Ang Tun generelt
Fra : _Anden_

Dato : 27-07-01 22:01

Hejsa..

nogle som forklare hvad en "rulle" gør? om de kan tune en scooter?

Hvilket slags tund kan man få som ikke er synligt for politi som er godt?

på forhånd tak!
Mvh
Anden

Fra : Mads Jensen

Dato : 28-07-01 12:42

"_Anden_" <namelessperson@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> nogle som forklare hvad en "rulle" gør? om de kan tune en scooter?
>
> Hvilket slags tund kan man få som ikke er synligt for politi som er godt?

Rullerne bestemmer hvor mange omdrejninger motoren skal tage, jo lettere
ruller, jo flere omdrejninger. Og hvis du sætter f.eks. en Polini Kit3 47 mm
cylinder og en tunudstødning på din scooter skal du finde de ruller der
tager de omrejninger som cylinderen og udstødningen arbejder bedst ved.
Polini Kit3 cylinderen arbejder bedst ved omkring 10000 omdrejninger, så du
skal putte nogle lette ruller i så motoren tager 10000 omdrejninger.....
Forstår du ?

Hvis det ikke skal være synligt for panserne, kan du f.eks. sætte en
tuncylinder, en tun variator, en anden karburator og et udstødning som
hedder Polini Star Traffic, det ligner nemlig det originale 100 % !
Så kører din scooter nok omkring 90 med et fedt optræk !

Mads

Fra : _Anden_

Dato : 29-07-01 02:56

Yepser jeg forstår! ;=)
og takker!

hvor får man så alt det tunhaløjsa fra?
Jeg har f.eks. en suzuki FZ 50 Estilete
her er lidt spec om den:
Engine - single cylinder, liquid cooled, 2 stroke, 49cc

Power - 2.6@6500 rpm

Torque - 3.4@5500 rpm

Storage Space - under seat

Dry Weight - 83kg

Seat Height - 796mm

Wheel Base - 1260mm

Fuel Tank - 6.0L

Fuel Type - Unleaded

http://www.granbyscooters.co.uk/suzuki_uf50_estilete.htm

nogle forslag til materiale til den, og hvor jeg skal købe det?

det skal være usynligt ;)

Mvh

Anden

og på forhånd tak igen!

Fra : Mads Jensen

Dato : 29-07-01 13:32

> Yepser jeg forstår! ;=)
> og takker!
>
> hvor får man så alt det tunhaløjsa fra?

Du kan prøve at kigge på følgene adresser:

www.scooter-racing.dk
www.protuna.dk
www.scooter-attack.com

Mads

Fra : _Anden_

Dato : 29-07-01 23:15

takker....har kikket på siderne de sidste 2 timer....
fatter stadig intet ;)
dog at der findes mange forskellige dele...men jeg ved overhovedet ikke hvad
man skal sætte sammen med hvad
og hvordan ;) men det sidste kan jeg godt finde ud af...tror jeg..
det er ikke sådan at du kunne give mig et par tip på hvad du mener som er
nyttigt...jeg ønsker ikke noget synligt
på min UF 50 (Suzuki Estilete) den behøves ikke at være hurtig i optrækket,
men må gerne køre hurtigt..
bare en forøgelse på 20% ville være helt fint..kører ca. 70 nu..
Håber du kan hjælpe/gider ;)

Mvh
Anden

Fra : _Anden_

Dato : 29-07-01 23:29

Et eksempel:
Jeg kunne evt. købe cylinder med Stempe, ø47.mm & nye ruller? f.eks. 5 mm??

Jeg aner virkelig intet om emnet... men er det helt ved siden af? :=)
jeg fandt dem på www.protuna.dk men behøves slet ikke at komme derfra
men jo det samme på de andre....men de andre ser godt nok ud til at have
flere dele

Fra : Mads Jensen

Dato : 30-07-01 02:20

> [...]
> jeg fandt dem på www.protuna.dk men behøves slet ikke at komme derfra
> men jo det samme på de andre....men de andre ser godt nok ud til at have

Jeg vil nok anbefale dig at at købe:

Cylinder-kit, Ø47.00 mm, Polini
Og nogle 5 grams ruller...

Mads

Fra : _Anden_

Dato : 30-07-01 15:49

Jeg takker og vil sikkert købe det...
Er der noget andet som f.eks. ringe,skruer eller andet jeg også skal have
fat i?

Fra : Mads Jensen

Dato : 30-07-01 17:56

> Jeg takker og vil sikkert købe det...
> Er der noget andet som f.eks. ringe,skruer eller andet jeg også skal have
> [...]

Nej, det kunne jeg ikke lige se hvad det skulle være.

Mads

Fra : _Anden_

Dato : 30-07-01 18:03

Tusind tak for hjælpen!