Myst
Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-05-09 01:23

Hejsan!

Hvor er det dog herligt, at Myst er blevet udgivet til iPhonen. Jeg
spillede det engang i begyndelsen af halvfemserne og havde egentlig
helt glemt det. Nu har jeg igen fået blod på tanden, og jeg gruer for,
hvad jeg skal stille op, når jeg har gennemgået spillet.

Der er i alt fem spil i serien, og nummer to (Riven) kan blandt andet
købes her:

http://www.amazon.co.uk/Riven-The-Sequel-to-Myst/dp/B00004VXDM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=videogames&qid=1241853575&sr=8-1

Der står dog, at systemkravet er "Power Mac". Jeg har kun været Mac-
mand i et par år, så jeg har ikke så meget styr på gamle arkitekturer.
Jeg frygter dog, at ovenstående ikke vil køre på en Intel Mac. Har jeg
mon ret? Findes der stabil software til Mac, som kan emulere Power
Mac?

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-09 09:03

Michael Knudsen skrev:
> [...]
> Jeg frygter dog, at ovenstående ikke vil køre på en Intel Mac. Har jeg
> mon ret? Findes der stabil software til Mac, som kan emulere Power

Hvis det er et OS X program, er der emuleringssoftware indbygget som
afvikler det uden du opdager noget (påstår Morten og Morten). Hvis det
er et OS 9 program (Classic) skal du ud i noget emuleringshejs førend
det kører.