/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ryk I fængsel
Fra : JBH


Dato : 08-04-09 21:27

hvis du forsvarer din ejendom eller dit liv.

http://jp.dk/indland/krimi/article1658370.ece

"En husejers brug af gevær, da tyve var ved at bryde ind i en ejendom på
Falster, var så meget over stregen, at han skal tilbringe de næste 13 dage
bag tremmer. Den ene tyv fik hagl i ryggen, mens den anden ikke blev ramt.
Den 30-årige og en ven var brudt ind i huset i Gundslev, da den 57-årige
husejer pludselig dukkede op.
- Han skød en gang, hvorefter de to indbrudstyve forsvandt ud i en ventende
bil med to kvinder i, siger efterforskningsleder Søren Ravn-Nielsen. "


Set i lyset af den senere tids voldsomme hjemmerøverier, kan man undre sig
over at man fængsler folk for at forsvare sig.


Men fængslerne har åbenbart svært ved at holde forbryderne indespærret,
eller også er man bare ligeglad.....


http://jp.dk/indland/krimi/article1658712.ece

"En politibetjent affyrede i eftermiddag et varselsskud under jagten på en
mistænkt røver nær Vassingerød i Nordsjælland, og det fik manden til at
overgive sig. Den anholdte er 49 år og burde egentlig sidde i fængsel for en
røveridom på 10 års fængsel, men han er undveget, oplyser politiet"





/JBH



 
 
Rea721 (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 08-04-09 22:49

>JBH <Skodkontoen@hotmail.com> wrote:

> Set i lyset af den senere tids voldsomme hjemmerøverier, kan man
> undre sig over at man fængsler folk for at forsvare sig.

Nej....vi lever jo ikke i en bananstat hvor man bare skyder og slår folk
ihjel.

Dødelig "vold" eller dødelig "selvforsvar" skal være sidste udvej.

Der er desuden ikke meget selvforsvar i at skyde nogen i rykken.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om
min respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et
sekulært demokrati. - Flemming Rose



JBH (09-04-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 09-04-09 07:08


"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
news:49dd1bd0$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> >JBH <Skodkontoen@hotmail.com> wrote:
>
> > Set i lyset af den senere tids voldsomme hjemmerøverier, kan man
> > undre sig over at man fængsler folk for at forsvare sig.
>
> Nej....vi lever jo ikke i en bananstat hvor man bare skyder og slår folk
> ihjel.
>

Det syntes jeg så du skulle tage ud og fortælle ofrene for de mange
hjemmerøverier.

F.eks.
http://www.bt.dk/article/20081003/krimi/81003020/


> Dødelig "vold" eller dødelig "selvforsvar" skal være sidste udvej.

Måske han ikke har haft til hensigt at dræbe forbryderne.

>
> Der er desuden ikke meget selvforsvar i at skyde nogen i rykken.
>

Vi kender ikke de præcise omstændigheder, måske geværet er gået af ved et
uheld eller under en form for tumult.


/JBH



Rea721 (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 09-04-09 10:38

>JBH <Skodkontoen@hotmail.com> wrote:

>> Nej....vi lever jo ikke i en bananstat hvor man bare skyder og slår
>> folk ihjel.

> Det syntes jeg så du skulle tage ud og fortælle ofrene for de mange
> hjemmerøverier.

Nå.

>> Dødelig "vold" eller dødelig "selvforsvar" skal være sidste udvej.

> Måske han ikke har haft til hensigt at dræbe forbryderne.

Har jeg da skrevet det? Forhold dig til hvad jeg skriver og ikke hvad du
syntes det måske betyder.

>> Der er desuden ikke meget selvforsvar i at skyde nogen i rykken.

> Vi kender ikke de præcise omstændigheder, måske geværet er gået af
> ved et uheld eller under en form for tumult.

Ja, og månen er en grøn ost.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om
min respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et
sekulært demokrati. - Flemming Rose



JBH (09-04-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 09-04-09 13:12


"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
news:49ddc3f1$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> >JBH <Skodkontoen@hotmail.com> wrote:
>
> >> Nej....vi lever jo ikke i en bananstat hvor man bare skyder og slår
> >> folk ihjel.
>
> > Det syntes jeg så du skulle tage ud og fortælle ofrene for de mange
> > hjemmerøverier.
>
> Nå.

?? Underlig retorik at bruge i forbindelse med ofre og efterladte som har
været udsat for hjemmerøverier.

>
> >> Dødelig "vold" eller dødelig "selvforsvar" skal være sidste udvej.
>
> > Måske han ikke har haft til hensigt at dræbe forbryderne.
>
> Har jeg da skrevet det? Forhold dig til hvad jeg skriver og ikke hvad du
> syntes det måske betyder.
>

Uden at vide en hujende fis om det, insinuerer du at at manden med vilje
har skudt for at dræbe.

Prøv at forholde dig til noget du rent faktisk VED noget om.

> >> Der er desuden ikke meget selvforsvar i at skyde nogen i rykken.
>
> > Vi kender ikke de præcise omstændigheder, måske geværet er gået af
> > ved et uheld eller under en form for tumult.
>
> Ja, og månen er en grøn ost.
>

Næh, men du fatter nada, og mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.


/JBH



Rea721 (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 10-04-09 21:24

>JBH <skodkontoen@hotmail.com> wrote:

> Uden at vide en hujende fis om det, insinuerer du at at manden med
> vilje har skudt for at dræbe.

Bla bla, ævl ævl. Det har jeg INTET skrevet om.

> Prøv at forholde dig til noget du rent faktisk VED noget om.

Hvorfor skal _jeg_ forholde mig til noget jeg ved noget om når du ikke ved
noget???

>> >> Der er desuden ikke meget selvforsvar i at skyde nogen i rykken.
>>
>> > Vi kender ikke de præcise omstændigheder, måske geværet er gået af
>> > ved et uheld eller under en form for tumult.
>>
>> Ja, og månen er en grøn ost.

> Næh, men du fatter nada, og mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Ja ja.,...blabla....tro på det.


--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om
min respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et
sekulært demokrati. - Flemming Rose



JBH (11-04-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 11-04-09 00:03


"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
news:49dfaafe$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> >JBH <skodkontoen@hotmail.com> wrote:
>
> > Uden at vide en hujende fis om det, insinuerer du at at manden med
> > vilje har skudt for at dræbe.
>
> Bla bla, ævl ævl. Det har jeg INTET skrevet om.

Og så røg du ned på Kim Rowsing niveau....

Ploink...

/JBH



Michael Meidahl Jens~ (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 09-04-09 17:29


"Rea721" skrev i en meddelelse



> > Det syntes jeg så du skulle tage ud og fortælle ofrene >>for de mange
> > hjemmerøverier.
>
> Nå.

Igen ingen empati for ofrene !


> Har jeg da skrevet det? Forhold dig til hvad jeg skriver >og ikke hvad du
> syntes det måske betyder.
>

Dit ordvalg mand dit ordvalg ! , så det var ligen nøjagtig
hvad du skrev.

> Ja, og månen er en grøn ost.


Flot argument !




MIC





Rea721 (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 10-04-09 21:27

>Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:


>> > Det syntes jeg så du skulle tage ud og fortælle ofrene >>for de
>> mange > hjemmerøverier.

>> Nå.

> Igen ingen empati for ofrene !

Øhhhh ?!? Hvor fanden får du det fra??? Er det sølvpapirshatten der er
gået i stykker?

> Dit ordvalg mand dit ordvalg ! , så det var ligen nøjagtig
> hvad du skrev.

Nå nå.....du kan altså ikke læse dansk....det er jo ikke min skyld.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om
min respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et
sekulært demokrati. - Flemming Rose



Michael Meidahl Jens~ (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 11-04-09 16:53


"Rea721" skrev i en meddelelse

> >> > Det syntes jeg så du skulle tage ud og fortælle >>>>>>ofrene >>for
> de
> >> mange > hjemmerøverier.
>
> >> Nå.
>
> > Igen ingen empati for ofrene !
>
> Øhhhh ?!? Hvor fanden får du det fra??? Er det >sølvpapirshatten der er
> gået i stykker?
>

Din eneste kommentar var "Nå"




> Nå nå.....du kan altså ikke læse dansk....det er jo ikke >min skyld.

Jeg læser udemærket Dansk ! , din eneste kommentar står stadig tilbage som
"Nå".



--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen



@ ' (09-04-2009)
Kommentar
Fra : @ '


Dato : 09-04-09 08:52

On Wed, 8 Apr 2009 23:49:02 +0200, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:

> >JBH <Skodkontoen@hotmail.com> wrote:
>
> > Set i lyset af den senere tids voldsomme hjemmerøverier, kan man
> > undre sig over at man fængsler folk for at forsvare sig.
>
> Nej....vi lever jo ikke i en bananstat hvor man bare skyder og slår folk
>ihjel.


men indbrudstyve slipper man bare løs



> Dødelig "vold" eller dødelig "selvforsvar" skal være sidste udvej.


og den stakkelshusejer vurderede måske at det var den eneste udvej



> Der er desuden ikke meget selvforsvar i at skyde nogen i rykken.

rykken! nu kommer overlæreren sikkert efter dig


hvis forbryderne havde holdt sig borte fra mandens bopæl var der slet
ikke blevet skudt


at forsøge at beskylde husejeren for noget som helst er tegn på at man
mener forbrydere har flere rettigheder end deres ofre



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Rea721 (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 09-04-09 10:46

> @ ' <12@invvalid.invalid> wrote:

>> Nej....vi lever jo ikke i en bananstat hvor man bare skyder og slår
>>folk ihjel.

> men indbrudstyve slipper man bare løs

Og det er et argument for at skyde dem?

>> Dødelig "vold" eller dødelig "selvforsvar" skal være sidste udvej.

> og den stakkelshusejer vurderede måske at det var den eneste udvej

Ja ja, helt sikkert.

>> Der er desuden ikke meget selvforsvar i at skyde nogen i rykken.

> rykken! nu kommer overlæreren sikkert efter dig

Jeg overlever :)

> hvis forbryderne havde holdt sig borte fra mandens bopæl var der slet
> ikke blevet skudt

Og?? Underlig retorik.

> at forsøge at beskylde husejeren for noget som helst er tegn på at man
> mener forbrydere har flere rettigheder end deres ofre

Nej bestemt ikke...under ingen omstændigheder.

Jeg fik da også en snert af "så kan de fandnme bare holde sig væk" da jeg
læste om det....

Men hvis jeg og du (?) og andre, ønsker at være på de "retfærdiges" og de
uskyldiges side, blir vi nødt til at respekterer den danske lovgivning på
godt og ondt der nu engang gælder, og den gir ikke plads og mulighed for at
handle på den måde som husejeren har gjort....og heldigvis for det.


--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om
min respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et
sekulært demokrati. - Flemming Rose



@ ' (09-04-2009)
Kommentar
Fra : @ '


Dato : 09-04-09 19:17

On Thu, 9 Apr 2009 11:45:53 +0200, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:

> > @ ' <12@invvalid.invalid> wrote:
>
> >> Nej....vi lever jo ikke i en bananstat hvor man bare skyder og slår
> >>folk ihjel.
>
> > men indbrudstyve slipper man bare løs
>
> Og det er et argument for at skyde dem?


absolut IKKE

det var blot for at pointere tåbelighederne


den der forsvarer liv og ejendom fængsles

forbryderne slippes ud igen



>
> >> Dødelig "vold" eller dødelig "selvforsvar" skal være sidste udvej.
>
> > og den stakkelshusejer vurderede måske at det var den eneste udvej
>
> Ja ja, helt sikkert.
>
> >> Der er desuden ikke meget selvforsvar i at skyde nogen i rykken.
>
> > rykken! nu kommer overlæreren sikkert efter dig
>
> Jeg overlever :)
>
> > hvis forbryderne havde holdt sig borte fra mandens bopæl var der slet
> > ikke blevet skudt
>
> Og?? Underlig retorik.


nej


ganske rigtigt


et meget gammelt ordsprog siger at gale katte får revet skind


>
> > at forsøge at beskylde husejeren for noget som helst er tegn på at man
> > mener forbrydere har flere rettigheder end deres ofre
>
> Nej bestemt ikke...under ingen omstændigheder.
>
> Jeg fik da også en snert af "så kan de fandnme bare holde sig væk" da jeg
>læste om det....


måske nok


men det virker


man behøver slet ikke forklare folk at det vil være en helt overmåde
dårlig ide' at stjæle en isbjørneunge fra moderen


forbrydere er lige så bange for eget skind som alle andre, og hvis
riskoen for et alvorligt ment forsvar ved indbrudsforsøg er tilstede
falder antallet af indbrud




> Men hvis jeg og du (?) og andre, ønsker at være på de "retfærdiges" og de
>uskyldiges side, blir vi nødt til at respekterer den danske lovgivning på
>godt og ondt der nu engang gælder, og den gir ikke plads og mulighed for at
>handle på den måde som husejeren har gjort....og heldigvis for det.


det må en domstol så afgøre,

men der er dog noget aldrig så mange tåbelige forbryderforsvarere og
andre tågehoveder aldrig kommer udenom

nød bryder alle love

så hvis folk føler sig nødsagede til selv at tage affære vil de gøre
det


hvor var politiet forresten henne?

hvis det politi vi har til at passe på os havde gjort deres arbejde
havde husejeren slet ikke haft behov for at skyde



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Peter (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 09-04-09 19:26


" @ '" <12@invvalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:51art4h55pl0rr2hbsi4tepstal3alirav@4ax.com...
> On Wed, 8 Apr 2009 23:49:02 +0200, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:
> at forsøge at beskylde husejeren for noget som helst er tegn på at man
> mener forbrydere har flere rettigheder end deres ofre


Jamen de har de da også.
Jeg skal skilte på vores indgangsparti/hegn, vore vinduer og døre, at Fido
går rundt i huset og passer på. På trods af alle disse advarsler, risikerer
jeg stadig en bøde på kr. 2000, hvis en tyv bryder ind og hunden ryger på
ham, OG DET GØR DEN

Peter



Ukendt (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-09 21:45

On Thu, 9 Apr 2009 20:25:57 +0200, Peter wrote:

> Jeg skal skilte på vores indgangsparti/hegn, vore vinduer og døre, at Fido
> går rundt i huset og passer på. På trods af alle disse advarsler, risikerer
> jeg stadig en bøde på kr. 2000, hvis en tyv bryder ind og hunden ryger på
> ham, OG DET GØR DEN

Jeg kan huske (godt nok for en del år siden i Herlev) en mand der havde en
"kamphund", som altid var i hans have, der var godt hegnet ind (med store
"jeg bider" advarselsskilte) og hunden var låst inde i huset når han ikke
var hjemme.

Engang brød en tyv ind i huset (smadrede et vindue) og blev selvfølgelig
bidt af hunden (tyven kom alvorligt til skade), men resultatet blev at
tyven slap for straf, hvorimod hundeejeren fik en bøde og blev tvunget til
at aflive hunden.

Peter (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 11-04-09 00:59


"Steen A.Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)invalid"> skrev i en
meddelelse news:w49pwb5i29p0$.3wwtcl26ni76$.dlg@40tude.net...
> On Thu, 9 Apr 2009 20:25:57 +0200, Peter wrote:
>
>> Jeg skal skilte på vores indgangsparti/hegn, vore vinduer og døre, at
>> Fido
>> går rundt i huset og passer på. På trods af alle disse advarsler,
>> risikerer
>> jeg stadig en bøde på kr. 2000, hvis en tyv bryder ind og hunden ryger på
>> ham, OG DET GØR DEN
>
> Jeg kan huske (godt nok for en del år siden i Herlev) en mand der havde en
> "kamphund", som altid var i hans have, der var godt hegnet ind (med store
> "jeg bider" advarselsskilte) og hunden var låst inde i huset når han ikke
> var hjemme.
>
> Engang brød en tyv ind i huset (smadrede et vindue) og blev selvfølgelig
> bidt af hunden (tyven kom alvorligt til skade), men resultatet blev at
> tyven slap for straf, hvorimod hundeejeren fik en bøde og blev tvunget til
> at aflive hunden.


Ja, vi skal jo tage hensyn til de stakler.
Tyveknægtene altså.
De har måske haft en hård barndom.
Det er jo så helligt og nemt, at skylde al dårligdom på en barsk barndom, så
er man fri for selv at tage et ansvar.

Peter



Steen (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 11-04-09 16:41

Peter <doc_069X@hotmail.com> wrote:

> Ja, vi skal jo tage hensyn til de stakler.
> Tyveknægtene altså.
> De har måske haft en hård barndom.
> Det er jo så helligt og nemt, at skylde al dårligdom på en barsk barndom, så
> er man fri for selv at tage et ansvar.
>
> Peter

Jeg går såmænd også og overvejer at anskaffe et jagtgevær. Jeg har før
haft indbrud/tyveri fra min garage - og jeg vil ikke tøve med at skyde,
hvis jeg møder en ubuden gæst på min grund

Michael Meidahl Jens~ (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 09-04-09 17:26


"Rea721" skrev i en meddelelse


> Nej....vi lever jo ikke i en bananstat hvor man bare >skyder og slår folk
> ihjel.
>


Nej men vi lever åbenbart i en stat hvor mennesker er utrykke , et samfund
hvor grov vold kriminalitet er stærkt stigende.
Og takke værende mennesker som dig der forsvarer røverer og voldsforbryder
under dække af reststaten, bliver denne utrykhed manifisteret ved at folk
tager sagen i egen hånd.

> Dødelig "vold" eller dødelig "selvforsvar" skal være >sidste udvej.

Ja da !, men din manglende empati for offeret og din store forståelse
for forbryderen afslører dig aligevel.

>
> Der er desuden ikke meget selvforsvar i at skyde >nogen i rykken.

Din retorik er ynkelig , og ikke til at misforstå.


MIC




Rea721 (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 10-04-09 21:31

>Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:
> "Rea721" skrev i en meddelelse

>> Nej....vi lever jo ikke i en bananstat hvor man bare >skyder og
>> slår folk ihjel.

> Nej men vi lever åbenbart i en stat hvor mennesker er utrykke , et
> samfund hvor grov vold kriminalitet er stærkt stigende.
> Og takke værende mennesker som dig der forsvarer røverer og
> voldsforbryder under dække af reststaten, bliver denne utrykhed
> manifisteret ved at folk tager sagen i egen hånd.

Er du dum med vilje?? eller er du blot sådan til hverdag???

>> Dødelig "vold" eller dødelig "selvforsvar" skal være >sidste udvej.

> Ja da !, men din manglende empati for offeret og din store
> forståelse for forbryderen afslører dig aligevel.

Manglende empati?? Forståelse for forbryderen..?? Du er sgu dum.

>> Der er desuden ikke meget selvforsvar i at skyde >nogen i rykken.

> Din retorik er ynkelig , og ikke til at misforstå.

Holda helt ferie...du har sgu da ikke meget mellem ørene udover lut....gå
væk.

EOD


--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om
min respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med et
sekulært demokrati. - Flemming Rose



Michael Meidahl Jens~ (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 11-04-09 17:01


"Rea721" skrev i en meddelelse

> Er du dum med vilje?? eller er du blot sådan til >hverdag???

Manden er i en helt speciel situation en siutation han ikke selv har
fremprovokeret , men som er skabt af andre og nu skal han så i fængsel for
at have reageret som han gjorde !!.


> Manglende empati?? Forståelse for forbryderen..?? Du >er sgu dum.
>

Er jeg ! , skal vi ikke lige hive frem hvad du skrev

"Nej....vi lever jo ikke i en bananstat hvor man bare skyder og slår folk
ihjel."

Manden har ikke "bare" skudt folk , Manden er i en situation hvor kan ikke
kan forvente at han handler rationelt .
Der af min kommentar "ingen empati"


>
> Holda helt ferie...du har sgu da ikke meget mellem >ørene udover
> lut....gå væk.
>
> EOD

Din retorik er stadig ynkelig



--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen



Hans Joergensen (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 09-04-09 08:13

JBH wrote:
> Set i lyset af den senere tids voldsomme hjemmerøverier, kan man undre sig
> over at man fængsler folk for at forsvare sig.

Hvis jeg nu var bevæbnet, skulle jeg så også bare have skudt de to
betjente der pludselig braste ind i min lejlighed uden at
identificere sig midt om natten for ca. 1½ måned siden?
havde det været rimeligt?

(De ledte i øvrigt efter en eller anden indbrudstyv, og vores dør
var tilfældigvis ikke låst, så de mente at vedkommende måtte være
løbet ind til os)

// Hans
--
....

JBH (09-04-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 09-04-09 09:31

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrngtr7um.3qv.haj@pluto.bananas.dk...
> JBH wrote:
>> Set i lyset af den senere tids voldsomme hjemmerøverier, kan man undre
>> sig
>> over at man fængsler folk for at forsvare sig.
>
> Hvis jeg nu var bevæbnet, skulle jeg så også bare have skudt de to
> betjente der pludselig braste ind i min lejlighed uden at
> identificere sig midt om natten for ca. 1½ måned siden?
> havde det været rimeligt?
>

Hvad snakker du om ? Du har tidligere været anholdt for (vold ?) i
forbindelse med uroligheder. Skulle betjentene tage nogen chancer så ?

Der ud over aner du ikke en skid om husejeren bad røverne om at skride inden
han skød, eller om skuddet i det hele taget var tilsigtet.


> (De ledte i øvrigt efter en eller anden indbrudstyv, og vores dør
> var tilfældigvis ikke låst, så de mente at vedkommende måtte være
> løbet ind til os)
>


Jaaa, og månen er lavet af grøn ost. Der er da ikke noget nyt i at autonome
ser stort på dit og mit, måske DERFOR din adresse var interessant.


/JBH



Hans Joergensen (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-04-09 21:03

JBH wrote:
>> Hvis jeg nu var bevæbnet, skulle jeg så også bare have skudt de to
>> betjente der pludselig braste ind i min lejlighed uden at
>> identificere sig midt om natten for ca. 1½ måned siden?
>> havde det været rimeligt?
> Hvad snakker du om ? Du har tidligere været anholdt for (vold ?) i
> forbindelse med uroligheder. Skulle betjentene tage nogen chancer så ?
> Der ud over aner du ikke en skid om husejeren bad røverne om at skride inden
> han skød, eller om skuddet i det hele taget var tilsigtet.
>> (De ledte i øvrigt efter en eller anden indbrudstyv, og vores dør
>> var tilfældigvis ikke låst, så de mente at vedkommende måtte være
>> løbet ind til os)
> Jaaa, og månen er lavet af grøn ost. Der er da ikke noget nyt i at autonome
> ser stort på dit og mit, måske DERFOR din adresse var interessant.

Jeg er ikke registreret på addressen... (har ikke lige fået flyttet
min folkeregisteraddresse endnu) så formodentligt har det
ikke haft noget med mig at gøre at de bare braste ind..

// Hans
--
....

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste