/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Huskyer og hundeslæder
Fra : oz3bto


Dato : 17-01-09 23:35

Er lige hjemvendt fra ferie i Norge hvor vi jo som de fleste stod på ski
det meste af tiden..Vi havde dog hjemmefra bestilt tur i hundeslæde

Blev afhentet ved hytten i bil og kørt ud til hvor hundene var..
Vi blev modtaget af henad 40-50 huskyer de fleste lænket eller i hundegårde
men 6-7 sykker rendte frit rundt
Efter en kort instruks bla. i at styre og bremse skulle vi hjælpe med at
spænde hundene for
Da selerne blev fundet frem gik hundene helt amok og alle dansede rundt og
ville i selen

Vi blev efter eget valg sat 2 på hver slæde da de er nemmere at styre når
der er vægt i slæden
Derefter fik vi en rigtig fed tur i det norske landskab på 3-4 timer..
Utrolig mængde energi sådan en flok huskyer harSelv til slut på turen trak
de stadig som vilde og som guiden sagde så skulle de bare lige hvile lidt
så var de klar på at løbe en tur mere

En fed oplevelse man bestemt bør prøve hvis man får muligheden..Vil dog
advare om at det faktisk er meget hårdt at stå bagpå sådan en slæde og styre
den




 
 
Hm (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 18-01-09 09:25


"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:gktmeb$1jv6$1@newsbin.cybercity.dk...
> En fed oplevelse man bestemt bør prøve hvis man får muligheden..Vil dog
> advare om at det faktisk er meget hårdt at stå bagpå sådan en slæde og
> styre den

Ikke for at gøre jeres oplevelse mindre.

Men jeg så engang en udsendelse fra tyskland om hvordan disse hunde havde
det, og det var ikke rart, de kom kun ud at bevæge sig når der var turister.
resten af året gik de for lud og koldt vand, stod i korte kæder, dårligt mad
og der var så beskidt omkring dem.

Hanne/ som jo er pivet



oz3bto (18-01-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 18-01-09 14:19


"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4972e764$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> news:gktmeb$1jv6$1@newsbin.cybercity.dk...
>> En fed oplevelse man bestemt bør prøve hvis man får muligheden..Vil dog
>> advare om at det faktisk er meget hårdt at stå bagpå sådan en slæde og
>> styre den
>
> Ikke for at gøre jeres oplevelse mindre.
>
> Men jeg så engang en udsendelse fra tyskland om hvordan disse hunde havde
> det, og det var ikke rart, de kom kun ud at bevæge sig når der var
> turister. resten af året gik de for lud og koldt vand, stod i korte kæder,
> dårligt mad og der var så beskidt omkring dem.
>
> Hanne/ som jo er pivet
>
>


Sådsan er det med arbejds hunde.. Det er jo ikke kæledyr



Hm (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 18-01-09 20:08


"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:gkva7o$268b$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>
>
> Sådsan er det med arbejds hunde.. Det er jo ikke kæledyr
>
Det er ingen undskyldning for ikke at behandle dem ordentlig.

Hanne/ som også har haft brugshunde



jopa (18-01-2009)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 18-01-09 21:13

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev
>>
> Det er ingen undskyldning for ikke at behandle dem ordentlig.

Hvem siger at de ikke bliver behandlet ordentligt


--
Mvh. John
http://jp-web.dk


Hm (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 18-01-09 21:37


"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
news:49738d65$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev
>>>
>> Det er ingen undskyldning for ikke at behandle dem ordentlig.
>
> Hvem siger at de ikke bliver behandlet ordentligt
>
>
> --
> Mvh. John
> http://jp-web.dk

Bl.a. dem jeg så en udsendelse om (se min anden post)

Hanne



jopa (18-01-2009)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 18-01-09 21:59

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Bl.a. dem jeg så en udsendelse om (se min anden post)

Jo men det var jo i Tyskland

Nu er der jo tale om arbejdshunde og dem kan man nok ikke sammenligne med de
stuehunde vi har

--
Mvh. John
http://jp-web.dk


Hm (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 19-01-09 07:58


"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
news:49739826$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev
>
>> Bl.a. dem jeg så en udsendelse om (se min anden post)
>
> Jo men det var jo i Tyskland

ja, det var fra tysk fjernsyn, som havde fulgt en pige hvis største ønske
var at komme til at arbejde hos sådan en "hunde udlejer", hun skulle have
været der et år, men efter ca. ½ år måtte hun holde op da hun simpelthen
ikke kunne klare mere, hvorefter filmholdet undersøgte flere steder, om de
slædehunde virkelig blev holdt under så dårlige forhold udenfor sæsonen, og
det var faktisk sådan de andre 3-4 steder på nær et enkelt sted.
meget korte kæder så hunden lige kunne ligge på taget af hundehuset,
hundehuse der stod under vand,. minimal mad, ingen luftning fra kæderne,
sjældent rengøring altså kun en opbevaring faktisk uden kontakt - indtil
der kom turister.

At Milo er i hundegården i regn og kulde, kan slet ikke sammenlignes, han
har garanteret et tørt sted at hen.

Newfer og andre hunde med tyk pels elsker helt naturligt at ligge ude helt
dækket til med sne.

Hanne/ som altså stadig mener man skal holde dyr på en anstændig måde
brugshunde eller ej



oz3bto (18-01-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 18-01-09 21:29


"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:49737e10$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> news:gkva7o$268b$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>>
>>
>> Sådsan er det med arbejds hunde.. Det er jo ikke kæledyr
>>
> Det er ingen undskyldning for ikke at behandle dem ordentlig.
>
> Hanne/ som også har haft brugshunde
>


Bliver de også .. Havde de ikke fået god behandling så havde de ikke været
så glade

De har alle deres eget lille hus får mad og får lov til det de allerhelst
vil nemlig trække en slæde




Hm (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 18-01-09 21:40


"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:gl03e6$2fv2$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49737e10$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
>> news:gkva7o$268b$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>
>>> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>
>>>
>>> Sådsan er det med arbejds hunde.. Det er jo ikke kæledyr
>>>
>> Det er ingen undskyldning for ikke at behandle dem ordentlig.
>>
>> Hanne/ som også har haft brugshunde
>>
>
>
> Bliver de også .. Havde de ikke fået god behandling så havde de ikke
> været så glade
>
> De har alle deres eget lille hus får mad og får lov til det de allerhelst
> vil nemlig trække en slæde

En hund som bliver behandlet dårligt, kan da sagtnes virke glad hvis de får
positiv opmærksomhed.
Turisterne som brugte hundene var da heller ikke klar over hvordan de havde
det resten af året.

Hanne



jopa (18-01-2009)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 18-01-09 22:07

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev
>

> Turisterne som brugte hundene var da heller ikke klar over hvordan de
> havde det resten af året.

Nu er det svært at vide hvad hunde foretrækker, og det er sikke sikkert at
det er det samme som os.
Min egen elsker at ligge i sin hundegård om natten selv i frost eller
regnvejr.
Jeg syntes da den er mærkelig når den kunne ligge ved siden af brændeovnen.

Slædehunde foretrækker garanteret udelivet fremfor noget andet, men som sagt
jeg kan ikke vide hvad de mener

Grønlandske hunde er vist stort set kun ude, og de kender ikke til andet.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk


Benny Mortensen (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 19-01-09 12:13


"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:49739392$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> En hund som bliver behandlet dårligt, kan da sagtnes virke glad hvis de
får
> positiv opmærksomhed.
> Turisterne som brugte hundene var da heller ikke klar over hvordan de
havde
> det resten af året.
>
> Hanne

Tja, jeg tror du skal prøve at få dig et par Sibirian Husky's....

Du kan kun give dem positiv opmærksomhed på en måde....

Kom med trækselerne i hænderne, og husk høreværn...

M.V.H....Benny..


oz3bto (19-01-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 19-01-09 12:54


"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
news:49746254$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49739392$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>> En hund som bliver behandlet dårligt, kan da sagtnes virke glad hvis de
> får
>> positiv opmærksomhed.
>> Turisterne som brugte hundene var da heller ikke klar over hvordan de
> havde
>> det resten af året.
>>
>> Hanne
>
> Tja, jeg tror du skal prøve at få dig et par Sibirian Husky's....
>
> Du kan kun give dem positiv opmærksomhed på en måde....
>
> Kom med trækselerne i hænderne, og husk høreværn...
>
> M.V.H....Benny..
>


Fik jeg også video af deroppe .. Flere af hundene står ligefrem og tuder for
at komme med



Hm (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 19-01-09 15:49


"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:gl1pl1$1ep$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
> news:49746254$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:49739392$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>>
>>> En hund som bliver behandlet dårligt, kan da sagtnes virke glad hvis de
>> får
>>> positiv opmærksomhed.
>>> Turisterne som brugte hundene var da heller ikke klar over hvordan de
>> havde
>>> det resten af året.
>>>
>>> Hanne
>>
>> Tja, jeg tror du skal prøve at få dig et par Sibirian Husky's....
>>
>> Du kan kun give dem positiv opmærksomhed på en måde....
>>
>> Kom med trækselerne i hænderne, og husk høreværn...
>>
>> M.V.H....Benny..
>>
>
>
> Fik jeg også video af deroppe .. Flere af hundene står ligefrem og tuder
> for at komme med

jeg må være utrolig dårlig til, at forklare hvad der er jeg har noget i mod
med det hundehold.

En husky er en træk hund og det er det den elsker, det har jeg jo aldrig
sagt at den ikke skulle- tvært i mod - jeg anker over at den ikke bliver
rørt når der ingen sne og turister er.

Hanne/ som er total forvirret over ikke at kunne gøre sig forståelig



JB (19-01-2009)
Kommentar
Fra : JB


Dato : 19-01-09 16:04


"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:497492db$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> news:gl1pl1$1ep$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
>> news:49746254$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:49739392$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>
>>>>
>>>> En hund som bliver behandlet dårligt, kan da sagtnes virke glad hvis de
>>> får
>>>> positiv opmærksomhed.
>>>> Turisterne som brugte hundene var da heller ikke klar over hvordan de
>>> havde
>>>> det resten af året.
>>>>
>>>> Hanne
>>>
>>> Tja, jeg tror du skal prøve at få dig et par Sibirian Husky's....
>>>
>>> Du kan kun give dem positiv opmærksomhed på en måde....
>>>
>>> Kom med trækselerne i hænderne, og husk høreværn...
>>>
>>> M.V.H....Benny..
>>>
>>
>>
>> Fik jeg også video af deroppe .. Flere af hundene står ligefrem og tuder
>> for at komme med
>
> jeg må være utrolig dårlig til, at forklare hvad der er jeg har noget i
> mod med det hundehold.
>
> En husky er en træk hund og det er det den elsker, det har jeg jo aldrig
> sagt at den ikke skulle- tvært i mod - jeg anker over at den ikke bliver
> rørt når der ingen sne og turister er.
>
> Hanne/ som er total forvirret over ikke at kunne gøre sig forståelig

Hanne det er nemt at forstå, hvad du mener. Men nogen vil eller kan ikke
forstå det.

Hilsen
Jytte
>
>



Tove Krieger (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 19-01-09 16:17

In news:49749651$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
JB <vingekattenfjern@mail.dk> typed:
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:497492db$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
>> news:gl1pl1$1ep$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>
>>> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
>>> news:49746254$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:49739392$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>
>>>>>
>>>>> En hund som bliver behandlet dårligt, kan da sagtnes virke glad
>>>>> hvis de får positiv opmærksomhed.
>>>>> Turisterne som brugte hundene var da heller ikke klar over
>>>>> hvordan de havde det resten af året.
>>>>>
>>>>> Hanne
>>>>
>>>> Tja, jeg tror du skal prøve at få dig et par Sibirian Husky's....
>>>>
>>>> Du kan kun give dem positiv opmærksomhed på en måde....
>>>>
>>>> Kom med trækselerne i hænderne, og husk høreværn...
>>>>
>>>> M.V.H....Benny..
>>>>
>>>
>>>
>>> Fik jeg også video af deroppe .. Flere af hundene står ligefrem og
>>> tuder for at komme med
>>
>> jeg må være utrolig dårlig til, at forklare hvad der er jeg har
>> noget i mod med det hundehold.
>>
>> En husky er en træk hund og det er det den elsker, det har jeg jo
>> aldrig sagt at den ikke skulle- tvært i mod - jeg anker over at den
>> ikke bliver rørt når der ingen sne og turister er.
>>
>> Hanne/ som er total forvirret over ikke at kunne gøre sig forståelig
>
> Hanne det er nemt at forstå, hvad du mener. Men nogen vil eller kan
> ikke forstå det.
>
> Hilsen
> Jytte

Jeg undrer mig også meget. Jeg tænkte med det samme, at da der jo ikke er
sne hele året, hvad gør de så med de stakkels hunde om sommeren ?
Selvfølgelig er der nogle køretøjer med hjul under (har set det på tv
engang), hvor vovserne kan få afløb for deres glæde ved at trække. Jeg tror
dog næppe at sådanne køretøjer bliver brugt som turistattraktion i
pågældende lande, så jeg kan godt forstå at Hanne er forvirret.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Hm (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 19-01-09 16:51

Tak, piger jeg troede faktisk det var mig der slet ikke kunne gøre mig
forståelig.

Ja, Tove det var jo netop det der bl. a. var problemet, de fik ingen motion
i den periode der ikke var sne, stod kun i denne korte kæde dag ud og dag
ind.

Hanne/ som er ved at komme på sporet igen.



jopa (19-01-2009)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 19-01-09 17:05

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev
>
> Ja, Tove det var jo netop det der bl. a. var problemet, de fik ingen
> motion i den periode der ikke var sne, stod kun i denne korte kæde dag ud
> og dag ind.

Jo men som sagt er det ikke desiderede kæledyr og en del af dem der holder
dem aktiverer dem formentlig hele året.


--
Mvh. John
http://jp-web.dk


Hm (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 19-01-09 17:25


"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
news:4974a4a3$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev
>>
>> Ja, Tove det var jo netop det der bl. a. var problemet, de fik ingen
>> motion i den periode der ikke var sne, stod kun i denne korte kæde dag ud
>> og dag ind.
>
> Jo men som sagt er det ikke desiderede kæledyr og en del af dem der holder
> dem aktiverer dem formentlig hele året.
>

Hej, John - ingen påstår at de er deciderede kæledyr og skal ligge i sofaen

Kun at det må være et krav at de holdes under ordentlige forhold hele året
og ikke kun når der var turister.

Hanne/ som syntes de "hanhunde" nogle gange kan være lidt "tunge" i det



jopa (19-01-2009)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 19-01-09 19:01

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Kun at det må være et krav at de holdes under ordentlige forhold hele året
> og ikke kun når der var turister.

Hvad er ordentlige forhold ?
Ordentlige forhold for dig er måske så at sopolte ikke skal stå bundet i en
box altid, og alligevel spiser du formentlig svinekød.
Hvis hundene har en fornuftig løbegård samt et isoleret hundehus deri og
ellers i øvrigt bliver luftet så er det ordentligt nok for mig og John.
Ordentlige forhold for mig er absolut ikke at hunden skal ligge i møblerne
og ellers kun blive luftet 3 4 gange om dagen, nej så hellere lade dem rende
sammen i en stor hundegård døgnet rundt.
det er sikkert også sundere


--
Mvh. John
http://jp-web.dk


Hm (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 19-01-09 19:57


"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
news:4974bff3$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev
>
>> Kun at det må være et krav at de holdes under ordentlige forhold hele
>> året og ikke kun når der var turister.
>
> Hvad er ordentlige forhold ?
> Ordentlige forhold for dig er måske så at sopolte ikke skal stå bundet i
> en box altid, og alligevel spiser du formentlig svinekød.
> Hvis hundene har en fornuftig løbegård samt et isoleret hundehus deri og
> ellers i øvrigt bliver luftet så er det ordentligt nok for mig og John.
> Ordentlige forhold for mig er absolut ikke at hunden skal ligge i møblerne
> og ellers kun blive luftet 3 4 gange om dagen, nej så hellere lade dem
> rende sammen i en stor hundegård døgnet rundt.
> det er sikkert også sundere
>

Nu var der ikke tale om hundegårde med godt underlag, med isolerede
hundehuse og lufte ture

Men som jeg skrev tidligere: :

meget korte kæder så hunden lige kunne ligge på taget af hundehuset,
hundehuse der stod under vand,. minimal mad, ingen luftning fra kæderne,
sjældent rengøring altså kun en opbevaring, faktisk uden kontakt - indtil
der kom turister.

Hanne/ som stadig undres over hvordan "drengene" kan syntes at denne slags
hundehold er i orden



jopa (19-01-2009)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 19-01-09 20:06

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev >
> meget korte kæder så hunden lige kunne ligge på taget af hundehuset,
> hundehuse der stod under vand,. minimal mad, ingen luftning fra kæderne,
> sjældent rengøring altså kun en opbevaring, faktisk uden kontakt - indtil
> der kom turister.

Jo men du snakker om en TV udsendelse du så fra Tyskland, og det er da ikke
givet at disse hunde generelt lever under sådanne kår.
Du snakker generelt, og det er det jeg anker i mod og kommenterer oz3bto's
oplevelser som om de hunde de har oplevet lever under sådanne forhold

----------------------------
Men jeg så engang en udsendelse fra tyskland om hvordan disse hunde havde
det, og det var ikke rart, de kom kun ud at bevæge sig når der var turister.
resten af året gik de for lud og koldt vand, stod i korte kæder, dårligt mad
og der var så beskidt omkring dem.
-----------------------------

Der findes mennesker i DK der også har store hundehold af pågældende race og
de ville sikkert undre sig over at blive sat i hartkorn med din enlige TV
udsendelse.
har man så mange hunde har de det garanteret bedst udenfor end indenfor


--
Mvh. John
http://jp-web.dk






Hm (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 19-01-09 20:33


"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
news:4974cf30$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev >
>> meget korte kæder så hunden lige kunne ligge på taget af hundehuset,
>> hundehuse der stod under vand,. minimal mad, ingen luftning fra kæderne,
>> sjældent rengøring altså kun en opbevaring, faktisk uden kontakt -
>> indtil der kom turister.
>
> Jo men du snakker om en TV udsendelse du så fra Tyskland, og det er da
> ikke givet at disse hunde generelt lever under sådanne kår.
> Du snakker generelt, og det er det jeg anker i mod og kommenterer oz3bto's
> oplevelser som om de hunde de har oplevet lever under sådanne forhold
>
> ----------------------------
> Men jeg så engang en udsendelse fra tyskland om hvordan disse hunde havde
> det, og det var ikke rart, de kom kun ud at bevæge sig når der var
> turister.
> resten af året gik de for lud og koldt vand, stod i korte kæder, dårligt
> mad
> og der var så beskidt omkring dem.
> -----------------------------
>
> Der findes mennesker i DK der også har store hundehold af pågældende race
> og de ville sikkert undre sig over at blive sat i hartkorn med din enlige
> TV udsendelse.
> har man så mange hunde har de det garanteret bedst udenfor end indenfor
>
>
>
> --
> Mvh. John
> http://jp-web.dk

nu er det ikke hundehold i Danmark det drejede sig om men hundehold der
udelukkende blev brugt til udlejning i vintersæsonen i Norge.
Og stadig væk , for jeg ved ikke hvad gang - ja så mener jeg at disse hunde
har det bedst uden for og egner sig ikke til at være inde.
Udsendelsen endte med -som jeg også skrev tidligere - at man begyndte at
undersøge andre lignende forretninger, og fandt kun et enkelt sted hvor
forholdene var i orden.

Men hvis i heller vil tro at sådan en udsendelse ikke er autentisk - så er
det selvfølgelig jeres mening - jeg ved hvad jeg så - og det var ikke rart.

Hanne



Leyna (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 19-01-09 23:46

On Mon, 19 Jan 2009 19:01:24 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:


>Ordentlige forhold for dig er måske så at sopolte ikke skal stå bundet i en
>box altid, og alligevel spiser du formentlig svinekød.

Man kan altså købe kød fra frilandsgrise, hvis ikke du vidste det,
søde John!

>Hvis hundene har en fornuftig løbegård samt et isoleret hundehus deri og
>ellers i øvrigt bliver luftet så er det ordentligt nok for mig

Og når den står i en meget kort kæde altid må dette vel siges IKKE at
være opfyldt...?
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

jopa (20-01-2009)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 20-01-09 11:21

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev
>
> Man kan altså købe kød fra frilandsgrise, hvis ikke du vidste det,
> søde John!


Det er der ikke mange der gør
>
>
> Og når den står i en meget kort kæde altid må dette vel siges IKKE at
> være opfyldt...?

Ja da men det var så ikke det jeg mente at alle gjorde


--
Mvh. John
http://jp-web.dk


Benny Mortensen (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 20-01-09 20:05


"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:497492db$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> news:gl1pl1$1ep$1@newsbin.cybercity.dk...
> >
> > "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
> > news:49746254$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >>
> >> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >> news:49739392$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> >>>
> >>>
> >>> En hund som bliver behandlet dårligt, kan da sagtnes virke glad hvis
de
> >> får
> >>> positiv opmærksomhed.
> >>> Turisterne som brugte hundene var da heller ikke klar over hvordan de
> >> havde
> >>> det resten af året.
> >>>
> >>> Hanne
> >>
> >> Tja, jeg tror du skal prøve at få dig et par Sibirian Husky's....
> >>
> >> Du kan kun give dem positiv opmærksomhed på en måde....
> >>
> >> Kom med trækselerne i hænderne, og husk høreværn...
> >>
> >> M.V.H....Benny..
> >>
> >
> >
> > Fik jeg også video af deroppe .. Flere af hundene står ligefrem og tuder
> > for at komme med
>
> jeg må være utrolig dårlig til, at forklare hvad der er jeg har noget i
mod
> med det hundehold.
>
> En husky er en træk hund og det er det den elsker, det har jeg jo aldrig
> sagt at den ikke skulle- tvært i mod - jeg anker over at den ikke bliver
> rørt når der ingen sne og turister er.
>
> Hanne/ som er total forvirret over ikke at kunne gøre sig forståelig

Hej Hanne

Så kommer du stadig med trækselerne....

Så er der bare hjul på, i stedet for meder.

M.V.H....Benny..


Hm (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 20-01-09 21:42


"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
news:49762268$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:497492db$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
>> news:gl1pl1$1ep$1@newsbin.cybercity.dk...
>> >
>> > "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
>> > news:49746254$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> >>
>> >> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> >> news:49739392$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>> >>>
>> >>>
>> >>> En hund som bliver behandlet dårligt, kan da sagtnes virke glad hvis
> de
>> >> får
>> >>> positiv opmærksomhed.
>> >>> Turisterne som brugte hundene var da heller ikke klar over hvordan de
>> >> havde
>> >>> det resten af året.
>> >>>
>> >>> Hanne
>> >>
>> >> Tja, jeg tror du skal prøve at få dig et par Sibirian Husky's....
>> >>
>> >> Du kan kun give dem positiv opmærksomhed på en måde....
>> >>
>> >> Kom med trækselerne i hænderne, og husk høreværn...
>> >>
>> >> M.V.H....Benny..
>> >>
>> >
>> >
>> > Fik jeg også video af deroppe .. Flere af hundene står ligefrem og
>> > tuder
>> > for at komme med
>>
>> jeg må være utrolig dårlig til, at forklare hvad der er jeg har noget i
> mod
>> med det hundehold.
>>
>> En husky er en træk hund og det er det den elsker, det har jeg jo aldrig
>> sagt at den ikke skulle- tvært i mod - jeg anker over at den ikke bliver
>> rørt når der ingen sne og turister er.
>>
>> Hanne/ som er total forvirret over ikke at kunne gøre sig forståelig
>
> Hej Hanne
>
> Så kommer du stadig med trækselerne....
>
> Så er der bare hjul på, i stedet for meder.
>
> M.V.H....Benny..

Det er jeg da godt klar over at man bl.a. også gør herhjemme, men de steder
jeg taler om, her blev hundene ikke luftet, men stod i denne korté kæde hele
tiden indtil det blev sne sæson igen.

Hanne



Benny Mortensen (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 21-01-09 12:53


"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:49764008$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
> news:49762268$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:497492db$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> >>
> >> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:gl1pl1$1ep$1@newsbin.cybercity.dk...
> >> >
> >> > "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
> >> > news:49746254$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> >>
> >> >> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >> >> news:49739392$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> >> >>>
> >> >>>
> >> >>> En hund som bliver behandlet dårligt, kan da sagtnes virke glad
hvis
> > de
> >> >> får
> >> >>> positiv opmærksomhed.
> >> >>> Turisterne som brugte hundene var da heller ikke klar over hvordan
de
> >> >> havde
> >> >>> det resten af året.
> >> >>>
> >> >>> Hanne
> >> >>
> >> >> Tja, jeg tror du skal prøve at få dig et par Sibirian Husky's....
> >> >>
> >> >> Du kan kun give dem positiv opmærksomhed på en måde....
> >> >>
> >> >> Kom med trækselerne i hænderne, og husk høreværn...
> >> >>
> >> >> M.V.H....Benny..
> >> >>
> >> >
> >> >
> >> > Fik jeg også video af deroppe .. Flere af hundene står ligefrem og
> >> > tuder
> >> > for at komme med
> >>
> >> jeg må være utrolig dårlig til, at forklare hvad der er jeg har noget i
> > mod
> >> med det hundehold.
> >>
> >> En husky er en træk hund og det er det den elsker, det har jeg jo
aldrig
> >> sagt at den ikke skulle- tvært i mod - jeg anker over at den ikke
bliver
> >> rørt når der ingen sne og turister er.
> >>
> >> Hanne/ som er total forvirret over ikke at kunne gøre sig forståelig
> >
> > Hej Hanne
> >
> > Så kommer du stadig med trækselerne....
> >
> > Så er der bare hjul på, i stedet for meder.
> >
> > M.V.H....Benny..
>
> Det er jeg da godt klar over at man bl.a. også gør herhjemme, men de
steder
> jeg taler om, her blev hundene ikke luftet, men stod i denne korté kæde
hele
> tiden indtil det blev sne sæson igen.
>
> Hanne

Hej Hanne

Tja, jeg har nu ikke fantasi til at forestille mig, at nogen, som bruger
sådanne hunde, og så endda udnytter dem commercielt, skulle misligeholde
sine hundes fysiske form, mellem sæsonerne.... Som jo ganske pr automatik,
kun kan medføre fede, svage hunde, det øjeblik hvor de så endelig skal i
aktion igen, formodentligt næppe ville kunne slæbe slæden hen over jorden,
og formodentligt ville styrte døde om af hjerteslag, forårsaget af bare iver
for igen at komme ud og trække. Men jeg vil da gerne se det TV Program....
Det kunne da være interessant.... Men misforstod jeg noget, jeg troede
hundene var i Norge.... Og jeg tror det blev nævnt, at det var Tysk TV....
Hvis jeg mishandlede mine dyr, ville jeg da ikke invitere et TV hold
indenfor, så de kunne dokumentere det.

M.V.H....Benny..



Hm (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 21-01-09 17:31

..... Men misforstod jeg noget, jeg troede
> hundene var i Norge.... Og jeg tror det blev nævnt, at det var Tysk TV....
> Hvis jeg mishandlede mine dyr, ville jeg da ikke invitere et TV hold
> indenfor, så de kunne dokumentere det.
>
> M.V.H....Benny..
>

Ja, du har misforstået meget

Det var tysk tv som havde en udsendelse kørende om unge mennesker som fik
sin lov at prøve sit drømme job i et år, og så fulgte man disse i løbet af
dette år.
Den ene ønskede så at komme til Norge, hos en der netop havde sådan et husky
hold, hun kom efter en vintersæson, for så at skulle gå til hånde og passe
disse hunde, for så netop at ende med slædekørsel når der kom turister.

Hun måtte opgive efter lidt over ½ år, p.g.a. hun simpelthen ikke kunne
klare mere, at se hvordan disse hunde blev misrøgtet,
selve filmholdet udtalte sig også og fortalte hvor rystet de var.

Hundene stod i disse korte kæder hvor de lige kunne komme op på taget af
disse usle hundehuse, da disse stod under vand så snart det regnede, de fik
ikke ret meget mad, kom ikke væk fra disse kæder - han brød sig slet ikke om
hundene, hun prøvede af bedste hjerte forskellige tiltag, men det var han
ikke interesseret i.

Så efter denne oplevelse , ville filmholdet så prøve at finde ud af om det
var denne måde der var standarden, og det var så det de fandt ud af at det
generelt var, måske ikke lige at hundehusene var under vand det meste af
tiden, men det med at de stod i korte kæder og ikke fik motion før lige
inden sæson start, en del gik til, da de ikke kunne klare disse betingelser.
Tror de forsøgte at filme 3 steder ud over den første, og der var 1 sted der
var i orden.

Er faktisk også kommet i tanke om en jeg engang havde på en af mine hunde
hold, som skulle på skiferie i Norge og han glædede sig til netop at komme
på sådan en slæde tur ( han havde selv Karelsk Bjørnehund)

Men det havde været sådan en dårlig oplevelse for familien, da de havde set
hvordan disse hunde blev opbevaret, som han sagde "gør det ikke hvis i får
lejlighed til det".

Hanne/ som snart syntes der er tærsket lang halm på denne historie



Benny Mortensen (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 23-01-09 10:00


"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:49774dc8$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> .... Men misforstod jeg noget, jeg troede
> > hundene var i Norge.... Og jeg tror det blev nævnt, at det var Tysk
TV....
> > Hvis jeg mishandlede mine dyr, ville jeg da ikke invitere et TV hold
> > indenfor, så de kunne dokumentere det.
> >
> > M.V.H....Benny..
> >
>
> Ja, du har misforstået meget
>
> Det var tysk tv som havde en udsendelse kørende om unge mennesker som fik
> sin lov at prøve sit drømme job i et år, og så fulgte man disse i løbet af
> dette år.
> Den ene ønskede så at komme til Norge, hos en der netop havde sådan et
husky
> hold, hun kom efter en vintersæson, for så at skulle gå til hånde og passe
> disse hunde, for så netop at ende med slædekørsel når der kom turister.
>
> Hun måtte opgive efter lidt over ½ år, p.g.a. hun simpelthen ikke kunne
> klare mere, at se hvordan disse hunde blev misrøgtet,
> selve filmholdet udtalte sig også og fortalte hvor rystet de var.
>
> Hundene stod i disse korte kæder hvor de lige kunne komme op på taget af
> disse usle hundehuse, da disse stod under vand så snart det regnede, de
fik
> ikke ret meget mad, kom ikke væk fra disse kæder - han brød sig slet ikke
om
> hundene, hun prøvede af bedste hjerte forskellige tiltag, men det var han
> ikke interesseret i.
>
> Så efter denne oplevelse , ville filmholdet så prøve at finde ud af om det
> var denne måde der var standarden, og det var så det de fandt ud af at det
> generelt var, måske ikke lige at hundehusene var under vand det meste af
> tiden, men det med at de stod i korte kæder og ikke fik motion før lige
> inden sæson start, en del gik til, da de ikke kunne klare disse
betingelser.
> Tror de forsøgte at filme 3 steder ud over den første, og der var 1 sted
der
> var i orden.
>
> Er faktisk også kommet i tanke om en jeg engang havde på en af mine hunde
> hold, som skulle på skiferie i Norge og han glædede sig til netop at komme
> på sådan en slæde tur ( han havde selv Karelsk Bjørnehund)
>
> Men det havde været sådan en dårlig oplevelse for familien, da de havde
set
> hvordan disse hunde blev opbevaret, som han sagde "gør det ikke hvis i får
> lejlighed til det".
>
> Hanne/ som snart syntes der er tærsket lang halm på denne historie


Hej Hanne

Se det er jeg stadig i tvivl om, om jeg har.... ?

Jeg husker kun alt for tydeligt Hof-Joy sagen.

Og en sådan, ser jeg ingen grund til at gentage.

Så lad os få nogle Første hånds informationer.

Ikke anden eller tredie hånds info, som alligevel aldrig holder vand.

M.V.H....Benny..



Kim Christensen (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 18-01-09 14:42

On 18 Jan., 22:06, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:

>
> Grønlandske hunde er vist stort set kun ude, og de kender ikke til andet.
>

Sådan har det i al fald været tidligere. Minmor boede på Grønland i
50'erne, og der var hundene ude hele tiden, og de var som regel ikke i
kæde. På nogle af billederne som jeg har her kan man se at de stort
set var over alt. Sådan er det dog ikke længere...
http://kim-christensen.dk/hunde/GRONL.HTM
og
http://kim-christensen.dk/skildringer/gronl55.htm
Om morgenen efter en snestorm kunne det se ud som hundene var væk, men
diveree snedriver kom til live når man kaldte på dem. På grund af
hundenes isolerende pels smeltede sneen som lå oven på dem ikke.
Men selvfølgelig var det også barskt at være slædehund. Hundenes skind
blev brugt, og for at undgå skudhuller blev de hængt. På smalfilm har
jeg et klip hvor en hundeslæde "motorbremser", dvs på vej ned af en
skråning bliver hundene slæbt genem sneen efter slæden, og bremser
derved. Det kunne de åbenbart godt holde til.

HIlsen Kim

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste