Extern La Cie HD - blæser kører vildt.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 25-02-09 23:24

Hej derude.

Jeg har i alt 4 stk. externe HDer, alle La Cie, på hhv 250 GB, 300 GB,
500 GB (TM) og 1 TB.
Den første er ca. 5 år gammel og den yngste ca. 2 år gammel.
Alle har kørt upåklageligt indtil nu, men for ca. 3 uger siden begyndte
1 TBerens blæser at køre mere og mere, selv uden arbejde. Tænd sluk,
tænd sluk med kortere og kortere tid imellem. Nu kører blæseren enten
hele tiden eller med meget hurtige tænd sluk - lige så snart den er
slukket tænder den i gen.
Datamæssigt arbejder den OK, og jeg sikkerhedskokpiere så jeg altid har
arkiver på mindst 2 adskilte steder, så skulle den stå af, er det ingen
ulykke.
Det er vel en termostat der er tosset. Er det noget jeg selv kan
reparere - det kan vist ikke betale sig at lade en professionel se på
den frem for at købe en ny - eller skal jeg lade den køre indtil jeg er
blevet træt af larmen - og så udskifte den.
Det er vel trods alt også bedre at blæseren kører for meget end for
lidt.
Nogle råd.

På forhånd tak.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-02-09 23:31

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> blevet træt af larmen - og så udskifte den.
> Det er vel trods alt også bedre at blæseren kører for meget end for

LaCie har enten 3 eller 5 års garanti på de forskellige produkter så
check da lige om der stadig er garanti på den ...

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-02-09 08:08

> LaCie har enten 3 eller 5 års garanti på de forskellige produkter så
> check da lige om der stadig er garanti på den ...
>
> /thomas

Det havde jeg da helt glemt at tænke på. Har fundet kvitteringen og den
er købt i december 2007 (jeg troede den var ældre).
Den er købt hos Apple, så dem går jeg til.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-02-09 08:47

> Det havde jeg da helt glemt at tænke på. Har fundet kvitteringen og den
> er købt i december 2007 (jeg troede den var ældre).
> Den er købt hos Apple, så dem går jeg til.

som nok beder dig om at gå til LaCie ..

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 16-03-09 16:00

> som nok beder dig om at gå til LaCie ..

Jeg gik direkte til La Cie. Hurtig og venlig hjælp der endte med, at jeg
kvit og frit har modtaget en ny strømforsyning - og nu kører alt som
det skal.
Michael C.

Fra : Esben

Dato : 18-03-09 10:47

> Jeg gik direkte til La Cie. Hurtig og venlig hjælp der endte med, at jeg
> kvit og frit har modtaget en ny strømforsyning - og nu kører alt som
> det skal.

Hvorlang tids garanti er der så hos LaCie? De bliver ellers tit
kritiseret for deres support (bl.a. for at svære at få fat i), men det
var da en dejlig historie.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-09 10:51

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Hvorlang tids garanti er der så hos LaCie? De bliver ellers tit
> kritiseret for deres support (bl.a. for at svære at få fat i), men det
> var da en dejlig historie.

3 eller 5 års garanti ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 18-03-09 12:24

> 3 eller 5 års garanti ...

Forskellige garantier på forskellige produkter eller hvad mener du?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-03-09 12:47

> Forskellige garantier på forskellige produkter eller hvad mener du?

De har kørt med hhv. 3 og 5 år ... men jeg har så lidt med LaCie at gøre
nu så jeg skal være svar skyldig hvornår de har skiftet .. og hvilke
produkter

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 18-03-09 22:06

> Hvorlang tids garanti er der så hos LaCie? De bliver ellers tit
> kritiseret for deres support (bl.a. for at svære at få fat i), men det
> var da en dejlig historie.

Min HD er godt 1 år gammel. Jeg ved ikke hvor lang garantiperioden er,
jeg har ikke spurgt La Cie, men her har den så være gældende i godt 1
år.

mvh
Michael C.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 26-02-09 08:33

Michael Corfitsen wrote:
> [...]
> blevet træt af larmen - og så udskifte den.
> Det er vel trods alt også bedre at blæseren kører for meget end for

Har du prøvet at blæse i den/støvsuget den, problemer af den art,
skyldes nogen gange støv i luftvejene.

Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-02-09 08:37

> Har du prøvet at blæse i den/støvsuget den, problemer af den art,
> skyldes nogen gange støv i luftvejene.

Ja - jeg tænkte det samme, men nej, det hjalp ikke.

Michael C.