Netradio på iPhone
Fra : Per Rønne

Dato : 21-04-09 19:20

Når jeg eksempelvis gerne vil høre DR Klassisk kan jeg gå ind på:

<http://netradio.dr.dk/content.asp?station=17&>,

og så får jeg det som på en DAB-radio.

Men når jeg går ind på samme sted i Safari på min iPhone kommer der
ingen lyd?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-04-09 19:27

Per Rønne skrev:
> [...]
>
> og så får jeg det som på en DAB-radio.
>
> Men når jeg går ind på samme sted i Safari på min iPhone kommer der

Skal vi skyde på du ikke har installereret Microsoft codecs på din iPhone?

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 06:53

> Skal vi skyde på du ikke har installereret Microsoft codecs på din iPhone?

Jep.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-04-09 07:37

Per Rønne skrev:

> Jep.

Kunne du egentligt ikke selv have regnet DEN ud?

Fra : J.K.Arning

Dato : 21-04-09 20:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> [...]
>
> og så får jeg det som på en DAB-radio.
>
> Men når jeg går ind på samme sted i Safari på min iPhone kommer der

Tag et kig på wunder radio, den koster 42,- men skulle være rigtigt god
og kunne afspille bla. alle DR kanalerne.

Fra : Steen

Dato : 21-04-09 21:16

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Tag et kig på wunder radio, den koster 42,- men skulle være rigtigt
> god
> og kunne afspille bla. alle DR kanalerne.

Ej hvor landet, er det en app jeg har overset i appstore?
--
Via iPhone

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 06:53

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Ej hvor landet, er det en app jeg har overset i appstore?

Og inden jeg køber - hvad er forskellen mellem Wunder Radio (42 kroner)
og Radio Flare (18 kroner)?

Den gratis Radio Flare Lite er der vel ingen grund til at spørge til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 07:11

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og inden jeg køber - hvad er forskellen mellem Wunder Radio (42 kroner)
> og Radio Flare (18 kroner)?
>
> Den gratis Radio Flare Lite er der vel ingen grund til at spørge til.

Og jeg fandt så selv ud af at Radio Flare intet havde med radio at gøre;
det var et tilsyneladende 'radioaktivt' spil.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-04-09 07:23

On 2009-04-22 07:52:59 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Og inden jeg køber - hvad er forskellen mellem Wunder Radio (42 kroner)
> og Radio Flare (18 kroner)?
>
> Den gratis Radio Flare Lite er der vel ingen grund til at spørge til.

Hej Per

Jeg ved desværre ikke hvorfor Wunder Radio skulle være så meget bedre
end andre, men jeg har søgt efter et radio program og fandt rigtigt
mange positive omtaler af netop Wunder Radio. Det er irriterende syntes
jeg at man ikke kan få lov til at teste en applikation i bare en enkelt
dag inden man køber.

Personligt venter jeg med at købe lige det her program til jeg kan have
det kørende i baggrunden.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-09 08:35

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Personligt venter jeg med at købe lige det her program til jeg kan have
> det kørende i baggrunden.

du kommer til at vente længe så ...

/thomas

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-04-09 12:22

On 2009-04-22 09:35:04 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> du kommer til at vente længe så ...
>

> /thomas

Jeg kommer ikke til at vente længere end indtil den dag man har
Jailbreaket OS 3.0.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-09 12:53

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Jeg kommer ikke til at vente længere end indtil den dag man har
> Jailbreaket OS 3.0.

og hvad afholder dig fra at jailbreake den nu ?

/thomas

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-04-09 13:04

On 2009-04-22 13:52:51 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> og hvad afholder dig fra at jailbreake den nu ?
>
> /thomas

Jeg har os 3.0 Beta 3 på telefonen .. den Jailbreak der er ude nu er
ikke den "officiele" men noget russisk sammenkog som jeg ikke stoler på
er stabilt. Derfor venter jeg på den rigtige Jailbreak.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-09 15:10

> [...]

> ikke den "officiele" men noget russisk sammenkog som jeg ikke stoler på
> er stabilt. Derfor venter jeg på den rigtige Jailbreak.

Ok, du har lige nævnt Jailbreak og "Stole på" i samme sætning ... find
én fejl ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 15:28

> Ok, du har lige nævnt Jailbreak og "Stole på" i samme sætning ... find
> én fejl ...

Ja, jeg nøjes med at »true« med at gå over til Sonofon, hvis Telia ikke
åbner for tethering med iPhone OS 3.0. Så ens iPhone kan bruges som
3G-modem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-04-09 15:28

On 2009-04-22 16:09:44 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Ok, du har lige nævnt Jailbreak og "Stole på" i samme sætning ... find
> én fejl ...
>
> /thomas

Jeg har haft 2.2.1 jailbreaket og det kørte 100% stabilt, om nogle
stjæler mine oplysninger på telefonen eller lignende er mig
underordnet, vil de det finder de alligevel en vej.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 22-04-09 23:19

Thomas von Hassel wrote:
> Ok, du har lige nævnt Jailbreak og "Stole på" i samme sætning ... find
> én fejl ...

Hvorfor mener du, den kombination er problematisk? Jeg ved af erfaring
at den ikke er det, så jeg spørger blot af interesse ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-09 08:56

> Hvorfor mener du, den kombination er problematisk? Jeg ved af erfaring
> at den ikke er det, så jeg spørger blot af interesse ;)

Fordi jailbreak processen og de programmer du bruger til det er kogt
frem af mere eller mindre lødige programmere i mørke kældre. Der med
ikke sagt at det nødvendigvis er skidt, men jeg vil ikke "stole" på det
til f.eks. en telefon, som for mig og mange andre er ret vigtig "bare
virker"

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-04-09 09:58

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> ikke sagt at det nødvendigvis er skidt, men jeg vil ikke "stole" på det
> til f.eks. en telefon, som for mig og mange andre er ret vigtig "bare

Arh ja. Det er i hvert fald et spørgsmål om, hvordan man ser på det. Min
telefon virker, i min opfattelse, bedre nu, end inden jeg jailbreakede
den. Den er hverken mere eller mindre stabil end tidligere, men jeg får
mulighed for at bruge software der gør at min arbejdsdag 'bare virker'.

Jeg vil ik' hælde benzin på bålet. Jeg forstår godt din pointe ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 09:11

> [...]

> dag inden man køber.
>
> Personligt venter jeg med at købe lige det her program til jeg kan have

Ja, jeg har nu købt det - men du har nok ret, det kan ikke køre i
baggrunden. Og intet tyder på at Apple vil tillade det i fremtidige
udgaver af iPhone OS, idet det vil trække for på maskinen.

Jeg synes i øvrigt hyppigt at det stopper for igen at lade data ind, men
det er måske fordi jeg får det gennem en sløv WiFi?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-04-09 12:25

On 2009-04-22 10:10:54 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> [...]
>
> Jeg synes i øvrigt hyppigt at det stopper for igen at lade data ind, men
> det er måske fordi jeg får det gennem en sløv WiFi?

Jeg ville forsøge at gendanne telefonen og installere Wunder Radio
igen, jeg har læst om andre der oplever det her og igen massevis af
andre brugere der ikke gør. Flere berettet om rigtigt gode resultater
på EDGE net. Jeg er overbevist om at det er et eller andet i telefonen
der skaber problemer. Prøv evt. i første omgang at genstarte telefonen?
Måske er det et problem med hukommelsen?

Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 13:46

> [...]

> der skaber problemer. Prøv evt. i første omgang at genstarte telefonen?
> Måske er det et problem med hukommelsen?

Foreløbig har jeg kun prøvet herhjemme, og nu da jeg prøver igen et
andet sted i lejligheden [med et andet accesspoint] synes der ikke at
være nogen problemer.

Og dertil kommer at jeg vel for det meste kommer til at bruge det med
3G.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-04-09 03:20

On Apr 22, 2:03 pm, J.K.Arning <jesper.arn...@gmail.com> wrote:

> Derfor venter jeg på den rigtige Jailbreak.

Hvad er en *rigtig* jailbreak?

--
Michael Knudsen

Fra : J.K.Arning