/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Frank Jensen som [over]borgmester
Fra : Per Rønne


Dato : 26-03-09 16:31

Ja, nu synes det så sikkert at Frank Jensen bliver borgmester i
København:

<http://www.berlingske.dk/article/20090326/koebenhavn/303260003/>

Spørgsmålet er så om han kan blive overborgmester. Gallup og Berlingske
Tidende giver SF 28% mens S må nøjes med 23, i Københavns kommune - i
angivelse af hvad vælgerne vil stemme ved næste kommunevalg. I år.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

 
 
Anders Peter Johnsen (26-03-2009)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 26-03-09 17:09


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ix71pm.amffsl1t7042qN%per@RQNNE.invalid...
> Ja, nu synes det så sikkert at Frank Jensen bliver borgmester i
> København:
>
> <http://www.berlingske.dk/article/20090326/koebenhavn/303260003/>
>
> Spørgsmålet er så om han kan blive overborgmester. Gallup og Berlingske
> Tidende giver SF 28% mens S må nøjes med 23, i Københavns kommune - i
> angivelse af hvad vælgerne vil stemme ved næste kommunevalg. I år.

Tja, for det første har Frank Jensen for mig at se slet ikke
tilnærmelsesvist samme personlige, politikerpondus som Ritt Bjerregaard (og
dèt altså ment som en forsøgsvis neutral konstatering, da jeg bestemt ikke
sympatiserer ideologisk med nogen af dem!) og for det andet skal det da nok
blive helt morsomt at se, om ikke han af indtil flere årsager vil stille sig
mindst lige så meget på bagbenene over for dèn selvsamme socialdemokratiske
landsformand, han jo som bekendt led et eftertrykkeligt nederlag til ved
formandsvalget 12. april 2005...

Hvis hun nu rent faktisk skulle gå hen og blive statsminister engang i en
ikke al for fjern fremtid, så tror jeg såmænd nok Frank Jensen (i tilfælde
af at han ligeledes overhovedet skulle blive valgt til Overborgmester i
København) og hende skal få sig et "spændende" samarbejde, når alle de
latente konflikter mellem Christiansborg og Københavns Rådhus på trods af
officielt partifællesskab for alvor får lov at folde sig ud...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen


Per Rønne (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-09 05:08

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ix71pm.amffsl1t7042qN%per@RQNNE.invalid...
> > Ja, nu synes det så sikkert at Frank Jensen bliver borgmester i
> > København:
> >
> > <http://www.berlingske.dk/article/20090326/koebenhavn/303260003/>
> >
> > Spørgsmålet er så om han kan blive overborgmester. Gallup og Berlingske
> > Tidende giver SF 28% mens S må nøjes med 23, i Københavns kommune - i
> > angivelse af hvad vælgerne vil stemme ved næste kommunevalg. I år.
>
> Tja, for det første har Frank Jensen for mig at se slet ikke
> tilnærmelsesvist samme personlige, politikerpondus som Ritt Bjerregaard (og
> dèt altså ment som en forsøgsvis neutral konstatering, da jeg bestemt ikke
> sympatiserer ideologisk med nogen af dem!) og for det andet skal det da nok
> blive helt morsomt at se, om ikke han af indtil flere årsager vil stille sig
> mindst lige så meget på bagbenene over for dèn selvsamme socialdemokratiske
> landsformand, han jo som bekendt led et eftertrykkeligt nederlag til ved
> formandsvalget 12. april 2005...
>
> Hvis hun nu rent faktisk skulle gå hen og blive statsminister engang i en
> ikke al for fjern fremtid, så tror jeg såmænd nok Frank Jensen (i tilfælde
> af at han ligeledes overhovedet skulle blive valgt til Overborgmester i
> København) og hende skal få sig et "spændende" samarbejde, når alle de
> latente konflikter mellem Christiansborg og Københavns Rådhus på trods af
> officielt partifællesskab for alvor får lov at folde sig ud...

Foreløbig kigger jeg nu på gallup fra gårsdagens Berlingske Tidende, som
er indsamlet da Charlotte Antonini stadig var en mulighed.

Den siger (med 2005-valget i parentes):

S 23% (38%).
R 8% (12%).
K 9% (6%).
SF 28% (11%).
DF 8% (6%).
V 15% (14%).
Enh 9% (10%).

SF synes her sikker på at få to borgmesterposter, S og V på at få hver
en post.

VKO er tilsammen sikker på to poster (32%), men vil sammen med S kunne
opnå et borgmesterpost til hver af de fire partier, hvilket S vil kunne
gå med til for at beholde overborgmesterposten til S, Frank Jensen,
hvilket vil være prioritet nummer 1.

SFerne vil nok insistere på at Bo Asmus Kjeldsen skal være
overborgmester, hvilket vil være uacceptabelt for S.

R spiller ingen rolle at spille for valget af overborgmester, men SF vil
kunne bestemme om den sidste borgmesterpost skal gå til R eller
Enhedslisten.

R ville dog kunne erstatte O i S-VKO konstallationen, og dermed sikre
sig en borgmesterpost for næsen af DF, men mon VK vil finde det
attraktivt?

Og husk så lige på at konstitueringsaftaler ikke nødvendigvis siger
noget om det fremtidige samarbejdsmønstre.

Så foreløbig tror jeg på følgende magistrat:

Overborgmester Frank Jensen (S).
Borgmester Pia Allerslev (V).
Borgmester Mogens Lønborg (K).
Borgmester Finn Rudaizky (DF).
Borgmester Bo Asmus Kjeldgaard (SF)
Borgmester ? (SF).
Borgmester Klaus Bondam (R) eller Mikkel Warming (Enh), efter SFs valg.

Og så kan resten af kabalen gå op ved rådmænd, der i Københavns Kommune
er en slags viceborgmestre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Joakim (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 27-03-09 09:52


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ix7z94.v8mcma7j6ntwN%per@RQNNE.invalid...
> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1ix71pm.amffsl1t7042qN%per@RQNNE.invalid...
>> > Ja, nu synes det så sikkert at Frank Jensen bliver borgmester i
>> > København:
>> >
>> > <http://www.berlingske.dk/article/20090326/koebenhavn/303260003/>
>> >
>> > Spørgsmålet er så om han kan blive overborgmester. Gallup og Berlingske
>> > Tidende giver SF 28% mens S må nøjes med 23, i Københavns kommune - i
>> > angivelse af hvad vælgerne vil stemme ved næste kommunevalg. I år.
>>
>> Tja, for det første har Frank Jensen for mig at se slet ikke
>> tilnærmelsesvist samme personlige, politikerpondus som Ritt Bjerregaard
>> (og
>> dèt altså ment som en forsøgsvis neutral konstatering, da jeg bestemt
>> ikke
>> sympatiserer ideologisk med nogen af dem!) og for det andet skal det da
>> nok
>> blive helt morsomt at se, om ikke han af indtil flere årsager vil stille
>> sig
>> mindst lige så meget på bagbenene over for dèn selvsamme
>> socialdemokratiske
>> landsformand, han jo som bekendt led et eftertrykkeligt nederlag til ved
>> formandsvalget 12. april 2005...
>>
>> Hvis hun nu rent faktisk skulle gå hen og blive statsminister engang i en
>> ikke al for fjern fremtid, så tror jeg såmænd nok Frank Jensen (i
>> tilfælde
>> af at han ligeledes overhovedet skulle blive valgt til Overborgmester i
>> København) og hende skal få sig et "spændende" samarbejde, når alle de
>> latente konflikter mellem Christiansborg og Københavns Rådhus på trods af
>> officielt partifællesskab for alvor får lov at folde sig ud...
>
> Foreløbig kigger jeg nu på gallup fra gårsdagens Berlingske Tidende, som
> er indsamlet da Charlotte Antonini stadig var en mulighed.
>
> Den siger (med 2005-valget i parentes):
>
> S 23% (38%).
> R 8% (12%).
> K 9% (6%).
> SF 28% (11%).
> DF 8% (6%).
> V 15% (14%).
> Enh 9% (10%).
>
> SF synes her sikker på at få to borgmesterposter, S og V på at få hver
> en post.
>
> VKO er tilsammen sikker på to poster (32%), men vil sammen med S kunne
> opnå et borgmesterpost til hver af de fire partier, hvilket S vil kunne
> gå med til for at beholde overborgmesterposten til S, Frank Jensen,
> hvilket vil være prioritet nummer 1.
>
> SFerne vil nok insistere på at Bo Asmus Kjeldsen skal være
> overborgmester, hvilket vil være uacceptabelt for S.
>
> R spiller ingen rolle at spille for valget af overborgmester, men SF vil
> kunne bestemme om den sidste borgmesterpost skal gå til R eller
> Enhedslisten.
>
> R ville dog kunne erstatte O i S-VKO konstallationen, og dermed sikre
> sig en borgmesterpost for næsen af DF, men mon VK vil finde det
> attraktivt?
>
> Og husk så lige på at konstitueringsaftaler ikke nødvendigvis siger
> noget om det fremtidige samarbejdsmønstre.
>
> Så foreløbig tror jeg på følgende magistrat:
>
> Overborgmester Frank Jensen (S).
> Borgmester Pia Allerslev (V).
> Borgmester Mogens Lønborg (K).
> Borgmester Finn Rudaizky (DF).
> Borgmester Bo Asmus Kjeldgaard (SF)
> Borgmester ? (SF).
> Borgmester Klaus Bondam (R) eller Mikkel Warming (Enh), efter SFs valg.
>
> Og så kan resten af kabalen gå op ved rådmænd, der i Københavns Kommune
> er en slags viceborgmestre.

Og så skal man lige huske på at den type meningsmålinger har det med at
undervurdere Dansk Folkepartis vælgertilslutning. Set i lyset af den seneste
tids megen ballade og de mange skyderier i København ville jeg ikke blive
overrasket, hvis Dansk Folkeparti endte med at få to borgmesterposter efter
kommunalvalget.


Per Rønne (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-09 16:09

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ix7z94.v8mcma7j6ntwN%per@RQNNE.invalid...

> > Foreløbig kigger jeg nu på gallup fra gårsdagens Berlingske Tidende, som
> > er indsamlet da Charlotte Antonini stadig var en mulighed.
> >
> > Den siger (med 2005-valget i parentes):
> >
> > S 23% (38%).
> > R 8% (12%).
> > K 9% (6%).
> > SF 28% (11%).
> > DF 8% (6%).
> > V 15% (14%).
> > Enh 9% (10%).
> >
....

> > Så foreløbig tror jeg på følgende magistrat:
> >
> > Overborgmester Frank Jensen (S).
> > Borgmester Pia Allerslev (V).
> > Borgmester Mogens Lønborg (K).
> > Borgmester Finn Rudaizky (DF).
> > Borgmester Bo Asmus Kjeldgaard (SF)
> > Borgmester ? (SF).
> > Borgmester Klaus Bondam (R) eller Mikkel Warming (Enh), efter SFs valg.
> >
> > Og så kan resten af kabalen gå op ved rådmænd, der i Københavns Kommune
> > er en slags viceborgmestre.
>
> Og så skal man lige huske på at den type meningsmålinger har det med at
> undervurdere Dansk Folkepartis vælgertilslutning. Set i lyset af den seneste
> tids megen ballade og de mange skyderier i København ville jeg ikke blive
> overrasket, hvis Dansk Folkeparti endte med at få to borgmesterposter efter
> kommunalvalget.

Målingen er udført over internettet; jeg ved det fordi jeg selv deltog i
den ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Kim Larsen (27-03-2009)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 27-03-09 10:00

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ix71pm.amffsl1t7042qN%per@RQNNE.invalid
> Ja, nu synes det så sikkert at Frank Jensen bliver borgmester i
> København:
>
> <http://www.berlingske.dk/article/20090326/koebenhavn/303260003/>
>
> Spørgsmålet er så om han kan blive overborgmester. Gallup og
> Berlingske Tidende giver SF 28% mens S må nøjes med 23, i Københavns
> kommune - i angivelse af hvad vælgerne vil stemme ved næste
> kommunevalg. I år.

De målinger ligger før at Frank Jensen kom på tale som overborgmester. Du
kender først hans chancer når der foreligger målinger som tager hans
kandidatur i betragtning.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste