/ Forside / Interesser / Helbred / Handicap / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Handicap
#NavnPoint
bauchmann 799
pallebhan.. 573
mango 540
hawaii7 500
kenwood 500
Sunowich 500
Olesen-50 420
Angelica 400
Nordsted1 330
10  valde. 300
Invalidebil, hvilken?
Fra : Jens Helby


Dato : 29-07-01 21:04

Jeg står over for snart at skulle til at søge om min første egen invalidebil
(tidligere har det været mine forældres, da jeg er under 18), som jeg selv
skal kunne køre.
Jeg er komplet paraplegiker, og under uddannelse, så der skulle ikke være
det mindste problem med at påvise et behov for invalidebil, spørgsmålet er
om det er realistisk at jeg kan få en §6 eller må jeg nøjes med en §4?

Desuden skal jeg jo afhængigt af hvilken § det bevilges efter jo overveje om
en minibus er bedre end en alm. personbil, og i så fald, hvilke minibusser
kan i anbefale?
Hvilke varevogne vil man normalt have mulighed for at få bevilget uden selv
et skulle spæde til?
Jeg vil _meget_ nødigt have en ford transit eller citroen jumper, og er
derfor ret interesseret i om en caravelle eller mercedes vito kan bevilges
som "billigst, bedst egnede" - i den sammenhæng, hvor stor er prisforskellen
mellem de forskellige biler inkl. specialindretning?
Hvilke argumenter kan i ansøgningen evt. benyttes til fordel for caravellen
eller vito'en fremfor de andre?

Hvis valget skulle falde på en personbil, er der så nogle i særligt kan
anbefale her?


Er der i det hele taget ellers noget jeg skal være opmærksom på ang.
ansøgningen? - Hvilke argumenter er vigtige at få fremført for at påvise at
man har brug for en §6 fremfor §4?
Er der noget nødvendigt specialudstyr der normalt vil være nødvendigt udover
automatgear og håndbetjening? - Hvad har i selv af specialindretning?

Håber nogen vil tage sig tid til at svare på en masse spørgsmål fra en
førstegangsansøger

--

Mvh. Jens Helby
"A computer once beat me at chess, but it was no match for me at kick
boxing." - (Garry Kasparov)



 
 
Søren C. Fischer (29-07-2001)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 29-07-01 22:06

"Jens Helby" <Jens@Helby.dk> skrev i en meddelelse
news:3WZ87.1909$lh7.217397@news010.worldonline.dk...
> Desuden skal jeg jo afhængigt af hvilken § det bevilges efter jo overveje
om
> en minibus er bedre end en alm. personbil, og i så fald, hvilke minibusser
> kan i anbefale?

Hvis du vil leve længe med dine skuldre og håndled, så overvej hvor mange år
de holder til de mange forflytninger fra kørestol til bil og omvendt... Ud
fra den betragtning er en ikke-personbil (aka en bil med lift) at
foretrække. Med en liftbil slipper du iøvrigt også for at skulle knokle med
at hive stolen ud og ind af bilen...

> Hvilke varevogne vil man normalt have mulighed for at få bevilget uden
selv
> et skulle spæde til?
> Jeg vil _meget_ nødigt have en ford transit eller citroen jumper, og er
> derfor ret interesseret i om en caravelle eller mercedes vito kan bevilges
> som "billigst, bedst egnede" - i den sammenhæng, hvor stor er
prisforskellen
> mellem de forskellige biler inkl. specialindretning?

Som udgangspunkt får du en bevilling på den bil som ganske rigtigt er den
billigst egnede.
Såfremt du får en bevilling på en §4-bil, så skal du spæde _mange_ penge i
sagen for, at blive kørende i en minibus med lift o.s.v. Alene liften er
temmeligt kostbar...

Det som du kan slå på, hvis du gerne vil have en minibus, er at du har behov
for at kunne have mange ting med dig i bilen... F.eks. badestol, toiletgrej
(katetre, poser o.s.v.), og ekstra kørestol, når/hvis du skal på weekend, på
sportslejr, i sommerhus...

Du kan f.eks. også argumentere for, at du ikke er tryg ved at forflytte dig
fra kørestolen og ind i en personbil alene... At du f.eks. frygter at du kan
vælte o.s.v.

> Hvilke argumenter kan i ansøgningen evt. benyttes til fordel for
caravellen
> eller vito'en fremfor de andre?

Det er svært...
Mit gæt er at MB'eren går lidt længere på literen...
Personligt ville jeg foretrække en VW Alrounder (Transporter med sæder, og
den som er billigst fra VW...), hvor man selv betaler merprisen op til en
TDi. Merprisen fra en Allrounder op til en Caravell er lidt strid...
30-40.000 svjh

> Hvis valget skulle falde på en personbil, er der så nogle i særligt kan
> anbefale her?

En stationcar!
Ellers får du fyldt din bil po med kørestol og sager, og vil ikke rigtigt
kunne have en kammerat eller to med på tur...
Ihvertfald ikke den yndede Nissan Micra - den er simpelthen for lille...
For blot at nævne et par stykker: VW Passat, Seat Cordoba Vario og Opel
Astra
Lad være med at falde for en løsning med en personbil der har en gribearm
til den manuelle stol og kan sætte stolen ind på bagsædet - det vil være en
bil som reelt er en varebil, for bagsædet bliver pillet ud...

> Er der i det hele taget ellers noget jeg skal være opmærksom på ang.
> ansøgningen? - Hvilke argumenter er vigtige at få fremført for at påvise
at
> man har brug for en §6 fremfor §4?

Plads - og det ikke-særligt-ergonomisk-korrekte i at knokle ud og ind af en
personbil...

> Er der noget nødvendigt specialudstyr der normalt vil være nødvendigt
udover
> automatgear og håndbetjening? - Hvad har i selv af specialindretning?

Aircon - har du problemer med at svede? Hvis du har det, så er aircon et
væsentligt plus på en meget varm sommerdag!
Desuden medvirker aircon til at af-ise vinduerne en frostvejrsdag, og du kan
næsten med sikkerhed ikke når op til midten af forruden med en isskaber...
Og du kan sikkert heller ikke komme rundt om bilen når der ligger sne...
Fartpilot - det aflaster armene når du skal køre længere stræk.

Mht. lift er det min personlige anbefaling, at lift i siden af bilen er at
foretrække.
Det giver nemlig mulighed for at bibeholde det et stort bagsæde. Ydermere
slipper man for, at skulle kome ud og ind i bilen fra vejbanen ved
skråparkering... Ved side lift (underliggende er min favorit), kommer man ud
og ind af bilen typisk på fortorvet, og er derfor ikke hæmmet af at der
pludseligt holder en anden invalidebil bagved og blokerer ind- og udgang af
bilen...


> Håber nogen vil tage sig tid til at svare på en masse spørgsmål fra en
> førstegangsansøger

Here to help

Paraplegikerkredsen har iøvrigt en udmærket bog "Kend din handicapbil" som
du kan bestille på deres hjemmeside (den koster 40 kroner):
http://www.paraplegi.dk/dk/info

Forbered dig iøvrigt rigtigt godt, inden du siger til din sagsbehandler "jeg
vil gerne søge om en invalidbil" - for det er ualmindeligt træls at få
afslag for man ikke har fået beskrevet sit kørselsbehov ordentligt...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !
....::: Errindlev :::...


Jens Helby (29-07-2001)
Kommentar
Fra : Jens Helby


Dato : 29-07-01 22:55


"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> wrote in message
news:9k1tqt$cqi$1@sunsite.dk...
> "Jens Helby" <Jens@Helby.dk> skrev i en meddelelse
> news:3WZ87.1909$lh7.217397@news010.worldonline.dk...
> > Desuden skal jeg jo afhængigt af hvilken § det bevilges efter jo
overveje
> om
> > en minibus er bedre end en alm. personbil, og i så fald, hvilke
minibusser
> > kan i anbefale?
>
> Hvis du vil leve længe med dine skuldre og håndled, så overvej hvor mange
år
> de holder til de mange forflytninger fra kørestol til bil og omvendt...
Ud
> fra den betragtning er en ikke-personbil (aka en bil med lift) at
> foretrække. Med en liftbil slipper du iøvrigt også for at skulle knokle
med
> at hive stolen ud og ind af bilen...
>

Jeg er bare i tvivl om hvor stor en betydning dette har? - Jeg laver jo
masser af andre forflytninger i løbet af dagen, så mon de par stykker ud og
ind af bil har den store betydning?


> > Hvilke varevogne vil man normalt have mulighed for at få bevilget uden
> selv
> > et skulle spæde til?
> > Jeg vil _meget_ nødigt have en ford transit eller citroen jumper, og er
> > derfor ret interesseret i om en caravelle eller mercedes vito kan
bevilges
> > som "billigst, bedst egnede" - i den sammenhæng, hvor stor er
> prisforskellen
> > mellem de forskellige biler inkl. specialindretning?
>
> Som udgangspunkt får du en bevilling på den bil som ganske rigtigt er den
> billigst egnede.
> Såfremt du får en bevilling på en §4-bil, så skal du spæde _mange_ penge i
> sagen for, at blive kørende i en minibus med lift o.s.v. Alene liften er
> temmeligt kostbar...


Men hvad er præcedens?
Har andre paraplegikere fået §6 biler?

>
> Det som du kan slå på, hvis du gerne vil have en minibus, er at du har
behov
> for at kunne have mange ting med dig i bilen... F.eks. badestol,
toiletgrej
> (katetre, poser o.s.v.), og ekstra kørestol, når/hvis du skal på weekend,

> sportslejr, i sommerhus...
>
> Du kan f.eks. også argumentere for, at du ikke er tryg ved at forflytte
dig
> fra kørestolen og ind i en personbil alene... At du f.eks. frygter at du
kan
> vælte o.s.v.
>
> > Hvilke argumenter kan i ansøgningen evt. benyttes til fordel for
> caravellen
> > eller vito'en fremfor de andre?
>
> Det er svært...
> Mit gæt er at MB'eren går lidt længere på literen...
> Personligt ville jeg foretrække en VW Alrounder (Transporter med sæder, og
> den som er billigst fra VW...), hvor man selv betaler merprisen op til en
> TDi. Merprisen fra en Allrounder op til en Caravell er lidt strid...
> 30-40.000 svjh


Jeg har mødt et par tetraplegikere som havde vito'er, ved du om dette
overhovedet kan lade sig gøre indenfor bevilgingen, eller har de selv måtte
hoste op?


> > Hvis valget skulle falde på en personbil, er der så nogle i særligt kan
> > anbefale her?
>
> En stationcar!
> Ellers får du fyldt din bil po med kørestol og sager, og vil ikke rigtigt
> kunne have en kammerat eller to med på tur...
> Ihvertfald ikke den yndede Nissan Micra - den er simpelthen for lille...

> For blot at nævne et par stykker: VW Passat, Seat Cordoba Vario og Opel
> Astra
> Lad være med at falde for en løsning med en personbil der har en gribearm
> til den manuelle stol og kan sætte stolen ind på bagsædet - det vil være
en
> bil som reelt er en varebil, for bagsædet bliver pillet ud...

Advice taken!

>
> > Er der i det hele taget ellers noget jeg skal være opmærksom på ang.
> > ansøgningen? - Hvilke argumenter er vigtige at få fremført for at påvise
> at
> > man har brug for en §6 fremfor §4?
>
> Plads - og det ikke-særligt-ergonomisk-korrekte i at knokle ud og ind af
en
> personbil...
>
> > Er der noget nødvendigt specialudstyr der normalt vil være nødvendigt
> udover
> > automatgear og håndbetjening? - Hvad har i selv af specialindretning?
>
> Aircon - har du problemer med at svede? Hvis du har det, så er aircon et
> væsentligt plus på en meget varm sommerdag!
> Desuden medvirker aircon til at af-ise vinduerne en frostvejrsdag, og du
kan
> næsten med sikkerhed ikke når op til midten af forruden med en isskaber...
> Og du kan sikkert heller ikke komme rundt om bilen når der ligger sne...
> Fartpilot - det aflaster armene når du skal køre længere stræk.
>

Aircondition til at afise bilen med må vel være et must!
Er de andre ting noget man "normalt" kan få bevilget, eller noget der typisk
vil kræve en kamp?


> Mht. lift er det min personlige anbefaling, at lift i siden af bilen er at
> foretrække.
> Det giver nemlig mulighed for at bibeholde det et stort bagsæde. Ydermere
> slipper man for, at skulle kome ud og ind i bilen fra vejbanen ved
> skråparkering... Ved side lift (underliggende er min favorit), kommer man
ud
> og ind af bilen typisk på fortorvet, og er derfor ikke hæmmet af at der
> pludseligt holder en anden invalidebil bagved og blokerer ind- og udgang
af
> bilen...
>
>


Jeg er også mest hooked på en sidelift, men hvad med en ikke elektrisk
rampe?
Der er vel en del fordele ved at det ikke er en elektrisk lift som kan gå i
stykker osv, og desuden vil rampen være billigere, men kræve en lavere bil
(dette kan blive et godt argument for at få en vito eller caravelle fremfor
en transit).

> > Håber nogen vil tage sig tid til at svare på en masse spørgsmål fra en
> > førstegangsansøger
>
> Here to help
>
> Paraplegikerkredsen har iøvrigt en udmærket bog "Kend din handicapbil" som
> du kan bestille på deres hjemmeside (den koster 40 kroner):
> http://www.paraplegi.dk/dk/info

Jeg er medlem af PK og sidder her med hæftet ved siden af mig.
Derfra har jeg også rimeligt styr på lovstoffet, men hæftet er ikke så
uddybende ang. hvad man i praksis kan få.

>
> Forbered dig iøvrigt rigtigt godt, inden du siger til din sagsbehandler
"jeg
> vil gerne søge om en invalidbil" - for det er ualmindeligt træls at få
> afslag for man ikke har fået beskrevet sit kørselsbehov ordentligt...
>

Klart!
Men dette er jeg nu ikke så nervøs for, jeg har både uddannelse og arbejde
der er beliggende henholdsvis 7 og 20 km fra hvor jeg bor, uden mulighed for
at tage det offentlige, så jeg tror ikke der vil være nogen problemer i den
retning.

> --
> Mvh. Søren C. Fischer


Mvh. Jens



Søren C. Fischer (29-07-2001)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 29-07-01 23:09

"Jens Helby" <Jens@Helby.dk> skrev i en meddelelse
news:_x%87.1963$lh7.224433@news010.worldonline.dk...
>
> Jeg er bare i tvivl om hvor stor en betydning dette har? - Jeg laver
jo
> masser af andre forflytninger i løbet af dagen, så mon de par stykker
ud og
> ind af bil har den store betydning?
>

Du er under 20 år, og dine led skal holde de næste mange mange år...
Jeg kender adskillige para'er der idag er slidt ganske gevaldigt i
håndled, skulder- og hofteled.
Naturligvis er det ikke kun ud/ind af personbil der har gjotr det, men
vi mennesker er ikke skabt til at belaste kroppen på den måde som en
paraplegikker gør - kroppen er skruet sammen til at den store belastning
er op igennem benene, hvor en kørestolsbruger har forflyttet en stor del
af belastningen fra ben/fødder over til arme/skuldre...
Så ja, det har IMHO betydning

> Men hvad er præcedens?
> Har andre paraplegikere fået §6 biler?

Jeg kender en del paraplegikkere, og mange af dem har idag minibusser.
Bl.a. fordi er blevet trætte af det knokkel med ud og ind af personbil,
men også for at have en mere praktisk bil med mere plads o.s.v.

> Jeg har mødt et par tetraplegikere som havde vito'er, ved du om dette
> overhovedet kan lade sig gøre indenfor bevilgingen, eller har de selv
måtte
> hoste op?

Nej, det er ikke muligt at få en Vito under §4 - det er den alt for dyr
til
En tetraplegikker har iøvrigt også meget sværere ved at forflytte sig ud
og ind af en personbil - for slet ikke at tale om at få bakset stolen ud
og ind...

> Aircondition til at afise bilen med må vel være et must!
> Er de andre ting noget man "normalt" kan få bevilget, eller noget der
typisk
> vil kræve en kamp?

Aircon er typisk en kamp
Men argumentet med problemer med "temepraturkontrollen" i kroppen er et
væsentligt argument IMHO, og af-isning er også et væsentligt argument.
Varme i spejlene vil naturligvis også være at foretrække, men dem kan
man jo typisk nå hvis det er en personbil - er det en minibus er det
ikke sikkert at man kan nå ud og skrabe dem fri...
Ihvertfald ikke det spejl der sidder i passagerer-siden (man kan måske
ikke nå det fra jorden, og det kræver lange arme hos chafføren at gøre
det inde fra bilen)


> Jeg er også mest hooked på en sidelift, men hvad med en ikke elektrisk
> rampe?
> Der er vel en del fordele ved at det ikke er en elektrisk lift som kan
gå i
> stykker osv, og desuden vil rampen være billigere, men kræve en lavere
bil
> (dette kan blive et godt argument for at få en vito eller caravelle
fremfor
> en transit).

Hvis ikke gulvet er sænket i bilen, så vil det kræve en halvlang
rampe...
Langt de fleste minibussers gulv er +50 cm fra jordhøjde...
Men naturligvis kan en elektrisk lift gå i stykker... Det er dog mit
indtryk, at de underliggende lifte idag er blevet væsentligt bedre end
for blot 5 år siden
Vedligeholdelse er kodeordet i den forbindelse.
Transit'en findes vist iøvrigt ikke endnu med automat ?

> Klart!
> Men dette er jeg nu ikke så nervøs for, jeg har både uddannelse og
arbejde
> der er beliggende henholdsvis 7 og 20 km fra hvor jeg bor, uden
mulighed for
> at tage det offentlige, så jeg tror ikke der vil være nogen problemer
i den
> retning.

OK


--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !
....::: Errindlev :::...


Jens Helby (29-07-2001)
Kommentar
Fra : Jens Helby


Dato : 29-07-01 23:27


"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> wrote in message
news:9k21io$l5k$1@sunsite.dk...
> "Jens Helby" <Jens@Helby.dk> skrev i en meddelelse
> news:_x%87.1963$lh7.224433@news010.worldonline.dk...
> >
> > Jeg har mødt et par tetraplegikere som havde vito'er, ved du om dette
> > overhovedet kan lade sig gøre indenfor bevilgingen, eller har de selv
> måtte
> > hoste op?
>
> Nej, det er ikke muligt at få en Vito under §4 - det er den alt for dyr
> til

Hehe, det er jeg klar over, jeg mente om nogen havde fået en uden selv at
betale ekstra på et §6.

> En tetraplegikker har iøvrigt også meget sværere ved at forflytte sig ud
> og ind af en personbil - for slet ikke at tale om at få bakset stolen ud
> og ind...
>
> > Aircondition til at afise bilen med må vel være et must!
> > Er de andre ting noget man "normalt" kan få bevilget, eller noget der
> typisk
> > vil kræve en kamp?
>
> Aircon er typisk en kamp
> Men argumentet med problemer med "temepraturkontrollen" i kroppen er et
> væsentligt argument IMHO, og af-isning er også et væsentligt argument.
> Varme i spejlene vil naturligvis også være at foretrække, men dem kan
> man jo typisk nå hvis det er en personbil - er det en minibus er det
> ikke sikkert at man kan nå ud og skrabe dem fri...
> Ihvertfald ikke det spejl der sidder i passagerer-siden (man kan måske
> ikke nå det fra jorden, og det kræver lange arme hos chafføren at gøre
> det inde fra bilen)
>

Well, jeg kan ikke se hvordan man ellers skal skrabe spejle og ruder på fx.
en minibus, så det bliver de sq da nødt til at bevilge....


>
> > Jeg er også mest hooked på en sidelift, men hvad med en ikke elektrisk
> > rampe?
> > Der er vel en del fordele ved at det ikke er en elektrisk lift som kan
> gå i
> > stykker osv, og desuden vil rampen være billigere, men kræve en lavere
> bil
> > (dette kan blive et godt argument for at få en vito eller caravelle
> fremfor
> > en transit).
>
> Hvis ikke gulvet er sænket i bilen, så vil det kræve en halvlang
> rampe...
> Langt de fleste minibussers gulv er +50 cm fra jordhøjde...
> Men naturligvis kan en elektrisk lift gå i stykker... Det er dog mit
> indtryk, at de underliggende lifte idag er blevet væsentligt bedre end
> for blot 5 år siden
> Vedligeholdelse er kodeordet i den forbindelse.
> Transit'en findes vist iøvrigt ikke endnu med automat ?

Det håber jeg sq ikke at den gør, jeg ville blive ret ærgelig hvis de ville
bevilge den som "bedst billigste"....

>
> --
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk



/Jens



Søren C. Fischer (29-07-2001)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 29-07-01 23:43

"Jens Helby" <Jens@Helby.dk> skrev i en meddelelse
news:70097.2029$lh7.226783@news010.worldonline.dk...
> Well, jeg kan ikke se hvordan man ellers skal skrabe spejle og ruder på
fx.
> en minibus, så det bliver de sq da nødt til at bevilge....

Hvis du vidste hvor mange sagsbehandlere der synes at den slags er
luksus....


--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !
....::: Errindlev :::...


KIm Christensen (30-07-2001)
Kommentar
Fra : KIm Christensen


Dato : 30-07-01 10:00



Jens Helby skriver:

>
> > Som udgangspunkt får du en bevilling på den bil som ganske rigtigt er den
> > billigst egnede.
> > Såfremt du får en bevilling på en §4-bil, så skal du spæde _mange_ penge i
> > sagen for, at blive kørende i en minibus med lift o.s.v. Alene liften er
> > temmeligt kostbar...
>
> Men hvad er præcedens?
> Har andre paraplegikere fået §6 biler?
>

Jeg har aldrig haft problemer med at få beviljet §6 biler efter at jeg er blevet
paraplegiker...Og de paraplegiker jeg kender (ikke så mange) har også kunnet få
&6 biler.



Leonard (30-07-2001)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 30-07-01 09:53

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev:

>Personligt ville jeg foretrække en VW Alrounder (Transporter med sæder, og
>den som er billigst fra VW...), hvor man selv betaler merprisen op til en
>TDi. Merprisen fra en Allrounder op til en Caravell er lidt strid...
>30-40.000 svjh

Men en Allrounder er ikke isoleret og lyddæmpet som en Caravelle,
hvilket ikke gør så meget her i sommervarmen, hvor vindstøjen fra de
åbne vinduer alligevel ikke kan nedkøle bilen, men om vinteren skal du
forflytte over i en kold kørestol, hvilket kan give både ondt i ryggen
og dårlig blære osv.

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/
Hjemmesider af denne NGs brugere - http://leonard.dk/link.phtml?kat=d.h.h

Leonard (30-07-2001)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 30-07-01 09:58

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev:

>Ved side lift (underliggende er min favorit), kommer man ud
>og ind af bilen typisk på fortorvet, og er derfor ikke hæmmet af at der
>pludseligt holder en anden invalidebil bagved og blokerer ind- og udgang af
>bilen...

En underliggende lift har den fordel, at den ikke tager plads op inde
i bilen, hvilket gør det nemmere at komme rundt og evt. være passager
på højre forsæde. Men den fylder alt for meget udenfor, når man skal
ind og ud af bilen.
En svinglift fylder lidt inde i bilen, men den mindste (Schwartz-lift
fra Sahva) fylder ikke mere end at det kan lade sig gøre at komme over
på højre forsæde. Den store fordel ar at den ikke fylder mere i
bredden udenfor end en åben fordør. Hvis man ofte skal holde ved et
smalt fortov er det klart en fordel.

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/
Hjemmesider af denne NGs brugere - http://leonard.dk/link.phtml?kat=d.h.h

KIm Christensen (30-07-2001)
Kommentar
Fra : KIm Christensen


Dato : 30-07-01 10:02



Jens Helby skriver:

> Er der noget nødvendigt specialudstyr der normalt vil være nødvendigt udover
> automatgear og håndbetjening? - Hvad har i selv af specialindretning?
>

Jeg har også fået monteret et varmefyr til at varme bilen op omvinteren og en
fartpilot. Hvis du kører lang er det rart med fartpiloten da man ellers nemt
bliver træt i hånden...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409080
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste