|
| Tolerancens religion Fra : Ukendt |
Dato : 13-03-09 20:03 |
|
Hvilken religion mon vi taler om?
Her er hvad Guds evige ord siger af tolerante ting om jøderne:
Først lige hvorfor versene er citeret - fra bloggen Snaphanen:
Men når Bent Melchior siger “folk har generelt det indtryk, at religionerne
bekriger hinanden. Det indtryk vil vi gerne fjerne”, må man blot tage det
til efterretning og håbe at de menige medlemmer er helt på det rene med
hvorfor det lige er at “folk” generelt har dette indtryk. Er medlemmerne af
trossamfundet på det rene med hvilken slamkiste af jødehad der er at finde i
muslimske ‘hellig’tekster? Forholder Melchior sig i sin dialog overhovedet
til omtaler som disse i den angiveligt evige og uforanderlige Koran?
øder er aber og svin: 2:65/7:166, 5:60
Jøder har begået uret ved at miste troen: 16:118, 7:168
Jøder har brudt pagten med Gud: 5:13
Jøderne er blevet straffet af Allah ved hjælp af assyrerne, babylonerne og
romerne, og er blevet spredt over hele verden som resultat heraf: 17:4-5,
7:168
Jøderne bliver advaret fordi de hævder at være Allahs udvalgte folk: 62:6
Jøderne bliver advaret p.g.a. deres ulydighed og korruption: 5:32-33
Jøderne har slået profeter ihjel, incl. Isa/Jesus: 4:155; 2:91, 3:55;
4:157
Jøderne har latterliggjort Muhammed som Ra’ina, dvs. den onde: 2:104; 4:46
Jøderne bliver beskyldt for at mangle tro, at tage ord ud af deres
sammenhæng, ulydighed og fordrejninger: 4:46
Jøder tilbeder rabbinere som franarrer folk deres ejendele: 9:30
Jøder lider af misundelse, og deres hjerter er hårde som sten: 2:109, 2:74
Jøder forvansker sandheden og fordrejer de hellige skrifter med overlæg:
2:42, 2:75
Jøderne er løgnagtige: 2:78
Jøderne er uvidende og mangler tro: 2:89
Jøderne forfølger ubestemte mål og følger indskydelser: 2:111
Jøderne er mærket af usselhed som følge af flere af deres synder, herunder
opkrævning af åger, trolddom, hedonisme og afgudsdyrkelse: 2:61/ 3:112,
2:275 2:102), 2:96, 2:53).
De fleste jøder lever i det onde, de bryder forbud, og er ugudelige: 3:110
Jøders selvbedrag får dem til at prøve at lede muslimer væk fra troen:
3:24, 3:99
Jøder er blinde og døve over for sandheden: 5:71
Det som jøderne ikke har glemt har de fordrejet, de fører andre på afveje,
de fordrejer sandheden, de får folk til at tale usandt, de bedrager
ikke-jøder: 3:69, 3:71, 3:79, 3:75.
Muslimer frarådes at tage jøder som venner, og vare sig for deres
indgroede had til dem: 5:51, 5:82
Jøderne er forbandet af Allah, deres ansigter vil blive udslettet, og hvis
de ikke indser at islam er sandheden bliver de forvandlet til aber og svin,
og dømt til at brænde i Helvede: 4:60, 4:47, 3:113, 2:65/ 7:166, 5:60, 4:55,
5:29, 98:6, 58:14-19.
Normalt står de på hver sin side i en konflikt. Men i hovedstaden går
muslimer og jøder nu den anden vej. I en ny kampagne mod racisme står
Mosaisk Trossamfund og det ellers så omdiskuterede Muslimernes Fællesråd
side om side.
Tidligere overrabbiner Bent Melchior mener, at kampagnen er vigtig for at
vise, at grupperne respekterer hinanden. »Folk har generelt det indtryk, at
religionerne bekriger hinanden. Det indtryk vil vi gerne fjerne«, siger Bent
Melchior, der sidder som repræsentant for det jødiske samfund i den gruppe
under Københavns Kommune, som har fostret idéen. [...] Muslimer og jøder i
fælles kamp mod racisme,Nyt samarbejde mellem Mosaisk Trossamfund og
Muslimernes Fællesråd mod racisme møder jødisk modstand
Og dette var ‘blot’ Koranen. Dertil kommer jo hadith og sira. Er Mosaisk
Trossamfunds medlemmer indforstået med at muligheden af dialog må være på
baggrund af dette uforanderlige tekstgrundlag? (LFPC)
| |
#2066 (14-03-2009)
| Kommentar Fra : #2066 |
Dato : 14-03-09 04:07 |
|
On Fri, 13 Mar 2009 20:02:41 +0100, Knud Larsen wrote:
> Hvilken religion mon vi taler om?
>
>
>
Joededommen?
Internettet flyder over med ligesaa giftige citater fra fx Talmud. Du kan
naturligvis baade hebraisk og arabisk nok til at kunne skelne mellem
korrekte og forkerte oversaettelser af baade joededommens og islams
relevante skrifter?
| |
JBH (14-03-2009)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 14-03-09 08:49 |
|
"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:pan.2009.03.14.03.07.07.677691@hotmail.com...
> On Fri, 13 Mar 2009 20:02:41 +0100, Knud Larsen wrote:
>
>> Hvilken religion mon vi taler om?
>>
>>
>>
> Joededommen?
>
> Internettet flyder over med ligesaa giftige citater fra fx Talmud. Du kan
> naturligvis baade hebraisk og arabisk nok til at kunne skelne mellem
> korrekte og forkerte oversaettelser af baade joededommens og islams
> relevante skrifter?
>
>
Og du ryster så lige et par eksempler på sådanne citater, ud af ærmet ?
/JBH
| |
#2066 (14-03-2009)
| Kommentar Fra : #2066 |
Dato : 14-03-09 18:50 |
|
On Sat, 14 Mar 2009 08:48:54 +0100, JBH wrote:
>
> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:pan.2009.03.14.03.07.07.677691@hotmail.com...
>> On Fri, 13 Mar 2009 20:02:41 +0100, Knud Larsen wrote:
>>
>>> Hvilken religion mon vi taler om?
>>>
>>>
>>>
>> Joededommen?
>>
>> Internettet flyder over med ligesaa giftige citater fra fx Talmud. Du kan
>> naturligvis baade hebraisk og arabisk nok til at kunne skelne mellem
>> korrekte og forkerte oversaettelser af baade joededommens og islams
>> relevante skrifter?
>>
>>
>
>
> Og du ryster så lige et par eksempler på sådanne citater, ud af ærmet ?
>
Nej. Jeg er lige saa lidt interesseret i at give klassisk anti-semitisme
mere plads paa nettet, som KLs neo-anti-semitisme. Hvis du er interesseret
kan du selv google noegleordene talmud og gentile.
| |
Ukendt (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-03-09 09:40 |
|
#2066 wrote:
> On Fri, 13 Mar 2009 20:02:41 +0100, Knud Larsen wrote:
>
>> Hvilken religion mon vi taler om?
>>
>>
>>
> Joededommen?
>
> Internettet flyder over med ligesaa giftige citater fra fx Talmud. Du
> kan naturligvis baade hebraisk og arabisk nok til at kunne skelne
> mellem korrekte og forkerte oversaettelser af baade joededommens og
> islams relevante skrifter?
Koranens fjendtlige vers bruges aktivt i dag, - det du vel ikke i tvivl om?
Versene kan du checke på Vandkunstens forlag, oversættelsen er god og så
neutral som noget kan være. Hvis du stadig i dit følsomme sind er i tvivl,
så kan du kigge på 10 parallelle Koranoversættelser på Nettet, og se om
"dræb dem" blivet til "vend den anden kind til".
De er også totalt tydelige, - derudover er der myriader af haditter,
myriader af prædikener af imam om "jøder som aber og svin" "hver en sten
vil sige "der er en jøde bag mig, kom og dræb ham" - som der fx står i Hamas
charter.
OG som den tidligere islamist Ed Husain siger, så brugte man jøde"bashing"
til ETHVERT møde i de organisationer han var medlem af, og nogen gange
formand for, - og det er IKKE zionisme man taler om.
Hvis du ikke vidste det i forvejen, - det gjorde du jo nok, men håbede at
kaste røgslør ud, så du kunne fordumme en eller anden, - eller?
Hvad Talmud, og hvad Odins Tale indeholder af grove nedgørelser af andre,
det har lissom ikke den store relevans her i 2009.
Der er - til din information - 1,5 milliarder muslimer, - og sølle 15 mio
jøder, - ikke flere end muslimer i en af de muslimske storbyer.
Proportioner please!
| |
#2066 (14-03-2009)
| Kommentar Fra : #2066 |
Dato : 14-03-09 19:01 |
|
On Sat, 14 Mar 2009 09:40:13 +0100, Knud Larsen wrote:
> #2066 wrote:
>> On Fri, 13 Mar 2009 20:02:41 +0100, Knud Larsen wrote:
>>
>>> Hvilken religion mon vi taler om?
>>>
>>>
>>>
>> Joededommen?
>>
>> Internettet flyder over med ligesaa giftige citater fra fx Talmud. Du
>> kan naturligvis baade hebraisk og arabisk nok til at kunne skelne
>> mellem korrekte og forkerte oversaettelser af baade joededommens og
>> islams relevante skrifter?
>
> Koranens fjendtlige vers bruges aktivt i dag, - det du vel ikke i tvivl
> om?
>
>
Ja, og jeg er da modsaetningsvis ikke i tvivl om at det var joedisk
naestekaerlighed der drev IDF til at genopfoere en skalaversion af
Warsawa-ghettoens likvidation i Gaza for nylig, samt den fortsatte
kolonisering af besatte territorier, inklusiv tyveri af livsvigtige
vandressourcer fra palaestinenserne.
Men i modsaetning til dig generaliserer jeg ikke fra et begraenset antal
forskruede menneskers handlinger til alle der tilfaeldigvis
identificererer sig som en del af samme folkegruppe, inklusive vores
joediske kollegaer og venner her i Canada.
| |
*@* (14-03-2009)
| Kommentar Fra : *@* |
Dato : 14-03-09 20:10 |
|
On Sat, 14 Mar 2009 14:01:28 -0400, #2066 <neslein@hotmail.com> wrote:
>Ja, og jeg er da modsaetningsvis ikke i tvivl om at det var joedisk
>naestekaerlighed der drev IDF til at genopfoere
IDF besvarede langt om længe de tusindvis af raketangreb Israle i
årevis havde været udsat for
men lyv du bare videre
--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/
| |
Ukendt (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-03-09 21:51 |
|
*@* wrote:
> On Sat, 14 Mar 2009 14:01:28 -0400, #2066 <neslein@hotmail.com> wrote:
>
>
>> Ja, og jeg er da modsaetningsvis ikke i tvivl om at det var joedisk
>> naestekaerlighed der drev IDF til at genopfoere
>
>
> IDF besvarede langt om længe de tusindvis af raketangreb Israle i
> årevis havde været udsat for
Jøderne i Warshawa havde sikkert iflg #2066 sendt tusinder af raketter ud af
ghettoen, - som iøvrigt var på 2 x 2 km i størrelse, og der var 450.000
jøder fanget derinde.
Ikke mange kom ud i live.
Jeg kan anbefale den selvblinde #2066 at læse helt ny forskning i:
"Rediscovering a Hidden archive from the Warsaw Ghetto" - af Samuel D
Kassow.
Man havde gemt papirer i forseglede mælkejunger, - én jødisk historiker, som
døde derinde, har bidraget med 35.000 sider.
Hvad jøderne dér var ude, for har absolut NUL at gøre med hvad der skete i
Gaza, det KAN kun skyldes indgroet antisemitiske at nogen kan få en så
vanvittig idé.
| |
Ukendt (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-03-09 21:43 |
|
#2066 wrote:
> On Sat, 14 Mar 2009 09:40:13 +0100, Knud Larsen wrote:
>
>> #2066 wrote:
>>> On Fri, 13 Mar 2009 20:02:41 +0100, Knud Larsen wrote:
>>>
>>>> Hvilken religion mon vi taler om?
>>>>
>>>>
>>>>
>>> Joededommen?
>>>
>>> Internettet flyder over med ligesaa giftige citater fra fx Talmud.
>>> Du kan naturligvis baade hebraisk og arabisk nok til at kunne skelne
>>> mellem korrekte og forkerte oversaettelser af baade joededommens og
>>> islams relevante skrifter?
>>
>> Koranens fjendtlige vers bruges aktivt i dag, - det du vel ikke i
>> tvivl om?
>>
>>
> Ja, og jeg er da modsaetningsvis ikke i tvivl om at det var joedisk
> naestekaerlighed der drev IDF til at genopfoere en skalaversion af
> Warsawa-ghettoens likvidation i Gaza for nylig, samt den fortsatte
> kolonisering af besatte territorier, inklusiv tyveri af livsvigtige
> vandressourcer fra palaestinenserne.
Tag og læs på historien igen, du er jo langt langt langt ude i den
sammenligning, den kan kun betegnes som antisemitisk.
>
> Men i modsaetning til dig generaliserer jeg ikke fra et begraenset
> antal forskruede menneskers handlinger til alle der tilfaeldigvis
> identificererer sig som en del af samme folkegruppe, inklusive vores
> joediske kollegaer og venner her i Canada.
Hvad GØR du ikke?
Vil de sige at du nu roser dig af ikke at være antisemit? Jeg tror du skal
prøve en lidt nærmere selvransagelse!
| |
#2066 (14-03-2009)
| Kommentar Fra : #2066 |
Dato : 14-03-09 23:18 |
|
On Sat, 14 Mar 2009 21:42:47 +0100, Knud Larsen wrote:
[...]
>>
>> Men i modsaetning til dig generaliserer jeg ikke fra et begraenset
>> antal forskruede menneskers handlinger til alle der tilfaeldigvis
>> identificererer sig som en del af samme folkegruppe, inklusive vores
>> joediske kollegaer og venner her i Canada.
>
> Hvad GØR du ikke?
Nej.
> Vil de sige at du nu roser dig af ikke at være antisemit?
Hvorfor skulle jeg dog rose mig af det? Det er heldigvis yderst
almindeligt karaktertraek (eller skulle man sige mangel paa et
karaktertraek?).
> Jeg tror du skal
> prøve en lidt nærmere selvransagelse!
I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den klassiske
variation eller neo-antisemitismen.
| |
Martin Larsen (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 15-03-09 00:31 |
|
"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:pan.2009.03.14.22.17.51.920512@hotmail.com...
> On Sat, 14 Mar 2009 21:42:47 +0100, Knud Larsen wrote:
>
> [...]
>>>
>>> Men i modsaetning til dig generaliserer jeg ikke fra et begraenset
>>> antal forskruede menneskers handlinger til alle der tilfaeldigvis
>>> identificererer sig som en del af samme folkegruppe, inklusive vores
>>> joediske kollegaer og venner her i Canada.
>>
>> Hvad GØR du ikke?
>
> Nej.
>
>
>> Vil de sige at du nu roser dig af ikke at være antisemit?
>
> Hvorfor skulle jeg dog rose mig af det? Det er heldigvis yderst
> almindeligt karaktertraek (eller skulle man sige mangel paa et
> karaktertraek?).
>
>> Jeg tror du skal
>> prøve en lidt nærmere selvransagelse!
>
> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den klassiske
> variation eller neo-antisemitismen.
>
Neo-antisemitisme er et våseord som rødekstremist og gammel-antisemit #2066
lige har opfundet.
Mvh
Martin
| |
Ukendt (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-09 01:12 |
|
#2066 wrote:
> On Sat, 14 Mar 2009 21:42:47 +0100, Knud Larsen wrote:
>
> [...]
>>>
>>> Men i modsaetning til dig generaliserer jeg ikke fra et begraenset
>>> antal forskruede menneskers handlinger til alle der tilfaeldigvis
>>> identificererer sig som en del af samme folkegruppe, inklusive vores
>>> joediske kollegaer og venner her i Canada.
>>
>> Hvad GØR du ikke?
>
> Nej.
>
>
>> Vil de sige at du nu roser dig af ikke at være antisemit?
>
> Hvorfor skulle jeg dog rose mig af det? Det er heldigvis yderst
> almindeligt karaktertraek (eller skulle man sige mangel paa et
> karaktertraek?).
>
>> Jeg tror du skal
>> prøve en lidt nærmere selvransagelse!
>
> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den
> klassiske variation eller neo-antisemitismen.
Nej, og det synes jeg du skulle tænke på før du sammenligner Gaza med
Washawa.
Folk bliver frådende, når det gælder overgreb fra Israels side, og tager det
helt roligt når det gælder langt værre overgreb fra dusinvis af lande. Der
ER naturligvis tale om en ældgammel "meme" som presser sig frem igen, hos
nogle mærker man ligefrem en slags lettelse "endelig kan vi igen nedgøre
jøder".
Man er totalt ude af balance når det gælder "jøder", og det bliver
tydeligere og tydeligere. Nu kan en pige i København iøvrigt blive smidt ud
af en bus for at vise et buskort med et jødisk navn, - og jøder må som
bekendt skjule at de kommer fra en jødisk familiebaggrund. Det er rystende,
men da det er muslimer som står bag, så vil venstrefløjen ikke sige noget, -
muslimer er pr definition "undertrykte folk" og sådanne "har altid ret" -
som man siger på fløjen.
Men tænk dig om en anden gang. Danmarks forsøg på udvisning af en
terrormistænkt tuneser kan heller ikke sammenlignes med Caligulas
nedslagtning af makabæerne i Rom, - bare til overvejelse, før den kommer i
omløb blandt velmenere og blødende hjerter.
| |
#2066 (15-03-2009)
| Kommentar Fra : #2066 |
Dato : 15-03-09 03:39 |
|
On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
>> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den
>> klassiske variation eller neo-antisemitismen.
>
> Nej, og det synes jeg du skulle tænke på før du sammenligner Gaza med
> Washawa.
Sammenligningen er lige i oejet: En overvaeldende besaettelsesmagt
invaderer et hermetisk indelukket omraade for at knuse en
modstandsbevaegelse, der som dengang "gemte sig bag civile".
> Nu kan en pige i København iøvrigt blive smidt ud af en bus for at
> vise et buskort med et jødisk navn,
Yderst forargeligt, hvis nogen uretmaessigt har udsat hende for at skulle
boede for hvad for hende uvedkommende mennesker har foretaget sig
andetsteds i verden.
Pudsigt nok er det det samme du selv goer med naesten hvert eneste af dine
indlaeg.
| |
John (15-03-2009)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 15-03-09 04:19 |
|
"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sammenligningen er lige i oejet: En overvaeldende besaettelsesmagt
> invaderer et hermetisk indelukket omraade for at knuse en
> modstandsbevaegelse, der som dengang "gemte sig bag civile".
Tror du selv på dit vås?
Warszawa: Jøderne i Warszawas ghetto truede aldrig med at udslette
Nazityskland.
Gaza: Hamas, støttet af Iran, truer konstant med at udslette Israel.
Klaphat!
John
| |
Joakim (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 15-03-09 08:27 |
|
"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:pan.2009.03.15.02.39.13.9892@hotmail.com...
> On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
>
>>> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den
>>> klassiske variation eller neo-antisemitismen.
>>
>> Nej, og det synes jeg du skulle tænke på før du sammenligner Gaza med
>> Washawa.
>
> Sammenligningen er lige i oejet: En overvaeldende besaettelsesmagt
> invaderer et hermetisk indelukket omraade for at knuse en
> modstandsbevaegelse, der som dengang "gemte sig bag civile".
Mogens Rukov har skrevet et glimrende læserbrev i JP, hvor han blandt andet
tager sammenligningen mellem Warszawas ghetto og Gaza under kærlig
behandling.
Kan klart anbefales.
http://jp.dk/meninger/breve/article1574881.ece
>
>> Nu kan en pige i København iøvrigt blive smidt ud af en bus for at
>> vise et buskort med et jødisk navn,
>
> Yderst forargeligt, hvis nogen uretmaessigt har udsat hende for at skulle
> boede for hvad for hende uvedkommende mennesker har foretaget sig
> andetsteds i verden.
Men er du ikke selv med til at kaste brænde på bålet ved at sammenligne Gaza
med Warszawas ghetto?
| |
Ukendt (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-09 09:55 |
|
Joakim wrote:
> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:pan.2009.03.15.02.39.13.9892@hotmail.com...
>> On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
>>
>>>> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den
>>>> klassiske variation eller neo-antisemitismen.
>>>
>>> Nej, og det synes jeg du skulle tænke på før du sammenligner Gaza
>>> med Washawa.
>>
>> Sammenligningen er lige i oejet: En overvaeldende besaettelsesmagt
>> invaderer et hermetisk indelukket omraade for at knuse en
>> modstandsbevaegelse, der som dengang "gemte sig bag civile".
>
> Mogens Rukov har skrevet et glimrende læserbrev i JP, hvor han blandt
> andet tager sammenligningen mellem Warszawas ghetto og Gaza under
> kærlig behandling.
>
> Kan klart anbefales.
>
> http://jp.dk/meninger/breve/article1574881.ece
>
>>
>>> Nu kan en pige i København iøvrigt blive smidt ud af en bus for at
>>> vise et buskort med et jødisk navn,
>>
>> Yderst forargeligt, hvis nogen uretmaessigt har udsat hende for at
>> skulle boede for hvad for hende uvedkommende mennesker har foretaget
>> sig andetsteds i verden.
>
> Men er du ikke selv med til at kaste brænde på bålet ved at
> sammenligne Gaza med Warszawas ghetto?
Præcis! Men det fatter manden ikke.
Minder mig om den israelske forfatter fra fredsfløjen, som blev interviewet
af Krasnik for et par uger siden, - og startede med "Hvis du også kommer med
den at Israel er som nazityskland, så gider jeg ikke, jeg ORKER det ikke EN
GANG TIL. Og det kan man jo godt forstå, mod fuldstændig rablende
sammenligninger ER der jo intet at stille op, og en mand som den omtalte kan
jo ikke spilde tre timer hver gang på at forsøge at banke lidt fornuft ind i
skallen på gakkelakkerne.
Jeg tror, at selv den dag muslimer i DK er blevet flertallet, og det varer
måske ikke så længe som mange tror, - katastroferne vælter ned over de
muslimske lande, og mange af dem bryder sammen inden for 20 år - og hvortil
vil de flygte?
anyway, selv når sharia bliver indført officielt - og vi er blevet udnævnt
til dhimmier - vil venstrefløjen hævde, at kritik at det vil være at
"behandle muslimer som jøderne blev behandlet i 30ernes nazityskland"
Jeg så selv forleden en velbegavet dansk konvertit hævde, at kristne i
Egypten får FORTRINSBEHANDLING, - samtidig med at en kristen står til
dødsstraf for at være blevet født som muslim og konverteret, OG samtidig med
at forfølgelserne stiger for hver dag, og kristne flygter ud af landet, -
som de gør i næsten alle muslimske lande.
Meget sigende: tingene bliver vendt fuldstændig på hovedet, når islam er
involveret, - det ser man igen og igen. Gode mennesker vil heller brække en
arm på langs end kritisere islams kvindenedgørende, minoritetsnedgørende og
menneskeretsovertrædende indbyggede regler.
Som når en Troels Kløvedal står i en moske i Malaysia og jamrer "Hvordan kan
I være så tolerante, når vi i DK ikke kan" - og manden ved ikke, at
ikke-muslimer er underlagt mange sharia-regler i landet, og ægtepar bliver
tvangsskilt efter 20 år, hvis man opdager at kvinden blev født som muslim
(uanset om hun vidste det eller ej) og manden er ikke-muslim (aktuelt
tilfælde), OG man bliver hentet af politiet øjeblikkeligt, hvis man
kritiserer islam.
Det er bare så ærke "uuuuhhh, vi er syndere" men "I" er vidunderlige og så
tolerante som dagen er lang, - baseret på mangel på viden om de faktiske
forhold. Som når Bonnichsen udnævner islam til tolerancens religion, - folk
som ham må være nået til 3. klasses bøger om "vidunderlige religioner i
verden".
Det ER ikke nok at have et blødeden hjerte, - som sjovt nok aldrig bløder
for jøder eller for israelere. Man MÅ også have noget der ligner en hjerne,
og bruge den til at overveje hvad der sker i den reelt eksisterende verden.
amen.
| |
Ivannof (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivannof |
Dato : 15-03-09 10:55 |
|
"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:00053f53$0$2083$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Joakim wrote:
>> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:pan.2009.03.15.02.39.13.9892@hotmail.com...
>>> On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
>>>
>>>>> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den
>>>>> klassiske variation eller neo-antisemitismen.
>>>>
>>>> Nej, og det synes jeg du skulle tænke på før du sammenligner Gaza
>>>> med Washawa.
>>>
>>> Sammenligningen er lige i oejet: En overvaeldende besaettelsesmagt
>>> invaderer et hermetisk indelukket omraade for at knuse en
>>> modstandsbevaegelse, der som dengang "gemte sig bag civile".
>>
>> Mogens Rukov har skrevet et glimrende læserbrev i JP, hvor han blandt
>> andet tager sammenligningen mellem Warszawas ghetto og Gaza under
>> kærlig behandling.
>>
>> Kan klart anbefales.
>>
>> http://jp.dk/meninger/breve/article1574881.ece
>>
>>>
>>>> Nu kan en pige i København iøvrigt blive smidt ud af en bus for at
>>>> vise et buskort med et jødisk navn,
>>>
>>> Yderst forargeligt, hvis nogen uretmaessigt har udsat hende for at
>>> skulle boede for hvad for hende uvedkommende mennesker har foretaget
>>> sig andetsteds i verden.
>>
>> Men er du ikke selv med til at kaste brænde på bålet ved at
>> sammenligne Gaza med Warszawas ghetto?
>
> Præcis! Men det fatter manden ikke.
>
> Minder mig om den israelske forfatter fra fredsfløjen, som blev
> interviewet af Krasnik for et par uger siden, - og startede med "Hvis du
> også kommer med den at Israel er som nazityskland, så gider jeg ikke, jeg
> ORKER det ikke EN GANG TIL. Og det kan man jo godt forstå, mod fuldstændig
> rablende sammenligninger ER der jo intet at stille op, og en mand som den
> omtalte kan jo ikke spilde tre timer hver gang på at forsøge at banke lidt
> fornuft ind i skallen på gakkelakkerne.
>
> Jeg tror, at selv den dag muslimer i DK er blevet flertallet, og det varer
> måske ikke så længe som mange tror, - katastroferne vælter ned over de
> muslimske lande, og mange af dem bryder sammen inden for 20 år - og
> hvortil vil de flygte?
> anyway, selv når sharia bliver indført officielt - og vi er blevet udnævnt
> til dhimmier - vil venstrefløjen hævde, at kritik at det vil være at
> "behandle muslimer som jøderne blev behandlet i 30ernes nazityskland"
>
> Jeg så selv forleden en velbegavet dansk konvertit hævde, at kristne i
> Egypten får FORTRINSBEHANDLING, - samtidig med at en kristen står til
> dødsstraf for at være blevet født som muslim og konverteret, OG samtidig
> med at forfølgelserne stiger for hver dag, og kristne flygter ud af
> landet, - som de gør i næsten alle muslimske lande.
>
Ret interessant.
Det er det der sker specielt i "nyreligiøse" bevægelser. Scientologer er
berømte for det, men det ses også andre steder: Det er "dem" og "os". Når
omverdenen fortæller om "os", så luk ørerne hermetisk i - så skal den
nyreligiøse ledelse nok fortælle sandheden.
Islam virker på mange måder som en nyreligiøs bevægelse. Den vigtigste er
nok at tilhængere af Muhamed føler sig som overmennesker, ved det at de
mener at de ved valget af Islam er mere intelligente and andre
(under)mennesker. De har frelsen og vi er fortabte. Derfor må de gerne
"tilrette" sandheden, fordi det vil være godt for islam og dermed godt for
alle! Måske kunne man redde en ellers "fortabt" person!
Skal vi ikke bare håndtere islam som en nyreligiøs bevægelse, når der nu er
flere ligheder end forskelle?
Hilsen Ivan
| |
Ukendt (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-09 11:30 |
|
Ivannof wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
> meddelelse news:00053f53$0$2083$c3e8da3@news.astraweb.com...
>> Joakim wrote:
>>> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:pan.2009.03.15.02.39.13.9892@hotmail.com...
>>>> On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
>>>>
>>>>>> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den
> Islam virker på mange måder som en nyreligiøs bevægelse. Den
> vigtigste er nok at tilhængere af Muhamed føler sig som
> overmennesker, ved det at de mener at de ved valget af Islam er mere
> intelligente and andre (under)mennesker. De har frelsen og vi er
> fortabte. Derfor må de gerne "tilrette" sandheden, fordi det vil være
> godt for islam og dermed godt for alle! Måske kunne man redde en
> ellers "fortabt" person!
> Skal vi ikke bare håndtere islam som en nyreligiøs bevægelse, når der
> nu er flere ligheder end forskelle?
Islam HAR mange kulttræk, det har du ret i, - den har endog den med at folk
holdes halvt bedøvede, fordi de aldrig får søvn nok, - som er fast inventar
i stort set alle former for kult-religion.
Heldivis står jo ikke alle muslimer op kl 4 hver morgen, og heller ikke alle
forgifter sig i en hel måned hvert år - under Ramadanen
OG allervæsentligt, langt de fleste muslimer er 1000 gange bedre end deres
forbillede, den brutale krigsherre Muhammed, og en million gange bedre end
deres rablende og rædselsvækkende gud.
| |
Ivannof (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivannof |
Dato : 15-03-09 14:39 |
|
"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
news:0086d795$0$3017$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Ivannof wrote:
>> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
>> meddelelse news:00053f53$0$2083$c3e8da3@news.astraweb.com...
>>> Joakim wrote:
>>>> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>>> news:pan.2009.03.15.02.39.13.9892@hotmail.com...
>>>>> On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
>>>>>
>>>>>>> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den
> > Islam virker på mange måder som en nyreligiøs bevægelse. Den
>> vigtigste er nok at tilhængere af Muhamed føler sig som
>> overmennesker, ved det at de mener at de ved valget af Islam er mere
>> intelligente and andre (under)mennesker. De har frelsen og vi er
>> fortabte. Derfor må de gerne "tilrette" sandheden, fordi det vil være
>> godt for islam og dermed godt for alle! Måske kunne man redde en
>> ellers "fortabt" person!
>> Skal vi ikke bare håndtere islam som en nyreligiøs bevægelse, når der
>> nu er flere ligheder end forskelle?
>
> Islam HAR mange kulttræk, det har du ret i, - den har endog den med at
> folk holdes halvt bedøvede, fordi de aldrig får søvn nok, - som er fast
> inventar i stort set alle former for kult-religion.
>
> Heldivis står jo ikke alle muslimer op kl 4 hver morgen, og heller ikke
> alle forgifter sig i en hel måned hvert år - under Ramadanen
>
> OG allervæsentligt, langt de fleste muslimer er 1000 gange bedre end deres
> forbillede, den brutale krigsherre Muhammed, og en million gange bedre end
> deres rablende og rædselsvækkende gud.
>
Jeg havde ikke lige tænkt på den med at stå op kl 4 og bede. Det må svare
til at få forstyrret sin søvn ligesom ammende kvinder med nyfødte børn. Man
bliver med andre ord aldrig rigtigt udsovet og frisk. Stakkels rettroende
muslimer! Og så ikke bare i en periode, men hele livet igennem!
Hilsen Ivan
| |
Ukendt (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-09 15:16 |
|
Ivannof wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
> meddelelse news:0086d795$0$3017$c3e8da3@news.astraweb.com...
>> Ivannof wrote:
>>> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
>>> meddelelse news:00053f53$0$2083$c3e8da3@news.astraweb.com...
>>>> Joakim wrote:
>>>>> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>>>> news:pan.2009.03.15.02.39.13.9892@hotmail.com...
>>>>>> On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
> Jeg havde ikke lige tænkt på den med at stå op kl 4 og bede. Det må
> svare til at få forstyrret sin søvn ligesom ammende kvinder med
> nyfødte børn. Man bliver med andre ord aldrig rigtigt udsovet og
> frisk. Stakkels rettroende muslimer! Og så ikke bare i en periode,
> men hele livet igennem!
Netop, OG det påvirker både hjernens udvikling og andre ting. Mangel på søvn
er en virkelig alvorlig sundhedsrisiko, både psykisk og fysisk. Og man
bliver mere påvirkelig for myter og vrøvl, - det er derfor næsten alle
sekter bruger metoden.
| |
#2066 (15-03-2009)
| Kommentar Fra : #2066 |
Dato : 15-03-09 15:56 |
|
On Sun, 15 Mar 2009 08:26:58 +0100, Joakim wrote:
> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:pan.2009.03.15.02.39.13.9892@hotmail.com...
>> On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
>>
>>>> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den
>>>> klassiske variation eller neo-antisemitismen.
>>>
>>> Nej, og det synes jeg du skulle tænke på før du sammenligner Gaza
>>> med Washawa.
>>
>> Sammenligningen er lige i oejet: En overvaeldende besaettelsesmagt
>> invaderer et hermetisk indelukket omraade for at knuse en
>> modstandsbevaegelse, der som dengang "gemte sig bag civile".
>
> Mogens Rukov har skrevet et glimrende læserbrev i JP, hvor han blandt
> andet tager sammenligningen mellem Warszawas ghetto og Gaza under
> kærlig behandling.
>
> Kan klart anbefales.
>
> http://jp.dk/meninger/breve/article1574881.ece
>
>
Laeserbrevet goer ikke noget stoerre indtryk. Dannelsen af staten
Israel et af det 20. aarhundredes stoerste fejltagelser; at overlade eet
folks land til et andet for at boede paa europaernes daarlige samvittighed
var en klar en senkolonialistisk og racistisk handling. Man kunne jo
passende have skaaret et stykke ud af Tyskland i stedet. I det
mindste ville det saa have vaeret det rigtige folk der maatte laegge land
til.
Hvorfor blev Romaerne ioevrigt ikke ogsaa tilbudt et hjemland? Relativt
set blev en stoerre del af Europa's Romaer udslettet.
Nuvel, Israel eksisterer, og det maa saa tages til efterretning.
Det undskylder dog ikke den voldsomme fremfaerd overfor Gaza. Israelerne
ville jo absurd nok have sparet langt flere joediske menneskeliv nu og
fremover, hvis de fx i stedet havde gjort en indsats for
faerdselssikkerheden i landet. I stedet skal krigen nok ses som et blodigt
valgkampagneindlaeg.
>>> Nu kan en pige i København iøvrigt blive smidt ud af en bus for at
>>> vise et buskort med et jødisk navn,
>>
>> Yderst forargeligt, hvis nogen uretmaessigt har udsat hende for at
>> skulle boede for hvad for hende uvedkommende mennesker har foretaget
>> sig andetsteds i verden.
>
> Men er du ikke selv med til at kaste brænde på bålet ved at
> sammenligne Gaza med Warszawas ghetto?
Muligvis. Men nu var mit indlaeg et svar paa KLs, der selv holder paa at
overdrivelser fremmer forstaaelsen...
Ioevrigt lyder historien om pigen der blev smidt af bussen suspekt. Skulle
en buschauffoer virkeligt have smidt en passager af bussen for at have et
"forkert" efternavn? I saa tilfaelde haaber jeg at chauffoeren blev
passende disciplineret af busselskabet. Hvis det var medpassagererne, der
skulle have forgrebet sig paa den paagaeldende, hvordan i alverden har de
saa kunnet vide hvilket navn der staar i den paagaeldendes buskort? Naar
jeg i sin tid koerte med HT-buskort, kan jeg ikke erindre at have
vist mit kort til andre end chauffoeren.
| |
Ukendt (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-09 17:43 |
|
#2066 wrote:
> On Sun, 15 Mar 2009 08:26:58 +0100, Joakim wrote:
>
>
>> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:pan.2009.03.15.02.39.13.9892@hotmail.com...
>>> On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
>>>
>>>>> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den
>>>>> klassiske variation eller neo-antisemitismen.
>>>>
>>>> Nej, og det synes jeg du skulle tænke på før du sammenligner Gaza
>>>> med Washawa.
>>>
>>> Sammenligningen er lige i oejet: En overvaeldende besaettelsesmagt
>>> invaderer et hermetisk indelukket omraade for at knuse en
>>> modstandsbevaegelse, der som dengang "gemte sig bag civile".
>>
>> Mogens Rukov har skrevet et glimrende læserbrev i JP, hvor han blandt
>> andet tager sammenligningen mellem Warszawas ghetto og Gaza under
>> kærlig behandling.
>>
>> Kan klart anbefales.
>>
>> http://jp.dk/meninger/breve/article1574881.ece
>>
>>
> Laeserbrevet goer ikke noget stoerre indtryk.
Nej det gør ikke noet indtryk, dét er jo tragedien, - skal vi tage den igen,
og tænk så så det knager:
"Ghettoen er Gaza. Absurd. Brugte jøderne i ghettoen mennesker som skjold?
Havde de affyret 6.000 raketter mod Tyskland? Havde de haft nogle års
mulighed for efter ottomansk, britisk, egyptisk, jordansk og israelsk
besættelse for første gang at skabe deres eget samfund, for første gang få
en stat til at fungere?
Havde jøderne i Europa den erklærede politik at tilintetgøre Det Tredje
Rige? Havde de udført selvmordsaktioner i Berlin og Hamburg og her dræbt
mange hundrede tyskere, herunder 126 børn?
Havde jøderne i ghettoen smuglet våben ind ad 400-500 tunneler? Hvorfor
havde de så kun nogle dusin pistoler, seks-syv geværer til deres opstand, de
fæhoveder?
Det samme?
Er det forbudt for folk i Gaza i 2009 at benytte de offentlige
transportmidler, må de heller ikke arbejde som læger, advokater, offentligt
ansatte, er det dem forbudt at udbrede deres egen kultur, bliver deres bøger
brændt, må de ikke komme på hospitalerne, fødeklinikkerne, er parkerne og
badeanstalterne forbudt område for dem, må de ikke benytte sporvogne og
busser? Har gazanerne i måned efter måned dagligt kørt rundt med trækvogne
og stablet lig op af mennesker, der er sultet ihjel? Står transportvogne
klar for at føre dem til gasning i Treblinka og Auschwitz?"
----
Det er jo en fornærmelse mod den menneskelige forstand at hævde, at "det er
det samme", og det KAN kun skyldes et ubændigt had som man kun kan gisne om
hvor kommer fra.
Jeg har set kommunister hævde at drabet på fire studenter i 1964 i USA er
"det samme", som drabet på fire millioner politiske modstander i USSR. -
samme logik for "det samme folk", - og lige så vanvittigt. Ja, vores
Wilstrup har været ude med "det saaame" med de to fagfolk som sikkert var
ude for et justitsmord i USA i 30erne, - Sacco og Vanzetti, det var "det
saaame" som Stalins udrensninger.
| |
#2066 (15-03-2009)
| Kommentar Fra : #2066 |
Dato : 15-03-09 19:27 |
|
On Sun, 15 Mar 2009 17:43:00 +0100, Knud Larsen wrote:
> #2066 wrote:
>> On Sun, 15 Mar 2009 08:26:58 +0100, Joakim wrote:
>>
>>
>>> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:pan.2009.03.15.02.39.13.9892@hotmail.com...
>>>> On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
>>>>
>>>>>> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den
>>>>>> klassiske variation eller neo-antisemitismen.
>>>>>
>>>>> Nej, og det synes jeg du skulle tænke på før du sammenligner Gaza
>>>>> med Washawa.
>>>>
>>>> Sammenligningen er lige i oejet: En overvaeldende besaettelsesmagt
>>>> invaderer et hermetisk indelukket omraade for at knuse en
>>>> modstandsbevaegelse, der som dengang "gemte sig bag civile".
>>>
>>> Mogens Rukov har skrevet et glimrende læserbrev i JP, hvor han blandt
>>> andet tager sammenligningen mellem Warszawas ghetto og Gaza under
>>> kærlig behandling.
>>>
>>> Kan klart anbefales.
>>>
>>> http://jp.dk/meninger/breve/article1574881.ece
>>>
>>>
>> Laeserbrevet goer ikke noget stoerre indtryk.
>
> Nej det gør ikke noet indtryk, dét er jo tragedien, - skal vi tage den igen,
> og tænk så så det knager:
>
Var det ikke noget med Romaer du havde lovet?
| |
Ukendt (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-09 21:00 |
|
#2066 wrote:
> On Sun, 15 Mar 2009 17:43:00 +0100, Knud Larsen wrote:
>
>> #2066 wrote:
>>> On Sun, 15 Mar 2009 08:26:58 +0100, Joakim wrote:
>>>
>>>
>>>> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>>> news:pan.2009.03.15.02.39.13.9892@hotmail.com...
>>>>> On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
>>>>>
>>>>>>> I lige maade. Antisemitisme klaeder ingen, hvad enten det er den
>>>>>>> klassiske variation eller neo-antisemitismen.
>>>>>>
>>>>>> Nej, og det synes jeg du skulle tænke på før du sammenligner Gaza
>>>>>> med Washawa.
>>>>>
>>>>> Sammenligningen er lige i oejet: En overvaeldende besaettelsesmagt
>>>>> invaderer et hermetisk indelukket omraade for at knuse en
>>>>> modstandsbevaegelse, der som dengang "gemte sig bag civile".
>>>>
>>>> Mogens Rukov har skrevet et glimrende læserbrev i JP, hvor han
>>>> blandt andet tager sammenligningen mellem Warszawas ghetto og Gaza
>>>> under kærlig behandling.
>>>>
>>>> Kan klart anbefales.
>>>>
>>>> http://jp.dk/meninger/breve/article1574881.ece
>>>>
>>>>
>>> Laeserbrevet goer ikke noget stoerre indtryk.
>>
>> Nej det gør ikke noet indtryk, dét er jo tragedien, - skal vi tage
>> den igen, og tænk så så det knager:
>>
>
> Var det ikke noget med Romaer du havde lovet?
Jo, men jeg har været optaget hele aftenen.
| |
Ukendt (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-09 17:51 |
|
#2066 wrote:
> On Sun, 15 Mar 2009 08:26:58 +0100, Joakim wrote:
>
>
>> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:pan.2009.03.15.02.39.13.9892@hotmail.com...
>>> On Sun, 15 Mar 2009 01:12:01 +0100, Knud Larsen wrote:
>>
> Laeserbrevet goer ikke noget stoerre indtryk. Dannelsen af staten
> Israel et af det 20. aarhundredes stoerste fejltagelser; at overlade
> eet folks land til et andet for at boede paa europaernes daarlige
> samvittighed var en klar en senkolonialistisk og racistisk handling.
> Man kunne jo passende have skaaret et stykke ud af Tyskland i stedet.
> I det
> mindste ville det saa have vaeret det rigtige folk der maatte laegge
> land til.
>
> Hvorfor blev Romaerne ioevrigt ikke ogsaa tilbudt et hjemland?
> Relativt set blev en stoerre del af Europa's Romaer udslettet.
>
> Nuvel, Israel eksisterer, og det maa saa tages til efterretning.
Israel eksisterer, - så længe det varer.
Jøderne indvandrede i Palæstina fra århundredeskiftet, - mange arabere
flyttede iøvrigt til området da der blev skabt arbejdspladser.
Aftalen om et hjemland var jo fra længe før 2. verdenskrig. Områder i
Mellemøsten var blevet delt og byttet mellem konger og sultaner i
århundreder.
Der er utallige folkeslag som er blevet fjernet fra deres forfædres land, -
grækere, assyrere, armenere, indiske hinduer, tyskere - millioner og atter
millioner. Som har indrettet sig på at verden er uretfærdig, og er kommet
videre, - kun ikke palæstinenserne, som de arabiske ledere havde brug for
som evige flygtninge, og derfor ikke ville/vil give borgerrettigheder.
For at nævne bare et par punkter.
Romaer i næste post.
| |
#2066 (15-03-2009)
| Kommentar Fra : #2066 |
Dato : 15-03-09 19:31 |
|
On Sun, 15 Mar 2009 17:51:28 +0100, Knud Larsen wrote:
>
> Aftalen om et hjemland var jo fra længe før 2. verdenskrig.
Ja, briterne har meget paa samvittigheden i det beskidte spil.
| |
Ukendt (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-09 21:03 |
|
#2066 wrote:
> On Sun, 15 Mar 2009 17:51:28 +0100, Knud Larsen wrote:
>
>>
>> Aftalen om et hjemland var jo fra længe før 2. verdenskrig.
>
> Ja, briterne har meget paa samvittigheden i det beskidte spil.
Så hele verdenshistorien er efter din mening "beskidt" - tja, sådan kan man
også se på det, - alt er lige godt og næsten det samme.
Enkebål og stening af små piger der er blevet voldtaget, er "det samme" som
lave lønninger i vestlige lande?
| |
#2066 (15-03-2009)
| Kommentar Fra : #2066 |
Dato : 15-03-09 22:36 |
|
On Sun, 15 Mar 2009 21:02:47 +0100, Knud Larsen wrote:
> #2066 wrote:
>> On Sun, 15 Mar 2009 17:51:28 +0100, Knud Larsen wrote:
>>
>>
>>> Aftalen om et hjemland var jo fra længe før 2. verdenskrig.
>>
>> Ja, briterne har meget paa samvittigheden i det beskidte spil.
>
> Så hele verdenshistorien er efter din mening "beskidt"
Store dele er, og saaledes ogsaa briternes gentagne svig overfor arabere
og andre koloniserede folk. Intet under at nogle arabere og indere foelte
sig fristet til at stoette aksemagterne mod deres koloniherrer i 2VK.
- tja, sådan
> kan man også se på det, - alt er lige godt og næsten det samme.
> Enkebål og stening af små piger der er blevet voldtaget, er "det
> samme" som lave lønninger i vestlige lande?
Synes du? Du er mig noget bizar. At du tilsyneladende ogsaa har det
fortrinligt med at joeder kan vinde haevd til et andet folks land, og
saagar en egen stat, ved indvandring, samtidigt med du dagligt galper op
om det forfaerdelige i at indvandrede eventuelt skulle faa nogensomhelst
indflydelse i DK, forekommer mig tillige temmeligt hyklerisk.
| |
Ukendt (16-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-03-09 09:56 |
|
#2066 wrote:
> On Sun, 15 Mar 2009 21:02:47 +0100, Knud Larsen wrote:
>
>> #2066 wrote:
>>> On Sun, 15 Mar 2009 17:51:28 +0100, Knud Larsen wrote:
>>>
>>>
>>>> Aftalen om et hjemland var jo fra længe før 2. verdenskrig.
>>>
>>> Ja, briterne har meget paa samvittigheden i det beskidte spil.
>>
>> Så hele verdenshistorien er efter din mening "beskidt"
>
> Store dele er, og saaledes ogsaa briternes gentagne svig overfor
> arabere og andre koloniserede folk. Intet under at nogle arabere og
> indere foelte sig fristet til at stoette aksemagterne mod deres
> koloniherrer i 2VK.
Du skal vist i gang med at læse lidt historie, det er rene myter du render
rundt med.
Derudover var det ottomanerne som herskede over araberne i 400 år, og det
var dem der flere gange tiggede englænderne om at overtage Egypten fx, - og
man sagde nej, tak de første mange gange.
Uden englændernes kolonisering af Indien havde man jo ikke haft et
bureaukratisk system som nogenlunde virker, - og der er flere gode ting som
stammer fra koloniseringen. Englænderne lavede jo ikke hele Indiens kultur
om, som araberne gjorde deres bedste for hvor DE kom frem i verden. "verdens
mest succesfulde imperialister" som Naipaul kalder de arabiske muslimer.
>
> - tja, sådan
>> kan man også se på det, - alt er lige godt og næsten det samme.
>> Enkebål og stening af små piger der er blevet voldtaget, er "det
>> samme" som lave lønninger i vestlige lande?
>
> Synes du? Du er mig noget bizar. At du tilsyneladende ogsaa har det
> fortrinligt med at joeder kan vinde haevd til et andet folks land, og
> saagar en egen stat, ved indvandring, samtidigt med du dagligt galper
> op om det forfaerdelige i at indvandrede eventuelt skulle faa
> nogensomhelst indflydelse i DK, forekommer mig tillige temmeligt
> hyklerisk.
Jeg har IKKE sagt at jøder vandt hævd, det er noget du forestiller dig, -
jeg har fortalt at historien ikke er at PLUDSELIG fik jøderne en stump jord
i Palæstina.
Indvandrere har jo masser af indflydelse i Danmark, og for min skyld kunne
muslimerne godt overtage Færøerne eller Falster og oprette dem som
sharia-områder, hvorfor ikke.
Palæstinenserne havde jo millioner af brødre rundt omkring, som DE kunne
have skabt sig et liv hos, - samme sprog og samme kultur.
Kan DU fortælle hvorfor netop disse palæstinensere af alle folk, ikke burde
indstille sig på at de altså har tabt tre krige om det område de blev smidt
ud af, - mens armenere, grækere, assyrere, tyskere, jøder bosat i arabiske
lande, hinduer fra vest og øst Pakistan, og mange andre folkeslag indretter
sig på at leve et nyt sted? Sådan har historien jo altid været, folk bliver
fordrevet, og får sig et nyt liv, - kun palæstinenserne dræber helt
uskyldige mennesker i en anden verdensdel, for at få deres klat land
tilbage, - og venstreorienterede klapper af dem.
Vi i DK bliver jo også koloniseret, og jeg har altså ikke tænkt mig at fise
rundt og bombe i New York eller Beirut når det er fuldbragt, - man kan ærgre
sig over hvor dumme vores politikere er, - som man kan ærgre sig over hvor
dumme vores bankmænd- og kvinder har været, men sådan er livet. Det må vi
leve med.
-----
Iøvrigt mht romaer og sigøjnere, - det er IKKE det samme - så har de jo en
helt anden historie end jøderne i Europa, der er jo næsten ingen lighed.
Jøderne har været på flugt i 2000 år, og har følt sig som én nation, -
romaerne kom frivilligt til Europa for vel 800 år siden, og er delt i vidt
forskellige stammer, med forskellig kultur og sprog.
De blev jo IKKE som jøderne, omtalt i Mein Kampf som et folk der skulle
udryddes fra jordens overflade (med hjælp fra Mellemøstens muslimer) -
Jeg ved ikke hvor du har dine procenter for udryddelse fra? Et faktum er at
romaer om 20 - 30 år bliver majoriteten i et par af de østeuropæiske
lande, - noget jøderne aldrig kunne blive.
Vi har noget i retning af 7000 jøder efter 400 års indvandring (de fleste
føler sig 100 pct danske), mens vi har 300.000 muslimer efter 30 års
indvandring, - iøvrigt.
At sammenligne de to grupper, - som mange velmenere gør, er jo helt ude i
hampen. Jøderne har derudover altid betalt for sig selv, også da de russiske
jøder kom, var det KUN de danske jøder som måtte betale. Mens som bekendt
muslimerne koster kollossale beløb hvert år, min gamle mor kunne få 2000 kr
mere i pension om måneden, hvis ikke hun skulle bidrage til at holde
kolonien i gang. Og beløbet stiger og stiger for hvert år, samtidig med at
vi får kæmpeproblemer med flere ældre pr arbejdstager, olien som snart er
færdig, - og altså konstant flere folk fra den 3. verden, som iflg
Nationalbankend koster 2 mio kr pr styk gennemsninligt,- uden at medregne
politi, og oversættelseshærene og de smadrede brandbiler afbrændte skoler og
ødelagte mennesker.
Tilbage til jøderne i MØ, selv jødehaderen Qaradawi, - som vil dræbe alle
jøder i verden (han er verdens mest populære muslimske prædikant, og
prædiker hver uge på al Jazeera)
Selv han siger: "Jøderne fik ørkenen til at blomstre, hvad har "I" gjort? -
araberne arbejder iflg en undersøgelse 27 minutter om dagen, - resten går
til private ting" Han har den revolutionerende ide at man må arbejde for
goderne, noget især palæstienensere helt har glemt i de mange år hvor
milliarderne fløjter ind i deres område ,- iøvrigt grunden til at Arafat
ikke skulle nyde noget af en selvstændig stat, så ville pengestrømmene holde
op.
Men det er selvfølgelig vores skyld at de har en kultur som ikke producerer
andet end had og "fitna", - de - palæstinenserne - er også verdens ringeste
indvandrere, altid nummer et mht børnefødsler og nummer et mht arbejdsløshed
og mht kriminalitet og had.
Men det hele er vores skyld, I know, du behøver ikke engang fortælle mig
det.
| |
#2066 (16-03-2009)
| Kommentar Fra : #2066 |
Dato : 16-03-09 19:17 |
|
On Mon, 16 Mar 2009 09:56:20 +0100, Knud Larsen wrote:
[...]
> Men det hele er vores skyld, I know, du behøver ikke engang fortælle mig
> det.
Godt.
| |
J. Nielsen (15-03-2009)
| Kommentar Fra : J. Nielsen |
Dato : 15-03-09 20:46 |
| | |
|
|