Keynote
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-02-09 21:22

Jeg har et Keynote spørgsmål.

En af mine venner laver foredrag i Keynote, og det fungerer helt fint,
da han afvikler dem fra hans egen PowerBook.

Men hans kone er lokalkommitémedlem af Danmarks Naturfredningsforening,
og han har hjulpet hende med at lave en præsentation af naturen i den
nye kommune.

Og nu handler øvelsen så om, at præsentationen også skal kunne afvikles
på en windåse, jeg har afprøvet de forskellige eksport mulighedder, men
de fungerer ikke, enten er der noget galt med overblændingen mellem de
enkelte slides og/eller så mangler lyden.

Når man laver præsentationer i PowerPoint på en windåse, så findes der
en gratis afspiller til Mac, og så vidt jeg husker, så kan den bygges
ind i filen med præsentationen, så brugerne bare skal klikke på en
enkelt fil, så spiller præsentationen.

Findes slet ikke en tilsvarende gratis Keynote player til windåser.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-09 21:45

> [...]
> de fungerer ikke, enten er der noget galt med overblændingen mellem de
> enkelte slides og/eller så mangler lyden.

Kan man eventuelt eksportere til en PDF? Den tillader faktisk alle de
faciliteter som PowerPoint og Keynote gør (svjv). Det er bare om
eksporten er i orden.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-02-09 23:39

On 2009-02-20 21:44:50 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Kan man eventuelt eksportere til en PDF? Den tillader faktisk alle de
> faciliteter som PowerPoint og Keynote gør (svjv). Det er bare om
> eksporten er i orden.

Nej det fungerer ikke, jeg har lavet en lille prøve med 5 slides, og
når jeg eksporterer den til en PDF-fil, så mangler lyden,
overblændingseffekten mellem hvert slide, og den starter og kører ikke
af sig selv.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-02-09 23:40

On 2009-02-20 21:22:03 +0100, Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

> [...]
> enkelt fil, så spiller præsentationen.
>
> Findes slet ikke en tilsvarende gratis Keynote player til windåser.

Det var ikke ret mange bud jeg fik på ovenstående, er der slet ikke
nogen som arbejder Keynote...

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-09 00:02

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det var ikke ret mange bud jeg fik på ovenstående, er der slet ikke
> nogen som arbejder Keynote...

Sikkert ikke, og det skyldes netop de problemer, du nævner. Keynote kan
arbejde med PowerPoint-dokumenter i teorien. Der er bare ofte nogle
småting, der bare ikke fungerer. Jeg læste engang, at PowerPoint er det
program fra Micosoft, der har størst markedsandel indenfor sit felt. Og
det er sket helt uden sværdslag. Der har været meget diskussion om
monopol og mulige alternativer indenfor Windows og Office, men
PowerPoint har stille og roligt indtaget verden, uden at nogen har
opdaget det. Derfor er det utroligt svært at klare sig med noget, der
ikke er helt kompatibelt.
Vi har måttet slås meget med det herhjemme, men det er noget rod
at lave noget i Keynote og så forvente, at det virker i PowerPoint. Min
kone tager simpelthen sin egen Mac med, så vidt muligt. Ellers laver hun
sine præsentationer i PowerPoint henne på arbejdet. Hvis man endelig vil
lave sine præsentationer på en Mac, så er OpenOffice ofte mere
kompatibel med MS Office og dermed PowerPoint.
Jeg har i øvrigt aldrig hørt om en afspiller til Windows, og
Apple omtaler den ikke. Derfor kan den selvfølgelig godt findes, men jeg
tvivler. Markedet er nok ikke enormt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-02-09 00:17

On 2009-02-23 00:02:08 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Jeg har i øvrigt aldrig hørt om en afspiller til Windows, og
> Apple omtaler den ikke. Derfor kan den selvfølgelig godt findes, men jeg
> tvivler. Markedet er nok ikke enormt.

Det er godt nok ærgeligt, at Apple ikke har gjort sig den ulejlighed.

Alternativt kunne man ønske, at man kunne åbne Keynote dokumentet med
iMovie, og lave den som en film, der kunne brændes på en DVD.

Fra : Franz Berliner

Dato : 23-02-09 21:22

> [...]

> Alternativt kunne man ønske, at man kunne åbne Keynote dokumentet med
> iMovie, og lave den som en film, der kunne brændes på en DVD.

Du kan godt eksportere Keynote præsentationen som en Quicktime film. Jeg
har ind imellem brugt det hvis man lige skal lave nogle hurtige tekster
eller animationer til en film og ikke gider at åbne After Effects,
Livetype eller Motion.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-02-09 23:34

On 2009-02-23 21:22:00 +0100, stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) said:

> [...]
> har ind imellem brugt det hvis man lige skal lave nogle hurtige tekster
> eller animationer til en film og ikke gider at åbne After Effects,

Du har ret, jeg har lige lavet en test, og det virker helt fint, man
kan jo rent faktisk lave nogle fine ting, som man lige kan klippe ind i
en video.

Der dog noget som jeg ikke kan forstå, for jeg har prøvet at lave en
tilsvarende test på Jørn's PowerBook, og der virkede det ikke,
overblændingen mellem de forskellige slides fungerede ikke, de tog alt
for lang tid og skete i ryk.

Men foreløbigt tak, jeg vil arbejde videre med sagen og vende tilbage,
hvis jeg støder ind i problemer.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-02-09 16:06

On Feb 22, 2:39 pm, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det var ikke ret mange bud jeg fik på ovenstående, er der slet ikke
> nogen som arbejder Keynote...

Jo, men ikke med Windows

--
Michael Knudsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-02-09 11:59

On 2009-02-24 00:06:22 +0100, Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> said:

> Jo, men ikke med Windows

Jeg arbejder heller ikke på en windåse, men på den anden side, så lever
jeg heller ikke på en øde ø, hvor der kun er min Mac, og derfor kan det
nogen være nødvendigt, at ens resultater også kan anvendes på en
windåse...

Fra : Michael Knudsen

Dato : 24-02-09 15:05

On Feb 24, 2:58 am, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> jeg heller ikke på en øde ø, hvor der kun er min Mac, og derfor kan det
> nogen være nødvendigt, at ens resultater også kan anvendes på en

Det var skam ogsaa blot men som en spoeg. Jeg er selv saa heldigt
stillet, at jeg befinder mig i et miljoe, hvor Apple er virkeligt
udbredt, men jeg kan stadig godt saette mig ind i Windows-problemet.

--
Michael Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-09 16:29

> [...]

> enkelt fil, så spiller præsentationen.
>
> Findes slet ikke en tilsvarende gratis Keynote player til windåser.

Eksporter den færdige Keynotepræsentation til QuickTime, som også findes
til Windows.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-02-09 17:54

Morten Lind skrev:
> Eksporter den færdige Keynotepræsentation til QuickTime, som også findes
> til Windows.

Ellers smid den på YouTube, så kan enhver med en teenager se den.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-02-09 18:34

On 2009-02-24 17:54:18 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Ellers smid den på YouTube, så kan enhver med en teenager se den.

Teenagere er ikke målgruppen i den givne sag...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-02-09 19:25

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Teenagere er ikke målgruppen i den givne sag...

Læse indenad, ja?

Fidusen er at man ikke behøver hjælpe dem med at installere noget hvis
de har en teenager i nærheden der ser Youtube videoer hele dagen, og kan
sætte det op for dem.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-02-09 20:54

On 2009-02-24 19:25:01 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Læse indenad, ja?
>
> Fidusen er at man ikke behøver hjælpe dem med at installere noget hvis
> de har en teenager i nærheden der ser Youtube videoer hele dagen, og
> kan sætte det op for dem.

Jørn er en dygtig fotograf, hans Keynote præsentation er lavet til
Danmarks Naturfredningsforenings lokalkommité i Frederikssund, og den
handler om naturen, de kuturhistoriske mindesmærker og seværdighedder i
Fredrikssund Kommune, og den er bygget op over nogle virkelig flotte
fotos, derfor vil det være både synd og skam, hvis de blev komprimeret
ned til YouTube kvalitet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-09 23:10

On 2009-02-20 21:22:03 +0100, Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

> Findes slet ikke en tilsvarende gratis Keynote player til windåser.

det hedder flash, quicktime eller pdf.

jeg mener nu iøvrigt ikke at der findess en pp player til mac os x,
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-02-09 23:23

On 2009-02-24 23:09:41 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> said:

> jeg mener nu iøvrigt ikke at der findess en pp player til mac os x,

Det er muligt at du har ret, men så vidt jeg ved, så har M$ lavet en
Office pakke til OSX, og den plejer at indeholde Word, Exel, PowerPoint
og en gratis PP-afspiller til Mac og windows - men plejer kan jo være
død og borte...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-02-09 01:53

> det hedder flash, quicktime eller pdf.
>
> jeg mener nu iøvrigt ikke at der findess en pp player til mac os x,

Jeg brugte en Keynote præsentation i går, hvor jeg havde exportet den
som PDF, og afviklede den på en Wintelmaskine. Med kun en enkelt fancy
ting: brug af blast et sted, som virkede.

Ved testen hjemme blev tekstformat ikke bevaret ved export til PP, eller
Quicktime, der kom skygger på. Ikke alvorligt men alligevel.

Jeg ville bruge PDF næsten gang.

--
Venlig hilsen Flemming Rubini