Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på Sigma EF 500 Blitz
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 00:38

Har købt en sådan for ca 1 år siden og nu skulle jeg så skifte batterier ,
og nu virker den ikke ????

Ja den lader op og motoren kører ind og ud og den røde lampe tænder og er
egenligt klar til et skud med test knappen

men intet sker ???

Øhhh jeg har bare skiftet batterier ?

Nogen som har en ide ?

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 06-02-09 15:43

Netop det symptom du beskriver kan skyldes lav batterispænding.

Hvis den virkede inden du skiftede batterier så kan der være tale om at en
af batterierne er defekte. Specielt opladelige batterier kan kortslutte
således at du stadig kan trække en masse ampere ud af batterienes serie
forbindelse, men spændingen vil være 1.2 volt for lav, da en af cellerne
blot er en "kortslutning".

Prøv at skifte alle 4 batterier og se om det giver en forskel.

Normale engangs batterier, fx. alkaline, er ikke egnede til brug i flash. Du
skal helst bruge opladelige NiMH, eventuelt af den nye type med lav selv
afladning som kan tåle at ligge fx. 1 år i skuffen uden at tabe energien.

Mvh.
Anja

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-09 00:30

Takker for svaret , men 3 forskellige hold er prøvet incl alm alkeline

Det var ikke fejlen

Men nu er det afleveret nede i den lokale Click , og han pakkede da bare
lige en ny Orginal Canon ud til mig uden at spørge , mens han lige fik den
anden rep .

Sådan Ole i Skanderborg , det er fanme service

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK