Puch 3-gear kobling! HJÆLP MIG!!!
Fra : CB

Dato : 28-07-01 00:04

He Ng!

Jeg er den "næsten" lykkelige ejer af en gammel rusten vz50 knallert! Jeg
magler bare lige et par svar på nogle spørgsmål.

1. Jeg syntes den "fedter" på koblingen, altså tager ikke helt ved når jeg
kobler ud. Jeg havde problemet før, og troede der var for meget gearolie på
og det var det der gik i koblingen. Det var det vist også. Jeg tog
koblingssiden af blokken (tømte olien først) og skilte koblingen ad.
Pladerne var fedtede og jeg tørte dem af! Samlede lortet igen og ihhh hvor
den kørte. Den trak fuldt ud. men nu er den gal igen? og nu er mit
spørgsmål: Skal koblingspladerne være smurt ind i olie? Og hvor meget olie
skal der på? Jeg har kommet to små plastikkrus olie på!

2. Min tomgang svinger op og ned som det passer den! Der er justerbar
strålespids på. Kan det være den der driller?

På forhånd tak! VH Christian

Fra : news.uunet.dk

Dato : 28-07-01 15:32

Hej!

Den skal køre i olie.
Der kan også være kommet for tyk olie på!

Det er længe siden, så jeg kan ikke huske hvad og hvormeget. Er der ikke
noger med at der sidder en lile overløbsskrue eet eller andet sted. ½ liter
er ihvertfald for meget.

Måske er det til at finde noget et eller andet sted på nettet om den rigtige
mængde. Jeg brugte selv en multigrade motorolie ... dengang!

/B

Fra : Rasmus Færch

Dato : 30-07-01 22:45

Den er god nok der er en lille M5-M6 lige kærvet skruge ca. midt på skjoldet
den skruger du ud og påfylder olie til det løber ud. Prøv evt at skifte den
fjeder der sidder inde i koblingen, den kan godt være blevet slatten. Olie
typen ved jeg ikke lige i hovedet, men spørg hos den gamle cykel smed, hvis
du har sådan en.
mvh Rasmus
CB <chrborup@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Com87.989$lh7.112237@news010.worldonline.dk...