|
| Indbrud i folks hjem Fra : Ukendt |
Dato : 15-02-09 09:56 |
|
Ulrik Høy har en stor artikel om hvordan det kan være lisvsødelæggende at
møde en indbrudstyv, og hvordan denne INGEN straf får for at smadre folks
liv, - OG som en tidligere indbrudstyv sagde forleden så kan man let lave
100 indbrud og bare blive dømt for ET, for politiet har slet ikke ressourcer
til at efterforske.
Jeg så så lige denne i avisen i dag:
I 2008 satte indbrudstyvene rekord med 43.768 indbrud
Det er jo ikke i småtingsafdelingen, MEN selvfølgelig skal de praktisk taget
ikke straffes, det ville jo genere dem, og det kan vi gode mennesker slet
ikke have, den kriminelles velfærd SKAL gå forud for ofrenes.
Forslag fra 2000:
Fremsat den 29. november 2000 af Helge Adam Møller (KF), Pia
Christmas-Møller (KF), Gitte Seeberg (KF) og John Vinther (KF)
Forslag til folketingsbeslutning
om en øget indsats mod indbrudskriminalitet
Som bl.a. politimesteren i Glostrup, Jørn Bro, er citeret for i Berlingske
Tidende den 7. januar 2000, er der kun ét effektivt og rimeligt middel mod
indbrudskriminalitet, og det er en »væsentlig forlængelse af indbrudstyvenes
ophold i Kriminalforsorgens institutioner«. Jørn Bro peger endvidere på det
problem, som ligger i retssystemets manglende konsekvens over for
indbrudskriminalitet: »Man skal være en virkelig arg tyveknægt med en stribe
indbrud og flere betingede domme bag sig, før der endelig falder en
ubetinget dom på f.eks. tre måneders fængsel.« En længere frihedsstraf vil
ifølge politimesteren virke præventivt, ligesom den vil aflaste
lokalsamfundet i den tid, den kriminelle afsoner sin straf.
-----------------------
| |
Niels P Sønderskov (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 15-02-09 11:07 |
|
Knud Larsen skrev:
> Ulrik Høy har en stor artikel om hvordan det kan være lisvsødelæggende at
> møde en indbrudstyv, og hvordan denne INGEN straf får for at smadre folks
> liv, - OG som en tidligere indbrudstyv sagde forleden så kan man let lave
> 100 indbrud og bare blive dømt for ET, for politiet har slet ikke ressourcer
> til at efterforske.
>
> Jeg så så lige denne i avisen i dag:
>
> I 2008 satte indbrudstyvene rekord med 43.768 indbrud
>
> Det er jo ikke i småtingsafdelingen, MEN selvfølgelig skal de praktisk taget
> ikke straffes, det ville jo genere dem, og det kan vi gode mennesker slet
> ikke have, den kriminelles velfærd SKAL gå forud for ofrenes.
>
> Forslag fra 2000:
>
>
> Fremsat den 29. november 2000 af Helge Adam Møller (KF), Pia
> Christmas-Møller (KF), Gitte Seeberg (KF) og John Vinther (KF)
>
> Forslag til folketingsbeslutning
>
> om en øget indsats mod indbrudskriminalitet
>
> Som bl.a. politimesteren i Glostrup, Jørn Bro, er citeret for i Berlingske
> Tidende den 7. januar 2000, er der kun ét effektivt og rimeligt middel mod
> indbrudskriminalitet, og det er en »væsentlig forlængelse af indbrudstyvenes
> ophold i Kriminalforsorgens institutioner«. Jørn Bro peger endvidere på det
> problem, som ligger i retssystemets manglende konsekvens over for
> indbrudskriminalitet: »Man skal være en virkelig arg tyveknægt med en stribe
> indbrud og flere betingede domme bag sig, før der endelig falder en
> ubetinget dom på f.eks. tre måneders fængsel.« En længere frihedsstraf vil
> ifølge politimesteren virke præventivt, ligesom den vil aflaste
> lokalsamfundet i den tid, den kriminelle afsoner sin straf.
Ja, Knud Larsen og Ulrik Høy og de borgerlige politikere og
politimesteren er så kloge at de kan undvære hovedet - og prøver på det.
Hvad med simpelthen at hjælpe de 'kriminelle', så de ikke er henvist til
at stjæle? Eller tror I måske det er noget de er født med?
Denne udvikling er resultatet af en forfejlet politik med stadige
stramninger overfor de svageste i vores samfund. Og det har været klart
for enhver med blot gennemsnitlig begavelse i lang tid.
Vi skal /ikke/ have amerikanske forhold, med en større del af
befolkningen buret inde det meste af tiden.
--
Niels
| |
Ukendt (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-02-09 11:39 |
|
On Sun, 15 Feb 2009 11:06:37 +0100, Niels P Sønderskov wrote:
> Ja, Knud Larsen og Ulrik Høy og de borgerlige politikere og
> politimesteren er så kloge at de kan undvære hovedet - og prøver på det.
> Hvad med simpelthen at hjælpe de 'kriminelle', så de ikke er henvist til
> at stjæle?
Der er da ingen der er "henvist" til at stjæle.
>Eller tror I måske det er noget de er født med?
>
> Denne udvikling er resultatet af en forfejlet politik med stadige
> stramninger overfor de svageste i vores samfund.
Sikke dog noget eventyrligt vrøvl.
Jeg har ikke hørt om en eneste der var tvunget til at stjæle.
>Og det har været klart
> for enhver med blot gennemsnitlig begavelse i lang tid.
Hvilket univers lever du i. ?
> Vi skal /ikke/ have amerikanske forhold, med en større del af
> befolkningen buret inde det meste af tiden.
Nej, så hellere leve med at lovlydige borgere berøves.
Vor herre bevares.
Nej du. Straf forbrydere FØRSTE gang de bliver taget og sæt dem f.eks. til
at samle affald op i naturen, rengøre badestrande eller lignende, f.eks. i
en uge eller to pr/indbrud (med en selvlysende vest med påtrykt "Jeg
afsoner min straf"). Hvis de ikke "gider", så smid dem i spjældet.
| |
Ruwaldo (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Ruwaldo |
Dato : 15-02-09 12:25 |
|
"Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> skrev i en meddelelse
news:twm7qrbldhi9.1s9guuk0eq85n$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 15 Feb 2009 11:06:37 +0100, Niels P Sønderskov wrote:
>> Nej du. Straf forbrydere FØRSTE gang de bliver taget og sæt dem f.eks.
>> til
> at samle affald op i naturen, rengøre badestrande eller lignende, f.eks. i
> en uge eller to pr/indbrud (med en selvlysende vest med påtrykt "Jeg
> afsoner min straf"). Hvis de ikke "gider", så smid dem i spjældet.
Helt enig. Kommer til at tænke på en sag for et par uger siden, mener
det var i østjylland, måske Århus.
3 indbrud på éen nat. Taget på fersk gerning alle 3 gange af politiet.
MEN, først den sidste gang, bliver "han" sat fast.... Hvorfor først der???
ruwaldo
| |
Kurt Lund (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Kurt Lund |
Dato : 15-02-09 12:50 |
|
Ruwaldo wrote:
> Helt enig. Kommer til at tænke på en sag for et par uger siden, mener
> det var i østjylland, måske Århus.
> 3 indbrud på éen nat. Taget på fersk gerning alle 3 gange af politiet.
> MEN, først den sidste gang, bliver "han" sat fast.... Hvorfor først
> der???
Fordi vi har verdensfjerne personer af Niels P. Sønderskov-typen til at være
med til at lovgive.
--
Kurt Lund
| |
Ukendt (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-02-09 12:57 |
|
Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com wrote:
> On Sun, 15 Feb 2009 11:06:37 +0100, Niels P Sønderskov wrote:
>
>> Ja, Knud Larsen og Ulrik Høy og de borgerlige politikere og
>> politimesteren er så kloge at de kan undvære hovedet - og prøver på
>> det. Hvad med simpelthen at hjælpe de 'kriminelle', så de ikke er
>> henvist til at stjæle?
>
> Der er da ingen der er "henvist" til at stjæle.
Sønderskov mener at når en kriminel er NØDT til at skulle bruge 2000 kr om
dagen, så burde hans kontanthjælp hæves til det niveau.
At narkotika burde frigives, dét er en anden sag. Men det KAN ikke være
rigtigt at fordi folk bliver narkomaner så skal en familie om dagen have sit
liv ødelagt af uro og ofte med alle minder om tidligere liv, smadret.
Åbenbart mener en velmener som Sønderskov at man INTET kan kræve af
kriminelle eller af indvandrere, de er infantile væsener som kun
gloriepudserne kunne "hjælpe" - ved at uddele penge og evt bære i guldstol
gennem livet.
Jeg har iøvrigt set narkomaner som har sagt: "JEG vil ikke ødelægge andre
mennesker liv ved at bryde ind i deres hjem, jeg har valgt andre måder at
skaffe de 2000 kr om dagen på (oftest prostitution og butikstyverier)
Tænk iøvrigt, hvis danskere med kontanthjælp og alle mulige former for
statshjælp skulle være "henvist til at stjæle" - hvad skulle mennesker i
andre lande så ikke være, - røvere hver og en?
JEG håber inderligt på at Sønderskov er en troll, eller står det slemt til.
| |
Egon Stich (16-02-2009)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 16-02-09 15:16 |
|
"Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> skrev i en meddelelse
news:twm7qrbldhi9.1s9guuk0eq85n$.dlg@40tude.net...
>
> Nej du. Straf forbrydere FØRSTE gang de bliver taget og sæt dem f.eks. til
> at samle affald op i naturen, rengøre badestrande eller lignende, f.eks. i
> en uge eller to pr/indbrud (med en selvlysende vest med påtrykt "Jeg
> afsoner min straf"). Hvis de ikke "gider", så smid dem i spjældet.
Mener du så ikke, at man burde starte med Jens Søndergård, er det vidst det
er, der jo netop er blevet afsløret som kriminel, men åbenbart kan slippe
med at finde sig et andet job?
Egon
| |
Ukendt (16-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-09 16:12 |
|
On Mon, 16 Feb 2009 15:16:21 +0100, Egon Stich wrote:
>> Nej du. Straf forbrydere FØRSTE gang de bliver taget og sæt dem f.eks. til
>> at samle affald op i naturen, rengøre badestrande eller lignende, f.eks. i
>> en uge eller to pr/indbrud (med en selvlysende vest med påtrykt "Jeg
>> afsoner min straf"). Hvis de ikke "gider", så smid dem i spjældet.
>
>
> Mener du så ikke, at man burde starte med Jens Søndergård, er det vidst det
> er, der jo netop er blevet afsløret som kriminel, men åbenbart kan slippe
> med at finde sig et andet job?
Aner ikke hvem/hvad du snakker om.
| |
Egon Stich (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 18-02-09 14:04 |
|
"Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> skrev i en meddelelse
news:hcdpe6u5euqx$.1pmilzym05juf$.dlg@40tude.net...
> On Mon, 16 Feb 2009 15:16:21 +0100, Egon Stich wrote:
>
>>> Nej du. Straf forbrydere FØRSTE gang de bliver taget og sæt dem f.eks.
>>> til
>>> at samle affald op i naturen, rengøre badestrande eller lignende, f.eks.
>>> i
>>> en uge eller to pr/indbrud (med en selvlysende vest med påtrykt "Jeg
>>> afsoner min straf"). Hvis de ikke "gider", så smid dem i spjældet.
>>
>>
>> Mener du så ikke, at man burde starte med Jens Søndergård, er det vidst
>> det
>> er, der jo netop er blevet afsløret som kriminel, men åbenbart kan slippe
>> med at finde sig et andet job?
>
> Aner ikke hvem/hvad du snakker om.
Forstår sig.
Navnet var forkert.
der refereres til een af direktørerne i VKR gruppen, der jo er blevet
afsløret som de bedragere og tyveknægte de, ligesom de fleste kapitalister,
er.
Egon
| |
Ukendt (18-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-09 15:14 |
|
On Wed, 18 Feb 2009 14:04:25 +0100, Egon Stich wrote:
>>>> Nej du. Straf forbrydere FØRSTE gang de bliver taget og sæt dem f.eks. til
>>>> at samle affald op i naturen, rengøre badestrande eller lignende, f.eks.
>>>> i en uge eller to pr/indbrud (med en selvlysende vest med påtrykt "Jeg
>>>> afsoner min straf"). Hvis de ikke "gider", så smid dem i spjældet.
>>>
>>>
>>> Mener du så ikke, at man burde starte med Jens Søndergård, er det vidst det
>>> er, der jo netop er blevet afsløret som kriminel, men åbenbart kan slippe
>>> med at finde sig et andet job?
>>
>> Aner ikke hvem/hvad du snakker om.
>
> Forstår sig.
> Navnet var forkert.
>
> der refereres til een af direktørerne i VKR gruppen, der jo er blevet
> afsløret som de bedragere og tyveknægte de, ligesom de fleste kapitalister,
> er.
Der hoppede kæden af for dig.
Selvfølgelig findes der bedragere og tyveknægte blandt kapitalister,
ligesom de findes blandt socialister, med at kalde ALLE kapitalister for
forbrydere, er direkte barnligt og useriøst.
| |
Egon Stich (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 19-02-09 13:59 |
|
"Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> skrev i en meddelelse
news:1bi3o25fp3etw$.6mj03dumlca7.dlg@40tude.net...
> On Wed, 18 Feb 2009 14:04:25 +0100, Egon Stich wrote:
>
>>>>> Nej du. Straf forbrydere FØRSTE gang de bliver taget og sæt dem f.eks.
>>>>> til
>>>>> at samle affald op i naturen, rengøre badestrande eller lignende,
>>>>> f.eks.
>>>>> i en uge eller to pr/indbrud (med en selvlysende vest med påtrykt "Jeg
>>>>> afsoner min straf"). Hvis de ikke "gider", så smid dem i spjældet.
>>>>
>>>>
>>>> Mener du så ikke, at man burde starte med Jens Søndergård, er det vidst
>>>> det
>>>> er, der jo netop er blevet afsløret som kriminel, men åbenbart kan
>>>> slippe
>>>> med at finde sig et andet job?
>>>
>>> Aner ikke hvem/hvad du snakker om.
>>
>> Forstår sig.
>> Navnet var forkert.
>>
>> der refereres til een af direktørerne i VKR gruppen, der jo er blevet
>> afsløret som de bedragere og tyveknægte de, ligesom de fleste
>> kapitalister,
>> er.
>
> Der hoppede kæden af for dig.
>
> Selvfølgelig findes der bedragere og tyveknægte blandt kapitalister,
> ligesom de findes blandt socialister, med at kalde ALLE kapitalister for
> forbrydere, er direkte barnligt og useriøst.
Mener du det?
Kapitalister er da ganske enkelt mennesker, for hvem bedrageriske handlinger
og tyveri har nået en sådan størrelse og omfang, at det skifter navn til
"forretning"--
Egon
| |
Ukendt (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-02-09 15:18 |
|
On Thu, 19 Feb 2009 13:58:35 +0100, Egon Stich wrote:
>>> der refereres til een af direktørerne i VKR gruppen, der jo er blevet
>>> afsløret som de bedragere og tyveknægte de, ligesom de fleste
>>> kapitalister,
>>> er.
>>
>> Der hoppede kæden af for dig.
>>
>> Selvfølgelig findes der bedragere og tyveknægte blandt kapitalister,
>> ligesom de findes blandt socialister, med at kalde ALLE kapitalister for
>> forbrydere, er direkte barnligt og useriøst.
>
> Mener du det?
Gaaaaab. Hvor mange gange skal du have at vide, at jeg mener hvad jeg
skriver.?
> Kapitalister er da ganske enkelt mennesker, for hvem bedrageriske handlinger
> og tyveri har nået en sådan størrelse og omfang, at det skifter navn til
> "forretning"--
Søg professionel hjælp til behandling af dine sygelige tvangstanker.
| |
Ukendt (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-02-09 12:45 |
|
Niels P Sønderskov wrote:
> Knud Larsen skrev:
> Ja, Knud Larsen og Ulrik Høy og de borgerlige politikere og
> politimesteren er så kloge at de kan undvære hovedet - og prøver på
> det. Hvad med simpelthen at hjælpe de 'kriminelle', så de ikke er
> henvist til at stjæle? Eller tror I måske det er noget de er født med?
>
> Denne udvikling er resultatet af en forfejlet politik med stadige
> stramninger overfor de svageste i vores samfund. Og det har været
> klart for enhver med blot gennemsnitlig begavelse i lang tid.
>
> Vi skal /ikke/ have amerikanske forhold, med en større del af
> befolkningen buret inde det meste af tiden.
Mage til vrøvl, - igen sangen om at det hele er "vores egen skyld".
Læs om hvordan det vælter ind med internationale kriminelle til DK , -
Weekendavisen (men det er sikkert PiaKs skyld)
Det specielle ved "indbrud" er at de har været anset som nærmest ligegyldige
og i småtingsafdelingen, og det er DET Høy skriver om.
Det er HELLER IKKE bare ligegyldigt at flere og flere ældre ikke tør gå uden
for en dør, og at der er tusinder af samfundssindsødelæggende tricktyverier
hvert år. Langsomt men sikkert forsvinden den tillid vi har opbygget gennem
100 år, og selv om Ole Lukøjer påstår at "det er den sidste regerings
skyld" - så DE føler sig gode, så ændrer det ikke på fakta.
Læs evt Francis Fukuyama: "The Great Disruption" om nedgangen i samfundssind
og tillid mellem borgerne, som er sket i alle vestlige samfund (minus de
asiatiske) siden omkring midten af 1960erne, - OG kriminaliteten er steget
tilsvarende, OG jo mere multikulturalisme, jo mindre tillid.
Hvis du overhovedet nedværdiger dig til at søge viden på noget som helst
felt.
Jeg vil citere lidt fra kriminalrapporten i Weekendavisen, - i en anden
tråd. Så du og din med-velmener, og benægter af virkeligheden CRL kan få
lidt nye inspirationer til at tage nogle flere virkelighedsafvisende
hovedpinepiller, - eller hvad det er I lever af.
| |
Niels P Sønderskov (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 15-02-09 14:09 |
|
Knud Larsen skrev:
> Læs evt Francis Fukuyama: "The Great Disruption" om nedgangen i samfundssind
> og tillid mellem borgerne, som er sket i alle vestlige samfund (minus de
> asiatiske) siden omkring midten af 1960erne, - OG kriminaliteten er steget
> tilsvarende, OG jo mere multikulturalisme, jo mindre tillid.
Svar til flere: Det er jo netop det der foregår, og skrålekoret her i
gruppen kan selvfølgelig ikke selv se det. Det er netop jeres manglende
samfundssind og tillid, der er årsagen til at der ikke gribes ind i tide
og ikke sættes ind med passende foranstaltninger /før/ nogen bliver
kriminelle. Det største problem er jo at deres begavelse og samfundssind
ligger på et endnu lavere niveau end de politikere og kommentatorer, der
ikke kan fatte det.
--
Niels
| |
J. Nielsen (15-02-2009)
| Kommentar Fra : J. Nielsen |
Dato : 15-02-09 15:46 |
|
On Sun, 15 Feb 2009 14:08:46 +0100, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:
>Svar til flere: Det er jo netop det der foregår, og skrålekoret her i
>gruppen kan selvfølgelig ikke selv se det. Det er netop jeres manglende
>samfundssind og tillid, der er årsagen til at der ikke gribes ind i tide
>og ikke sættes ind med passende foranstaltninger /før/ nogen bliver
>kriminelle. Det største problem er jo at deres begavelse og samfundssind
>ligger på et endnu lavere niveau end de politikere og kommentatorer, der
>ikke kan fatte det.
Så kriminelle bliver kriminelle, fordi de dybest set er nogle svagtbegavede
stakler? Det var rene ord for pengene, måske er der håb for dig alligevel.
--
-JN-
| |
Niels P Sønderskov (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 15-02-09 17:43 |
|
J. Nielsen skrev:
> On Sun, 15 Feb 2009 14:08:46 +0100, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
> wrote:
>
>> Svar til flere: Det er jo netop det der foregår, og skrålekoret her i
>> gruppen kan selvfølgelig ikke selv se det. Det er netop jeres manglende
>> samfundssind og tillid, der er årsagen til at der ikke gribes ind i tide
>> og ikke sættes ind med passende foranstaltninger /før/ nogen bliver
>> kriminelle. Det største problem er jo at deres begavelse og samfundssind
>> ligger på et endnu lavere niveau end de politikere og kommentatorer, der
>> ikke kan fatte det.
>
> Så kriminelle bliver kriminelle, fordi de dybest set er nogle svagtbegavede
> stakler? Det var rene ord for pengene, måske er der håb for dig alligevel.
I meget høj grad. Det er bestemt en gruppe der har meget svært ved at
klare sig i et samfund der bliver mere og mere kompliceret og hvor der
ikke er meget simpelt manuelt arbejde tilbage som de har mulighed for at
klare.
--
Niels
| |
Ukendt (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-02-09 21:26 |
|
Niels P Sønderskov wrote:
> J. Nielsen skrev:
>> On Sun, 15 Feb 2009 14:08:46 +0100, Niels P Sønderskov
>> <npsonder@gmail.com> wrote:
>>
>>> Svar til flere: Det er jo netop det der foregår, og skrålekoret her
>>> i gruppen kan selvfølgelig ikke selv se det. Det er netop jeres
>>> manglende samfundssind og tillid, der er årsagen til at der ikke
>>> gribes ind i tide og ikke sættes ind med passende foranstaltninger
>>> /før/ nogen bliver kriminelle. Det største problem er jo at deres
>>> begavelse og samfundssind ligger på et endnu lavere niveau end de
>>> politikere og kommentatorer, der ikke kan fatte det.
>>
>> Så kriminelle bliver kriminelle, fordi de dybest set er nogle
>> svagtbegavede stakler? Det var rene ord for pengene, måske er der
>> håb for dig alligevel.
>
> I meget høj grad. Det er bestemt en gruppe der har meget svært ved at
> klare sig i et samfund der bliver mere og mere kompliceret og hvor der
> ikke er meget simpelt manuelt arbejde tilbage som de har mulighed for
> at klare.
Hvorfor importerede vi dem så fra lande hvor der ER manuelt arbejde at få?
| |
Niels P Sønderskov (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 15-02-09 22:58 |
|
Knud Larsen skrev:
> Niels P Sønderskov wrote:
>> J. Nielsen skrev:
>>> On Sun, 15 Feb 2009 14:08:46 +0100, Niels P Sønderskov
>>> <npsonder@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Svar til flere: Det er jo netop det der foregår, og skrålekoret her
>>>> i gruppen kan selvfølgelig ikke selv se det. Det er netop jeres
>>>> manglende samfundssind og tillid, der er årsagen til at der ikke
>>>> gribes ind i tide og ikke sættes ind med passende foranstaltninger
>>>> /før/ nogen bliver kriminelle. Det største problem er jo at deres
>>>> begavelse og samfundssind ligger på et endnu lavere niveau end de
>>>> politikere og kommentatorer, der ikke kan fatte det.
>>> Så kriminelle bliver kriminelle, fordi de dybest set er nogle
>>> svagtbegavede stakler? Det var rene ord for pengene, måske er der
>>> håb for dig alligevel.
>> I meget høj grad. Det er bestemt en gruppe der har meget svært ved at
>> klare sig i et samfund der bliver mere og mere kompliceret og hvor der
>> ikke er meget simpelt manuelt arbejde tilbage som de har mulighed for
>> at klare.
>
> Hvorfor importerede vi dem så fra lande hvor der ER manuelt arbejde at få?
Vi 'importerer' ikke nogen; der er ikke tale om ting. Men vi har taget
vores fair andel af verdens flygtninge og en begrænset indvandring.
--
Niels
| |
N_B_DK (15-02-2009)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 15-02-09 23:08 |
|
"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message
news:49988feb$0$90263$14726298@news.sunsite.dk
> Vi 'importerer' ikke nogen; der er ikke tale om ting. Men vi har taget
> vores fair andel af verdens flygtninge og en begrænset indvandring.
og en begrænset indvandring ? LOL, der er større chance for folk vil
tage dig seriøst, hvis ikke du overdrev så voldsomt.
--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.
Læs her hvorfor du ikke skal vælge tele2
http://www.comon.dk/news/vores.graense.gaar.ved.porno_37272.html
| |
Ukendt (16-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-09 08:10 |
|
Niels P Sønderskov wrote:
> Knud Larsen skrev:
>> Niels P Sønderskov wrote:
>>> J. Nielsen skrev:
>>>> On Sun, 15 Feb 2009 14:08:46 +0100, Niels P Sønderskov
>>>> <npsonder@gmail.com> wrote:
>>>>
>>>>> Svar til flere: Det er jo netop det der foregår, og skrålekoret
>>>>> her i gruppen kan selvfølgelig ikke selv se det. Det er netop
>>>>> jeres manglende samfundssind og tillid, der er årsagen til at der
>>>>> ikke gribes ind i tide og ikke sættes ind med passende
>>>>> foranstaltninger /før/ nogen bliver kriminelle. Det største
>>>>> problem er jo at deres begavelse og samfundssind ligger på et
>>>>> endnu lavere niveau end de politikere og kommentatorer, der ikke
>>>>> kan fatte det.
>>>> Så kriminelle bliver kriminelle, fordi de dybest set er nogle
>>>> svagtbegavede stakler? Det var rene ord for pengene, måske er der
>>>> håb for dig alligevel.
>>> I meget høj grad. Det er bestemt en gruppe der har meget svært ved
>>> at klare sig i et samfund der bliver mere og mere kompliceret og
>>> hvor der ikke er meget simpelt manuelt arbejde tilbage som de har
>>> mulighed for at klare.
>>
>> Hvorfor importerede vi dem så fra lande hvor der ER manuelt arbejde
>> at få?
>
> Vi 'importerer' ikke nogen; der er ikke tale om ting. Men vi har taget
> vores fair andel af verdens flygtninge og en begrænset indvandring.
Der VAR nærmest tale om import, man havde jo reklamer ude omkring.
Fair andel? Vi havde verdens højeste anerkendelsesrate, - som iøvrigt OECD
iøvrigt bemærkede fem år efter at jeg havde undersøgt sagen og "rapporteret"
her på dp om det
Dengang skulle man jo være total idiot, hvis man ikke blev anerkendt. Jeg så
fx en afrikaner som mente, at fordi han i Afrika var forfulgt for at sætte
ild på skoler, - som han godt kunne lide at gøre, så skulle han have asyl i
Danmark, - han fik dog afslag.
Vi havde ikke behøvet at opføre som infantile tosser dengang. Som sluserne i
Pesjawa sagde dengang prisen var højest for at komme til England og til
Denmark, - til England tog dem der havde lyst til at arbejde, til Danmark
dem der gik efter "The benefits are good in Denmark" som de sagde, til folk
som foretrak det mere stille liv med en høj social ydelse hele livet, uden
at skulle arbejde for den - som man jo kunne se frem til dengang.
Nu er det jo sådan at det største problem økonomisk, og sikkert også mht
kriminalitet og sikkerhed, det er antallet af indvandrere, - som
Velfærdskommissionen har beregnet. En anden tænketank har beregnet at
indvandringen kommer til at koste os 50 mia MERE end nu, i reelle kroner i
2040, - på et tidspunkt hvor vi taber de 35 mia i olieindtægter, og hvor
antallet af pensionister er forøget drastisk.
Begrænset indvandring? Hvilken planet kommer du fra? Mange sammenlignede
dengang med den jødiske indvandring, men glemte at der på bare ET år kom
flere muslimer end der kom jøder på 400 år, OG at jøderne indtil 1933 måtte
betale hver en øre selv, dvs det jødiske samfund betalte for de russiske
jøder som kom til DK. Overrabbineren sagde iøvrigt dengang at "indvandring
går bedst når den sker drøpvis".
Men vi begik hybris, og troede at vi kunne gå på vandet, og startede et
eksperiment som aldrig før var forsøgt og som ingen viste om kunne lykkes -
bortset naturligvis fra De Radikale. Intet land med en total social
beskyttelse og kæmpe sociale ydelser har tidligere prøvet at få fem procent
ekstra personer ind på ganske få år.
| |
Ukendt (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-02-09 16:11 |
|
Niels P Sønderskov wrote:
> Knud Larsen skrev:
>
>> Læs evt Francis Fukuyama: "The Great Disruption" om nedgangen i
>> samfundssind og tillid mellem borgerne, som er sket i alle vestlige
>> samfund (minus de asiatiske) siden omkring midten af 1960erne, - OG
>> kriminaliteten er steget tilsvarende, OG jo mere multikulturalisme,
>> jo mindre tillid.
>
> Svar til flere: Det er jo netop det der foregår, og skrålekoret her i
> gruppen kan selvfølgelig ikke selv se det. Det er netop jeres
> manglende samfundssind og tillid, der er årsagen til at der ikke
> gribes ind i tide og ikke sættes ind med passende foranstaltninger
> /før/ nogen bliver kriminelle. Det største problem er jo at deres
> begavelse og samfundssind ligger på et endnu lavere niveau end de
> politikere og kommentatorer, der ikke kan fatte det.
Jeg håber virkelig du griner godt i skægget når du forsøger at provokere med
sådanne tåbelige "tanker"
| |
Niels P Sønderskov (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 15-02-09 17:48 |
|
Knud Larsen skrev:
> Jeg håber virkelig du griner godt i skægget når du forsøger at provokere med
> sådanne tåbelige "tanker"
Hvad vil du da have man skal stille op med folk, der i ramme alvor tror
at kriminelle tendenser nærmest er medfødte, og at de kan helbredes ved
indespærring eller at der skulle være god samfundsøkonomi i at holde dem
indespærrede altid? Eller foretrækker du aflivning?
--
Niels
| |
Ukendt (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-02-09 21:35 |
|
Niels P Sønderskov wrote:
> Knud Larsen skrev:
>
>> Jeg håber virkelig du griner godt i skægget når du forsøger at
>> provokere med sådanne tåbelige "tanker"
>
> Hvad vil du da have man skal stille op med folk, der i ramme alvor
> tror at kriminelle tendenser nærmest er medfødte, og at de kan
> helbredes ved indespærring eller at der skulle være god
> samfundsøkonomi i at holde dem indespærrede altid? Eller foretrækker
> du aflivning?
Jeg foretrækker at "folk" ikke får 20 tiltalefrafald, når man VED at det
KAN - især et segment af befolkningen - IKKE forstå som noget alvorligt og
de bliver selvfølgelig ved at ødelægge andre menneskers liv indtil de
opdager at der ER konsekvenser.
Det viser sig jo fx at NÅR man får buret de mest kendte voldsmænd og
gaderøvere inde, så falder roen over et område, indtil de meget kort tid
efter ganske roligt kan genoptage deres sysler. Det KAN ikke være rigtigt at
almindelige mennesker skal have deres liv ødelagt fordi vi synes det er
megasynd for nogle "stakler".
Igen og igen hører man at den og den er "kendt af politiet for 50 forhold"
og jeg har selv set lister så lange som Laporellis liste over alvorligt
kriminalitet, og der er intet sket, - andet end "overgivet til de sociale
myndigheder" som jo ikke har lyst til at betale gildet.
Jeg så EN undersøgelse hvor en person var "overgivet" 14 gange og der var
sket absolut NUL.
Mht de kriminelle muslimer, så har psykologen med den nye bog, så vidt jeg
ved mange gode ideer til hvad der bør gøres med DEN gruppe, - deres
"skamkultur" er jo helt anderledes end vores skyldkultur, selv om også vores
er ved at blegne og den indre kontrol ved at tone ud. Men stadigvæk er der
stor forskel på at være helt ydrestyret og at være indrestyret.
Nå, det er en længere diskussion, men den arabiske drengeopdragelse passer
overhovedet ikke ind i et samfund som vores, - hvis den passer ind i noget
samfund, den er simpelthen ikke god efter noget kriterium, - også iflg
arabiske psykologer.
| |
Niels P Sønderskov (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 15-02-09 22:55 |
|
Knud Larsen skrev:
> Niels P Sønderskov wrote:
>> Knud Larsen skrev:
>>
>>> Jeg håber virkelig du griner godt i skægget når du forsøger at
>>> provokere med sådanne tåbelige "tanker"
>> Hvad vil du da have man skal stille op med folk, der i ramme alvor
>> tror at kriminelle tendenser nærmest er medfødte, og at de kan
>> helbredes ved indespærring eller at der skulle være god
>> samfundsøkonomi i at holde dem indespærrede altid? Eller foretrækker
>> du aflivning?
>
>
> Jeg foretrækker at "folk" ikke får 20 tiltalefrafald, når man VED at det
> KAN - især et segment af befolkningen - IKKE forstå som noget alvorligt og
> de bliver selvfølgelig ved at ødelægge andre menneskers liv indtil de
> opdager at der ER konsekvenser.
>
> Det viser sig jo fx at NÅR man får buret de mest kendte voldsmænd og
> gaderøvere inde, så falder roen over et område, indtil de meget kort tid
> efter ganske roligt kan genoptage deres sysler. Det KAN ikke være rigtigt at
> almindelige mennesker skal have deres liv ødelagt fordi vi synes det er
> megasynd for nogle "stakler".
> Igen og igen hører man at den og den er "kendt af politiet for 50 forhold"
> og jeg har selv set lister så lange som Laporellis liste over alvorligt
> kriminalitet, og der er intet sket, - andet end "overgivet til de sociale
> myndigheder" som jo ikke har lyst til at betale gildet.
>
> Jeg så EN undersøgelse hvor en person var "overgivet" 14 gange og der var
> sket absolut NUL.
>
> Mht de kriminelle muslimer, så har psykologen med den nye bog, så vidt jeg
> ved mange gode ideer til hvad der bør gøres med DEN gruppe, - deres
> "skamkultur" er jo helt anderledes end vores skyldkultur, selv om også vores
> er ved at blegne og den indre kontrol ved at tone ud. Men stadigvæk er der
> stor forskel på at være helt ydrestyret og at være indrestyret.
>
> Nå, det er en længere diskussion, men den arabiske drengeopdragelse passer
> overhovedet ikke ind i et samfund som vores, - hvis den passer ind i noget
> samfund, den er simpelthen ikke god efter noget kriterium, - også iflg
> arabiske psykologer.
Selvfølgelig fik jeg ikke noget svar på hvad jeg skal stille op med dig.
--
Niels
| |
Ukendt (16-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-09 08:12 |
|
Niels P Sønderskov wrote:
> Knud Larsen skrev:
>> Niels P Sønderskov wrote:
>>> Knud Larsen skrev:
>>>
>>
>> Nå, det er en længere diskussion, men den arabiske drengeopdragelse
>> passer overhovedet ikke ind i et samfund som vores, - hvis den
>> passer ind i noget samfund, den er simpelthen ikke god efter noget
>> kriterium, - også iflg arabiske psykologer.
>
> Selvfølgelig fik jeg ikke noget svar på hvad jeg skal stille op med
> dig.
Er du helt imbecil?
Eller er du bare faktaresistent, - villet selvblind?
| |
N_B_DK (15-02-2009)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 15-02-09 12:58 |
|
"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message
news:4997e93d$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
>Hvad med simpelthen at hjælpe de 'kriminelle', så de ikke er
> henvist til at stjæle?
Meget få, hvis nogen er henvist til at stjæle.
> Eller tror I måske det er noget de er født med?
Mange gør det fordi straffen er så utrolig lav, og det er nemme penge,
og også pga spændingen, og typer som dig gør det bare endnu mere
attraktivt, du gør jo de kriminelle til ofre.
--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.
Læs her hvorfor du ikke skal vælge tele2
http://www.comon.dk/news/vores.graense.gaar.ved.porno_37272.html
| |
Martin Larsen (15-02-2009)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 15-02-09 13:54 |
|
"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4997e93d$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Knud Larsen skrev:
>> Ulrik Høy har en stor artikel om hvordan det kan være lisvsødelæggende at
>> møde en indbrudstyv, og hvordan denne INGEN straf får for at smadre folks
>> liv, - OG som en tidligere indbrudstyv sagde forleden så kan man let lave
>> 100 indbrud og bare blive dømt for ET, for politiet har slet ikke
>> ressourcer til at efterforske.
>>
>> Jeg så så lige denne i avisen i dag:
>>
>> I 2008 satte indbrudstyvene rekord med 43.768 indbrud
>>
>> Det er jo ikke i småtingsafdelingen, MEN selvfølgelig skal de praktisk
>> taget ikke straffes, det ville jo genere dem, og det kan vi gode
>> mennesker slet ikke have, den kriminelles velfærd SKAL gå forud for
>> ofrenes.
>>
>> Forslag fra 2000:
>>
>>
>> Fremsat den 29. november 2000 af Helge Adam Møller (KF), Pia
>> Christmas-Møller (KF), Gitte Seeberg (KF) og John Vinther (KF)
>>
>> Forslag til folketingsbeslutning
>>
>> om en øget indsats mod indbrudskriminalitet
>>
>> Som bl.a. politimesteren i Glostrup, Jørn Bro, er citeret for i
>> Berlingske Tidende den 7. januar 2000, er der kun ét effektivt og
>> rimeligt middel mod indbrudskriminalitet, og det er en »væsentlig
>> forlængelse af indbrudstyvenes ophold i Kriminalforsorgens
>> institutioner«. Jørn Bro peger endvidere på det problem, som ligger i
>> retssystemets manglende konsekvens over for indbrudskriminalitet: »Man
>> skal være en virkelig arg tyveknægt med en stribe indbrud og flere
>> betingede domme bag sig, før der endelig falder en ubetinget dom på
>> f.eks. tre måneders fængsel.« En længere frihedsstraf vil ifølge
>> politimesteren virke præventivt, ligesom den vil aflaste lokalsamfundet i
>> den tid, den kriminelle afsoner sin straf.
>
> Ja, Knud Larsen og Ulrik Høy og de borgerlige politikere og politimesteren
> er så kloge at de kan undvære hovedet - og prøver på det. Hvad med
> simpelthen at hjælpe de 'kriminelle', så de ikke er henvist til at stjæle?
> Eller tror I måske det er noget de er født med?
Hi, hi, hi - du parodierer dig selv - igg'ås? ;)))))))))
Mvh
Martin
| |
Egon Stich (16-02-2009)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 16-02-09 15:15 |
|
"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4997e93d$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Ja, Knud Larsen og Ulrik Høy og de borgerlige politikere og politimesteren
> er så kloge at de kan undvære hovedet - og prøver på det. Hvad med
> simpelthen at hjælpe de 'kriminelle', så de ikke er henvist til at stjæle?
> Eller tror I måske det er noget de er født med?
>
> Denne udvikling er resultatet af en forfejlet politik med stadige
> stramninger overfor de svageste i vores samfund. Og det har været klart
> for enhver med blot gennemsnitlig begavelse i lang tid.
>
> Vi skal /ikke/ have amerikanske forhold, med en større del af befolkningen
> buret inde det meste af tiden.
>
> --
> Niels
Må det være tilladt at applauderer dit indlæg
Egon
| |
|
|