/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Flere og flere tildækkes
Fra : Kim2000


Dato : 08-05-09 17:50

For 30 år siden var der stort set ingen ægyptere der var tildækket, i dag
presses de fleste unge piger til at dække sig til (ifølge TV Avisen).

Hvordan mon det ser ud i Danmark om 30 år? Mon vi kan have lov til at have
konfimation uden politibeskyttelse?

For 30 år siden kunne folk bevæge sig rundt i Gjellerup, i dag kan du ikke
gå der uden at være tildækket eller med politi beskyttelse eller alternativt
med bodygaurds.

Ønsker vi et Danmark i fremtiden?



 
 
Joakim (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 08-05-09 18:00


"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0462ee$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> For 30 år siden var der stort set ingen ægyptere der var tildækket, i dag
> presses de fleste unge piger til at dække sig til (ifølge TV Avisen).
>
> Hvordan mon det ser ud i Danmark om 30 år? Mon vi kan have lov til at have
> konfimation uden politibeskyttelse?
>
> For 30 år siden kunne folk bevæge sig rundt i Gjellerup, i dag kan du ikke
> gå der uden at være tildækket eller med politi beskyttelse eller
> alternativt med bodygaurds.
>
> Ønsker vi et Danmark i fremtiden?

Nej, ikke hvis det er et Danmark på dine og ligesindedes præmisser.


*@ ' (08-05-2009)
Kommentar
Fra : *@ '


Dato : 08-05-09 18:34

On Fri, 8 May 2009 19:00:24 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>
>"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
>news:4a0462ee$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> For 30 år siden var der stort set ingen ægyptere der var tildækket, i dag
>> presses de fleste unge piger til at dække sig til (ifølge TV Avisen).
>>
>> Hvordan mon det ser ud i Danmark om 30 år? Mon vi kan have lov til at have
>> konfimation uden politibeskyttelse?
>>
>> For 30 år siden kunne folk bevæge sig rundt i Gjellerup, i dag kan du ikke
>> gå der uden at være tildækket eller med politi beskyttelse eller
>> alternativt med bodygaurds.
>>
>> Ønsker vi et Danmark i fremtiden?
>
>Nej, ikke hvis det er et Danmark på dine og ligesindedes præmisser.


men altså gerne et "samfund" på muhamedanismens præmisser?


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Joakim (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 08-05-09 18:35


" *@ '" <192@innvvalid.invalid> skrev i meddelelsen
news:h7r805lk569jhq52c34m8nqslp8vdc9055@4ax.com...
> On Fri, 8 May 2009 19:00:24 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
> wrote:
>
>>
>>"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
>>news:4a0462ee$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> For 30 år siden var der stort set ingen ægyptere der var tildækket, i
>>> dag
>>> presses de fleste unge piger til at dække sig til (ifølge TV Avisen).
>>>
>>> Hvordan mon det ser ud i Danmark om 30 år? Mon vi kan have lov til at
>>> have
>>> konfimation uden politibeskyttelse?
>>>
>>> For 30 år siden kunne folk bevæge sig rundt i Gjellerup, i dag kan du
>>> ikke
>>> gå der uden at være tildækket eller med politi beskyttelse eller
>>> alternativt med bodygaurds.
>>>
>>> Ønsker vi et Danmark i fremtiden?
>>
>>Nej, ikke hvis det er et Danmark på dine og ligesindedes præmisser.
>
>
> men altså gerne et "samfund" på muhamedanismens præmisser?
>

Næh.


Petse (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 08-05-09 18:29

Den Fri, 08 May 2009 19:00:24 +0200 skrev Joakim:

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a0462ee$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> For 30 år siden var der stort set ingen ægyptere der var tildækket, i
>> dag presses de fleste unge piger til at dække sig til (ifølge TV
>> Avisen).
>>
>> Hvordan mon det ser ud i Danmark om 30 år? Mon vi kan have lov til at
>> have konfimation uden politibeskyttelse?
>>
>> For 30 år siden kunne folk bevæge sig rundt i Gjellerup, i dag kan du
>> ikke gå der uden at være tildækket eller med politi beskyttelse eller
>> alternativt med bodygaurds.
>>
>> Ønsker vi et Danmark i fremtiden?
>
> Nej, ikke hvis det er et Danmark på dine og ligesindedes præmisser.

Hvad for et Danmark ønsker du så?

Joakim (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 08-05-09 18:36


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
news:gu1q5b$a1l$1@news.datemas.de...
> Den Fri, 08 May 2009 19:00:24 +0200 skrev Joakim:
>
>> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4a0462ee$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> For 30 år siden var der stort set ingen ægyptere der var tildækket, i
>>> dag presses de fleste unge piger til at dække sig til (ifølge TV
>>> Avisen).
>>>
>>> Hvordan mon det ser ud i Danmark om 30 år? Mon vi kan have lov til at
>>> have konfimation uden politibeskyttelse?
>>>
>>> For 30 år siden kunne folk bevæge sig rundt i Gjellerup, i dag kan du
>>> ikke gå der uden at være tildækket eller med politi beskyttelse eller
>>> alternativt med bodygaurds.
>>>
>>> Ønsker vi et Danmark i fremtiden?
>>
>> Nej, ikke hvis det er et Danmark på dine og ligesindedes præmisser.
>
> Hvad for et Danmark ønsker du så?


Et mangfoldighedens Danmark, bette ven.


*@ ' (08-05-2009)
Kommentar
Fra : *@ '


Dato : 08-05-09 19:25

On Fri, 8 May 2009 19:35:35 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>
>"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
>news:gu1q5b$a1l$1@news.datemas.de...
>> Den Fri, 08 May 2009 19:00:24 +0200 skrev Joakim:
>>
>>> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:4a0462ee$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>> For 30 år siden var der stort set ingen ægyptere der var tildækket, i
>>>> dag presses de fleste unge piger til at dække sig til (ifølge TV
>>>> Avisen).

>> Hvad for et Danmark ønsker du så?
>
>
>Et mangfoldighedens Danmark, bette ven.

mangfoldighed!!!!!

den var sgu' FOR billig


den mangfoldighed DU ønsker -

omfatter den så

kvindeundertrykkelse
førfølgelse af folk p.g.a. deres religion-eller mangel på samme
hatespeach mod religiøse mindretal

????????????


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Joakim (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 08-05-09 19:38


" *@ '" <192@innvvalid.invalid> skrev i meddelelsen
news:v2u805l7djkl2ifbsg267rdkjhjjoa01vf@4ax.com...
> On Fri, 8 May 2009 19:35:35 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
> wrote:
>
>>
>>"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
>>news:gu1q5b$a1l$1@news.datemas.de...
>>> Den Fri, 08 May 2009 19:00:24 +0200 skrev Joakim:
>>>
>>>> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
>>>> news:4a0462ee$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>> For 30 år siden var der stort set ingen ægyptere der var tildækket, i
>>>>> dag presses de fleste unge piger til at dække sig til (ifølge TV
>>>>> Avisen).
>
>>> Hvad for et Danmark ønsker du så?
>>
>>
>>Et mangfoldighedens Danmark, bette ven.
>
> mangfoldighed!!!!!
>
> den var sgu' FOR billig
>
>
> den mangfoldighed DU ønsker -
>
> omfatter den så
>
> kvindeundertrykkelse
> førfølgelse af folk p.g.a. deres religion-eller mangel på samme
> hatespeach mod religiøse mindretal
>
> ????????????


Tsk tsk. Den mangfoldighed jeg efterspørger er den som skaber innovation,
vækst og velstand.

Du kan læse lidt mere herom på:

http://fi.dk/nyheder/pressemeddelelser/2007/mangfoldighed-skaber-innovation

En ny rapport fra Forsknings- og Innovationsstyrelsen viser, at det betaler
sig at styrke mangfoldigheden. Virksomheder med en broget
medarbejder-sammensætning er næsten dobbelt så innovative som andre
virksomheder.


N/A (09-05-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-05-09 10:49



Joakim (09-05-2009)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 09-05-09 10:49


"Per Fers" <per@fers.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9C061349A692Fperfers@208.90.168.18...

> Det sker deværre meget sjældent med folk der har islam med i baggagen og
> ikke ønsker at tage imod dén mangfoldighed vi jo kan tilbyde. Mange vil
> ikke ændre på deres egen status quo. De er fastlåste i gamle dogmer.

Måske. Men de udgør i så fald et mindretal, hvilket indirekte fremgår af
udviklingen i den undersøgelse som jeg henviste til

Hvis du derudover tænker på en egentlig assimilation, så vil det tage endnu
nogle generationer før vi når dertil. Personligt synes jeg ikke at det er så
afgørende. Hovedsagen må være at folk bidrager til det danske samfund.og i
øvrigt overholder landets love.


Ukendt (09-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-05-09 12:11

Joakim wrote:
> "Per Fers" <per@fers.dk> skrev i meddelelsen
> news:Xns9C061349A692Fperfers@208.90.168.18...
>
>> Det sker deværre meget sjældent med folk der har islam med i
>> baggagen og ikke ønsker at tage imod dén mangfoldighed vi jo kan
>> tilbyde. Mange vil ikke ændre på deres egen status quo. De er
>> fastlåste i gamle dogmer.
>
> Måske. Men de udgør i så fald et mindretal, hvilket indirekte fremgår
> af udviklingen i den undersøgelse som jeg henviste til
>
> Hvis du derudover tænker på en egentlig assimilation, så vil det tage
> endnu nogle generationer før vi når dertil. Personligt synes jeg ikke
> at det er så afgørende. Hovedsagen må være at folk bidrager til det
> danske samfund.og i øvrigt overholder landets love.

De bidrager jo kun til underskuddet, og den med at overholde lovene, kniber
det jo også gevaldigt med i store grupper.

Derudover kommer der mere og mere pres på vores frihedsrettigheder, - og der
er kolde tider i vente for homoseksuelle, eller for kvinder, det vi har
vundet på 100 år skrider langsomt væk. 80% af muslimerne vil have
ytringsfriheden i forhold til islam fjernet, og i det hele taget er
hovedparten så konservative, at de nærmest kan sammenlignes med
Indre-missionærer for 100 år siden.
At nogle danskere så må leve med dødstrusler resten af livet, og flere og
flere unge tager til Pakistan på træningslejre, det er et andet
ildevarslende aspekt.

Visse ting går da heldigvis i den rigtige retning, men der er en alt for
stor gruppe som hader alt hvad vi står for.




Sten Schou (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 08-05-09 20:22


"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4a047c0d$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Tsk tsk. Den mangfoldighed jeg efterspørger er den som skaber innovation,
> vækst og velstand.

Samme vækst og velstand som man har i Muhamedanien?....den eneste vækst de
kan skabe er befolkningstilvækst.

Hilsen Sten


Joakim (09-05-2009)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 09-05-09 10:41


"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen
news:4a04865a$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4a047c0d$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Tsk tsk. Den mangfoldighed jeg efterspørger er den som skaber innovation,
>> vækst og velstand.
>
> Samme vækst og velstand som man har i Muhamedanien?

Nej, samme vækst og velstand som man har i USA og Canada.


Sten Schou (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 10-05-09 11:47


"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4a054fc9$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej, samme vækst og velstand som man har i USA og Canada.

Og den skulle specielt være drevet af overskudsbefokningen fra
Mellemøsten?....den var ny.

Hilsen Sten


Joakim (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 11-05-09 13:24


"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen
news:4a06b0ae$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4a054fc9$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Nej, samme vækst og velstand som man har i USA og Canada.
>
> Og den skulle specielt være drevet af overskudsbefokningen fra
> Mellemøsten?....den var ny.
>

At kalde migranter fra MØ for overskudsbefolkning er noget forbandet
svineri. Gå hen og grav dig ned et eller andet sted.


Ukendt (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-05-09 16:31

Joakim wrote:
> "Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen
> news:4a06b0ae$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:4a054fc9$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Nej, samme vækst og velstand som man har i USA og Canada.
>>
>> Og den skulle specielt være drevet af overskudsbefokningen fra
>> Mellemøsten?....den var ny.
>>
>
> At kalde migranter fra MØ for overskudsbefolkning er noget forbandet
> svineri. Gå hen og grav dig ned et eller andet sted.

Gak du hen og søg oplysning, - fx på "Orientering" som lige nu har fortalt
om hvordan hundredetusinder af bare iranere bestikkes til at forlade landet
fordi de er i overskud. Der er nul fremtidsudsigter i de muslimske lande, og
det skyldes naturligvis en "overskudsbefolkning" hvad ellers?




Joakim (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 11-05-09 17:16


"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen
news:0003bede$0$2042$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Gak du hen og søg oplysning, - fx på "Orientering" som lige nu har fortalt
> om hvordan hundredetusinder af bare iranere bestikkes til at forlade
> landet fordi de er i overskud. Der er nul fremtidsudsigter i de muslimske
> lande, og det skyldes naturligvis en "overskudsbefolkning" hvad ellers?
>

Det er et ualmindeligt grimt og nedladende udtryk. Svarer til at kalde
arbejdsløse for overskudsfolk. Jeg bryder mig ikke om det. Vi har alle lige
ret til at være her.


TL (11-05-2009)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 11-05-09 18:11

On Mon, 11 May 2009 18:16:00 +0200, in dk.politik "Joakim"
<ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

>Vi har alle lige
>ret til at være her.

Det kommer vel i høj grad an på, hvor "her" er. Hvis "her" er Danmark,
så vil jeg mene, at danskere har mere ret til at være "her" end f.eks.
New Zealændere.



Ukendt (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-05-09 21:17

TL wrote:
> On Mon, 11 May 2009 18:16:00 +0200, in dk.politik "Joakim"
> <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>
>> Vi har alle lige
>> ret til at være her.
>
> Det kommer vel i høj grad an på, hvor "her" er. Hvis "her" er Danmark,
> så vil jeg mene, at danskere har mere ret til at være "her" end f.eks.
> New Zealændere.

Jeg turde slet ikke læse den sådan, men jeg ved jo, at nogle mener at alle
mennesker i verden har ret til at være i Danmark, - og få kontanthjælp går
jeg ud fra.




*@ ' (12-05-2009)
Kommentar
Fra : *@ '


Dato : 12-05-09 05:50

On Mon, 11 May 2009 22:17:00 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

>TL wrote:
>> On Mon, 11 May 2009 18:16:00 +0200, in dk.politik "Joakim"
>> <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>>
>>> Vi har alle lige
>>> ret til at være her.
>>
>> Det kommer vel i høj grad an på, hvor "her" er. Hvis "her" er Danmark,
>> så vil jeg mene, at danskere har mere ret til at være "her" end f.eks.
>> New Zealændere.
>
>Jeg turde slet ikke læse den sådan, men jeg ved jo, at nogle mener at alle
>mennesker i verden har ret til at være i Danmark, - og få kontanthjælp går
>jeg ud fra.
>
>

den radikale folketingsgruppe for ca. 20 år siden f.eks.

jeg har indtryk af at i det parti tænkes der mange gode og humane
tanker, hvorimod sans for realiteter har været fraværende i mange
mange år


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

#2066 (12-05-2009)
Kommentar
Fra : #2066


Dato : 12-05-09 06:42

On Mon, 11 May 2009 10:10:40 -0700, TL wrote:

> On Mon, 11 May 2009 18:16:00 +0200, in dk.politik "Joakim"
> <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>
>>Vi har alle lige
>>ret til at være her.
>
> Det kommer vel i høj grad an på, hvor "her" er. Hvis "her" er Danmark,
> så vil jeg mene, at danskere har mere ret til at være "her" end f.eks.
> New Zealændere.

Og hvis "her" er Nordamerika, så har indianere og inuitter mere ret til
at være "her" end f.eks. europæere?



Ukendt (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-05-09 08:12

#2066 wrote:
> On Mon, 11 May 2009 10:10:40 -0700, TL wrote:
>
>> On Mon, 11 May 2009 18:16:00 +0200, in dk.politik "Joakim"
>> <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>>
>>> Vi har alle lige
>>> ret til at være her.
>>
>> Det kommer vel i høj grad an på, hvor "her" er. Hvis "her" er
>> Danmark, så vil jeg mene, at danskere har mere ret til at være "her"
>> end f.eks. New Zealændere.
>
> Og hvis "her" er Nordamerika, så har indianere og inuitter mere ret
> til at være "her" end f.eks. europæere?

Selvfølgelig, men de havde ikke "magt" til at holde indvandrerne ude.
Det hjælper ikke at have ret, hvis man ikke kan få ret.
Som Sorte Ørn sagde: "Det nytter ikke, de bliver ved med at komme, de er så
mange hvor de kommer fra som stjernerne på himlen"

Og mod folkevandringer hjælper kun en brutalitet, som vi ikke er i stand til
at udøve. Indianerne havde viljen, men ikke evnen, - vi har ingen af delene.

Vi kan ikke engang stoppe en total smadring af en historisk gade i
København.
I vore dage er mottoer JEG VIL og JEG VIL HA' - og så må alle indrette sig
på det, og gør det da også efter lidt muggen.






TL (12-05-2009)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 12-05-09 09:11

On Tue, 12 May 2009 01:42:25 -0400, in dk.politik #2066
<neslein@hotmail.com> wrote:

>On Mon, 11 May 2009 10:10:40 -0700, TL wrote:
>
>> On Mon, 11 May 2009 18:16:00 +0200, in dk.politik "Joakim"
>> <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>>
>>>Vi har alle lige
>>>ret til at være her.
>>
>> Det kommer vel i høj grad an på, hvor "her" er. Hvis "her" er Danmark,
>> så vil jeg mene, at danskere har mere ret til at være "her" end f.eks.
>> New Zealændere.
>
>Og hvis "her" er Nordamerika, så har indianere og inuitter mere ret til
>at være "her" end f.eks. europæere?

Hvis "her" er nordamerika for 200 år siden, så er det nok rimeligt.



#2066 (12-05-2009)
Kommentar
Fra : #2066


Dato : 12-05-09 09:31

On Tue, 12 May 2009 16:10:49 +0800, TL wrote:

> On Tue, 12 May 2009 01:42:25 -0400, in dk.politik #2066
> <neslein@hotmail.com> wrote:
>
>>On Mon, 11 May 2009 10:10:40 -0700, TL wrote:
>>>Og hvis "her" er Nordamerika, så har indianere og inuitter mere ret til
>>at være "her" end f.eks. europæere?
>
> Hvis "her" er nordamerika for 200 år siden, så er det nok rimeligt.

OK, så hvis man mister sin hævd til et landområde efter kun 200 år,
så burde staten Israel efter din mening aldrig have været (gen)oprettet?



Ukendt (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-05-09 11:03

#2066 wrote:
> On Tue, 12 May 2009 16:10:49 +0800, TL wrote:
>
>> On Tue, 12 May 2009 01:42:25 -0400, in dk.politik #2066
>> <neslein@hotmail.com> wrote:
>>
>>> On Mon, 11 May 2009 10:10:40 -0700, TL wrote:
>>>> Og hvis "her" er Nordamerika, så har indianere og inuitter mere
>>>> ret til
>>> at være "her" end f.eks. europæere?
>>
>> Hvis "her" er nordamerika for 200 år siden, så er det nok rimeligt.
>
> OK, så hvis man mister sin hævd til et landområde efter kun 200 år,
> så burde staten Israel efter din mening aldrig have været
> (gen)oprettet?

Kun stærkt religiøse mener at jøder havde hævd på Israel. Det var slet ikke
argumentet for at oprette staten.




Thorbjørn Ravn Ander~ (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-05-09 14:24

Knud Larsen skrev:
> Kun stærkt religiøse mener at jøder havde hævd på Israel. Det var slet ikke
> argumentet for at oprette staten.

Bare for en god ordens skyld: Hvad var SÅ argumentet?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Ukendt (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-05-09 18:57

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Knud Larsen skrev:
>> Kun stærkt religiøse mener at jøder havde hævd på Israel. Det var
>> slet ikke argumentet for at oprette staten.
>
> Bare for en god ordens skyld: Hvad var SÅ argumentet?

At jøderne havde brug for et hjemland, de blev jo selv efter krigen drevet
fra land til land.

Israel syntes det bedste sted at lægge den nye stat, men flere andre
muligheder var på bordet.






Kim2000 (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 13-05-09 18:13


"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:004def46$0$22096$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>> Knud Larsen skrev:
>>> Kun stærkt religiøse mener at jøder havde hævd på Israel. Det var
>>> slet ikke argumentet for at oprette staten.
>>
>> Bare for en god ordens skyld: Hvad var SÅ argumentet?
>
> At jøderne havde brug for et hjemland, de blev jo selv efter krigen drevet
> fra land til land.
>
> Israel syntes det bedste sted at lægge den nye stat, men flere andre
> muligheder var på bordet.
>

Og dengang var det en ødemark som ikke een eneste gad. Så gjorde man det til
et velstandssamfund og pludselig kom musserne løbende, som de jo altid gør,
da de ikke selv kan skabe noget.



#2066 (12-05-2009)
Kommentar
Fra : #2066


Dato : 12-05-09 15:53

On Tue, 12 May 2009 12:02:41 +0200, Knud Larsen wrote:

> #2066 wrote:
>> OK, så hvis man mister sin hævd til et landområde efter kun 200 år,
>> så burde staten Israel efter din mening aldrig have været
>> (gen)oprettet?
>
> Kun stærkt religiøse mener at jøder havde hævd på Israel. Det var slet ikke
> argumentet for at oprette staten.

Så kunne de jo passende havde fået et stykke af Tyskland i stedet for,
ikke?



Ukendt (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-05-09 18:58

#2066 wrote:
> On Tue, 12 May 2009 12:02:41 +0200, Knud Larsen wrote:
>
>> #2066 wrote:
>>> OK, så hvis man mister sin hævd til et landområde efter kun 200 år,
>>> så burde staten Israel efter din mening aldrig have været
>>> (gen)oprettet?
>>
>> Kun stærkt religiøse mener at jøder havde hævd på Israel. Det var
>> slet ikke argumentet for at oprette staten.
>
> Så kunne de jo passende havde fået et stykke af Tyskland i stedet for,
> ikke?

Nej, det ville jo aldrig kunne virke. Der var jo også jøder fra alle de
europæiske lande, skulle de ønske at komme midt ind i Tyskland?



TL (13-05-2009)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 13-05-09 23:31

On Tue, 12 May 2009 04:30:38 -0400, in dk.politik #2066
<neslein@hotmail.com> wrote:

>On Tue, 12 May 2009 16:10:49 +0800, TL wrote:
>
>> On Tue, 12 May 2009 01:42:25 -0400, in dk.politik #2066
>> <neslein@hotmail.com> wrote:
>>
>>>On Mon, 11 May 2009 10:10:40 -0700, TL wrote:
>>>>Og hvis "her" er Nordamerika, så har indianere og inuitter mere ret til
>>>at være "her" end f.eks. europæere?
>>
>> Hvis "her" er nordamerika for 200 år siden, så er det nok rimeligt.
>
>OK, så hvis man mister sin hævd til et landområde efter kun 200 år,
>så burde staten Israel efter din mening aldrig have været (gen)oprettet?

Spørgsmålet er irrelevant. Staten Israel eksisterer.



Ukendt (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-09 11:26

TL wrote:
> On Tue, 12 May 2009 04:30:38 -0400, in dk.politik #2066
> <neslein@hotmail.com> wrote:
>
>> On Tue, 12 May 2009 16:10:49 +0800, TL wrote:
>>
>>> On Tue, 12 May 2009 01:42:25 -0400, in dk.politik #2066
>>> <neslein@hotmail.com> wrote:
>>>
>>>> On Mon, 11 May 2009 10:10:40 -0700, TL wrote:
>>>>> Og hvis "her" er Nordamerika, så har indianere og inuitter mere
>>>>> ret til
>>>> at være "her" end f.eks. europæere?
>>>
>>> Hvis "her" er nordamerika for 200 år siden, så er det nok rimeligt.
>>
>> OK, så hvis man mister sin hævd til et landområde efter kun 200 år,
>> så burde staten Israel efter din mening aldrig have været
>> (gen)oprettet?
>
> Spørgsmålet er irrelevant. Staten Israel eksisterer.

Ikke iflg velmenere!

Og man var i middelalderen mega.-milde i forholdet til jøderne, - de blev
højsk kaldt individer som var halvt menneske og halvt dyr. Men der er jo
vidunderligt, for kristne var endnu værre.

Wafa Sultan fortalte at da hun så jøder i USA, blev hun lavslået, hun havde
altid fået fortalt at jøder var en blanding mellem mennesker og dyr- OG at
de havde en næse som var 15 cm land






*@ ' (11-05-2009)
Kommentar
Fra : *@ '


Dato : 11-05-09 18:37

On Mon, 11 May 2009 18:16:00 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>
>"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen
>news:0003bede$0$2042$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
>> Gak du hen og søg oplysning, - fx på "Orientering" som lige nu har fortalt
>> om hvordan hundredetusinder af bare iranere bestikkes til at forlade
>> landet fordi de er i overskud. Der er nul fremtidsudsigter i de muslimske
>> lande, og det skyldes naturligvis en "overskudsbefolkning" hvad ellers?
>>
>
>Det er et ualmindeligt grimt og nedladende udtryk. Svarer til at kalde
>arbejdsløse for overskudsfolk. Jeg bryder mig ikke om det. Vi har alle lige
>ret til at være her.


javel så


mener du også udlændinge har ret til at opretholde en populationsrate
som de ikke selv evner at håndtere og så bare eksportere deres
problemer?

det er nemlig hvad der sker


at importere muhamedanernes overskudsmennesker løser ingen problemer
hverken der hvor de kommer fra eller der hvor de eksporteres til
TVÆRTIMOD


men puds du bare i al din tankeløshed videre på din glorie



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Ukendt (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-05-09 17:50

Joakim wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i
> meddelelsen news:0003bede$0$2042$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
>> Gak du hen og søg oplysning, - fx på "Orientering" som lige nu har
>> fortalt om hvordan hundredetusinder af bare iranere bestikkes til at
>> forlade landet fordi de er i overskud. Der er nul fremtidsudsigter i
>> de muslimske lande, og det skyldes naturligvis en
>> "overskudsbefolkning" hvad ellers?
>
> Det er et ualmindeligt grimt og nedladende udtryk. Svarer til at kalde
> arbejdsløse for overskudsfolk. Jeg bryder mig ikke om det. Vi har
> alle lige ret til at være her.

Det har jo intet med at være her at gøre. Når landes befolkninger fordobles
hvert 30. år, så kommer der befolkningsoverskud og ungdomspukler, - som man
også kalder fænomemet med alt for mange - især - drenge som ikke har nogen
fremtidsudsigter og derfor er klar til oprør eller evt angreb på andre
lande.

Iflg demografer kommer der en maksimumseffekt fra omkring år 2020, hvor der
med næste garanti vil gå anarki i mange lande, - måske også i vores. Og det
går ikke væk, selv om vi bruger pænere ord.

Vi i Vesten bliver jo ramt hårdt, så det at "svare" med en lidt mindre pæn
betegnelse, det er jo billigt sluppet for dem der producerer problemerne.
Iøvrigt er netop iranere jo blandt de bedre indvandrere, de har en anden
grundkultur end araberne, og ikke samme storhedsvanvid.








Joakim (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 12-05-09 07:19


"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen
news:004f914f$0$5361$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Joakim wrote:
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i
>> meddelelsen news:0003bede$0$2042$c3e8da3@news.astraweb.com...
>>
>>> Gak du hen og søg oplysning, - fx på "Orientering" som lige nu har
>>> fortalt om hvordan hundredetusinder af bare iranere bestikkes til at
>>> forlade landet fordi de er i overskud. Der er nul fremtidsudsigter i
>>> de muslimske lande, og det skyldes naturligvis en
>>> "overskudsbefolkning" hvad ellers?
>>
>> Det er et ualmindeligt grimt og nedladende udtryk. Svarer til at kalde
>> arbejdsløse for overskudsfolk. Jeg bryder mig ikke om det. Vi har
>> alle lige ret til at være her.
>
> Det har jo intet med at være her at gøre. Når landes befolkninger
> fordobles hvert 30. år, så kommer der befolkningsoverskud og
> ungdomspukler, - som man også kalder fænomemet med alt for mange - især -
> drenge som ikke har nogen fremtidsudsigter og derfor er klar til oprør
> eller evt angreb på andre lande.

At kalde mennesker for overskud er og bliver en grim betegnelse. Hvad skal
man egentlig gøre med disse "overskudsmennesker"? Give dem et nakkeskud
eller hva?

>
> Iflg demografer kommer der en maksimumseffekt fra omkring år 2020, hvor
> der med næste garanti vil gå anarki i mange lande, - måske også i vores.
> Og det går ikke væk, selv om vi bruger pænere ord.

Ak ak. Det hele bryder sammen, verden ophører med at eksistere som vi kender
den. Danmark vil blive løbet over ende. Ja, jeg kender efterhånden dine
dystre forudsigelser kun alt for godt. Og alt imens vi debatterer dem, (nu
på 8 år?), bliver verden hele tiden rigere, men det betyder naturligvis
ingenting i det større perspektiv.

>
> Vi i Vesten bliver jo ramt hårdt, så det at "svare" med en lidt mindre pæn
> betegnelse, det er jo billigt sluppet for dem der producerer problemerne.
> Iøvrigt er netop iranere jo blandt de bedre indvandrere, de har en anden
> grundkultur end araberne, og ikke samme storhedsvanvid.
>

Det sidste du nævner er jo fuldstændigt ligegyldigt i denne sammenhæng.


*@ ' (12-05-2009)
Kommentar
Fra : *@ '


Dato : 12-05-09 13:39

On Tue, 12 May 2009 08:19:29 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:


>At kalde mennesker for overskud er og bliver en grim betegnelse. Hvad skal
>man egentlig gøre med disse "overskudsmennesker"? Give dem et nakkeskud
>eller hva?


du besværer dig udelukkende over "tonen"

hvad med at tage stilling til problemet?

har du en løsning?



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Joakim (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 12-05-09 14:00


" *@ '" <192@innvvalid.invalid> skrev i meddelelsen
news:4dri05ta99kj4nrrhvfrlfkca9anmit94l@4ax.com...
> On Tue, 12 May 2009 08:19:29 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
> wrote:
>
>
>>At kalde mennesker for overskud er og bliver en grim betegnelse. Hvad skal
>>man egentlig gøre med disse "overskudsmennesker"? Give dem et nakkeskud
>>eller hva?
>
>
> du besværer dig udelukkende over "tonen"
>
> hvad med at tage stilling til problemet?
>
> har du en løsning?
>
>

En løsning på at indvandringspresset på Europa fra MØ bliver alt for
voldsomt i fremtiden?

Bare rolig, jeg er ret overbevist om at EU vil tage de nødvendige skridt som
kan modvirke et sådant scenarie.

Er du så glad?


Ukendt (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-05-09 14:23

On Tue, 12 May 2009 14:59:50 +0200, Joakim wrote:

> En løsning på at indvandringspresset på Europa fra MØ bliver alt for
> voldsomt i fremtiden?
>
> Bare rolig, jeg er ret overbevist om at EU vil tage de nødvendige skridt som
> kan modvirke et sådant scenarie.

Jeg tror desværre ikke at EU har "nosser" til det.

Lad os komme ud af EU og klare problemet selv.

*@ ' (08-05-2009)
Kommentar
Fra : *@ '


Dato : 08-05-09 18:33

On Fri, 8 May 2009 18:49:42 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>For 30 år siden var der stort set ingen ægyptere der var tildækket, i dag
>presses de fleste unge piger til at dække sig til (ifølge TV Avisen).


hvorfor bekæmper vore folkevalgte ikke aktivt muhamedanismen,
har vi valgt de forkerte?


>Hvordan mon det ser ud i Danmark om 30 år? Mon vi kan have lov til at have
>konfimation uden politibeskyttelse?

i et muhamedansk samfund bruges konfirmation ikke


>For 30 år siden kunne folk bevæge sig rundt i Gjellerup, i dag kan du ikke
>gå der uden at være tildækket eller med politi beskyttelse eller alternativt
>med bodygaurds.


for 30 år siden var der ikke tilstrækkeligt med muhamedanere i Gelleup
til at de kunne udøve noget pres


>Ønsker vi et Danmark i fremtiden?

tilsyneladende IKKE

folk VIL ikke se den truende fare




--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Bo Warming (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 08-05-09 18:53

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0462ee$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> For 30 år siden var der stort set ingen ægyptere der var tildækket, i dag
> presses de fleste unge piger til at dække sig til (ifølge TV Avisen).
>
> Hvordan mon det ser ud i Danmark om 30 år? Mon vi kan have lov til at have
> konfimation uden politibeskyttelse?
>
> For 30 år siden kunne folk bevæge sig rundt i Gjellerup, i dag kan du ikke
> gå der uden at være tildækket eller med politi beskyttelse eller
> alternativt med bodygaurds.
>
> Ønsker vi et Danmark i fremtiden?
Nej, og derfror er det borgerpligt nu i det varme vejr at være så+
utildækket som muligt, evt nøgen, når loven tillader det - på badestrande er
svømme og solbadning ALTID OK, blot må du ikke promenere nøgen
Muslimerne skal forstå at de er gammeldags snerper, provinsielle og
foragtelige hvis de er intolerante overfor naturlighed


Tja (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Tja


Dato : 08-05-09 19:58

"Tsk tsk. Den mangfoldighed jeg efterspørger er den som skaber innovation,
vækst og velstand".


Naturligvis.
30 års mangfoldighed i DK har dog intet bibragt.

Men der menes nok....
Innovation i religiøse dekreter.
Vækst i sociale udgifter.
Velstand qua kriminalitet.

Trist at venstrefløjen forlængst har undermineret deres egen politik og
troværdighed,
grundet den ukritiske behagesyge. når det gælder indvandrer- eller
religionsspørgmål.
De har kun dem selv at takke for VK.

Jens.




N_B_DK (08-05-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 08-05-09 20:38

"Tja" <Skofky@yahoo.dk> wrote in message
news:newscache$91acjk$icv1$1@news.webpartner.dk

> Trist at venstrefløjen forlængst har undermineret deres egen politik
> og troværdighed,
> grundet den ukritiske behagesyge. når det gælder indvandrer- eller
> religionsspørgmål.
> De har kun dem selv at takke for VK.


Læs lidt op om Stalin og Lenin, de benyttede begge muslimer (Lenin var
mest potitiv overfor dem), så det ligger skam fint til venstrefløjen.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


Petse (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 08-05-09 19:45

Den Fri, 08 May 2009 19:35:35 +0200 skrev Joakim:

> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
> news:gu1q5b$a1l$1@news.datemas.de...
>> Den Fri, 08 May 2009 19:00:24 +0200 skrev Joakim:
>>
>>> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:4a0462ee$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>> For 30 år siden var der stort set ingen ægyptere der var tildækket, i
>>>> dag presses de fleste unge piger til at dække sig til (ifølge TV
>>>> Avisen).
>>>>
>>>> Hvordan mon det ser ud i Danmark om 30 år? Mon vi kan have lov til at
>>>> have konfimation uden politibeskyttelse?
>>>>
>>>> For 30 år siden kunne folk bevæge sig rundt i Gjellerup, i dag kan du
>>>> ikke gå der uden at være tildækket eller med politi beskyttelse eller
>>>> alternativt med bodygaurds.
>>>>
>>>> Ønsker vi et Danmark i fremtiden?
>>>
>>> Nej, ikke hvis det er et Danmark på dine og ligesindedes præmisser.
>>
>> Hvad for et Danmark ønsker du så?
>
>
> Et mangfoldighedens Danmark, bette ven.

Et mangfoldighedens Danmark? Betyder det så, at vi alle skal tildækkes,
hvis vi vil bevæge os frit rundt i et mangfoldigt Danmark?

Er et mangfoldighedens Danmark er Danmark, hvor man skal have
politibeskyttelse for at bevæge sig rundt i Gellerup og Nørrebro?

Niels P Sønderskov (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 08-05-09 23:20

Kim2000 skrev:

> Ønsker vi et Danmark i fremtiden?

Ja, ville en burka ikke pynte på dig?

--
Niels

Hans Jensen (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Jensen


Dato : 10-05-09 09:40

Niels P Sønderskov skrev:
> Kim2000 skrev:
>
>> Ønsker vi et Danmark i fremtiden?
>
> Ja, ville en burka ikke pynte på dig?
>

Generelt generer det ikke mig hvad tøj folk går med i privatsfæren.
Men..når de udfylder offentlige funktioner via deres job ser jeg gerne
de optræder i ens uniformering: så ingen burka i stormagasinet, i
børnehaven, skolen, i politiet osv. Hvad folk iklæder sig i privaten
skal de sådan set selv finde ud af.

Danmark er idag et multikulturelt samfund afledt af den
indvandringspolitik socialdemokraterne , De Radikale og SF har ført
igenenm tiderne. Om dette er godt eller skidt anser jeg for at være
ligegyldigt. Sket er sket. Vi lever i en globaliseret verden, er medlem
af EU hvor procentdelen af mennesker med anden etnisk herkomst er stor.
Så lev med det eller flyt til færøerne :)

N_B_DK (10-05-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 10-05-09 12:55

"Hans Jensen" <afdeling28@gmail.com> wrote in message
news:4A0692EB.9090202@gmail.com
>Så lev med det eller flyt til færøerne :)


Næ overvejer nu mere Australien.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste