|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hvor mange udbyder fastnet telefoni nu? Fra : den rigtige fotograf
 | 
 Dato :  21-02-09 00:44
 | 
 |  | Er der andre end TDC der gør det. Altså ren telefoni, ikke noget med
 ip-telefoni via en router.
 
 Per
 
 
 
 
 |  |  | 
  Frank Damgaard (21-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frank Damgaard
 | 
 Dato :  21-02-09 12:11
 | 
 |  | 
 
            den rigtige fotograf skrev:
 > Er der andre end TDC der gør det. Altså ren telefoni, ikke noget med
 > ip-telefoni via en router.
 > 
 Der var tele2, på deres hjemmeside står som om de stadig tilbyder
 fastnet-telefoni !?
 det er lidt uklart om de skifter folk over til IP-telefoni
 eller fortsat tilbyder fastnet-telefoni.
http://fastnet.cybercity.dk/ på deres alm. hjemmesize er der kun bredbånd+telefoni som produkt
 og det tyder på IP-telefoni.
 og så er der Telia.  http://telia.dk/privat/produkter/fastnet/
http://telia.dk/privat/produkter/fastnet/abonnement/almfastnet/ Derudover er der vel  en del udbydere med forvalg 10xx
 hvis man har TDC som fastnet leverandør.
            
             |  |  | 
  Marco Rasmussen (21-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Marco Rasmussen
 | 
 Dato :  21-02-09 18:22
 | 
 |  | 
 
            Frank Damgaard skrev:
 > den rigtige fotograf skrev:
 >> Er der andre end TDC der gør det. Altså ren telefoni, ikke noget med
 >> ip-telefoni via en router.
 > 
 > Der var tele2, på deres hjemmeside står som om de stadig tilbyder
 > fastnet-telefoni !?
 > det er lidt uklart om de skifter folk over til IP-telefoni
 > eller fortsat tilbyder fastnet-telefoni.
 > http://fastnet.cybercity.dk/ > på deres alm. hjemmesize er der kun bredbånd+telefoni som produkt
 > og det tyder på IP-telefoni.
 > 
 > 
 > og så er der Telia.  http://telia.dk/privat/produkter/fastnet/ > http://telia.dk/privat/produkter/fastnet/abonnement/almfastnet/ > 
 > 
 > Derudover er der vel  en del udbydere med forvalg 10xx
 > hvis man har TDC som fastnet leverandør.
 > 
 Jeg kender ikke noget til "forvalgs-udbyderne", men de tre personer jeg 
 kender som har haft ægte fastnet hos Tele2 er alle blevet konverteret 
 til IP-telefoni efter at CyberCity har overtaget Tele2.
 Jeg har selv fastnet hos TDC, og de leverer ellers et glimrende 
 fastnet-produkt.
 Mange hilsner
 Marco
            
             |  |  | 
   Ole C (21-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  21-02-09 19:11
 | 
 |  | Marco Rasmussen skrev blandt andet:
 
 > Jeg har selv fastnet hos TDC, og de leverer ellers et glimrende
 > fastnet-produkt.
 
 Men helt urimeligt dyrt....
 
 --
 vh
 Ole C
 
 
 |  |  | 
    Jesper Poulsen (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Poulsen
 | 
 Dato :  22-02-09 15:02
 | 
 |  | Ole C wrote:
 
 > Men helt urimeligt dyrt....
 
 Ikke set i forhold til den service man får.
 
 
 --
 Mvh
 Jesper Poulsen
 
 
 |  |  | 
     Ole C (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  22-02-09 15:07
 | 
 |  | Jesper Poulsen skrev blandt andet:
 
 > Ole C wrote:
 >
 >> Men helt urimeligt dyrt....
 >
 > Ikke set i forhold til den service man får.
 
 Det hører desværre fortiden til.
 
 --
 vh
 Ole C
 
 
 
 |  |  | 
      Jesper Poulsen (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Poulsen
 | 
 Dato :  22-02-09 15:09
 | 
 |  | Ole C wrote:
 
 > Det hører desværre fortiden til.
 
 Ikke min oplevelse. Jeg er en glad TDC-kunde og jeg får fuld valuta for
 pengene.
 
 
 --
 Mvh
 Jesper Poulsen
 
 
 |  |  | 
       Ole C (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  22-02-09 15:20
 | 
 |  | Jesper Poulsen skrev blandt andet:
 
 > Ole C wrote:
 >
 >> Det hører desværre fortiden til.
 >
 > Ikke min oplevelse. Jeg er en glad TDC-kunde og jeg får fuld valuta
 > for pengene.
 
 Min erfaring er (blandt andet) at TDC ikke kunne finde ud af at adskille mit
 internet-abonnement fra mit telefon-do., da jeg ville flytte det første.
 Ikke ligefrem god kundeservice - og ret skidt for TDC selv. Et større antal
 mails og telefonsamtaler gjorde ingen forskel....
 Det tog jeg så konsekvensen af - og er nu en glad ip-telefonkunde hos
 Telsome, hvor jeg betaler mindre end en trediedel af det jeg gav hos TDC.
 
 --
 vh
 Ole C
 
 
 
 |  |  | 
        Jesper Poulsen (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Poulsen
 | 
 Dato :  22-02-09 18:59
 | 
 |  | Ole C wrote:
 
 > Min erfaring er (blandt andet) at TDC ikke kunne finde ud af at adskille mit
 > internet-abonnement fra mit telefon-do., da jeg ville flytte det første.
 
 Det har jeg ikke haft problemer med. Tværtimod. Da jeg flyttede i
 sommers blev min internetforbindelse lagt over på en bærelinie. Det
 kørte som smurt i olie. Alle datoer holdt 100% - selv klokkeslettene var
 i orden.
 
 
 --
 Mvh
 Jesper Poulsen
 
 
 |  |  | 
        KsNa (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KsNa
 | 
 Dato :  22-02-09 19:04
 | 
 |  | 
 "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse
 news:49a15f2a$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jesper Poulsen skrev blandt andet:
 >
 >> Ole C wrote:
 >>
 >>> Det hører desværre fortiden til.
 >>
 >> Ikke min oplevelse. Jeg er en glad TDC-kunde og jeg får fuld valuta
 >> for pengene.
 >
 > Min erfaring er (blandt andet) at TDC ikke kunne finde ud af at adskille
 > mit internet-abonnement fra mit telefon-do., da jeg ville flytte det
 > første. Ikke ligefrem god kundeservice - og ret skidt for TDC selv. Et
 > større antal mails og telefonsamtaler gjorde ingen forskel....
 > Det tog jeg så konsekvensen af - og er nu en glad ip-telefonkunde hos
 > Telsome, hvor jeg betaler mindre end en trediedel af det jeg gav hos TDC.
 >
 
 Joe, men det kræver vel så også en internetforbindelse.
 
 Derudover her du ingen telefon ved strømsvigt.
 
 Mvh
 Kim
 
 
 
 
 |  |  | 
         Ole C (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole C
 | 
 Dato :  22-02-09 19:44
 | 
 |  | 
 
            KsNa skrev blandt andet:
 > Joe, men det kræver vel så også en internetforbindelse.
 Ja da - men den kan også leveres billigere end TDC kan - og med bedre 
 service.
 Ironisk nok af TDC's datterselskab Telmore i mit tilfælde.
 > Derudover her du ingen telefon ved strømsvigt.
 Hvad der ikke er anderledes end det plejer at være for mig, da jeg bruger 
 trådløse telefoner, som også er afhængige af strøm til basestationen. Men 
 som regel fungerer mobiltelefonnettet i den slags (sjældne) tilfælde.
 Så det...    -- 
 vh
 Ole C 
            
             |  |  | 
          Jesper Poulsen (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Poulsen
 | 
 Dato :  22-02-09 21:21
 | 
 |  | Ole C wrote:
 
 >> Joe, men det kræver vel så også en internetforbindelse.
 > Ja da - men den kan også leveres billigere end TDC kan - og med bedre
 > service.
 
 Jeg har endnu ikke fundet et sted der kan levere internet med samme
 service som ved TDC, uanset prisen.
 
 
 --
 Mvh
 Jesper Poulsen
 
 
 |  |  | 
           Chano Andersen (23-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chano Andersen
 | 
 Dato :  23-02-09 10:25
 | 
 |  | Jesper Poulsen wrote:
 > Jeg har endnu ikke fundet et sted der kan levere internet med samme
 > service som ved TDC, uanset prisen.
 
 Så må du vist definere hva' du forstår ved "service" for jeg synes da
 jeg har fået fin service fra Cybercity, i den tid jeg har været kunde
 der. Og til sammenligning med den service f.eks. min mor har fået hos
 TDC, så synes jeg fint Cybercity kan være med.
 
 - Chano Andersen
 
 
 |  |  | 
            Jesper Poulsen (23-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Poulsen
 | 
 Dato :  23-02-09 17:58
 | 
 |  | Chano Andersen wrote:
 
 > Så må du vist definere hva' du forstår ved "service" for jeg synes da
 > jeg har fået fin service fra Cybercity, i den tid jeg har været kunde
 
 Ændring af produktløsning, flytning og fejl på udstyr og linie. Uanset
 hvad, så har jeg fået fat i kompetente medarbejdere eller medarbejdere
 der har kunne viderestille mig til kompetente medarbejdere.
 
 Og brækker linien ned, så har TDC mulighed for døgnservice med en
 beskeden merpris. Det har jeg ikke stødt på andre steder. Statisk IP er
 også muligt (ikke fast dhcp-tildelt IP). Fullrate ville ikke engang
 komme med et tilbud, da de hørte hvad jeg fik for mine penge ved TDC.
 
 
 --
 Mvh
 Jesper Poulsen
 
 
 |  |  | 
             Chano Andersen (23-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chano Andersen
 | 
 Dato :  23-02-09 19:20
 | 
 |  | Jesper Poulsen wrote:
 > Ændring af produktløsning, flytning og fejl på udstyr og linie. Uanset
 > hvad, så har jeg fået fat i kompetente medarbejdere eller medarbejdere
 > der har kunne viderestille mig til kompetente medarbejdere.
 
 Jeg har ca. samme oplevelse af Cybercity, dog har jeg ikke erfaring med
 flytning.
 
 > Og brækker linien ned, så har TDC mulighed for døgnservice med en
 > beskeden merpris. Det har jeg ikke stødt på andre steder. Statisk IP er
 > også muligt (ikke fast dhcp-tildelt IP). Fullrate ville ikke engang
 > komme med et tilbud, da de hørte hvad jeg fik for mine penge ved TDC.
 
 Tja, døgnservice er jeg lidt ligeglad med. Og statisk IP kan laves på
 mange måder, jeg er godt tilfreds bare jeg ved, at jeg har samme IP
 altid, og det levere Cybercity, uden ekstra omkostninger. (Ikke muligt,
 så vidt jeg kan se, hos TDC, altså at få det uden at betale ekstra)
 
 - Chano Andersen
 
 
 |  |  | 
              Jesper Poulsen (23-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Poulsen
 | 
 Dato :  23-02-09 21:40
 | 
 |  | 
 
            Chano Andersen wrote:
 > Tja, døgnservice er jeg lidt ligeglad med. Og statisk IP kan laves på 
 Døgnservice og mindst ét /30-net er ufravigelige musts for mig. Og dér
 falder alle andre igennem. Selv på døgnservice falder de andre igennem.
 > altid, og det levere Cybercity, uden ekstra omkostninger. (Ikke muligt, 
 > så vidt jeg kan se, hos TDC, altså at få det uden at betale ekstra)
http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/internet/faq.php?id=3668 Erhvervsløsninger er også tilgængelige for privatkunder.
 -- 
 Mvh
 Jesper Poulsen
            
             |  |  | 
               Chano Andersen (24-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chano Andersen
 | 
 Dato :  24-02-09 08:25
 | 
 |  | 
 
            Jesper Poulsen wrote:
 > Chano Andersen wrote:
 > 
 >> Tja, døgnservice er jeg lidt ligeglad med. Og statisk IP kan laves på 
 > 
 > Døgnservice og mindst ét /30-net er ufravigelige musts for mig. Og dér
 > falder alle andre igennem. Selv på døgnservice falder de andre igennem.
 Hvorfor har du netop det behov, altså /30 nettet? Og hvordan adskiller 
 det sig i praksis fra, at noget DHCP/PPP tildeler dig samme IP hver gang?
 >> altid, og det levere Cybercity, uden ekstra omkostninger. (Ikke muligt, 
 >> så vidt jeg kan se, hos TDC, altså at få det uden at betale ekstra)
 > 
 > http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/internet/faq.php?id=3668 > 
 > Erhvervsløsninger er også tilgængelige for privatkunder.
 Sandt, men her er prisen også en lidt anden, end den jeg betaler.
 Så vidt jeg kan se, tager de 623,75 (Jeg har lagt moms til, da jeg 
 antager priserne på erhvervssiden er uden) for en forbindelse der er 
 næsten magen til min 20/2. Jeg giver så bare kun 409 for min, det eneste 
 jeg ikke får, er hjælp til opsætning af e-mail, eller portforwarding i 
 routeren. Men den form for support kan jeg også leve uden.
 Og min linie er ikke kritisk nok for mig, til at døgn service er et 
 must. (Må jeg være så fræk at spørge hvorfor det er det for dig?)
 - Chano Andersen
            
             |  |  | 
                Jesper Poulsen (24-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Poulsen
 | 
 Dato :  24-02-09 20:11
 | 
 |  | Chano Andersen wrote:
 
 > Hvorfor har du netop det behov, altså /30 nettet? Og hvordan adskiller
 
 Jeg har et mindre mail- og webhotel stående.
 
 > det sig i praksis fra, at noget DHCP/PPP tildeler dig samme IP hver gang?
 
 DHCP-adresser ligger ofte i en "DHCP-pulje" og det er ofte en
 filtreringsparameter ved mange større mailserveren rundt om i verden.
 Jeg har ikke haft problemer i den retning siden jeg skiftede til et /30-net.
 
 > Og min linie er ikke kritisk nok for mig, til at døgn service er et
 > must. (Må jeg være så fræk at spørge hvorfor det er det for dig?)
 
 Se længere oppe.
 
 Jeg har ikke kunnet få en professionel løsning til "privat"-priser andre
 steder.
 
 Det samme med min telefon-forbindelse. Det er også en professionel
 løsning til "privat"-priser.
 
 
 --
 Mvh
 Jesper Poulsen
 
 
 |  |  | 
                 Chano Andersen (24-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chano Andersen
 | 
 Dato :  24-02-09 22:51
 | 
 |  | Jesper Poulsen wrote:
 > DHCP-adresser ligger ofte i en "DHCP-pulje" og det er ofte en
 > filtreringsparameter ved mange større mailserveren rundt om i verden.
 > Jeg har ikke haft problemer i den retning siden jeg skiftede til et /30-net.
 
 Og det kan man ikke bare løse ved at få udbyderen til at fjerne IP'erne?
 Jeg har i øvrigt aldrig haft problemer i den retning, med min IP fra
 Cybercity.
 
 I øvrigt handler RBL'erne om måden IP'erne bruges, ikke hvordan de
 tildeles kunden, hvorfor et /30 net lige så nemt kunne være endt på
 sådan en liste, hvis det opfylder kravene.
 
 > Jeg har ikke kunnet få en professionel løsning til "privat"-priser andre
 > steder.
 
 Det kommer vist an på hva' man mener med privat priser.. Jeg skulle
 betale næsten det dobbelte for løsningen hos TDC, og ville ikke få vildt
 meget ud af det.
 
 Men det forklarer i øvrigt ikke behovet for døgnservice, som jeg ikke
 lige forstår du har, hvis det er som privat person du har forbindelsen.
 
 - Chano Andersen
 
 
 |  |  | 
                  Benny Amorsen (25-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Benny Amorsen
 | 
 Dato :  25-02-09 17:14
 | 
 |  | Chano Andersen <sunsite012009@chanoandersen.dk> writes:
 
 > Men det forklarer i øvrigt ikke behovet for døgnservice, som jeg ikke
 > lige forstår du har, hvis det er som privat person du har
 > forbindelsen.
 
 Det er lige netop som privatperson at døgnservice er genialt. Så skal
 man ikke spilde en feriedag på at vente på TDC, men kan bare få dem ud
 om aftenen.
 
 Nogle af os har selvfølgelig arbejdsgivere, der er forstående.
 
 
 /Benny
 
 
 |  |  | 
                   Jesper Poulsen (25-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Poulsen
 | 
 Dato :  25-02-09 19:03
 | 
 |  | Benny Amorsen wrote:
 
 > Det er lige netop som privatperson at døgnservice er genialt. Så skal
 > man ikke spilde en feriedag på at vente på TDC, men kan bare få dem ud
 > om aftenen.
 
 Præcis.
 
 Jeg fejlmeldte engang min telefon en lørdag aften. Damen ved Fejlservice
 spurgte om problemet var kritisk og jeg svarede at det ikke var
 superkritisk. Hun spurgte så om det måtte vente til mandag, for så slap
 hun for at vippe en teletekniker ud af sin varme seng (hans seng, ikke
 hendes) - helt i orden med mig - det var kun telefonen der havde et par
 hickups, internettet virkede fint.
 
 > Nogle af os har selvfølgelig arbejdsgivere, der er forstående.
 
 Men det er langfra alle.
 
 
 --
 Mvh
 Jesper Poulsen
 
 
 |  |  | 
                  Jesper Poulsen (25-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Poulsen
 | 
 Dato :  25-02-09 18:59
 | 
 |  | Chano Andersen wrote:
 
 > Og det kan man ikke bare løse ved at få udbyderen til at fjerne IP'erne?
 
 Prøv du at få Hotmail til noget i den retning...
 
 > Det kommer vist an på hva' man mener med privat priser.. Jeg skulle
 > betale næsten det dobbelte for løsningen hos TDC, og ville ikke få vildt
 
 Skal jeg have noget tilsvarende hos en alternativ udbyder kommer vi op i
 adskillige 1000 kroner/måned stadig uden mulighed for døgnservice.
 
 > Men det forklarer i øvrigt ikke behovet for døgnservice, som jeg ikke
 > lige forstår du har, hvis det er som privat person du har forbindelsen.
 
 Jeg har stadig et mail- og webhotel - den linie læste du måske ikke?
 Det drejer sig om mine egne 2 domæner og en kammerats 2 domæner. Der er
 ca. 40 brugere og de skal naturligvis kunne få deres email i weekenderne
 også (jeg skal også kunne få min email i weekenderne). Men den
 serviceordning jeg har går der max 3 timer inden fejlen er rettet, hvis
 den ligger på TDC's udstyr og 24 timer hvis den ligger et sted på
 nettet. Uanset om det er telefoni (ISDN) eller internet.
 
 En tilsvarende løsning fra en anden udbyder løber op i 5000-15000
 kroner/måned og ikke 800,-/måned. Og det er stadig uden /30-nettet.
 
 
 --
 Mvh
 Jesper Poulsen
 
 
 |  |  | 
                   Chano Andersen (25-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chano Andersen
 | 
 Dato :  25-02-09 21:31
 | 
 |  | Jesper Poulsen wrote:
 > Chano Andersen wrote:
 >
 >> Og det kan man ikke bare løse ved at få udbyderen til at fjerne IP'erne?
 >
 > Prøv du at få Hotmail til noget i den retning...
 
 Hotmail kan ikke fjerne f.eks. TDC's IP'er fra en RBL, men det kan TDC.
 
 >> Det kommer vist an på hva' man mener med privat priser.. Jeg skulle
 >> betale næsten det dobbelte for løsningen hos TDC, og ville ikke få vildt
 >
 > Skal jeg have noget tilsvarende hos en alternativ udbyder kommer vi op i
 > adskillige 1000 kroner/måned stadig uden mulighed for døgnservice.
 
 Cybercity levere et routed /30 for 125 om måneden, på
 erhvervsforbindelser, er der mulighed for at få flere IP'er. Ved ikke
 hva' de eventuelt skal have for døgnservice, men det skulle ikke undre
 mig, at det ikke er voldsomt dyrt.
 
 > Jeg har stadig et mail- og webhotel - den linie læste du måske ikke?
 
 Umiddelbart lyder det ikke som noget der ligger på din forbindelse.
 Hvorfor jeg ikke har valgt at tillægge det nogen relevans.
 
 > serviceordning jeg har går der max 3 timer inden fejlen er rettet, hvis
 > den ligger på TDC's udstyr og 24 timer hvis den ligger et sted på
 > nettet. Uanset om det er telefoni (ISDN) eller internet.
 
 Sidst jeg hørte noget til TDC's fejl service, var de tider hvornår de
 skulle have påbegyndt fejlretningen. Man kan selvsagt ikke sige hvornår
 fejlen er udbedret, da det afhænger af fejltypen, hvor i nettet den
 ligger, og om man har de nødvendige reservedele til rådighed, eller man
 skal skaffe dem først.
 
 > En tilsvarende løsning fra en anden udbyder løber op i 5000-15000
 > kroner/måned og ikke 800,-/måned. Og det er stadig uden /30-nettet.
 
 Det kommer vist an på hvilken. Jeg kan ikke se Cybercitys listepriser på
 erhvervs ADSL, men mon ikke de ligger nogenlunde på linie med privat
 priserne? Linie service findes i øvrigt for 100 kroner ekstra, og giver
 adgang til 3 timers fejlretning 9-22 på hverdage, og 10-19 i weekender.
 
 Rigtig døgnservice koster 350 kroner, og inkludere at de overvåger
 linien, og tager action om nødvendigt, samt giver 3 timers reaktionstid
 på onsite ombytning, hvis det viser sig routeren skal skiftes. Ved ikke
 lige hva' der er indeholdt i TDC's døgnservice, så skal ikke sige om det
 er bedre eller værre.
 
 Og /30 nettet er i øvrigt ikke nødvendigt, for at køre egen mail server
 hos Cybercity, jeg har i hvert fald ikke oplevet at min IP har været på
 diverse RBL'er, men du kan jo tage den fra headeren af mit indlæg, og se
 om den er blokeret. (Almindelig privat forbindelse)
 
 Men den samlede pris, afhænger jo af hvormeget selve ADSL forbindelsen
 koster, inden service ydelserne lægges oven i.
 
 - Chano Andersen.
 
 
 |  |  | 
                    Jesper Poulsen (25-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Poulsen
 | 
 Dato :  25-02-09 22:08
 | 
 |  | 
 
            Chano Andersen wrote:
 > Hotmail kan ikke fjerne f.eks. TDC's IP'er fra en RBL, men det kan TDC.
 Ingen af mine adresser har stået i en RBL. Alligevel har bla. Hotmail
 frafiltreret dem. Nu har jeg så 2 fine /30-net    > Cybercity levere et routed /30 for 125 om måneden, på 
 > erhvervsforbindelser, er der mulighed for at få flere IP'er. Ved ikke 
 Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside.
 Leverer de også til private?
 > hva' de eventuelt skal have for døgnservice, men det skulle ikke undre 
 > mig, at det ikke er voldsomt dyrt.
 350,-/måned mod 150,-/måned hos TDC.
 >> Jeg har stadig et mail- og webhotel - den linie læste du måske ikke?
 > Umiddelbart lyder det ikke som noget der ligger på din forbindelse. 
 Hvorfor skulle jeg så nævne det?
 > skulle have påbegyndt fejlretningen. Man kan selvsagt ikke sige hvornår 
 > fejlen er udbedret, da det afhænger af fejltypen, hvor i nettet den 
 Jeg snakkede med dem for knapt to uger siden og der fik jeg en deadline
 for hvornår fejlen var udbedret - de var færdige længe inden.
 >> En tilsvarende løsning fra en anden udbyder løber op i 5000-15000
 >> kroner/måned og ikke 800,-/måned. Og det er stadig uden /30-nettet.
 > Det kommer vist an på hvilken. Jeg kan ikke se Cybercitys listepriser på 
 Jeg har trævlet adskillige igennem. Sidste måned havde jeg fat i 8
 selskaber og ikke ét havde en konkurrencedygtig løsning.
 > priserne? Linie service findes i øvrigt for 100 kroner ekstra, og giver 
 > adgang til 3 timers fejlretning 9-22 på hverdage, og 10-19 i weekender.
 Det er ikke døgnservice.
 > Rigtig døgnservice koster 350 kroner, og inkludere at de overvåger 
 Præcis.
 > lige hva' der er indeholdt i TDC's døgnservice, så skal ikke sige om det 
 > er bedre eller værre.
 Alle dage 0-24
 Inkluderet i MultiBase
 Hvis der opstår fejl på bredbåndsforbindelsen, starter fejlretning
 senest 30 min. efter fejlmelding ved Major1 fejl og efter senest to
 timer ved Minor2 fejl, døgnet rundt alle dage. Fejlretningen fortsætter,
 indtil fejlen er rettet og vil være rettet efter maksimum fire timer ved
 Major1 fejl og efter maksimum én arbejdsdag ved Minor2 fejl.
    1. Løsningen er afbrudt eller kvalitetsmæssigt så forringet, at du er
 afskåret fra brug af de mest basale funktionaliteter i løsningen.
    2. Du oplever forringet kvalitet eller en begrænsning i
 tilgængeligheden af udbudte funktionaliteter.
 - Har BizBase med døgnservice som tilkøb.
 > hos Cybercity, jeg har i hvert fald ikke oplevet at min IP har været på 
 > diverse RBL'er, men du kan jo tage den fra headeren af mit indlæg, og se 
 Min DHCP-tildelte var heller ikke i diverse RBL'er. Alligevel virkede
 det ikke efter hensigten.
 > Men den samlede pris, afhænger jo af hvormeget selve ADSL forbindelsen 
 > koster, inden service ydelserne lægges oven i.
 Den samlede pris afhænger også af service-ydelserne. Den samlede pris er
 prisen for den samlede løsning - right?    -- 
 Mvh
 Jesper Poulsen
            
             |  |  | 
                     Chano Andersen (25-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chano Andersen
 | 
 Dato :  25-02-09 22:19
 | 
 |  | 
 
            Jesper Poulsen wrote:
 > Ingen af mine adresser har stået i en RBL. Alligevel har bla. Hotmail
 > frafiltreret dem. Nu har jeg så 2 fine /30-net    Så har de nok alligevel stået i et filter et eller andet sted. Der 
 findes RBL'er der filtrere på hvad der måtte være klassificeret som 
 Dial-up IP'er, og disse kan ISP'erne kontrollere ved indrapporteringer.
 >> Cybercity levere et routed /30 for 125 om måneden, på 
 >> erhvervsforbindelser, er der mulighed for at få flere IP'er. Ved ikke 
 > 
 > Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside.
 > Leverer de også til private?
 Ja, de levere også et /30 til private. Produktet hedder GlobalIP og den 
 med mulighed for flere IP'er er GlobalIP+
 >> hva' de eventuelt skal have for døgnservice, men det skulle ikke undre 
 >> mig, at det ikke er voldsomt dyrt.
 > 
 > 350,-/måned mod 150,-/måned hos TDC.
 Korrekt, men overvåger TDC så også linien, eller kræver det at du selv 
 fejlmelder?
 >>> Jeg har stadig et mail- og webhotel - den linie læste du måske ikke?
 >> Umiddelbart lyder det ikke som noget der ligger på din forbindelse. 
 > 
 > Hvorfor skulle jeg så nævne det?
 Tja, hvorfor ikke. Jeg mindes i øvrigt ikke at have læst det, så det kan 
 jo være jeg bare har overset det.
 >> skulle have påbegyndt fejlretningen. Man kan selvsagt ikke sige hvornår 
 >> fejlen er udbedret, da det afhænger af fejltypen, hvor i nettet den 
 > 
 > Jeg snakkede med dem for knapt to uger siden og der fik jeg en deadline
 > for hvornår fejlen var udbedret - de var færdige længe inden.
 Ja, det kan man også opleve, men du kan også opleve det modsatte.
 > Hvis der opstår fejl på bredbåndsforbindelsen, starter fejlretning
 > senest 30 min. efter fejlmelding ved Major1 fejl og efter senest to
 > timer ved Minor2 fejl, døgnet rundt alle dage. Fejlretningen fortsætter,
 > indtil fejlen er rettet og vil være rettet efter maksimum fire timer ved
 > Major1 fejl og efter maksimum én arbejdsdag ved Minor2 fejl.
 Tja, men på den anden side er der ingen garanti for, at de kan nå at 
 finde et fiberbrud, og få den splejset, inden for 4 timer. Så det er vel 
 ikke altid de kan se det.
 I øvrigt er forskellen på TDC's service, som du nævner ovenfor, og på 
 Cybercitys, at Cybercity ikke behøver en fejlmelding for at påbegynde 
 fejlretningen. Jeg har ikke prøvet servicen, men kunne forstille mig, at 
 det ikke ville være unormalt at ringe til support for at fejlmelde, og 
 så få beskeden "Det er vi klar over, vi har allerede en mand på sagen", 
 sådan groft sat. Hvorimod den TDC løsning du nævner, er mere i stil med 
 "Ok, vi ringer lige til en teknikker og får ham til at se på det.".
 >> hos Cybercity, jeg har i hvert fald ikke oplevet at min IP har været på 
 >> diverse RBL'er, men du kan jo tage den fra headeren af mit indlæg, og se 
 > 
 > Min DHCP-tildelte var heller ikke i diverse RBL'er. Alligevel virkede
 > det ikke efter hensigten.
 TDC's DHCP IP'er er som standard blokeret fra at kunne sende ud til 
 andre end TDC's mail server. Det var ikke her du oplevede et problem?
 I øvrigt findes der som tidligere beskrevet, RBL'er, der filtrere på 
 Dial-up IP'er, har du også kontrolleret disse?
 >> Men den samlede pris, afhænger jo af hvormeget selve ADSL forbindelsen 
 >> koster, inden service ydelserne lægges oven i.
 > 
 > Den samlede pris afhænger også af service-ydelserne. Den samlede pris er
 > prisen for den samlede løsning - right?    Ja, men i tilfældet Cybercity, kan man kun se priserne på service 
 ydelserne, og dermed afhænger det endelige beløb, af det man skal betale 
 for selve linien. Resten er nemt at se.
 - Chano Andersen.
            
             |  |  | 
                      Jesper Poulsen (25-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Poulsen
 | 
 Dato :  25-02-09 23:09
 | 
 |  | Chano Andersen wrote:
 
 > TDC's DHCP IP'er er som standard blokeret fra at kunne sende ud til
 > andre end TDC's mail server. Det var ikke her du oplevede et problem?
 
 De faste DHCP-tildelte er ikke blokkeret på udgående porte. På
 erhvervsløsningerne kan spæringerne på indgående porte ophæves.
 
 > I øvrigt findes der som tidligere beskrevet, RBL'er, der filtrere på
 > Dial-up IP'er, har du også kontrolleret disse?
 
 Ja. Uanset hvad, så er der ikke længere problemer. Det virker som det er nu.
 
 > Ja, men i tilfældet Cybercity, kan man kun se priserne på service
 > ydelserne, og dermed afhænger det endelige beløb, af det man skal betale
 > for selve linien. Resten er nemt at se.
 
 Det er rigtigt nok.
 
 Det bliver sikkert også den primære årsag til at CC ikke bliver min ISP.
 Jeg gider ikke at snakke i telefon om noget der ta'r sig bedre ud på skrift.
 
 
 --
 Mvh
 Jesper Poulsen
 
 
 |  |  | 
   Frank Damgaard (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frank Damgaard
 | 
 Dato :  22-02-09 11:48
 | 
 |  | 
 
            Marco Rasmussen skrev:
  .....
 >> Derudover er der vel  en del udbydere med forvalg 10xx
 >> hvis man har TDC som fastnet leverandør.
 >>
 > 
 > Jeg kender ikke noget til "forvalgs-udbyderne", men de tre personer jeg
 > kender som har haft ægte fastnet hos Tele2 er alle blevet konverteret
 > til IP-telefoni efter at CyberCity har overtaget Tele2.
 > Jeg har selv fastnet hos TDC, og de leverer ellers et glimrende
 > fastnet-produkt.
 Telia har 1010, Cybercity havde  1013 / 1033,
 tele2 havde vist 1001
 universal telecom har 1029
 Supertel 1035
 mfl.
 Man kan se en oversigt på:
http://www.it-borger.dk/verktojer/teleguide/listepriser/fastnet-listepriser (liste med både dem der leverer samlet abonement af telefon og fast-forvalg
  og manuelt forvalg)
            
             |  |  | 
 |  |