iPod med PC vs Mac
Fra : Jørgen Angel

Dato : 05-05-09 22:27

Jeg har for nylig købt en iPod Nano. Jeg bruger den med min Mac. I
sommerhuset havde jeg brug for at lade den op - på fruens PC.
PC'en har også iTunes installeret. Så snart jeg satte iPod'en i
USB-stikket blev hendes iTunes aktiveret og den gjorde et eller andet
ved min iPod og sagde noget om at konfigurere den til PC. iPod'en
fungerede ikke efterfølgende. Da vi kom hjem tilsluttede jeg den Mac'en
og måtte resette alt (det slettede alt på Pod'en). Først da virkede den
igen.

Kan det passe, at man ikke kan oplade iPod på en PC uden alt går i ged?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-05-09 22:34

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> [...]
> igen.
>
> Kan det passe, at man ikke kan oplade iPod på en PC uden alt går i ged?

Hej Jørgen

Nej, du har bare ikke lige fået nærlæst.

Du kan sagtens bruge din iPod på din Mac og lytte til Led Zeppelin og
Deep Purple og alt det du nu godt kan lide, men hvis du vil lade den på
en anden computer uanset fabrikat, så skal du bare sige annuller eller
ignore, når den siger at iPod'en er syncet med en anden computer.

Så lader den fint op. Du kan iøvrigt få en cigarettænder med USB i og så
lade den i blien i stedet for eksempel. Så bruger du bare det kabel, som
du også lader den med i din Mac.

Have fun.
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-05-09 22:36

Jørgen Angel skrev:
> [...]
> igen.
>
> Kan det passe, at man ikke kan oplade iPod på en PC uden alt går i ged?

Det kan man godt. Bare svar NEJ når den spørger om den skal
omformattere den til Windows. Svarer man ja, bliver den totalt tømt.

Ønsker man at bruge den mens den oplader så find den i oversigten (den
står som en disk der kan fjernes), højreklik og skub den ud.

Fra : Lyrik

Dato : 05-05-09 22:39

""Jørgen Angel"" <angelFJERN@angel.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> igen.
>
> Kan det passe, at man ikke kan oplade iPod på en PC uden alt går i ged?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nej men man skal været helt sikker på hvad man svarer på, når den kommer med
mystiske spørgsmål! Jeg har selv fået det hele slettet et par gange.
Det farlige punkt er SYNKRONISERING!

Som jeg har forstået det så synkroniserer den iPodden med en bestemt PC.(ret
mig endelig) Den forventer at alt det der er på PC-en er alt det der er på
iPodden.
Man kan slå synkronisering fra, en meget klog dispostion!
Sætter man den til en ny PC så kommer den med spørgsmålet om den nu skal
synkronisere med den nye PC?-Og her er det at svarer man ja! Så fjerner den
alt i iPodden og smider det "Ingenting" der er på den nye PC ned i stedet
for!!

Alligevel tillader den tilslutning til 5 PC-er? Her står jeg af. jeg ved
simpelt hen ikke nok til at kunne gennemskue den finurlighed.

Men iPodden er det mest irriterende stykke DRM beskyttelse jeg har været ude
for. Netop fordi alt pludselig kan forsvinde fra den som dug for solen.

Andre må hjælpe os videre i sagen...

MvH
Jens

Fra : Jørgen Angel

Dato : 05-05-09 23:14

Tak skal I have, alle sammen.
Nu kan jeg huske det. Jeg satte iPod en i uden at have sat USB-stikket
til musen i (ville jo bare have lidt strøm). Og fluks kom der de der
meddelser op (som jeg ikke var forberedt på). Kunne ikke nå at reagere
med den der mouse-pad, og så havde jeg balladen. Jeg skal åbenbart være
forberedt på et "angreb" næste gang. Men jeg fik ikke en chance til at
svare hverken ja eller nej. Materialet lå stadig på Ipod'en, jeg kunne
bare ikke få noget til at virke.

Jesper, jeg er blevet gammel og kedelig. Der var hverken Zeppelin eller
Purple på den. Blot en stribe P1-programmer som Mennesker og Medier,
Selvsving mm.