/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
USA skylder penge
Fra : Erik Larsen


Dato : 20-01-09 22:57

Jeg så i TV at USA nu skylder så mange penge at hvis kreditorene forlangte
deres tilgodehavende så ville landet gå fallit.Er det tænkeligt at USA kan
gå bankerot og at en ny verdensorden kunne opstå på ruinerne af USA.



 
 
Kim2000 (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 20-01-09 23:18


"Erik Larsen" <larsen@tdc.dk> skrev i en meddelelse
news:gl5hb4$2pr$1@aioe.org...
> Jeg så i TV at USA nu skylder så mange penge at hvis kreditorene forlangte
> deres tilgodehavende så ville landet gå fallit.Er det tænkeligt at USA kan
> gå bankerot og at en ny verdensorden kunne opstå på ruinerne af USA.

Nej. Næste (tåbelige) spørgsmål.



DADK (20-01-2009)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 20-01-09 23:22

Erik Larsen wrote:
> Jeg så i TV at USA nu skylder så mange penge at hvis kreditorene
> forlangte deres tilgodehavende så ville landet gå fallit.Er det
> tænkeligt at USA kan gå bankerot og at en ny verdensorden kunne opstå
> på ruinerne af USA.

Det er totalt utænkeligt. Lige så utænkeligt som at der skulle lande en UFO
fyldt med marsmænd der takkede Obama for at være et visionært menneske, på
plænen foran det hvide hus.

USA's erhvervsliv er under Bush blevet solgt til arabere og kinesere,
primært, og det er også der man har lånt pengene, men hvis långiverne
krævede pengene tilbage her og nu, ville USA gå teknisk bankerot, og så
kunne man glemme alt om penge udover, at det ville påvirke den økonomi man
selv er eksponent for. Som eksempel, jeg kender ikke de præcise tal, men
USA's regering skylder vist $1.000.000.000.000 til arabiske udlånere i SA og
Dubai, primært, inkl renter. De kunne i princippet da godt kræve pengene,
men de ville aldrig få dem, og hvis USA går konkurs kan de hverken afsætte
deres olie, ligesom de banker, butiksarkader og flyselskaber ville gå
konkurs også.

Så det gør man bare ikke.



DADK (20-01-2009)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 20-01-09 23:25

DADK wrote:

> USA går konkurs kan de hverken afsætte deres olie, ligesom de banker,
> butiksarkader og flyselskaber ville gå konkurs også.

Skulle være

USA går konkurs kan de hverken afsætte deres olie, ligesom de banker,
butiksarkader og flyselskaber DE ER MEDEJERE AF ville gå konkurs også.



Bruno Christensen (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 21-01-09 02:09

On Tue, 20 Jan 2009 23:22:08 +0100, DADK wrote:

> USA's regering skylder vist $1.000.000.000.000 til arabiske udlånere i SA og

Sjov ide med at forkorte til SA som betegner SydAfrika, alle ved
efterhånden at Saudi Arabien er et kongerige (Kingdom of Saudi Arabia) og
derfor forkortes KSA.

--
MVH
Bruno

DADK (21-01-2009)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 21-01-09 02:47

Bruno Christensen wrote:
> On Tue, 20 Jan 2009 23:22:08 +0100, DADK wrote:
>
>> USA's regering skylder vist $1.000.000.000.000 til arabiske udlånere
>> i SA og
>
> Sjov ide med at forkorte til SA som betegner SydAfrika, alle ved
> efterhånden at Saudi Arabien er et kongerige (Kingdom of Saudi
> Arabia) og derfor forkortes KSA.

Kig på TLD'r. Der er Sydafika vist ZA. Det kommer vist af det gamle
africaans, Zaud-Africans. Det var vel bare en antromorf tale, der besad et
kryptofoghs' potentiale.



Bruno Christensen (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 21-01-09 05:25

On Wed, 21 Jan 2009 02:47:03 +0100, DADK wrote:

> Bruno Christensen wrote:
>> On Tue, 20 Jan 2009 23:22:08 +0100, DADK wrote:
>>
>>> USA's regering skylder vist $1.000.000.000.000 til arabiske udlånere
>>> i SA og
>>
>> Sjov ide med at forkorte til SA som betegner SydAfrika, alle ved
>> efterhånden at Saudi Arabien er et kongerige (Kingdom of Saudi
>> Arabia) og derfor forkortes KSA.
>
> Kig på TLD'r. Der er Sydafika vist ZA. Det kommer vist af det gamle
> africaans, Zaud-Africans. Det var vel bare en antromorf tale, der besad et
> kryptofoghs' potentiale.

Gad vide om det er kendingsbogstaver fra biler? Jeg så KSA brugt da der
blev spillet herrehåndbold i forgårs.

--
MVH
Bruno

Carsten Riis (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 21-01-09 06:21

Bruno Christensen skrev den 21-01-2009 05:24:

> Gad vide om det er kendingsbogstaver fra biler? Jeg så KSA brugt da der
> blev spillet herrehåndbold i forgårs.
>

læs en del om nummerplader her: http://nrpl.dk/

Jeg kunne så ikke lige finde noget med Sydafrika på stående fod, men
måske kan du.

--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

@ (21-01-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 21-01-09 07:39

On Wed, 21 Jan 2009 06:20:42 +0100, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Bruno Christensen skrev den 21-01-2009 05:24:
>
>> Gad vide om det er kendingsbogstaver fra biler? Jeg så KSA brugt da der
>> blev spillet herrehåndbold i forgårs.
>>
>
>læs en del om nummerplader her: http://nrpl.dk/
>
>Jeg kunne så ikke lige finde noget med Sydafrika på stående fod, men
>måske kan du.

http://www.glemsom.dk/lande/landekoder.htm:
_____________
ZA ZAF Sydafrikanske Republik
________________

SA SAU Saudi-Arabien
________________________



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

@ (21-01-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 21-01-09 07:42

On Wed, 21 Jan 2009 06:20:42 +0100, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Bruno Christensen skrev den 21-01-2009 05:24:
>
>> Gad vide om det er kendingsbogstaver fra biler? Jeg så KSA brugt da der
>> blev spillet herrehåndbold i forgårs.
>>
>
>læs en del om nummerplader her: http://nrpl.dk/
>
>Jeg kunne så ikke lige finde noget med Sydafrika på stående fod, men
>måske kan du.


http://da.wikipedia.org/wiki/Internationale_kendingsbogstaver_(biler)


http://www.unc.edu/~rowlett/units/codes/country.htm



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Steen A. Thomsen (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Steen A. Thomsen


Dato : 21-01-09 08:31

On Wed, 21 Jan 2009 05:24:47 +0100, Bruno Christensen wrote:

>>> Sjov ide med at forkorte til SA som betegner SydAfrika, alle ved
>>> efterhånden at Saudi Arabien er et kongerige (Kingdom of Saudi
>>> Arabia) og derfor forkortes KSA.
>>
>> Kig på TLD'r. Der er Sydafika vist ZA. Det kommer vist af det gamle
>> africaans, Zaud-Africans. Det var vel bare en antromorf tale, der besad et
>> kryptofoghs' potentiale.
>
> Gad vide om det er kendingsbogstaver fra biler? Jeg så KSA brugt da der
> blev spillet herrehåndbold i forgårs.

Der står også KSA på deres frimærker.

Bruno Christensen (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 21-01-09 19:55

On Wed, 21 Jan 2009 08:30:50 +0100, Steen A. Thomsen wrote:

> On Wed, 21 Jan 2009 05:24:47 +0100, Bruno Christensen wrote:
>
>>>> Sjov ide med at forkorte til SA som betegner SydAfrika, alle ved
>>>> efterhånden at Saudi Arabien er et kongerige (Kingdom of Saudi
>>>> Arabia) og derfor forkortes KSA.
>>>
>>> Kig på TLD'r. Der er Sydafika vist ZA. Det kommer vist af det gamle
>>> africaans, Zaud-Africans. Det var vel bare en antromorf tale, der besad et
>>> kryptofoghs' potentiale.
>>
>> Gad vide om det er kendingsbogstaver fra biler? Jeg så KSA brugt da der
>> blev spillet herrehåndbold i forgårs.
>
> Der står også KSA på deres frimærker.

Kan du læse det?

Jeg har et saudisk kørekort fra '91, den ene side er på engelsk og ikke
udfyldt, den anden side er på arabisk, udfyldt og ulæselig (jeg kan
genkende min blodtype men ikke andet

--
MVH
Bruno

Steen A. Thomsen (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Steen A. Thomsen


Dato : 21-01-09 21:24

On Wed, 21 Jan 2009 19:55:13 +0100, Bruno Christensen wrote:

>>>>> Sjov ide med at forkorte til SA som betegner SydAfrika, alle ved
>>>>> efterhånden at Saudi Arabien er et kongerige (Kingdom of Saudi
>>>>> Arabia) og derfor forkortes KSA.
>>>>
>>>> Kig på TLD'r. Der er Sydafika vist ZA. Det kommer vist af det gamle
>>>> africaans, Zaud-Africans. Det var vel bare en antromorf tale, der besad et
>>>> kryptofoghs' potentiale.
>>>
>>> Gad vide om det er kendingsbogstaver fra biler? Jeg så KSA brugt da der
>>> blev spillet herrehåndbold i forgårs.
>>
>> Der står også KSA på deres frimærker.
>
> Kan du læse det?

Jeps.

http://farm4.static.flickr.com/3054/2765059063_d2fbc38e02.jpg?v=0

> Jeg har et saudisk kørekort fra '91, den ene side er på engelsk og ikke
> udfyldt, den anden side er på arabisk, udfyldt og ulæselig (jeg kan
> genkende min blodtype men ikke andet

Jeg har nu aldrig været i SaudiArabien, men jeg har da mellemlandet i
Kuwait to gange.

Jens Bruun (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 20-01-09 23:44

"Erik Larsen" <larsen@tdc.dk> skrev i en meddelelse
news:gl5hb4$2pr$1@aioe.org

> Jeg så i TV at USA nu skylder så mange penge at hvis kreditorene
> forlangte deres tilgodehavende så ville landet gå fallit.Er det
> tænkeligt at USA kan gå bankerot og at en ny verdensorden kunne opstå
> på ruinerne af USA.

Er det tænkeligt, at du kan lade være med at trolle, "Poul Nielsen",
"Peter", "PN", "Mohammad Islam", "Ole Larsen", "Christian Jensen", "Jens
Winther", "Pastor", "Per Nielsen", "Master of faul smell and odeur", "Ærlige
Bent", "Jens", "Poul Nilson", "Abdul Hassan", "Jakob Andersen", "Peter
Nielsen",
"Hermann von Krauftsmeier", "Bent", "Flemming Lynge", "Jessup Johnson",
"Lynge radio og tv", "berg", "Huge Hugos 32cm", "Jens Bruun", "Aaron
Berg",´"Marianne Larsen", "Marianne Andersen", "pip160", "Hans Bentsen",
"Christian Aioe", "John Carson", "The Democrat", "Bruno Jørgensen", "Lars
Jensen", "Jens Erik Lortebruun", "Johnny Andersen", "Mr.Larsen", "Frank
Leegaard", "Volger Garfield", "Eivind Kruise", "Ejvind Kruse", "nud", "Bo M.
Mogensen", "Peter Madsen", "Peter Larsen", "Klaus Jørgensen", "Erik Larsen"
osv.?

Du er sgu' godt nok for viderekommende.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Michael Meidahl Jens~ (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 20-01-09 23:57


"Jens Bruun" skrev i en meddelelse


> Du er sgu' godt nok for viderekommende.

Har han virkelig udgivet sig for at være dig ?
Det er jo
Skizofreni på et helt nyt plan.


--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen



Tony (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 21-01-09 00:02


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:UrudnQMKAfszzuvUnZ2dnUVZ8qvinZ2d@giganews.com...
> "Erik Larsen" <larsen@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> news:gl5hb4$2pr$1@aioe.org
>
>> Jeg så i TV at USA nu skylder så mange penge at hvis kreditorene
>> forlangte deres tilgodehavende så ville landet gå fallit.Er det
>> tænkeligt at USA kan gå bankerot og at en ny verdensorden kunne opstå
>> på ruinerne af USA.
>
> Er det tænkeligt, at du kan lade være med at trolle, "Poul Nielsen",
> "Peter", "PN", "Mohammad Islam", "Ole Larsen", "Christian Jensen", "Jens
> Winther", "Pastor", "Per Nielsen", "Master of faul smell and odeur",
> "Ærlige Bent", "Jens", "Poul Nilson", "Abdul Hassan", "Jakob Andersen",
> "Peter Nielsen",
> "Hermann von Krauftsmeier", "Bent", "Flemming Lynge", "Jessup Johnson",
> "Lynge radio og tv", "berg", "Huge Hugos 32cm", "Jens Bruun", "Aaron
> Berg",´"Marianne Larsen", "Marianne Andersen", "pip160", "Hans Bentsen",
> "Christian Aioe", "John Carson", "The Democrat", "Bruno Jørgensen", "Lars
> Jensen", "Jens Erik Lortebruun", "Johnny Andersen", "Mr.Larsen", "Frank
> Leegaard", "Volger Garfield", "Eivind Kruise", "Ejvind Kruse", "nud", "Bo
> M. Mogensen", "Peter Madsen", "Peter Larsen", "Klaus Jørgensen", "Erik
> Larsen" osv.?
>
> Du er sgu' godt nok for viderekommende.

Well well, hvis det er sandt, så forstår jeg bedre Kim 2000's svar, hvis han
da osse var klar over det.

Tony



Michael Meidahl Jens~ (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 21-01-09 00:17


"Tony" skrev i en meddelelse

> Well well, hvis det er sandt, så forstår jeg bedre Kim 2000's >svar, hvis
> han da osse var klar over det.
>


Det store spørgsmål er jo , er PN lig alle disse personer eller
har han blot udgivet sig for at være dem ?
Hvor mange af personerne på listen eksisterer slet ikke, men er i
virkeligheden et produkt af Poul Nielsen's fantasi ?.


Tænk eks vis hvis PN udgiver sig for at være Erik Larsen , derefter svare
han sig selv ved at udgive sig for Jens Bruun der igen beskylder Erik Larsen
altså sig selv , for at ikke at være Erik Larsen men i virkeligheden Poul
Nielsen aka 25 andre.

Verden er sandelig blevet kompliceret på det sidste



--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen





Tony (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 21-01-09 00:22


"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:49765b6f$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tony" skrev i en meddelelse
>
>> Well well, hvis det er sandt, så forstår jeg bedre Kim 2000's >svar, hvis
>> han da osse var klar over det.
>>
>
>
> Det store spørgsmål er jo , er PN lig alle disse personer eller
> har han blot udgivet sig for at være dem ?
> Hvor mange af personerne på listen eksisterer slet ikke, men er i
> virkeligheden et produkt af Poul Nielsen's fantasi ?.
>
>
> Tænk eks vis hvis PN udgiver sig for at være Erik Larsen , derefter svare
> han sig selv ved at udgive sig for Jens Bruun der igen beskylder Erik
> Larsen altså sig selv , for at ikke at være Erik Larsen men i
> virkeligheden Poul Nielsen aka 25 andre.
>
> Verden er sandelig blevet kompliceret på det sidste


Heheh, osse i den grad.

Tony



Jens Bruun (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 21-01-09 00:28

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:49765b6f$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Hvor mange af personerne på listen eksisterer slet ikke, men er i
> virkeligheden et produkt af Poul Nielsen's fantasi ?.

Umiddelbart vil jeg tro, "Poul Nielsen" også er at fantasifoster, men det er
dog et alias, der har en længere historie end mange af de andre.
Forbogstaverne "P" og "N" går tilsyneladende ofte igen, men jeg er ikke
ganske overbevist om, at det skal tillægges betydning. "Poul Nielsen" og
"P.N." har dog været aktiv i flere år, hvor de andre nicks typisk bruges i
en meget begrænset periode.

> Tænk eks vis hvis PN udgiver sig for at være Erik Larsen , derefter
> svare han sig selv ved at udgive sig for Jens Bruun der igen
> beskylder Erik Larsen altså sig selv , for at ikke at være Erik
> Larsen men i virkeligheden Poul Nielsen aka 25 andre.

Jamen sådan fungerer vor "ven" her. Vi har med en ekstrem
personlighedsforstyrrelse at gøre. Han/hun har dog (så vidt jeg ved) aldrig
brugt mit navn i nærværende gruppe, men i et par andre grupper.

> Verden er sandelig blevet kompliceret på det sidste

Verden har vist altid været meget kompliceret. Usenet har givet vore
allermest komplicerede medborgere et offentligt talerør. Det er nu fint nok.
Så snitter de ikke mennesker i strimler i Den Virkelige Verden[tm] i den
tid, de sidder foran computeren med pjorten i hånden.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



DADK (21-01-2009)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 21-01-09 01:01

Jens Bruun wrote:
> "Erik Larsen" <larsen@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> news:gl5hb4$2pr$1@aioe.org
>
>> Jeg så i TV at USA nu skylder så mange penge at hvis kreditorene
>> forlangte deres tilgodehavende så ville landet gå fallit.Er det
>> tænkeligt at USA kan gå bankerot og at en ny verdensorden kunne opstå
>> på ruinerne af USA.
>
> Er det tænkeligt, at du kan lade være med at trolle, "Poul Nielsen",
> "Peter", "PN", "Mohammad Islam", "Ole Larsen", "Christian Jensen",
> "Jens Winther", "Pastor", "Per Nielsen", "Master of faul smell and
> odeur", "Ærlige Bent", "Jens", "Poul Nilson", "Abdul Hassan", "Jakob
> Andersen", "Peter Nielsen",
> "Hermann von Krauftsmeier", "Bent", "Flemming Lynge", "Jessup
> Johnson", "Lynge radio og tv", "berg", "Huge Hugos 32cm", "Jens
> Bruun", "Aaron Berg",´"Marianne Larsen", "Marianne Andersen",
> "pip160", "Hans Bentsen", "Christian Aioe", "John Carson", "The
> Democrat", "Bruno Jørgensen", "Lars Jensen", "Jens Erik Lortebruun",
> "Johnny Andersen", "Mr.Larsen", "Frank Leegaard", "Volger Garfield",
> "Eivind Kruise", "Ejvind Kruse", "nud", "Bo M. Mogensen", "Peter
> Madsen", "Peter Larsen", "Klaus Jørgensen", "Erik Larsen" osv.?
>
> Du er sgu' godt nok for viderekommende.

Nu har jeg fulgt denne din påstand. Jeg ser ikke på IP-adresser og sådan
noget solitært, men mere det sproglige, for det er den endelige lakmusprøve.
Erik Petersen minder ikke om Abdul Hassan.



Jens Bruun (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 21-01-09 01:05

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:497665ca$0$90273$14726298@news.sunsite.dk

> Nu har jeg fulgt denne din påstand. Jeg ser ikke på IP-adresser og
> sådan noget solitært, men mere det sproglige, for det er den endelige
> lakmusprøve. Erik Petersen minder ikke om Abdul Hassan.

Kig nu bare på headere, indhold og tag eventuelt en tur ind over
news.frostbyte.dk, hvis du ikke tror på mig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



DADK (21-01-2009)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 21-01-09 01:08

Jens Bruun wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:497665ca$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Nu har jeg fulgt denne din påstand. Jeg ser ikke på IP-adresser og
>> sådan noget solitært, men mere det sproglige, for det er den endelige
>> lakmusprøve. Erik Petersen minder ikke om Abdul Hassan.
>
> Kig nu bare på headere, indhold og tag eventuelt en tur ind over
> news.frostbyte.dk, hvis du ikke tror på mig.

Ja, men det gør jeg jo også. Jeg tror du forblænder dig på en IP-adresse.



DADK (21-01-2009)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 21-01-09 01:20

DADK wrote:
> Jens Bruun wrote:
>> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>> news:497665ca$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
>>
>>> Nu har jeg fulgt denne din påstand. Jeg ser ikke på IP-adresser og
>>> sådan noget solitært, men mere det sproglige, for det er den
>>> endelige lakmusprøve. Erik Petersen minder ikke om Abdul Hassan.
>>
>> Kig nu bare på headere, indhold og tag eventuelt en tur ind over
>> news.frostbyte.dk, hvis du ikke tror på mig.
>
> Ja, men det gør jeg jo også. Jeg tror du forblænder dig på en
> IP-adresse.

Mht dette frostbyte, det er faktisk ok, men hvis man skulle lave en
statistik, jeg har gjort det engang - det tager ca 1 time at downloade for
en måned, gjorde det fordi jeg ville imponere sofie yuan chen lee, og det
skal være rigtgt, dvs valid lødig information, så skal du som minimum have
computerens mac-adresse med, eller det vil sige, dit netværkskorts unikke
kode. Jeg kunne faktisk godt, hvis jeg ville, illudere at jeg var "Abdul
Hassan". Jeg kunne gøre det endda på en måde så du ville tro det var P.N der
gjorde det. MAC-adressen er dog ALTID med, uanset hvad folk gør, sammenlign
på mac-address-niveau i stedet for IP-niveau.



Jens Bruun (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 21-01-09 08:43

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:49766a3f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk

> MAC-adressen er dog ALTID med, uanset hvad folk gør, sammenlign på
> mac-address-niveau i stedet for IP-niveau.

MAC-adresser routes ikke i et IP-net.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



DADK (24-01-2009)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 24-01-09 00:22

Jens Bruun wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:49766a3f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
>
>> MAC-adressen er dog ALTID med, uanset hvad folk gør, sammenlign på
>> mac-address-niveau i stedet for IP-niveau.
>
> MAC-adresser routes ikke i et IP-net.

MAC-adresser routes ALTID, der er 7 lag, som f.eks hackere kan udnytte - MAC
er niveau 2. Man kan ikke det ene uden det andet. Din IP-adresse kunne ikke
eksistere, uden din MAC-adresse, og du kan ikke sende en NNTP uden at din
mac-adresse kodes ind. Spørg dig selv - hvordan skulle man ellers gøre dit
indlæg unikt?




Jens Bruun (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 24-01-09 19:33

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:497a5115$0$90271$14726298@news.sunsite.dk

> MAC-adresser routes ALTID, der er 7 lag, som f.eks hackere kan
> udnytte - MAC er niveau 2. Man kan ikke det ene uden det andet. Din
> IP-adresse kunne ikke eksistere, uden din MAC-adresse, og du kan ikke
> sende en NNTP uden at din mac-adresse kodes ind. Spørg dig selv -
> hvordan skulle man ellers gøre dit indlæg unikt?

Pas på, David Konrad. Du er ude på tynd is og ved tydeligvis ikke noget om
ARP, TCP/IP og routing.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



DADK (21-01-2009)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 21-01-09 01:07

DADK wrote:
> Jens Bruun wrote:
>> "Erik Larsen" <larsen@tdc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:gl5hb4$2pr$1@aioe.org
>>
>>> Jeg så i TV at USA nu skylder så mange penge at hvis kreditorene
>>> forlangte deres tilgodehavende så ville landet gå fallit.Er det
>>> tænkeligt at USA kan gå bankerot og at en ny verdensorden kunne
>>> opstå på ruinerne af USA.
>>
>> Er det tænkeligt, at du kan lade være med at trolle, "Poul Nielsen",
>> "Peter", "PN", "Mohammad Islam", "Ole Larsen", "Christian Jensen",
>> "Jens Winther", "Pastor", "Per Nielsen", "Master of faul smell and
>> odeur", "Ærlige Bent", "Jens", "Poul Nilson", "Abdul Hassan", "Jakob
>> Andersen", "Peter Nielsen",
>> "Hermann von Krauftsmeier", "Bent", "Flemming Lynge", "Jessup
>> Johnson", "Lynge radio og tv", "berg", "Huge Hugos 32cm", "Jens
>> Bruun", "Aaron Berg",´"Marianne Larsen", "Marianne Andersen",
>> "pip160", "Hans Bentsen", "Christian Aioe", "John Carson", "The
>> Democrat", "Bruno Jørgensen", "Lars Jensen", "Jens Erik Lortebruun",
>> "Johnny Andersen", "Mr.Larsen", "Frank Leegaard", "Volger Garfield",
>> "Eivind Kruise", "Ejvind Kruse", "nud", "Bo M. Mogensen", "Peter
>> Madsen", "Peter Larsen", "Klaus Jørgensen", "Erik Larsen" osv.?
>>
>> Du er sgu' godt nok for viderekommende.
>
> Nu har jeg fulgt denne din påstand. Jeg ser ikke på IP-adresser og
> sådan noget solitært, men mere det sproglige, for det er den endelige
> lakmusprøve. Erik Petersen minder ikke om Abdul Hassan.

Og når jeg ser listen Volger Garfield, Eivind Kruise, Bo M. Mogensen har med
sikkerhed intet med din paranoia at gøre.



Jens Bruun (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 21-01-09 01:10

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4976670f$0$90276$14726298@news.sunsite.dk

> Og når jeg ser listen Volger Garfield, Eivind Kruise, Bo M. Mogensen
> har med sikkerhed intet med din paranoia at gøre.

Du er sgu' god. Måske du skulle overveje, hvorfor nicks som "Jens Bruun" og
"Jens Erik Lortebruun" er med på listen? Eller er det for subtilt?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



DADK (21-01-2009)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 21-01-09 01:28

Jens Bruun wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:4976670f$0$90276$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Og når jeg ser listen Volger Garfield, Eivind Kruise, Bo M. Mogensen
>> har med sikkerhed intet med din paranoia at gøre.
>
> Du er sgu' god. Måske du skulle overveje, hvorfor nicks som "Jens
> Bruun" og "Jens Erik Lortebruun" er med på listen? Eller er det for
> subtilt?

Jeg har vist kaldt dig jens bruunskjorte, og Arne H Wilstrup det der er
værre. Det er nemt at slå op. Og dermed nemt at bruge.

Har du aldrig undret dig over Neil Fairlight, / Neil DaneLaw. Der har du
muligvis ophavet. Han er næsten et geni til den slags, ved du hvem han er
er? Hvad hedder han? Hvor bor han? Hvad laver han? Hvad kan han? Hvem kender
ham? Men du ved han kan det hele - han kan skjule sig - han kan manipulere
med DNS - han har interesse i at andre hænges ud - Det er naturligvis
Fairlight der står bag hele forvirringen...



P.N (21-01-2009)
Kommentar
Fra : P.N


Dato : 21-01-09 12:30


"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:49766c0e$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Har du aldrig undret dig over Neil Fairlight, / Neil DaneLaw. Der har du
> muligvis ophavet. Han er næsten et geni til den slags, ved du hvem han er
> er? Hvad hedder han? Hvor bor han? Hvad laver han? Hvad kan han? Hvem
> kender ham? Men du ved han kan det hele - han kan skjule sig - han kan
> manipulere med DNS - han har interesse i at andre hænges ud - Det er
> naturligvis Fairlight der står bag hele forvirringen...

En af de mest usympatiske ting ved den politiske polarisering mellem det
yderste højre og venstre, er at folk arbejder med at registrere modpartens
politiske ståsted. Jeg syntes det er tarveligt og det man i boksesprog
kalder for "slag under bæltestedet". Og du mente at forsøget på at myrde den
tdl imigrationsminister Carina Christensen og hendes familie var en
huskekage. Nej nej. Jeg kan godt forstå at du er på bølgelængde med hr
Bruun, der er du i godt selskab.



olewilly (20-01-2009)
Kommentar
Fra : olewilly


Dato : 20-01-09 16:31

On 20 Jan., 22:56, "Erik Larsen" <lar...@tdc.dk> wrote:
> Jeg så i TV at USA nu skylder så mange penge at hvis kreditorene forlangte
> deres tilgodehavende så ville landet gå fallit.Er det tænkeligt at USA kan
> gå bankerot og at en ny verdensorden kunne opstå på ruinerne af USA..

Hej

Når denne krise slutter, starter der en ny !
Krig, krise og kapitalisme er uadskillelige størrelser !

OW

Steen A. Thomsen (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Steen A. Thomsen


Dato : 21-01-09 08:36

On Tue, 20 Jan 2009 15:30:52 -0800 (PST), olewilly wrote:

> Når denne krise slutter, starter der en ny !
> Krig, krise og kapitalisme er uadskillelige størrelser !

Ligesom fattigdom, undertrykkelse og socialisme er uadskillelige
størrelser.

Anders Wegge Keller (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 24-01-09 00:31

"DADK" <dadk@webspeed.dk> writes:

> MAC-adresser routes ALTID

Nej, det er en hardware-identitet, der aldrig kommer videre end til
det broadcast domain netkortet nu befinder sig på.

Routing foregår på et højere niveau, og sker på baggrund af andet en
MAC.

--
/Wegge

Anders Wegge Keller (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 24-01-09 00:47

"DADK" <dadk@webspeed.dk> writes:

> Prøøv at beskriv det, i øvrigt, siden du ved så meget.

Nej, jeg gider ikke gå ovenpå for at finde bogen frem, for at give
dig en af de tre-fire forskellige "lying to students"-definitioner der
flyder rundt.

Og hvis jeg skulle gide, burde du nok starte med at præcisere hvilken
model for en netværksstak du tilbeder: TCP/IP, SNA eller OSI.

--
/Wegge

Anders Wegge Keller (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 24-01-09 01:05

"DADK" <dadk@webspeed.dk> writes:

>> Og hvis jeg skulle gide, burde du nok starte med at præcisere hvilken
>> model for en netværksstak du tilbeder: TCP/IP, SNA eller OSI.

> Jeg tror ikke du kan! Jeg tilbeder ikke nogen protokol, men prøv
> blot.

Jeg gider som sagt ikke slå en meningsløs definition op. Det er 4 år
siden jeg sidst havde behov for andet end solskins-scenariet i TCP/IP,
og dengang vidste jeg hvor jeg skulle finde det jeg havde brug for.

Om det er datalink-layer eller whatnot du fisker efter, gider jeg
ikke gætte på, og det er mig i bund og grund et fedt. For mig er det
nok at vide at routing sker på IP-adresser. Skulle jeg have behov for
at forfine det standpunkt skal jeg nok give dig en kildehenvisning,
men det varer sikkert et par år.

--
/Wegge

Anders Wegge Keller (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 24-01-09 01:24

"DADK" <dadk@webspeed.dk> writes:

> Nå. Han Kunne ikke! Tænk sig at spørge om den slags, Vi er på data
> link laget kammerat, det hele handler om at MAC-adresser sammen med
> IP kodes ind i de indlæg, folk sender til NNTP.

Du har knald i låget, og trænger til en vejledning i at google
foldevejledningen til en AFDB.

Fortæl hvad min MAC-adresse er, hvis du mener at du kan klare dig
uden aluminiumsbællehatten.

--
/Wegge

Anders Wegge Keller (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 24-01-09 01:31

"DADK" <dadk@webspeed.dk> writes:

> Anders Wegge Keller wrote:

>> Jeg gider som sagt ikke slå en meningsløs definition op. Det er 4
>> år siden jeg sidst havde behov for andet end solskins-scenariet i
>> TCP/IP, og dengang vidste jeg hvor jeg skulle finde det jeg havde
>> brug for.
>

>Du bruger TCP/IP når du ser på side 9 pigen i Ekstra Bladet. Faktisk
>er det forudsætningen for det.

Korrekt, men irrelevant :)

> Mere meningsfuldt bruger du ajax, scriptaculous - prototype? SÃ¥ har
> vi noget at snakke om.

Gnus :)

Jeg glemte at spørge dig: Hvilken MAC finder du? Min laptops, min
router, eller den maskine jeg poster fra?
--
/Wegge

Anders Wegge Keller (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 24-01-09 01:46

"DADK" <dadk@webspeed.dk> writes:

> Anders Wegge Keller wrote:

>> Jeg glemte at spørge dig: Hvilken MAC finder du? Min laptops, min
>> router, eller den maskine jeg poster fra?
>
> Det rager det mig en høstblomst.

Det er ellers livet om at gøre for troværdigheden af din historie.

> Men jeg giver til dig muligheden for at komme først. Jeg vil
> oversætte den historie, og jeg mener først oversætte med
> historien´. Det er én af de bedste historier jeg nogen sinde har
> erfaret
> http://www.wired.com/techbiz/people/magazine/17-01/ff_max_butler?currentPage=7

Og det nye er?

--
/Wegge

Anders Wegge Keller (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 24-01-09 02:11

"DADK" <dadk@webspeed.dk> writes:

> Anders Wegge Keller wrote:
>> "DADK" <dadk@webspeed.dk> writes:
>>
>>> Anders Wegge Keller wrote:
>>
>>>> Jeg glemte at spørge dig: Hvilken MAC finder du? Min laptops, min
>>>> router, eller den maskine jeg poster fra?
>>>
>>> Det rager det mig en høstblomst.
>>
>> Det er ellers livet om at gøre for troværdigheden af din historie.
>
> Jamen så modbevis det. Det er herlig diskussion, dette her!

Den er ensidig. Du vinder den forgyldte AFDB. Tillykke.
--
/Wegge

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408844
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste