Hvor køber jeg brugte møbler? Henv~
Fra : Søren Rohde

Dato : 28-07-01 17:21

<denne meddelelse er også postet i dk.marked.privat.hus-og-have, ved ikke
hvilken der er den rigtige...>

Hej,

Jeg har købt nyt hus og er på jagt efter brugte møbler - jeg mangler pt.
følgende:

1. Spisestue (bord med mindst 8 stole, vitrine og evt. skænk (evt. 2
vitriner)
2. Dagligstue (sofa, to gode lænestole samt evt. bord)

Hvis nogen har noget til salg i disse kategorier modtager jeg gerne
beskrivelse, stand, pris og meget gerne billeder på soren_rohde@get2net.dk
Jeg modtager også meget gerne henvisninger til møbelhandlere i nærheden af
Århus (max. 50 km. fra centrum). Det være sig steder der restaurerer møbler,
forhandler af antikke møbler, men også bedre "kunsere", hvor man kan købe
møbler der ikke er vandskadet, og ikke slidt op.

Vi er mest interesseret i møbler fra før 1950, og meget gerne i mørke
træsorter (kirsebær, nød, mahogni). Vi er ikke helt klar over hvilket
prislag det skal være i, derfor søges så bredt...

På forhånd tak for svar.

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 30-07-01 11:48

> [...]
> træsorter (kirsebær, nød, mahogni). Vi er ikke helt klar over hvilket
> prislag det skal være i, derfor søges så bredt...

Du bør absolut kigge ned på Det Graae Marked (Trindsøvej) eller Klassikeren
(www.klassikeren.dk) i Scandinavian Center (hedder det vist) som drives af
den samme. Begge ligger i Århus. Klassikeren er udelukkende designer møbler,
mens du også kan finde "almindelige" brugte møbler i Det Graae Marked.

Held og lykke
Kåre