/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Fiberbredbånd - Energi Midt (erfaringer)
Fra : Snedker


Dato : 23-05-09 11:49

Så er fiberbredbånd (www.fiberbredbaand.dk) også nået til Hovedgård,
hvor jeg bor. Og med 340,- om måneden for 25/25, er der jo tale om
ganske fornuftig pris - det er 20 kroner mere, end den 10/1, jeg har
nu.

Jeg har et enkelt website kørende - måske med tiden flere. Min abejds-
PC tilgår jeg jævnligt udefra via RDC - og har således brug for en
fast IP-adresse. Mellem nettet og klienterne står en simpel router,
WRT54GL fra Linksys.

Er der noget, jeg skal have in mente?

Og vigitigst: nogle af Jer, der har erfaringer, I vil dele ud af? Jeg
har forsøgt at Google, men jeg synes generelt det er gamle indlæg jeg
finder - og meget kan jo være ændret.


/Snedker


 
 
Jens (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 24-05-09 09:23

>"Snedker" <Morten.Snedker@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:86ab17ba-d551-48e8-b708-2e5e1c8861ef@j12g2000vbl.googlegroups.com...
>Så er fiberbredbånd (www.fiberbredbaand.dk) også nået til Hovedgård,
>hvor jeg bor.

Nu er det ikke fiber fra Midtvest Bredbånd jeg har, men fra SydEnergi,
hvorfor jeg ikke kan udtale mig om det firma.
Jeg vil bare sige at jeg synes du skal skifte, da der er klare fordele ved
fiber ifht. f.eks. ADSL. Jeg kan ikke forestille mig at Midtvest Bredbånd er
ringere end SydEnergi.

Ved at skifte til fiber har jeg fået følgende:

1) Højere hastighed og mulighed for endnu højere i fremtiden. Særligt skal
nævnes den højere upload, som jeg har haft en del brug for.
2) Bedre svartider, fiberforbindelsen virker bare mere rap end f.eks. ADSL.
3) Klippestabil ifht. min ADSL, som jævnligt forsøgte at forhandle
hastighed.

Jens


TMus (24-05-2009)
Kommentar
Fra : TMus


Dato : 24-05-09 15:53

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote in
news:4a1903f5$0$90264$14726298@news.sunsite.dk:


>>.. Så er fiberbredbånd (www.fiberbredbaand.dk) også nået til
>>Hovedgård, hvor jeg bor.

> Nu er det ikke fiber fra Midtvest Bredbånd jeg har

Det er Energi Midt han overvejer. Ikke Midtvest Bredbånd!

> 1) Højere hastighed og mulighed for endnu højere i fremtiden. Særligt
> skal nævnes den højere upload, som jeg har haft en del brug for.
> 2) Bedre svartider, fiberforbindelsen virker bare mere rap end f.eks.
> ADSL. 3) Klippestabil ifht. min ADSL, som jævnligt forsøgte at
> forhandle hastighed.

Har selv 25/25 fra Energi Midt, og det kører super stabilt.
Var lidt igang med at bande over det indtil jeg skiftede min trådløse
router. Den gamle (en Philips som ingen firmwareopdateringer findes til)
kunne tilsyneladende ikke magte så hurtig forbindelse, og røg af i tide
og utide, især når forbindelsen fik lidt tæsk. Efter skiftet har det kørt
fantastisk på alle måder. Måske værd at ha in mente..


-TMus

Lisbet Overvad Laurs~ (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Lisbet Overvad Laurs~


Dato : 25-05-09 18:17

Jens wrote:
>> "Snedker" <Morten.Snedker@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:86ab17ba-d551-48e8-b708-2e5e1c8861ef@j12g2000vbl.googlegroups.com...
>> Så er fiberbredbånd (www.fiberbredbaand.dk) også nået til
>> Hovedgård, hvor jeg bor.
>
> Nu er det ikke fiber fra Midtvest Bredbånd jeg har, men fra
> SydEnergi, hvorfor jeg ikke kan udtale mig om det firma.
> Jeg vil bare sige at jeg synes du skal skifte, da der er klare
> fordele ved fiber ifht. f.eks. ADSL. Jeg kan ikke forestille
> mig at Midtvest Bredbånd er ringere end SydEnergi.

Vi har efterhånden i nogle år haft fiberbredbånd fra SydEnergi (i
begyndelsen Dansk Bredbånd) og var plaget af nogle problemer de
første år. De er nu endelig løst.
Det drejede sig først og fremmest om at vores IP-telefoni var meget
dårlig mht. lydkvalitet, fx kunne vi knap nok høre at telefonen
ringede, ejheller hvad den vi talte med, sagde.
Efter flere palavere med en eller anden tekniker der mente at vi
blot skulle gøre dit og dat, fik vi tilbudt en ny boks af en eller
anden slags, som SydEnergi syntes at vi selv skulle betale, men som
Dansk Bredbånd sørgede for at vi fik "gratis".
Der har senere været problemer med at internetforbindelsen svigtede,
men vores henvendelse herom blev taget meget alvorligt, og der har
ikke siden været nogen grund til klage.
Så mon det nu ikke endelig er kommet op at køre?
--
Med venlig hilsen
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk



Klaus D. Mikkelsen (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-05-09 16:31

Snedker skriver:
>
> Er der noget, jeg skal have in mente?

At du ikke kan få fast ip....?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens C. Hansen (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 24-05-09 16:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Snedker skriver:
>> Er der noget, jeg skal have in mente?
>
> At du ikke kan få fast ip....?

Hvor tit skifter den?


Klaus D. Mikkelsen (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-05-09 16:57

"Jens C. Hansen" skriver:
>
> Hvor tit skifter den?


Pas. En af mine arbejdskollegaer der bor i Horsens har droppet at køre
fiber på grund af at den skiftede for ofte til at han kunne opretholde
servere på den.

Får du for øvrigt en offentlig ip adresse med fiberbredbånd?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Asbjorn Hojmark (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 24-05-09 18:11

On Sun, 24 May 2009 17:57:00 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Pas. En af mine arbejdskollegaer der bor i Horsens har droppet at køre
> fiber på grund af at den skiftede for ofte til at han kunne opretholde
> servere på den.

Man kan da tilsyneladende godt få en fast ip-adresse hos E-M:
http://www.energimidt.dk/Privat/Kundecenter/Fiberbredbaand/Priserogvilkaar/Sider/Priserpaatillaegstjenester.aspx

-A
--
http://www.hojmark.org/

Klaus D. Mikkelsen (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-05-09 18:16

Asbjorn Hojmark skriver:
>
> Man kan da tilsyneladende godt få en fast ip-adresse hos E-M:


Okay, måske det er kommet på senere. Han opgav det for ca 1 års tid
siden.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

TMus (24-05-2009)
Kommentar
Fra : TMus


Dato : 24-05-09 18:51

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:4A196E4C.6AD49753@du.kan.finde.den:


> Pas. En af mine arbejdskollegaer der bor i Horsens

Har Energi Midt noget at gøre med fiber i Horsens?

> Får du for øvrigt en offentlig ip adresse med fiberbredbånd?

Det gør man hos Energi Midt.


-TMus

Bertel Lund Hansen (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 24-05-09 20:03

TMus skrev:

> Har Energi Midt noget at gøre med fiber i Horsens?

Nej. NRGI leverer strøm i området, men i nogle egne har de
entreret med Profiber om at levere forbindelsen. Det gælder i
Horsens. Profiber kan slet ikke levere fast IP endnu, men de
skriver at det kommer senere (mod betaling).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Klaus D. Mikkelsen (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-05-09 05:08

Bertel Lund Hansen skriver:
>
> Nej. NRGI leverer strøm i området, men i nogle egne har de
> entreret med Profiber om at levere forbindelsen. Det gælder i
> Horsens. Profiber kan slet ikke levere fast IP endnu, men de
> skriver at det kommer senere (mod betaling).

Okay, så er det derfor. Min fejl.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Leif Neland (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 25-05-09 20:56

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Jens C. Hansen" skriver:
>> Hvor tit skifter den?
>
>
> Pas. En af mine arbejdskollegaer der bor i Horsens har droppet at køre
> fiber på grund af at den skiftede for ofte til at han kunne opretholde
> servere på den.
>

Har han hørt om dyndns?

Leif

Chano Andersen (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 26-05-09 21:00

Leif Neland wrote:
> Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> "Jens C. Hansen" skriver:
>>> Hvor tit skifter den?
>>
>>
>> Pas. En af mine arbejdskollegaer der bor i Horsens har droppet at køre
>> fiber på grund af at den skiftede for ofte til at han kunne opretholde
>> servere på den.
>>
>
> Har han hørt om dyndns?

Der kan sagtens være uacceptable ventetider på en opdatering af en
dynamisk DNS adresse.

- Chano Andersen

TMus (24-05-2009)
Kommentar
Fra : TMus


Dato : 24-05-09 17:53

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:4A196827.F00571D4@du.kan.finde.den:

> Snedker skriver:
>>
>> Er der noget, jeg skal have in mente?
>
> At du ikke kan få fast ip....?

Det kan han, og den koster 15kr pr md.


-TMus

Michael Rasmussen (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 24-05-09 23:07

On Sun, 24 May 2009 17:30:47 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>> Er der noget, jeg skal have in mente?
>
>At du ikke kan få fast ip....?

Tja, jeg har da hele vejen igennem haft fast ip....

<mlr>

tojonuts@gmail.com (25-05-2009)
Kommentar
Fra : tojonuts@gmail.com


Dato : 25-05-09 04:59

On May 24, 10:22 am, "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com>
wrote:
> >"Snedker" <Morten.Sned...@gmail.com> skrev i meddelelsen
> >news:86ab17ba-d551-48e8-b708-2e5e1c8861ef@j12g2000vbl.googlegroups.com....
> >Så er fiberbredbånd (www.fiberbredbaand.dk) også nået til Hovedgård,
> >hvor jeg bor.
>
> Nu er det ikke fiber fra Midtvest Bredbånd jeg har, men fra SydEnergi,
> hvorfor jeg ikke kan udtale mig om det firma.
> Jeg vil bare sige at jeg synes du skal skifte, da der er klare fordele ved
> fiber ifht. f.eks. ADSL. Jeg kan ikke forestille mig at Midtvest Bredbånd er
> ringere end SydEnergi.
>
> Ved at skifte til fiber har jeg fået følgende:
>
> 1) Højere hastighed og mulighed for endnu højere i fremtiden. Særligt skal
> nævnes den højere upload, som jeg har haft en del brug for.
> 2) Bedre svartider, fiberforbindelsen virker bare mere rap end f.eks. ADSL.
> 3) Klippestabil ifht. min ADSL, som jævnligt forsøgte at forhandle
> hastighed.
>
> Jens

Tak.. Jens..

:)

Torben

Jens (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 25-05-09 21:48

<tojonuts@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:ab8f4a0a-a447-4d0f-a944-dc99c9c8f2b6@z5g2000yqn.googlegroups.com...
On May 24, 10:22 am, "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com>
wrote:
>>
>> Ved at skifte til fiber har jeg fået følgende:
>>
>> 1) Højere hastighed og mulighed for endnu højere i fremtiden. Særligt
>> skal
>> nævnes den højere upload, som jeg har haft en del brug for.
>> 2) Bedre svartider, fiberforbindelsen virker bare mere rap end f.eks.
>> ADSL.
>> 3) Klippestabil ifht. min ADSL, som jævnligt forsøgte at forhandle
<> hastighed.
<>
>> Jens
>
>Tak.. Jens..
>
>:) Torben

Nu ved jeg jo så også hvem der står bag SydEnergi's net.....
Det har dog endnu ikke hævet min båndbredde til 1 Gb/s

Jens


tojonuts@gmail.com (25-05-2009)
Kommentar
Fra : tojonuts@gmail.com


Dato : 25-05-09 05:00

On May 24, 10:22 am, "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com>
wrote:
> >"Snedker" <Morten.Sned...@gmail.com> skrev i meddelelsen
> >news:86ab17ba-d551-48e8-b708-2e5e1c8861ef@j12g2000vbl.googlegroups.com....
> >Så er fiberbredbånd (www.fiberbredbaand.dk) også nået til Hovedgård,
> >hvor jeg bor.
>
> Nu er det ikke fiber fra Midtvest Bredbånd jeg har, men fra SydEnergi,
> hvorfor jeg ikke kan udtale mig om det firma.
> Jeg vil bare sige at jeg synes du skal skifte, da der er klare fordele ved
> fiber ifht. f.eks. ADSL. Jeg kan ikke forestille mig at Midtvest Bredbånd er
> ringere end SydEnergi.
>
> Ved at skifte til fiber har jeg fået følgende:
>
> 1) Højere hastighed og mulighed for endnu højere i fremtiden. Særligt skal
> nævnes den højere upload, som jeg har haft en del brug for.
> 2) Bedre svartider, fiberforbindelsen virker bare mere rap end f.eks. ADSL.
> 3) Klippestabil ifht. min ADSL, som jævnligt forsøgte at forhandle
> hastighed.
>
> Jens

Tak.. Jens..

:)

Torben

Michael Rasmussen (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 27-05-09 22:58

On Sat, 23 May 2009 10:48:56 -0700 (PDT), Snedker
<Morten.Snedker@gmail.com> wrote:

>Så er fiberbredbånd (www.fiberbredbaand.dk) også nået til Hovedgård,
>hvor jeg bor. Og med 340,- om måneden for 25/25, er der jo tale om
>ganske fornuftig pris - det er 20 kroner mere, end den 10/1, jeg har
>nu.
>
>Jeg har et enkelt website kørende - måske med tiden flere. Min abejds-
>PC tilgår jeg jævnligt udefra via RDC - og har således brug for en
>fast IP-adresse. Mellem nettet og klienterne står en simpel router,
>WRT54GL fra Linksys.
>
>Er der noget, jeg skal have in mente?

Jeg har kun gode erfaringer med EnergiMidt.

<mlr>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste