/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
StofaNet
Fra : Anders


Dato : 07-04-09 16:50

Hej

Er der andre end mig der oplever ekstremt langsomt internet hos StofaNet ?

Har normalt en 25Mbit linie, men kommer max op på ca. 10Mbit.

Har klaget til deres elendige support 2 gange men indtil videre er der ikke
sket det store.

A



 
 
Hauge (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 07-04-09 17:52

Anders wrote:
> Er der andre end mig der oplever ekstremt langsomt internet hos
> StofaNet ?

Sikkert.

> Har normalt en 25Mbit linie, men kommer max op på ca. 10Mbit.

Du kikkede vel her: http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=26 inden du spurgte
her?

> Har klaget til deres elendige support 2 gange men indtil videre er
> der ikke sket det store.

Tror du det hjælper når de skriver:
__
* Stofa tilstræber at levere den fulde bredbåndshastighed. Den angivne
hastighed deles med andre brugere på kabel-tv anlægget, hvilket betyder, at
du periodevis kan opleve mindre båndbredde.
__

/Hauge



Henrik Laursen (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Laursen


Dato : 07-04-09 19:14

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in
news:49db8498$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Anders wrote:
>> Er der andre end mig der oplever ekstremt langsomt internet hos
>> StofaNet ?
>
> Sikkert.
>
>> Har normalt en 25Mbit linie, men kommer max op på ca. 10Mbit.
>
> Du kikkede vel her: http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=26 inden du
> spurgte her?
>
>> Har klaget til deres elendige support 2 gange men indtil videre er
>> der ikke sket det store.
>
> Tror du det hjælper når de skriver:
> __
> * Stofa tilstræber at levere den fulde bredbåndshastighed. Den angivne
> hastighed deles med andre brugere på kabel-tv anlægget, hvilket
> betyder, at du periodevis kan opleve mindre båndbredde.
> __
>
> /Hauge
>
>
Desuden, har han kigget efter på sin regning om der ikke måske står:
"Op til 25Mbit".

--
Henrik Laursen

Anders (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 07-04-09 19:44


"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9BE6CDDA759B8loaded247@193.202.122.106...
> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in
> news:49db8498$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Anders wrote:
>>> Er der andre end mig der oplever ekstremt langsomt internet hos
>>> StofaNet ?
>>
>> Sikkert.
>>
>>> Har normalt en 25Mbit linie, men kommer max op på ca. 10Mbit.
>>
>> Du kikkede vel her: http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=26 inden du
>> spurgte her?
>>
>>> Har klaget til deres elendige support 2 gange men indtil videre er
>>> der ikke sket det store.
>>
>> Tror du det hjælper når de skriver:
>> __
>> * Stofa tilstræber at levere den fulde bredbåndshastighed. Den angivne
>> hastighed deles med andre brugere på kabel-tv anlægget, hvilket
>> betyder, at du periodevis kan opleve mindre båndbredde.
>> __
>>
>> /Hauge
>>
>>
> Desuden, har han kigget efter på sin regning om der ikke måske står:
> "Op til 25Mbit".
>
> --
> Henrik Laursen

Du skal ikke tage dig af Hauge, han er kun et barn, som ikke rigtigt ved
hvad han snaker om, og derfor ved han ikke hvad han skal give sig til, så
han sidder kun og generer andre personer....

A



Hauge (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 07-04-09 19:51

Anders wrote:
> Du skal ikke tage dig af Hauge, han er kun et barn, som ikke rigtigt
> ved hvad han snaker om, og derfor ved han ikke hvad han skal give sig
> til, så han sidder kun og generer andre personer....

Er det ikke træls når du ikke fatter det man skriver til dig?
Sørgeligt, men sandt..

/Hauge



Bertel Lund Hansen (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 07-04-09 17:52

Anders skrev:

> Er der andre end mig der oplever ekstremt langsomt internet hos StofaNet ?

Nej, det har jeg ikke haft.

> Har normalt en 25Mbit linie, men kommer max op på ca. 10Mbit.

Jeg har 25 Mbit og får 24,46 ved TDC's hastighedstest. Jeg bor i
Horsens. Hvor bor du? Hvad siger TDC's test?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 07-04-09 18:12


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:q11nt4hrsafv2l6uo7sqdec7pig5i4231j@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> Er der andre end mig der oplever ekstremt langsomt internet hos StofaNet
>> ?
>
> Nej, det har jeg ikke haft.
>
>> Har normalt en 25Mbit linie, men kommer max op på ca. 10Mbit.
>
> Jeg har 25 Mbit og får 24,46 ved TDC's hastighedstest. Jeg bor i
> Horsens. Hvor bor du? Hvad siger TDC's test?
>
> --
> Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/


Jeg bor i Sønderborg, og jeg har testet forbindelsen flere gange om dagen på
samme side som, du har, og den siger omkr. 10Mbit, på trods af, at jeg har
samme hastighed som dig.

Kan det være modemmet ?
(Har et Scientific Atlanta).

A



Brian Kals (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Brian Kals


Dato : 07-04-09 18:54


"Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse
news:49db8b99$0$25196$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg bor i Sønderborg, og jeg har testet forbindelsen flere gange om dagen
> på samme side som, du har, og den siger omkr. 10Mbit, på trods af, at jeg
> har samme hastighed som dig.
>
> Kan det være modemmet ?
> (Har et Scientific Atlanta).

Bruger du USB eller Netværkskabel (RJ45)?

Hvis din computer kun har USB 1.1 , så kommer du ikke meget over de 10mbit.

Mvh
Brian.



Anders (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 07-04-09 19:41


"Brian Kals" <esa1@houge.spamfree.dk> skrev i en meddelelse
news:49db9331$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse
> news:49db8b99$0$25196$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Jeg bor i Sønderborg, og jeg har testet forbindelsen flere gange om dagen
>> på samme side som, du har, og den siger omkr. 10Mbit, på trods af, at jeg
>> har samme hastighed som dig.
>>
>> Kan det være modemmet ?
>> (Har et Scientific Atlanta).
>
> Bruger du USB eller Netværkskabel (RJ45)?
>
> Hvis din computer kun har USB 1.1 , så kommer du ikke meget over de
> 10mbit.
>
> Mvh
> Brian.
>
>
Netværkskabel !

A



Henning Præstegaard (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 08-04-09 01:22

"Brian Kals" <> skrev i meddelelsen ...

> Bruger du USB eller Netværkskabel (RJ45)?
> Hvis din computer kun har USB 1.1 , så kommer du ikke meget over de
> 10mbit.
>
<Host.> Den finte er jeg faldet i engang. Satte netværksstikket til i stedet
for USB
og så steg hastigheden betydeligt.

mvh
Henning


Henrik Laursen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Laursen


Dato : 08-04-09 02:40

Henning Præstegaard <onkelhenning@not.vallid> wrote in
news:49dbee16$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Brian Kals" <> skrev i meddelelsen ...
>
>> Bruger du USB eller Netværkskabel (RJ45)?
>> Hvis din computer kun har USB 1.1 , så kommer du ikke meget over de
>> 10mbit.
>>
> <Host.> Den finte er jeg faldet i engang. Satte netværksstikket til i
> stedet for USB
> og så steg hastigheden betydeligt.
>
> mvh
> Henning
>
>

Aaaaaha
Men nå ja, det kunne jo have skyldes at din forbindelse kun var en
"op til 25Mbit", min f.eks er en "op til 20Mbit" forbindelse, fordi det
ikke er mugligt at levere fulde 20Mbit hos CyberCity pga. distancen
der er mellem mig og serveren der står lidt over 5km herfra.

--
Henrik Laursen

Bertel Lund Hansen (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 07-04-09 19:52

Anders skrev:

> Kan det være modemmet ?

Aner det ikke, men det er jo Stofanets afdeling.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 07-04-09 20:12


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:168nt4lmm7l566hgimf1jfot5qbe5867eo@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> Kan det være modemmet ?
>
> Aner det ikke, men det er jo Stofanets afdeling.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Problemet kunne godt ligge hos StofaNet afd. da de fornyligt har lavet
kanalpakker, og det var i den forbindelse, at problemet opstod.

Og StofaNet's support er ikke de mest effektive.
- Nu er jeg spændt på at se om de kunne finde på at ringe imorgen, for det
har de ikke kunnet finde ud af endnu.

Har selv. fejlmeldt min forbindelse.
Kender flere i de blokke jeg bor i, som også har nedsat hastigheder, så
problemet ligger nok hos StofaNet.

A


A



Bertel Lund Hansen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 08-04-09 08:53

Anders skrev:

> Kender flere i de blokke jeg bor i, som også har nedsat hastigheder, så
> problemet ligger nok hos StofaNet.

Bliver der ikke rullet fiber ud i Sønderborg? Stofa(net) har fået
travlt med at fedte for os i de her tider hvor fiber bliver
tilbudt i området (Profiber). Stofanet har sænket prisen med 70
kr., og den lille tv-pakke har pludselig alle kanalerne fra den
store.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 08-04-09 09:58


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:mqlot4ltmpvha4jtjdbebd1birpejovce2@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> Kender flere i de blokke jeg bor i, som også har nedsat hastigheder, så
>> problemet ligger nok hos StofaNet.
>
> Bliver der ikke rullet fiber ud i Sønderborg? Stofa(net) har fået
> travlt med at fedte for os i de her tider hvor fiber bliver
> tilbudt i området (Profiber). Stofanet har sænket prisen med 70
> kr., og den lille tv-pakke har pludselig alle kanalerne fra den
> store.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

StofaNet er ikke ved at rulle fiber ud her i Sønderborg, mig bekendt.

Men det kan være det kommer.

A



Jens Fallesen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Jens Fallesen


Dato : 08-04-09 10:24

Anders wrote:

> StofaNet er ikke ved at rulle fiber ud her i Sønderborg, mig bekendt.

Stofanet ruller vist ikke fiber ud, med mindre deres evt. nye ejere
beslutter sig for den slags.

Til gengæld er der da en chance for, at Syd Energi Bredbånd kunne finde
på at gøre det. De er da godt i gang andre steder i deres område, og
deres fibernetfolk er da placeret i Sønderborg …


--
Jens

Anders (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 08-04-09 10:58


"Jens Fallesen" <jf@avicnet.co.uk> skrev i en meddelelse
news:49dc6d3a$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Anders wrote:
>
>> StofaNet er ikke ved at rulle fiber ud her i Sønderborg, mig bekendt.
>
> Stofanet ruller vist ikke fiber ud, med mindre deres evt. nye ejere
> beslutter sig for den slags.
>
> Til gengæld er der da en chance for, at Syd Energi Bredbånd kunne finde på
> at gøre det. De er da godt i gang andre steder i deres område, og deres
> fibernetfolk er da placeret i Sønderborg .
>
>
> --
> Jens

Syd Energi har lagt fiber ud her i Sønderborg, kablet ligger ved
hovedvejen - ca. 150 m. fra min bopæl, men de vil ikke trække kablet ind til
bopælen, fordi der ikke er tilslutning nok

A



Bertel Lund Hansen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 08-04-09 12:19

Anders skrev:

> StofaNet er ikke ved at rulle fiber ud her i Sønderborg, mig bekendt.

Stofanet ruller slet ikke fiber ud. Profiber er et samleselskab
for nogle elselskaber der rutter med pengene fra kundernes
elregninger.

Hvis det var Stofanet selv, hvorfor så sænke prisen?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ab (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Ab


Dato : 09-04-09 07:32


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:ht1pt45ni1cafhoa4l5jetlv8intq284s8@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> StofaNet er ikke ved at rulle fiber ud her i Sønderborg, mig bekendt.
>
> Stofanet ruller slet ikke fiber ud. Profiber er et samleselskab
> for nogle elselskaber der rutter med pengene fra kundernes
> elregninger.

Ja men de ruller i det minste fiber ud, så mon ikke dem der sidder med en
25/25 linie er godt tilfreds med at de rutter med pengene. Hvis ikke nogen
tager inititativet ville vi stadig sidde med et 28.8 modem.

-Allan/



Bertel Lund Hansen (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-04-09 09:43

Ab skrev:

> Ja men de ruller i det minste fiber ud, så mon ikke dem der sidder med en
> 25/25 linie er godt tilfreds med at de rutter med pengene.

Jo, der var sikkert også nogen der var glade for billige,
sjællandske tomater.

> Hvis ikke nogen tager inititativet ville vi stadig sidde med et 28.8 modem.

Der var højere hastigheder til rådighed før Profiber gik i gang.
Hvis de ikke havde skrabet penge nok ind til at investere, ville
jeg have haft flere penge mellem hænderne.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ab (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Ab


Dato : 09-04-09 16:42


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:b3drt45theopgej9njmlb6e27p9nggo02o@news.stofanet.dk...
> Ab skrev:
>
>> Ja men de ruller i det minste fiber ud, så mon ikke dem der sidder med
>> en
>> 25/25 linie er godt tilfreds med at de rutter med pengene.
>
> Jo, der var sikkert også nogen der var glade for billige,
> sjællandske tomater.
>
>> Hvis ikke nogen tager inititativet ville vi stadig sidde med et 28.8
>> modem.
>
> Der var højere hastigheder til rådighed før Profiber gik i gang.
> Hvis de ikke havde skrabet penge nok ind til at investere, ville
> jeg have haft flere penge mellem hænderne.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/


Det ender vel bare op i at misundelse er en grim ting, og vi alle skal have
det lige skidt :)
Jeg er personligt glad for at der graves fiber ned, og at det så er
Energiselskaberne der gør det ser jeg ikke som et problem.



N_B_DK (09-04-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-04-09 16:59

"Ab" <ab@ab.ab> wrote in message news:grl4vk$20hi$1@newsbin.cybercity.dk
> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Det ender vel bare op i at misundelse er en grim ting, og vi alle
> skal have det lige skidt :)

Jeg er misundelig på dem der kan få fiber. (eller det kan jeg godt få,
det bliver bare ikke så billigt at få lagt ind)

> Jeg er personligt glad for at der graves fiber ned, og at det så er
> Energiselskaberne der gør det ser jeg ikke som et problem.

Helt enig.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


Chano Andersen (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 10-04-09 11:04

N_B_DK wrote:
> Jeg er misundelig på dem der kan få fiber. (eller det kan jeg godt få,
> det bliver bare ikke så billigt at få lagt ind)

Det er så også HER flertallet går galt i byen. De er så prisfokuseret,
at det gør helt ondt, og derfor fravælger mange fiberen, selvom den rent
teknisk er en væsentligt bedre løsning, end ustabile kobber kabler.
(Tænker her primært ADSL)

Hvor man med ADSL har et problem med kobber kvaliteten der variere fra
central til kunde, har man med fiberen ikke nær de samme problemer, da
lyset f.eks. ikke påvirkes af elektromagnetiske felter, og crosstalk er
derfor ikke et problem, ligesom elkabler og andet snavs vedsiden af
fiberen også er uden betydning.

Og så er forbindelsen ikke mindst, fremtidssikret. Der kræves ikke
ydereligere forskning og forbedring af eksisternede teknologier, for at
øge hastigheden på en fiber, det eneste der kræves er at udskifte
udstyret i begge ender. De fleste el-selskabsnet, kører med 100 Mbit
udstyr i hvert fald i kunde enden, men der er intet der forhindre at man
kan sætte 1Gbit eller 10Gbit udstyr på, og køre højere hastigheder. Og i
modsætning til f.eks. ADSL, så kan det gøres fra imorgen, om nødvendigt.

- Chano Andersen

Andreas Plesner Jaco~ (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 10-04-09 15:36

On 2009-04-10, Chano Andersen <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote:
>
> Og så er forbindelsen ikke mindst, fremtidssikret. Der kræves ikke
> ydereligere forskning og forbedring af eksisternede teknologier, for at
> øge hastigheden på en fiber, det eneste der kræves er at udskifte
> udstyret i begge ender.

Forkert. Der bliver i høj grad forsket i optisk overførsel, og det
medfører bl.a. nye fibertyper.

--
Andreas

Chano Andersen (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 11-04-09 22:19

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> On 2009-04-10, Chano Andersen <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote:
>> Og så er forbindelsen ikke mindst, fremtidssikret. Der kræves ikke
>> ydereligere forskning og forbedring af eksisternede teknologier, for at
>> øge hastigheden på en fiber, det eneste der kræves er at udskifte
>> udstyret i begge ender.
>
> Forkert. Der bliver i høj grad forsket i optisk overførsel, og det
> medfører bl.a. nye fibertyper.
>

Jeg siger ikke der ikke bliver forsket i det, og teknikken ikke bliver
forbedret. Jeg skriver derimod, at der på nuværende tidspunkt med fiber
teknologier, kan køres meget høje båndbredder, som endnu kun er på
tegnebrædtet for kobber løsninger.

Eller rettere, det har jeg jo så ikke skrevet, siden du kommer med den
kommentar, men det var det jeg mente. Altså at kobberet kræver mere
forskning og udvikling før vi kan nå lige så højt op i hastighed, som vi
kan køre på et fiber kabel allerede idag.

- Chano Andersen

N_B_DK (12-04-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 12-04-09 22:16

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in message
news:49e10960$0$90269$14726298@news.sunsite.dk

> Jeg siger ikke der ikke bliver forsket i det, og teknikken ikke bliver
> forbedret. Jeg skriver derimod, at der på nuværende tidspunkt med
> fiber teknologier, kan køres meget høje båndbredder, som endnu kun er
> på tegnebrædtet for kobber løsninger.
>
> Eller rettere, det har jeg jo så ikke skrevet, siden du kommer med den
> kommentar, men det var det jeg mente. Altså at kobberet kræver mere
> forskning og udvikling før vi kan nå lige så højt op i hastighed, som
> vi kan køre på et fiber kabel allerede idag.


Jeg fangede godt hvad du mente ;)

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


N_B_DK (12-04-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 12-04-09 22:14

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in message
news:49df1980$0$90273$14726298@news.sunsite.dk

> Det er så også HER flertallet går galt i byen. De er så prisfokuseret,
> at det gør helt ondt, og derfor fravælger mange fiberen, selvom den
> rent teknisk er en væsentligt bedre løsning, end ustabile kobber
> kabler. (Tænker her primært ADSL)

Enig, men det er nu prisen på grave arbejdet jeg ikke er så vild med.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


Bertel Lund Hansen (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-04-09 18:15

Ab skrev:

> Det ender vel bare op i at misundelse er en grim ting, og vi alle skal have
> det lige skidt :)

Jeg kan ikke lige se hvor misundelse kommer ind i billedet.

> Jeg er personligt glad for at der graves fiber ned, og at det så er
> Energiselskaberne der gør det ser jeg ikke som et problem.

Det er ikke gravningen i sig selv der er et problem. Det er et
problem at de opkræver for mange penge for strøm.

Jeg så helst at det var staten der lagde fiber ned i hele landet
- også ud til Lars Tyndskids mark. Er det den holdning du kalder
misundelse?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ab (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Ab


Dato : 10-04-09 17:37


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:a2bst4pja78oo866dnj3afcb19dmtj1psm@news.stofanet.dk...
> Ab skrev:
>
>> Det ender vel bare op i at misundelse er en grim ting, og vi alle skal
>> have
>> det lige skidt :)
>
> Jeg kan ikke lige se hvor misundelse kommer ind i billedet.
>
>> Jeg er personligt glad for at der graves fiber ned, og at det så er
>> Energiselskaberne der gør det ser jeg ikke som et problem.
>
> Det er ikke gravningen i sig selv der er et problem. Det er et
> problem at de opkræver for mange penge for strøm.
>
> Jeg så helst at det var staten der lagde fiber ned i hele landet
> - også ud til Lars Tyndskids mark. Er det den holdning du kalder
> misundelse?
>
Staten, så brokker du dig vel over at skatten bliver sat op. Den sidste jeg
ville gøre ansvarlig for fibernet i danmark er da staten.

Misundelse er din Bertel, folk betaler rent faktisk for den forbindelse, så
se det som en inverstering fra elselskaberne side.

> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/



Bertel Lund Hansen (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-04-09 00:02

Ab skrev:

> Staten, så brokker du dig vel over at skatten bliver sat op.

Du kan ikke finde et eneste eksempel på at jeg har brokket mig
over skatterne.

> Den sidste jeg ville gøre ansvarlig for fibernet i danmark er da staten.

Vi nyder stadig godt af det telefonnet som det offentlige i sin
tid stod for. Det betyder at Lars Tyndskid i det mindste kan få
ISDN. Se til om det var sket med et privat firma.

> Misundelse er din Bertel,

Du kører løs med min misundelse. Du aner ikke hvad du snakker om.
Jeg har 25/1 Mbit i øjeblikket, og jeg har bestilt 10/10 ved
Profiber. Hvem er det du mener jeg skal være misundelig på?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Thomas Corell (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 11-04-09 07:37

Bertel Lund Hansen wrote:
>
> Vi nyder stadig godt af det telefonnet som det offentlige i sin
> tid stod for. Det betyder at Lars Tyndskid i det mindste kan få
> ISDN. Se til om det var sket med et privat firma.

Skal nok ændres til datid, fra 1. januar i år...

http://tdc.dk/forsyningspligt/ :
"...
Der er heller ikke almen forsyningspligt for ISDN med mindre en
internetforbindelse med mindst 144/144 kbit/s ikke kan erhverves på
adressen via kabel eller radioforbindelse
..."

--
Don't waste space

Asbjorn Hojmark (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 10-04-09 18:38

On Thu, 09 Apr 2009 10:42:54 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> Der var højere hastigheder til rådighed før Profiber gik i gang.

Nej, i store dele af de områder, hvor Profiber ruller ud, er der netop
ikke adgang til andet med høj Internet-hastighed og en ordentlig tv-
kvalitet.

> Hvis de ikke havde skrabet penge nok ind til at investere, ville
> jeg have haft flere penge mellem hænderne.

Jeg synes, det er godt, at der er nogen, der investerer penge i en ny
og bedre infrastruktur. Man kan selvfølgelig godt diskutere, *hvem*
der skal investere i fremtidens infrastruktur, men det ville godt nok
være skidt, hvis der ikke var nogen, der gjorde det.

(Nogle ville nok sige, at staten burde lave de investeringer, men det
har jo vist sig, at de sælger infrastrukturen, så snart det bliver en
fornuftig forretning).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Bertel Lund Hansen (11-04-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-04-09 00:05

Asbjorn Hojmark skrev:

> Jeg synes, det er godt, at der er nogen, der investerer penge i en ny
> og bedre infrastruktur.

Det kan vi kun være enige om.

> (Nogle ville nok sige, at staten burde lave de investeringer, men det
> har jo vist sig, at de sælger infrastrukturen, så snart det bliver en
> fornuftig forretning).

Æh jo, det er selvfølgelig en pointe. Jeg havde jo den utopiske
idé at staten *beholdt* nettet, men jeg må indrømme at det er
illusorisk - og jeg kan ikke engang skyde skylden på den
nuværende regering.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jens Fallesen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Jens Fallesen


Dato : 08-04-09 10:23

Bertel Lund Hansen wrote:

> Bliver der ikke rullet fiber ud i Sønderborg? Stofa(net) har fået
> travlt med at fedte for os i de her tider hvor fiber bliver
> tilbudt i området (Profiber). Stofanet har sænket prisen med 70
> kr., og den lille tv-pakke har pludselig alle kanalerne fra den
> store.

Glem alt om Stofanet, hvis du kan få Profiber.

Faktisk er Stofanet lidt af en joker lige nu, eftersom TeliaSonera har
meldt ud, at det ikke er en strategisk del af deres forretning og derfor
reelt er til salg. En ny køber kan betyde nye og spændende tilbud –
eller det modsatte for den sags skyld …


--
Jens


Bertel Lund Hansen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 08-04-09 12:22

Jens Fallesen skrev:

> Glem alt om Stofanet, hvis du kan få Profiber.

Så drastisk går jeg ikke til værks. Jeg har bestilt Profiber til
min lejlighed. Om ikke andet er det en god investering at den er
forberedt for både Stofa(net) og Profiber. Men jeg har også bedt
om en 10/10-linje. Når den er på plads, kan jeg se hvad der
virker bedst og opsige det jeg ikke vil bruge.

> Faktisk er Stofanet lidt af en joker lige nu, eftersom TeliaSonera har
> meldt ud, at det ikke er en strategisk del af deres forretning og derfor
> reelt er til salg. En ny køber kan betyde nye og spændende tilbud –
> eller det modsatte for den sags skyld …

Jeg er ligeglad med om det er en joker. Jeg ser på hvad jeg får.
Bortset fra at upload på 1 Mbit er for lidt, så kører det
udmærket for mig.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Thomas S. Iversen (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 10-04-09 16:56

> Jeg så helst at det var staten der lagde fiber ned i hele landet
> - også ud til Lars Tyndskids mark. Er det den holdning du kalder
> misundelse?

Godt sagt. Har vi raad til, som "foerende" it nation kun at faa fiber,
hvor regnskabet "gaar op", markedmaessigt?

Thomas
--
Why is someone who invests all your money called a broker?

Thomas S. Iversen (10-04-2009)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 10-04-09 19:04

> (Nogle ville nok sige, at staten burde lave de investeringer, men det
> har jo vist sig, at de sælger infrastrukturen, så snart det bliver en
> fornuftig forretning).

Ja, men det spinkle haab kunne vaere at det saa var styret af bevidste
valg fremfor de frie markedskraefter.

Men saa igen. At have tiltro til at politikkere har visioner er maaske
_for_ naivt var det tilfaeldet _havde_ vi allerede fibernet i .dk,
og al snak om flaskehalse paa indfaldsvejene til storbyerne fandtes
heller ikke -- det havde man forudset og gjort noget ved for laengst.

Thomas

N_B_DK (08-04-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 08-04-09 10:57

"Anders" <spamer@nogetskidt.dk> wrote in message
news:49db7619$0$1844$ba624c82@nntp06.dk.telia.net

> Har klaget til deres elendige support

Pjat det er da en super support, har lige fået en ny zaptor boks (den
gamle var inkompatibel med min panasonic tv), fik den nye, hov nu virker
HDMI ikke længere, det er desværre pga en fejl i sidste opdatering, han
forklarer det skyldes en forskert strømspænding pga opdateringen (der
var jeg flad af grin), spurgte igen hvad fejlen skyldtes, og han gentog
at det var pga en forkert strømspænding....., men jeg kunne bare benytte
component istedet for, det var også et digitalt signal, (hvilket det
ikke er).

Mage til talentløs "supporter" har jeg sjældent oplevet.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


Preben Larsen. (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Preben Larsen.


Dato : 08-04-09 18:16

Anders skrev den 07-04-2009:
> Hej
>
> Er der andre end mig der oplever ekstremt langsomt internet hos StofaNet ?
>
> Har normalt en 25Mbit linie, men kommer max op på ca. 10Mbit.

TDCs hastighedstest er tit "låst" på ca.10MBit, kan være PGA. mange der
tester.

Har du prøvet:
http://www.cybercity.dk/kundeservice/teknisk_hjaelp/hastighedstest/

http://speed.adr.dk/ "100meg.bin" er filen du bør bruge.

http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/

Jeg har stofa 25/1 og får 24.4/0.98 ud af den, jeg bor i Aalborg
nærmere bestemt Vejgaard.

Men enig, deres support er ikke den bedste, der er dog enkelte af deres
ansatte som rent faktisk ved hvad de snakker om.

--
http://www.projecthoneypot.org/



cb1156@gmail.com (09-04-2009)
Kommentar
Fra : cb1156@gmail.com


Dato : 09-04-09 01:21

On 7 Apr., 18:51, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:
> Anders skrev:
>
> > Er der andre end mig der oplever ekstremt langsomt internet hos StofaNet ?
>
> Nej, det har jeg ikke haft.
>
> > Har normalt en 25Mbit linie, men kommer max op på ca. 10Mbit.
>
> Jeg har 25 Mbit og får 24,46 ved TDC's hastighedstest. Jeg bor i
> Horsens. Hvor bor du? Hvad siger TDC's test?
>
> --
> Bertelhttp://bertel.lundhansen.dk/                   FIDUSO:http://fiduso.dk/

hej
jeg har 50/50 og det virker ikke særlig godt når jeg skal bruge min pc
fuldt ud så hugger tvet fuldstændig go når man spørger support sp er
der ikke noget galt JO der er for den router der bliver levert med den
kan kun klare 30mbit trådløs og uden det samme jeg har haft lange
samtaler med support men hvergang så prøv at tage strøm fra men det
hjælper jo ikke noget når routeren ikke kan klare det digitale signal
der skal leveres noget mere ind til huset ellers virker det ikke og så
en anden router
carsten b
calib@pc.dk

N_B_DK (09-04-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-04-09 17:02

<cb1156@gmail.com> wrote in message
news:45dfed71-1f76-4ac7-bd4e-53f5b7e84198@e38g2000vbe.googlegroups.com
>JO der er for den router der bliver levert med den
> kan kun klare 30mbit trådløs

Sålænge ordet trådløs indgår i sætningen, er du selvforskyldt, skift til
kabel, og du vil næppe opleve nogen problemer.

> hjælper jo ikke noget når routeren ikke kan klare det digitale signal
> der skal leveres noget mere ind til huset ellers virker det ikke og så
> en anden router


Det er selve den trådløse teknologi der er problemet (går ud fra du har
et B/G netværk), der kommer du aldrig over de hastigheder du skriver om,
vil du højere op, skal det være en N draft netværk, men hvor meget
højere du vil komme er rent gætteri.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste