Mac Wind?
Fra : Steen

Dato : 22-01-09 19:22

Jeg drømmer om en netbook fra Apple
http://www.youtube.com/watch?v=7qzGToI9Rbs&sdig=1

Ellers må jeg prøve at proppe Mac OS ind på en pc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-09 20:59

Steen <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> Jeg drømmer om en netbook fra Apple
> http://www.youtube.com/watch?v=7qzGToI9Rbs&sdig=1
>
> Ellers må jeg prøve at proppe Mac OS ind på en pc

Keep dreaming. Apple sagde i går at det marked er uniteressant for dem
for nuværende ..

<http://www.macworld.com/article/138353/2009/01/liveupdate.html>

"2:28 PT - DM: Piper Jaffray: How do you think about that sub-$500
market for netbooks, computers?

2:29 PT - DM: Tim: We're watching that space, but right now from our
point-of-view, those products are based on hardware that's much less
powerful than what we think that customers want, software quality that
is not good, cramped keyboards, small displays. So we don't think people
are going to be pleased with those products, but we'll see. We are
watching that space. About 3% of PC industry was in this netbook kind of
category so it's a category we watch. We've got some ideas here. But
right now, we think the products are inferior and will not provided
experience to customers that they're happy with."

/thomas

Fra : Steen

Dato : 22-01-09 21:55

> Apple sagde i går at det marked er uniteressant for dem

Det ved jeg - det har de sagt længe.
Alligevel kunne jeg godt bytte min netbook ud med en Mac i miniformat

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-09 22:01

> Det ved jeg - det har de sagt længe.
> Alligevel kunne jeg godt bytte min netbook ud med en Mac i miniformat

Nu er jeg nok den helt forkerte målgruppe ... men hvorfor ? .. skærmen
er for lille .. tastaturet er akavet at skrive på .. cpu og grafik
subsystem er underdimensioneret ?

Hvis jeg skal have noget med rundt så er min iPhone mere handy...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 23-01-09 15:48

> [...]
> subsystem er underdimensioneret ?
>
> Hvis jeg skal have noget med rundt så er min iPhone mere handy...

Skærmen er ikke for lille til mig - jeg har en 10", en 12" og en 13" -
og den lille er klart nemmest at tage med ud af huset.
Mht. tastatur, så kan du sagtens få en 10" med fuldt tastatur - så du
kan ikke generalisere udfra skærmstørrelsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-09 15:59

On 2009-01-23 15:47:35 +0100, isteen@gmail.rygeloven.com (Steen) said:

> [...]
> Mht. tastatur, så kan du sagtens få en 10" med fuldt tastatur - så du
> kan ikke generalisere udfra skærmstørrelsen

Styrketræning ?

Fra : jagge

Dato : 23-01-09 23:24

> Det ved jeg - det har de sagt længe.
> Alligevel kunne jeg godt bytte min netbook ud med en Mac i miniformat

Køb en netbook og smid macOS på den, der er masser af instrukser på
nettet.

Hygge

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 22-01-09 22:26

Steen skrev:
> Jeg drømmer om en netbook fra Apple
> http://www.youtube.com/watch?v=7qzGToI9Rbs&sdig=1
>
> Ellers må jeg prøve at proppe Mac OS ind på en pc

Er det ikke bare en MacBook Air du vil have?

Der er en nedre grænse for hvor små maskiner skal være førend de er
sjove at bruge.