøj.
Jeg er altid kæphøj, og jeg tager sjældent fejl.
> http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/koerekortet/administrativ-inddragelse.html
Har du læst dit eget link, eller er det for meget forlangt?
> I øvrigt havde Kim Larsen en udmærket pointe med varetægtsfængslingen.
Idioten har ALDRIG udmærkede pointer. Det er ligeså sikkert som at solen
står op i øst.
> Bemærkede du den?
Jeg bemærker ikke meget, dén idiot skriver.
Kan du skelne mellem, at politiet agerer dommer (som du plæderer for), og så
varetægtsfængsling, der altid skal vurderes af en dommer?
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Joakim (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 26-05-09 21:04 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:KICdnf2Nd6KWqIHXnZ2dnUVZ8kKdnZ2d@giganews.com...
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1c321d$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Selv når du tager fejl, er du kæphøj.
>
> Jeg er altid kæphøj, og jeg tager sjældent fejl.
>
>> http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/koerekortet/administrativ-inddragelse.html
>
> Har du læst dit eget link, eller er det for meget forlangt?
Ja naturligvis har jeg læst det.
Og det underbygger mit argument om at Politiet har lovhjemmel til
administrativt at inddrage førerens kørekort uden at udstede et
midlertidigt. Altså stik imod din påstand.
[...]
> Kan du skelne mellem, at politiet agerer dommer (som du plæderer for) og
> så varetægtsfængsling, der altid skal vurderes af en dommer?
>
Ja, det kan jeg godt skelne mellem.
Men jeg kan også få øje på en fællesnævner.
| |
Jens Bruun (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 26-05-09 21:33 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1c4b43$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
>> Kan du skelne mellem, at politiet agerer dommer (som du plæderer
>> for) og så varetægtsfængsling, der altid skal vurderes af en dommer?
>
> Ja, det kan jeg godt skelne mellem.
>
> Men jeg kan også få øje på en fællesnævner.
Lad os stoppe her og konkludere, at du og jeg har stik modsatrettede
opfattelser af, hvad en retsstat indebærer.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Joakim (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 26-05-09 21:58 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:ZoydnZKu-7mVz4HXnZ2dnUVZ8lSdnZ2d@giganews.com...
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1c4b43$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
>
>>> Kan du skelne mellem, at politiet agerer dommer (som du plæderer
>>> for) og så varetægtsfængsling, der altid skal vurderes af en dommer?
>>
>> Ja, det kan jeg godt skelne mellem.
>>
>> Men jeg kan også få øje på en fællesnævner.
>
> Lad os stoppe her og konkludere, at du og jeg har stik modsatrettede
> opfattelser af, hvad en retsstat indebærer.
>
Helt i orden.
| |
Kim Larsen (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 27-05-09 05:02 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:KICdnf2Nd6KWqIHXnZ2dnUVZ8kKdnZ2d@giganews.com
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1c321d$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Selv når du tager fejl, er du kæphøj.
>
> Jeg er altid kæphøj, og jeg tager sjældent fejl.
>
>> http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/koerekortet/administrativ-inddragelse.html
>
> Har du læst dit eget link, eller er det for meget forlangt?
>
>> I øvrigt havde Kim Larsen en udmærket pointe med
>> varetægtsfængslingen.
>
> Idioten har ALDRIG udmærkede pointer. Det er ligeså sikkert som at
> solen står op i øst.
Ingen tvivl om at den voldelige idiot Jens Bruun er lige så faktaresistent
som han er ude af stand til at kontrollere sine impulshandlinger. Alle som
er uenige med Jens Bruun er naturligvis idioter da det (i følge Jens Bruun)
kun er ham selv som har ret. Hvis nogen er i tvivl om det kan vedkommende
straks få et tilbud, eller snarere en trussel, om et hjemmebesøg af Jens
Bruun formentlig med pæn portion vold indbygget i besøget. Det er sådan at
idioten argumenterer. Ingen på Usenet truer andre skribenter så meget som
Jens Bruun. Føj for satan siger jeg bare.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Ukendt (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-05-09 08:15 |
|
Kim Larsen wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:KICdnf2Nd6KWqIHXnZ2dnUVZ8kKdnZ2d@giganews.com
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4a1c321d$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>>
>>> Selv når du tager fejl, er du kæphøj.
>>
>> Jeg er altid kæphøj, og jeg tager sjældent fejl.
>>
>>> http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/koerekortet/administrativ-inddragelse.html
>>
>> Har du læst dit eget link, eller er det for meget forlangt?
>>
>>> I øvrigt havde Kim Larsen en udmærket pointe med
>>> varetægtsfængslingen.
>>
>> Idioten har ALDRIG udmærkede pointer. Det er ligeså sikkert som at
>> solen står op i øst.
>
> Ingen tvivl om at den voldelige idiot Jens Bruun er lige så
> faktaresistent som han er ude af stand til at kontrollere sine
> impulshandlinger. Alle som er uenige med Jens Bruun er naturligvis
> idioter da det (i følge Jens Bruun) kun er ham selv som har ret.
Du beskriver jo dig selv og mesteren Arne Wilstrup.
| |
Kim Larsen (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 27-05-09 13:00 |
|
"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:0062a8dd$0$21025$c3e8da3@news.astraweb.com
> Kim Larsen wrote:
>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:KICdnf2Nd6KWqIHXnZ2dnUVZ8kKdnZ2d@giganews.com
>>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:4a1c321d$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>>>
>>>> Selv når du tager fejl, er du kæphøj.
>>>
>>> Jeg er altid kæphøj, og jeg tager sjældent fejl.
>>>
>>>> http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/koerekortet/administrativ-inddragelse.html
>>>
>>> Har du læst dit eget link, eller er det for meget forlangt?
>>>
>>>> I øvrigt havde Kim Larsen en udmærket pointe med
>>>> varetægtsfængslingen.
>>>
>>> Idioten har ALDRIG udmærkede pointer. Det er ligeså sikkert som at
>>> solen står op i øst.
>>
>> Ingen tvivl om at den voldelige idiot Jens Bruun er lige så
>> faktaresistent som han er ude af stand til at kontrollere sine
>> impulshandlinger. Alle som er uenige med Jens Bruun er naturligvis
>> idioter da det (i følge Jens Bruun) kun er ham selv som har ret.
>
> Du beskriver jo dig selv og mesteren Arne Wilstrup.
Nej jeg beskriver skam kun Jens Bruun, der er ingen på Usenet som Jens Bruun
som truer skribenter med hjemmebesøg (=vold) fordi idioten ikke kan få ret i
hans afstumpede, despotiske og kyniske indlæg.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Ukendt (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-05-09 13:50 |
|
Kim Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
> meddelelse news:0062a8dd$0$21025$c3e8da3@news.astraweb.com
>> Kim Larsen wrote:
>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:KICdnf2Nd6KWqIHXnZ2dnUVZ8kKdnZ2d@giganews.com
>>>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:4a1c321d$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>>>>
>>>>> Selv når du tager fejl, er du kæphøj.
>>>>
>>>> Jeg er altid kæphøj, og jeg tager sjældent fejl.
>>>>
>>>>> http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/koerekortet/administrativ-inddragelse.html
>>>>
>>>> Har du læst dit eget link, eller er det for meget forlangt?
>>>>
>>>>> I øvrigt havde Kim Larsen en udmærket pointe med
>>>>> varetægtsfængslingen.
>>>>
>>>> Idioten har ALDRIG udmærkede pointer. Det er ligeså sikkert som at
>>>> solen står op i øst.
>>>
>>> Ingen tvivl om at den voldelige idiot Jens Bruun er lige så
>>> faktaresistent som han er ude af stand til at kontrollere sine
>>> impulshandlinger. Alle som er uenige med Jens Bruun er naturligvis
>>> idioter da det (i følge Jens Bruun) kun er ham selv som har ret.
>>
>> Du beskriver jo dig selv og mesteren Arne Wilstrup.
>
> Nej jeg beskriver skam kun Jens Bruun, der er ingen på Usenet som
> Jens Bruun som truer skribenter med hjemmebesøg (=vold) fordi idioten
> ikke kan få ret i hans afstumpede, despotiske og kyniske indlæg.
Kender ikke til noget om Jens Bruun, men OK, Arne truer vel kun med hvad der
VILLE ske, hvis han fik sin vilje med et diktatorisk kommunistisk styre. Der
var lige en film om hans ideal-samfund DDR, i går eller forgårs, han har
sikkert fået tårer i øjnene af længsel efter de menneskefjendske tiltag man
fandt overalt.
Forstå det hvem der kan.
| |
Kim Larsen (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 27-05-09 22:33 |
|
"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:00647116$0$5329$c3e8da3@news.astraweb.com
> Kim Larsen wrote:
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
>> meddelelse news:0062a8dd$0$21025$c3e8da3@news.astraweb.com
>>> Kim Larsen wrote:
>>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:KICdnf2Nd6KWqIHXnZ2dnUVZ8kKdnZ2d@giganews.com
>>>>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>> news:4a1c321d$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>>>>>
>>>>>> Selv når du tager fejl, er du kæphøj.
>>>>>
>>>>> Jeg er altid kæphøj, og jeg tager sjældent fejl.
>>>>>
>>>>>> http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/koerekortet/administrativ-inddragelse.html
>>>>>
>>>>> Har du læst dit eget link, eller er det for meget forlangt?
>>>>>
>>>>>> I øvrigt havde Kim Larsen en udmærket pointe med
>>>>>> varetægtsfængslingen.
>>>>>
>>>>> Idioten har ALDRIG udmærkede pointer. Det er ligeså sikkert som at
>>>>> solen står op i øst.
>>>>
>>>> Ingen tvivl om at den voldelige idiot Jens Bruun er lige så
>>>> faktaresistent som han er ude af stand til at kontrollere sine
>>>> impulshandlinger. Alle som er uenige med Jens Bruun er naturligvis
>>>> idioter da det (i følge Jens Bruun) kun er ham selv som har ret.
>>>
>>> Du beskriver jo dig selv og mesteren Arne Wilstrup.
>>
>> Nej jeg beskriver skam kun Jens Bruun, der er ingen på Usenet som
>> Jens Bruun som truer skribenter med hjemmebesøg (=vold) fordi idioten
>> ikke kan få ret i hans afstumpede, despotiske og kyniske indlæg.
>
> Kender ikke til noget om Jens Bruun,
Nej det gør du skægt nok og rimelig belejligt ikke men der er utallige
eksempler på trusler og ballade fra den kant.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Ukendt (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-05-09 22:37 |
|
Kim Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
> meddelelse news:00647116$0$5329$c3e8da3@news.astraweb.com
>> Kim Larsen wrote:
>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
>>> meddelelse news:0062a8dd$0$21025$c3e8da3@news.astraweb.com
>>>> Kim Larsen wrote:
>>>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>> news:KICdnf2Nd6KWqIHXnZ2dnUVZ8kKdnZ2d@giganews.com
>>>>>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:4a1c321d$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>>>> Du beskriver jo dig selv og mesteren Arne Wilstrup.
>>>
>>> Nej jeg beskriver skam kun Jens Bruun, der er ingen på Usenet som
>>> Jens Bruun som truer skribenter med hjemmebesøg (=vold) fordi
>>> idioten ikke kan få ret i hans afstumpede, despotiske og kyniske
>>> indlæg.
>>
>> Kender ikke til noget om Jens Bruun,
>
> Nej det gør du skægt nok og rimelig belejligt ikke men der er utallige
> eksempler på trusler og ballade fra den kant.
Jamen, det vil jeg da kigge efter hvis der kommer noget i den stil.
Ballade er du og Wilstrup jo da eksperter i, og han er derudover ekstpert i
at sætte folk som ved noget om det han blamerer sig med, i sit
sandhedsdræberfilter. Men det skal da være ham vel undt, selv om jeg synes
almindelig anstændighed så burde holde ham fra at udsky løgne om dem han har
i filteret. Men han ER jo et meget lille menneske, og det er hans problem.
| |
Kim Larsen \(på AltB~ (30-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen \(på AltB~ |
Dato : 30-05-09 02:23 |
|
"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:00638080$0$23913$c3e8da3@news.astraweb.com
> Kim Larsen wrote:
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
>> meddelelse news:00647116$0$5329$c3e8da3@news.astraweb.com
>>> Kim Larsen wrote:
>>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
>>>> meddelelse news:0062a8dd$0$21025$c3e8da3@news.astraweb.com
>>>>> Kim Larsen wrote:
>>>>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:KICdnf2Nd6KWqIHXnZ2dnUVZ8kKdnZ2d@giganews.com
>>>>>>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:4a1c321d$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>
>>>>> Du beskriver jo dig selv og mesteren Arne Wilstrup.
>>>>
>>>> Nej jeg beskriver skam kun Jens Bruun, der er ingen på Usenet som
>>>> Jens Bruun som truer skribenter med hjemmebesøg (=vold) fordi
>>>> idioten ikke kan få ret i hans afstumpede, despotiske og kyniske
>>>> indlæg.
>>>
>>> Kender ikke til noget om Jens Bruun,
>>
>> Nej det gør du skægt nok og rimelig belejligt ikke men der er
>> utallige eksempler på trusler og ballade fra den kant.
>
> Jamen, det vil jeg da kigge efter hvis der kommer noget i den stil.
> Ballade er du og Wilstrup jo da eksperter i, og han er derudover
> ekstpert i at sætte folk som ved noget om det han blamerer sig med, i
> sit sandhedsdræberfilter. Men det skal da være ham vel undt, selv om
> jeg synes almindelig anstændighed så burde holde ham fra at udsky
> løgne om dem han har i filteret. Men han ER jo et meget lille
> menneske, og det er hans problem.
Hverken Wilstrup eller undertegnede truer folk med at komme ud at besøge dem
(underforstået at vold skal foregå), vi truer heller ikke folk med at deres
arbejdsgiver skal se hvilke udgydelser af lort de lukker ud her i
dk.politik. Den slags svineri ser man faktisk kun fra højrefløjen i
dk.politik, lille Knud.
--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Ukendt (30-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-05-09 09:39 |
|
"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
skrev i meddelelsen news:dU%Tl.351876$y17.79494@newsfe11.ams2...
>> Jamen, det vil jeg da kigge efter hvis der kommer noget i den stil.
>> Ballade er du og Wilstrup jo da eksperter i, og han er derudover
>> ekstpert i at sætte folk som ved noget om det han blamerer sig med, i
>> sit sandhedsdræberfilter. Men det skal da være ham vel undt, selv om
>> jeg synes almindelig anstændighed så burde holde ham fra at udsky
>> løgne om dem han har i filteret. Men han ER jo et meget lille
>> menneske, og det er hans problem.
>
> Hverken Wilstrup eller undertegnede truer folk med at komme ud at
> besøge dem (underforstået at vold skal foregå), vi truer heller ikke
> folk med at deres arbejdsgiver skal se hvilke udgydelser af lort de
> lukker ud her i dk.politik. Den slags svineri ser man faktisk kun fra
> højrefløjen i dk.politik, lille Knud.
Jeg kan da tilføje at løgnen jo er på hans side - når han udspyr løgne
om muslimer og skriftsteder taget ud af deres sammenhæng, når han lyver
om at han ikke blev fyret fra den skole hvor han ukvalificeret
arbejdede, og når han udspyr løgne som ovenstående, så er det rigeligt
til at udelukke ham fra al menneskelig kontakt.
Sagen er den at jeg faktisk har få i mit filter, men enkelte af dem, der
laver deres navne om, eller som morer sig med at lave om på sine navne
for at lade dem fremstå med modsatte synspunkter er det vist kun Knud
den Hellige Larsen og hans ligemænd der kan finde på.
Det viser dog at de intet har at byde på uden varm luft. Det er folk som
Knud d.H. Larsen der har været med til at ødelægge denne gruppe
fuldkommen, sammen med naturligvis Steen A. Thomsen -
Selv @'ets fuldkommen vanvittige indlæg er ved at være bedre skruet
sammen end de to herres - for en sikkerheds skyld har jeg dog også @ i
mit filter, men det skyldes andre forhold.
Og som du siger, så er der ingen af os der truer andre med vold, med
natlige telefonopkald etc. Det overlader vi til de svin der befinder sig
på den yderste højrefløj sammen med nazisterne.
| |
TL (30-05-2009)
| Kommentar Fra : TL |
Dato : 30-05-09 10:39 |
|
On Sat, 30 May 2009 10:39:19 +0200, in dk.politik "Arne H. Wilstrup"
<ahw> wrote:
> Jeg kan da tilføje at løgnen jo er på hans side
Arne, din ækle taber, du vælter dig i løgne og svinske angreb på folk,
der er smidt i filteret.
>- når han udspyr løgne
>om muslimer og skriftsteder taget ud af deres sammenhæng,
Løgn.
>når han lyver
>om at han ikke blev fyret fra den skole hvor han ukvalificeret
>arbejdede,
Løgn.
--
Tom,
London
--
Socialism is a philosophy of failure,
the creed of ignorance, and the gospel of envy,
its inherent virtue is the equal sharing of misery.
- Winston Chruchill
| |
Ukendt (30-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-05-09 10:54 |
|
On Sat, 30 May 2009 10:39:19 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:
> Det viser dog at de intet har at byde på uden varm luft. Det er folk som
> Knud d.H. Larsen der har været med til at ødelægge denne gruppe
> fuldkommen, sammen med naturligvis Steen A. Thomsen -
> Selv @'ets fuldkommen vanvittige indlæg er ved at være bedre skruet
> sammen end de to herres - for en sikkerheds skyld har jeg dog også @ i
> mit filter, men det skyldes andre forhold.
Og IGEN skal jeg svines til.
Kim Larsen har da i det mindste så meget hjerne at han bare ignorerer dem
han ikke gider svare på, hvorimod Wilstrup absolut SKAL svine folk til i
hvert eneste indlæg han skriver.
| |
N_B_DK (30-05-2009)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 30-05-09 10:57 |
|
"S.A.Thomsen" <"s_a_thomsen(snabel)yahoo(prik)com"> wrote in message
news:gpgiwxoe2twy$.1tpndbg8z7e2i.dlg@40tude.net
> Kim Larsen har da i det mindste så meget hjerne at han bare ignorerer
> dem han ikke gider svare på, hvorimod Wilstrup absolut SKAL svine
> folk til i hvert eneste indlæg han skriver.
Du må da i den grad have udstillet Wilstrups tåbeligheder, i en sådan
grad at han helst så dig skudt ved morgengry, se det som en kompliment.
--
MVH. N_B_DK
HP MSA20 kabinet købes.
| |
Ukendt (30-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-05-09 11:22 |
|
On Sat, 30 May 2009 11:57:15 +0200, N_B_DK wrote:
>> Kim Larsen har da i det mindste så meget hjerne at han bare ignorerer
>> dem han ikke gider svare på, hvorimod Wilstrup absolut SKAL svine
>> folk til i hvert eneste indlæg han skriver.
>
> Du må da i den grad have udstillet Wilstrups tåbeligheder, i en sådan
> grad at han helst så dig skudt ved morgengry, se det som en kompliment.
Jeps. Det er også derfor jeg driller ham med et ekstra punktum her og der i
mit navn. Det kunne jo være at han eksploderede af raseri.
| |
N_B_DK (30-05-2009)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 30-05-09 11:47 |
|
"S.A.Thomsen" <"s_a_thomsen(snabel)yahoo(prik)com"> wrote in message
news:14fiu9j5560ym.1o350x7nob4x8$.dlg@40tude.net
>Det kunne jo være at han eksploderede af
> raseri.
Man kan jo håbe.
--
MVH. N_B_DK
HP MSA20 kabinet købes.
| |
Jens Bruun (01-06-2009)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 01-06-09 16:13 |
|
"S.A.Thomsen" <"s_a_thomsen(snabel)yahoo(prik)com"> skrev i en
meddelelse news:14fiu9j5560ym.1o350x7nob4x8$.dlg@40tude.net
> Jeps. Det er også derfor jeg driller ham med et ekstra punktum her og
> der i mit navn. Det kunne jo være at han eksploderede af
> raseri.
Latterlige narrøv!
INGEN, der har et minimum af intellekt i denne nyhedsgrupper, tager dig
alvorligt. Du skriver tydeligvis kun for at læse dine egne, ubehjælpsomme
skriblerier, og du er i helt samme bundkategori som stalinisten, idioten og
snabel-a'et. I er alle skribenter, der alene kan støje, og for hvem det er
allervigtigst, om I har denne eller hin i et fucking filter, eller om I kan
"drille" denne eller hin ved at tilføje punktummer og hvad-ved-jeg til jeres
mange og skiftende nicks.
Skrub dog for fanden ud på legepladsen og lad de voksne være i fred.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Volger Garfield (01-06-2009)
| Kommentar Fra : Volger Garfield |
Dato : 01-06-09 17:52 |
|
On Mon, 1 Jun 2009 17:12:40 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:
>allervigtigst, om I har denne eller hin i et fucking filter, eller om I kan
Bemærk at de netop IKKE har denne eller hin i et fucking filter!
>Skrub dog for fanden ud på legepladsen og lad de voksne være i fred.
HOld da op, er du slet ikke bange for at blive smidt over i hjørnet
så?
Volger
| |
N/A (01-06-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 01-06-09 17:40 |
|
| |
Ukendt (01-06-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-06-09 17:40 |
|
On Mon, 1 Jun 2009 17:12:40 +0200, Jens Bruun wrote:
> Latterlige narrøv!
LOL. Snup en kiks.
> INGEN, der har et minimum af intellekt i denne nyhedsgrupper, tager dig
> alvorligt. Du skriver tydeligvis kun for at læse dine egne, ubehjælpsomme
> skriblerier, og du er i helt samme bundkategori som stalinisten, idioten og
> snabel-a'et.
Du kan også lige skrive dig selv på den liste.
>I er alle skribenter, der alene kan støje, og for hvem det er
> allervigtigst, om I har denne eller hin i et fucking filter,
Jeg bruger ikke filter.
>eller om I kan
> "drille" denne eller hin ved at tilføje punktummer
I dine øjne er man altså en "narrøv" hvis man af og til prøver at komme
igennem et virkelighedsfilter.
>og hvad-ved-jeg til jeres
> mange og skiftende nicks.
LOL. Der skal da vist ikke meget til at gøre dig sur.
> Skrub dog for fanden ud på legepladsen og lad de voksne være i fred.
Voksne.??? )
Selv Kim Larsen (den originale) er sgu mere voksen end dig. Han kan da i
det mindste finde ud af at lade være med at svare de debbattører han ikke
gider diskutere med, uden at tude som et pattebarn.
Tør dine øjne tudefjæs og lad være med at svare på mine indlæg, hvis du
mener de er barnlige. Der er også flere herinde jeg ikke gider spilde min
tid på, men jeg behøver ikke at reklamere med det hele tiden, for at føle
mig interessant.
| |
Ukendt (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-09 19:15 |
|
On Tue, 26 May 2009 16:26:34 +0200, Joakim wrote:
>>>> Hvad er din pointe? At det ikke er en retsstat værdigt, at man ikke
>>>> fratager en ikke-dømt, angivelig lovovertræder kørekortet før
>>>> domsfældelse, eller at der er mere end seks måneders sagsbehandling for
>>>> sprit/narkobilisme?
>>>
>>> I den konkrete sag, der involverer tab af menneskeliv, må jeg svare
>>> ubetinget ja til begge dine spørgsmål.
>>
>> Til det første (straffe en ikke-dømt) er du da ude på glatis.
>
> Nej. Politiet har lovhjemmel til administrativt at inddrage en billists
> kørekort, hvis det er rimeligt sikkert, at en efterfølgende retssag vil
> resultere i en ubetinget frakendelse af kørekortet.
Det ville da med 99% sikkerhed ikke have ændret noget som helst.
| |
Joakim (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 26-05-09 19:21 |
|
"Steen A Thomsen" <"s_a_thomsen(krølle)yahoo(prik)com"> skrev i meddelelsen
news:1ed5wl4qb26px.jqjnz2l39wg5$.dlg@40tude.net...
> On Tue, 26 May 2009 16:26:34 +0200, Joakim wrote:
>
>>>>> Hvad er din pointe? At det ikke er en retsstat værdigt, at man ikke
>>>>> fratager en ikke-dømt, angivelig lovovertræder kørekortet før
>>>>> domsfældelse, eller at der er mere end seks måneders sagsbehandling
>>>>> for
>>>>> sprit/narkobilisme?
>>>>
>>>> I den konkrete sag, der involverer tab af menneskeliv, må jeg svare
>>>> ubetinget ja til begge dine spørgsmål.
>>>
>>> Til det første (straffe en ikke-dømt) er du da ude på glatis.
>>
>> Nej. Politiet har lovhjemmel til administrativt at inddrage en billists
>> kørekort, hvis det er rimeligt sikkert, at en efterfølgende retssag vil
>> resultere i en ubetinget frakendelse af kørekortet.
>
> Det ville da med 99% sikkerhed ikke have ændret noget som helst.
Det er svært at vide og har intet med emnet at gøre.
| |
Ukendt (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-09 19:29 |
|
On Tue, 26 May 2009 20:20:33 +0200, Joakim wrote:
>>> Nej. Politiet har lovhjemmel til administrativt at inddrage en billists
>>> kørekort, hvis det er rimeligt sikkert, at en efterfølgende retssag vil
>>> resultere i en ubetinget frakendelse af kørekortet.
>>
>> Det ville da med 99% sikkerhed ikke have ændret noget som helst.
>
> Det er svært at vide og har intet med emnet at gøre.
Tror du virkelig at idioten interesserede sig for om han havde sit kørekort
eller ej.?
| |
Kim Larsen (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 26-05-09 15:56 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ytWdnYyrx-73bYbXnZ2dnUVZ8qCdnZ2d@giganews.com
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>
> Hvad er din pointe? At det ikke er en retsstat værdigt, at man ikke
> fratager en ikke-dømt, angivelig lovovertræder kørekortet før
> domsfældelse, eller at der er mere end seks måneders sagsbehandling
> for sprit/narkobilisme?
Man smider rask væk mistænkte i varetægtsfængsel i ugevis, nogen gange helt
op til et år uden at de er dømt men administrativ inddragelse af et kørekort
indtil der er faldet dom, det kan staten sgu ikke finde ud af. Den slappe
holdning til inddragelse af kørekort duer ganske enkelt bare ikke, det skal
laves om.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
N_B_DK (26-05-2009)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 26-05-09 15:04 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
news:4a1be57b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
> En 33-årig mand kører en kvinde ihjel i en narkorus.
>
> Seks måneder senere er sagen stadig ikke berammet.
>
> Manden er i mellemtiden blevet løsladt og han har fortsat sit
> kørekort.
> I går aftes kører han så endnu en kvinde ihjel og omkommer også selv i
> ulykken.
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
Som CRL ville sige, hvad er problemet? manden var ikke dømt.
--
MVH. N_B_DK
HP MSA20 kabinet købes.
| |
Anders Wegge Keller (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 26-05-09 19:29 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> writes:
> http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/koerekortet/administrativ-inddragelse.html
> I øvrigt havde Kim Larsen en udmærket pointe med varetægtsfængslingen.
> Bemærkede du den?
Varetægtsfængsling er noget en dommer beslutter, hvorfor der er en
verden til forskel på de to situationer. Og hvis du nærlæser det link
du har givet ovenfor, vil du se at beslutningen kan kræves for en
dommer, hvorved retssikkerheden er tilbage hvor den hører til, nemlig
hos domstolene.
--
/Wegge
| |
Kim Larsen (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 27-05-09 04:53 |
|
"Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:87eiubk9av.fsf@huddi.jernurt.dk
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> writes:
>
>> http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/koerekortet/administrativ-inddragelse.html
>
>> I øvrigt havde Kim Larsen en udmærket pointe med
>> varetægtsfængslingen.
>
>> Bemærkede du den?
>
> Varetægtsfængsling er noget en dommer beslutter, hvorfor der er en
> verden til forskel på de to situationer. Og hvis du nærlæser det link
> du har givet ovenfor, vil du se at beslutningen kan kræves for en
> dommer, hvorved retssikkerheden er tilbage hvor den hører til, nemlig
> hos domstolene.
Man er bare stadig ikke dømt og som bekendt er man uskyldig indtil det
modsatte er bevist. En hel del mennesker har siddet i langvarige
varetægtsfængslinger og er herefter blevet frikendt. De får ganske vist en
lille økonomisk erstatning men den tid som de har siddet uberettiget i
fængsel kan de ikke få tilbage. Hvor meget ret og rimelighed er der i det
selv om varetægtsfængslingen naturligvis skal for en dommer ? I øvrigt
mener jeg ikke at man kan sige at en administrativ inddragelse af et
kørekort er en nær så alvorlig sanktion som at fratage et menneske dets
frihed og bure det inde som et dyr med de alvorlige psykiske skader som det
kan medføre. Det er klart at sådan noget skal for en dommer hvorimod at en
inddragelse af et kørekort kun skal for en dommer såfremt at den som har
fået inddraget kørekortet forlanger det. Og der skal fandme gode argumenter
til for at omstøde sådan en afgørelse fra domstolens side IMHO.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Anders Wegge Keller (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 26-05-09 21:13 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> writes:
> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i meddelelsen
> news:87eiubk9av.fsf@huddi.jernurt.dk...
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> writes:
>>
>>> http://www.vinaa.dk/advokat/04-dui/koerekortet/administrativ-inddragelse.html
>>
>>> I øvrigt havde Kim Larsen en udmærket pointe med varetægtsfængslingen.
>>
>>> Bemærkede du den?
>>
>> Varetægtsfængsling er noget en dommer beslutter, hvorfor der er en
>> verden til forskel på de to situationer. Og hvis du nærlæser det link
>> du har givet ovenfor, vil du se at beslutningen kan kræves for en
>> dommer, hvorved retssikkerheden er tilbage hvor den hører til, nemlig
>> hos domstolene.
> Bortset fra at man skal have en begrundelse for at begære, at retten
> tager stilling til lovligheden af den administrative
> inddragelse. Jvf. selvsamme link.
Nej, det skal man ikke. Det er bare en serviceoplysning fra
advokaten, der fortæller at man ikke får noget ud af det, hvis man
ikke har en passende plausibel begrundelse.
> Og den bliver altså svær at få igennem, hvis man i narkopåvirket
> tilstand, kører galt og dræber et andet menneske.
I den aktuelle sag forelå der intet bevis for narkotikapåvirkningen,
så det er en rimelig ligegyldig detalje.
--
/Wegge
| |
Anders Wegge Keller (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 26-05-09 22:13 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> writes:
> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i meddelelsen
>> Nej, det skal man ikke. Det er bare en serviceoplysning fra
>> advokaten, der fortæller at man ikke får noget ud af det, hvis man
>> ikke har en passende plausibel begrundelse.
> Okay. Så må du henvise til en specifik lovparagraf. For det er ikke
> hvad advokaten skriver her.
Du har garanteret overset at der står "bør" :)
Men det er §60 der er på tale her:
§ 60. Politiet kan inddrage førerretten, hvis den pågældende ikke
længere opfylder betingelserne for at få kørekort. Såfremt en
person nægter at medvirke til de undersøgelser eller prøver,
der er nødvendige til afgørelse heraf, kan politiet straks
inddrage førerretten. Spørgsmålet, om den pågældende er
afhængig af brug af euforiserende eller andre
bevidsthedspåvirkende stoffer eller ikke er ædruelig, kan
forlanges indbragt for domstolene. Indbringelsen sker efter
reglerne i straffelovens § 78, stk. 3.
Bemærk at der i paragraffen ikke står andet end "kan forlanges
indbragt", uden yderligere specifikation af kriterier for hvornår det
kan ske. STRL §78,3 siger grundlæggende det samme, så den har jeg ikke
klistret med, men du kan finde den på
< https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=121398#Kap9>
>> I den aktuelle sag forelå der intet bevis for
>> narkotikapåvirkningen, så det er en rimelig ligegyldig detalje.
> Der forelå en blodprøve som viste at manden var narkopåvirket på
> ulykkestidspunktet.
Efter hvad politiet har fortalt JP, var der ikke tale om
tilstrækkeligt stærke beviser:
... Han fortæller, at så længe udsigten til en dom ikke er helt
sikker, fratager man ikke kørekortet fra den sigtede. Den 33-årige
fortsatte derfor med at køre bil, mens anklagemyndigheden
fortsatte efterforskningen af sagen for at finde stærkere beviser
mod ham.
< http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1705274.ece>
--
/Wegge
| |
Anders Wegge Keller (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 27-05-09 05:40 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> writes:
> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> Varetægtsfængsling er noget en dommer beslutter, hvorfor der er en
>> verden til forskel på de to situationer. Og hvis du nærlæser det link
>> du har givet ovenfor, vil du se at beslutningen kan kræves for en
>> dommer, hvorved retssikkerheden er tilbage hvor den hører til, nemlig
>> hos domstolene.
> Man er bare stadig ikke dømt og som bekendt er man uskyldig indtil
> det modsatte er bevist.
Det er manogså, når det drejer sig om bilkørsel i spirtus- eller
narkotikapåvirket tilstand.
> En hel del mennesker har siddet i langvarige varetægtsfængslinger og
> er herefter blevet frikendt. De får ganske vist en lille økonomisk
> erstatning men den tid som de har siddet uberettiget i fængsel kan
> de ikke få tilbage. Hvor meget ret og rimelighed er der i det selv
> om varetægtsfængslingen naturligvis skal for en dommer ?
Det er en meget lille gruppe der sidder langvarigt varetægtsfængslet,
for bagefter at blive totalt frikendt. Selv om det er meget få der
bliver udsat for den behandling, er det naturligvis ikke rimeligt, men
på den anden side set, bliver der nødvendigvis nogle fejlvurderinger,
når man skal tage stilling til om der kan samles materiale sammen, der
senere vil føre til en domfældelse. Det tilkommer iøvrigt ikke dig at
tale om rimelighed i den sammenhæng, når man ser på din holdning til
administrativ frakendelse af kørekort.
> I øvrigt mener jeg ikke at man kan sige at en administrativ
> inddragelse af et kørekort er en nær så alvorlig sanktion som at
> fratage et menneske dets frihed og bure det inde som et dyr med de
> alvorlige psykiske skader som det kan medføre.
Det afhænger ganske af hvem det går ud over. Folk hvis erhverv det er
at køre bus, lastbil eller tilsvarende, mister arbejdet af det.
> Det er klart at sådan noget skal for en dommer hvorimod at en
> inddragelse af et kørekort kun skal for en dommer såfremt at den som
> har fået inddraget kørekortet forlanger det. Og der skal fandme gode
> argumenter til for at omstøde sådan en afgørelse fra domstolens side
> IMHO.
Jeg er glad for at det ikke er dig der skriver lovene i danmark. Du
sidder og generaliserer ud fra et enkelt tilfælde, og det endda i
bagklogskabens klare lys.
--
/Wegge
| |
Kim Larsen (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 27-05-09 05:53 |
|
"Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:871vqbjh0l.fsf@huddi.jernurt.dk
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> writes:
>
>> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Varetægtsfængsling er noget en dommer beslutter, hvorfor der er en
>>> verden til forskel på de to situationer. Og hvis du nærlæser det
>>> link du har givet ovenfor, vil du se at beslutningen kan kræves for
>>> en dommer, hvorved retssikkerheden er tilbage hvor den hører til,
>>> nemlig hos domstolene.
>
>> Man er bare stadig ikke dømt og som bekendt er man uskyldig indtil
>> det modsatte er bevist.
>
> Det er manogså, når det drejer sig om bilkørsel i spirtus- eller
> narkotikapåvirket tilstand.
>
>> En hel del mennesker har siddet i langvarige varetægtsfængslinger og
>> er herefter blevet frikendt. De får ganske vist en lille økonomisk
>> erstatning men den tid som de har siddet uberettiget i fængsel kan
>> de ikke få tilbage. Hvor meget ret og rimelighed er der i det selv
>> om varetægtsfængslingen naturligvis skal for en dommer ?
>
> Det er en meget lille gruppe der sidder langvarigt varetægtsfængslet,
> for bagefter at blive totalt frikendt. Selv om det er meget få der
> bliver udsat for den behandling, er det naturligvis ikke rimeligt, men
> på den anden side set, bliver der nødvendigvis nogle fejlvurderinger,
> når man skal tage stilling til om der kan samles materiale sammen, der
> senere vil føre til en domfældelse. Det tilkommer iøvrigt ikke dig at
> tale om rimelighed i den sammenhæng, når man ser på din holdning til
> administrativ frakendelse af kørekort.
>
>> I øvrigt mener jeg ikke at man kan sige at en administrativ
>> inddragelse af et kørekort er en nær så alvorlig sanktion som at
>> fratage et menneske dets frihed og bure det inde som et dyr med de
>> alvorlige psykiske skader som det kan medføre.
>
> Det afhænger ganske af hvem det går ud over. Folk hvis erhverv det er
> at køre bus, lastbil eller tilsvarende, mister arbejdet af det.
>
>> Det er klart at sådan noget skal for en dommer hvorimod at en
>> inddragelse af et kørekort kun skal for en dommer såfremt at den som
>> har fået inddraget kørekortet forlanger det. Og der skal fandme gode
>> argumenter til for at omstøde sådan en afgørelse fra domstolens side
>> IMHO.
>
> Jeg er glad for at det ikke er dig der skriver lovene i danmark. Du
> sidder og generaliserer ud fra et enkelt tilfælde, og det endda i
> bagklogskabens klare lys.
At du sidder og forsvarer de her skide narko og spritbilister siger mere om
dig end det gør om mig. Det er desværre typer som dig som har al al for
megen indflydelse på lovenes indretning i dette land. Håber aldrig at
hverken du eller nogle af dine pårørende kommer i klørene på en spritbilist
men hvis det sker ændrer du jo sikkert nok mening (naturligvis i fald af at
du ikke selv bliver dræbt).
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-skeptiker
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Anders Wegge Keller (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 27-05-09 06:11 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> writes:
> At du sidder og forsvarer de her skide narko og spritbilister siger
> mere om dig end det gør om mig.
Jeg er skuffet over at du ikke er i stand til at skelne et forsvar
for en retsstat, hvor alle får en fair behandling, fra den konkrete
handling.
> Det er desværre typer som dig som har al al for megen indflydelse på
> lovenes indretning i dette land. HÃ¥ber aldrig at hverken du eller
> nogle af dine pårørende kommer i klørene på en spritbilist men hvis
> det sker ændrer du jo sikkert nok mening (naturligvis i fald af at
> du ikke selv bliver dræbt).
Det håber jeg heller ikke, men selv hvis jeg gjorde det, ville jeg
ikke ændre holdning. Prisen for at leve i et retssamfund, er at ALLE
gør det, og det kan ikke rigtig være anderledes.
Du skal iøvrigt huske at moderere din harme. Nu ved alle hvordan
situationen endte, men husk at indtil i forgårs, var det her blot
endnu en sag der var under efterforskning. Du begår den klassiske
argumentationsfejl, når du lader bagklogskaben farve din vurdering af
de beslutninger der blev truffet på et - på daværende tidspunkt - helt
anderledes grundlag.
--
/Wegge
| |
*@ ' (27-05-2009)
| Kommentar Fra : *@ ' |
Dato : 27-05-09 15:07 |
|
On Wed, 27 May 2009 07:11:00 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@wegge.dk> wrote:
>"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> writes:
>
>> At du sidder og forsvarer de her skide narko og spritbilister siger
>> mere om dig end det gør om mig.
>
> Jeg er skuffet over at du ikke er i stand til at skelne et forsvar
>for en retsstat, hvor alle får en fair behandling, fra den konkrete
>handling.
det er af hensyn til KL at man påtænker at trykke brugsanvisning på
bagerposer
det er heller ike let at være retssystem her i landet, indrager man
eet kørekort for meget får man en erstatningssag på halsen,
inddrager man eet for lidt får man alle bodega-juristerne på halsen
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Anders Wegge Keller (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 27-05-09 13:21 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> writes:
> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> Du skal iøvrigt huske at moderere din harme. Nu ved alle hvordan
>> situationen endte, men husk at indtil i forgårs, var det her blot
>> endnu en sag der var under efterforskning. Du begår den klassiske
>> argumentationsfejl, når du lader bagklogskaben farve din vurdering af
>> de beslutninger der blev truffet på et - på daværende tidspunkt - helt
>> anderledes grundlag.
> Det har intet med kun harme at gøre. Jeg har meget meget længe
> plæderet for stramninger i forbindelse med farlige trafikanter,
> længe forinden denne tragiske ulykke.
Så opsparet harme da. Du er ret forudsigelig på det punkt. Hver gang
der er nogen der er et dødsfald, der kunne have været forhindret, hvis
man et halv år inden har den viden der er efter dødsfaldet, satiller
du et forslag om drakoniske straffe.
> Men for politikerne SKAL der åbenbart lig på bordet før der træffes
> beslutninger og disse beslutninger er i reglen langt fra nok. Hvis
> de fulgte mine anvisninger til at undgå gentagelser af det kunne det
> måske være tilstrækkeligt.
Nej, uanset hvad du foreslår, vil det ikke være nok. Du kan
konfiskere alle de kørekort og biler du vil, men i tilfælde som dette
vil det være flintrende ligegyldigt, hvis vi taler om en misbruger der
stjæler en bil.
> Jeg har ALDRIG fremlagt forslag som kunne sætte retssikkerheden over
> styr,
Det siger du jo, men i realiteten er du ved at afskaffe tredelingen
af statsmagten, når du kræver automatiske straffe. Det er ligegyldigt
at du vil have en dommer til at være gummistempel, når de alligevel
ikke har nogen indflydelse.
> den overlader jeg til Dansk Folkeparti som er verdensmestre i den
> disciplin. Tværtimod er jeg en af dem som med jævne mellemrum råber
> op om retssikkerhed og trusler imod den. Så længe at Dansk
> Folkeparti har indflydelse på dansk politik er der nok at tage fat
> på i den forbindelse.
Set fra mit standpunkt, så er der ingen forskel på dit og DFG's syn
på retssikkerhed på det overordnede plan. Det er kun detaljerne
omkring hvorvidt det er autonome eller narkotikamisbrugere der skal
stilles for en standret, der adskiller jer. Den manglende respekt for
forskellen på den udøvende og dømmende magt er hos jer begge.
--
/Wegge
| |
Anders Wegge Keller (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 27-05-09 13:33 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> writes:
> "Anders Wegge Keller" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse
>> Set fra mit standpunkt, så er der ingen forskel på dit og DFG's syn
>> på retssikkerhed på det overordnede plan. Det er kun detaljerne
>> omkring hvorvidt det er autonome eller narkotikamisbrugere der skal
>> stilles for en standret, der adskiller jer. Den manglende respekt for
>> forskellen på den udøvende og dømmende magt er hos jer begge.
> Hvad er DFG ???
DF med en typo.
--
/Wegge
| |
Anders Wegge Keller (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 27-05-09 18:19 |
|
"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> writes:
> Hvad ER det for noget ærkevrøvl at skrive, det har jo overhovedet
> ingen sammenhæng med mit afsnit, - men det er åbenbart heller ikke
> nødvendigt.
Mere end du aner, faktisk. Jeg synes også du skal gøre os den
tjeneste at knytte din rygmarvsreaktion sammen med de faktiske
forhold:
< http://jp.dk/indland/aar/article1706335.ece>
--
/Wegge
| |
Anders Wegge Keller (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 27-05-09 19:10 |
|
"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> writes:
> Anders Wegge Keller wrote:
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> writes:
>>
>>> Hvad ER det for noget ærkevrøvl at skrive, det har jo overhovedet
>>> ingen sammenhæng med mit afsnit, - men det er åbenbart heller ikke
>>> nødvendigt.
>>
>> Mere end du aner, faktisk. Jeg synes også du skal gøre os den
>> tjeneste at knytte din rygmarvsreaktion sammen med de faktiske
>> forhold:
>>
>> < http://jp.dk/indland/aar/article1706335.ece>
> Det har jo absolut NUL med afsnittet at gøre, - og heller ikke med
> diskussionen om hvorvidt man "dømmer" folk ved at tage kørekortet
> ved en promille på over 2.
Det har i allerhøjeste grad noget med din reaktion at gøre. Du kammer
ud i det ekstreme, baseret på en konkret sag, uanset om du sætter ny
olympisk rekord i 100 baglæns.
> Jeg har ikke på noget tidspunkt diskuteret den aktuelle sag, - så du
> kan godt pakke din rygmarsreaktion væk.
Du reagerede som en af Pavlovs hunde, og drømte nogle fakta op, der
intet havde på sig.
> Vi har diskuteret *principper*, og jeg er blevet skudt noget med
> junta eller militær-domstole i skoene.
Det er også der dine "principper" hører hjemme.
--
/Wegge
| |
Anders Wegge Keller (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 27-05-09 21:06 |
|
"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> writes:
> GÃ¥ nu ud og riv nogle valgplakater ned, du har slet ikke tid til at
> spilde tiden her.
Du er her. Hvad kunne da være mere givende end at pirke rundt i
svælget mellem det du siger du står for, og det din argumentation
viser du i virkeligheden er?
--
/Wegge
| |
|
|