/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Yousee - Nye hastigheder pr 01.02.2009 ?
Fra : Janus


Dato : 17-01-09 10:30

Hej gruppe

Jeg har lige fået brev fra yousee, hvor de skriver at min forbindelse bliver
ændret
pr. 01.02.2009:

Nuværende: 4 Mbit/256 kbit
Kommende: 4Mbit/512 kbit

Prisen er uændret på 189 kr. pr. måned.

Er der nogen der har fået brev med oplysning om andre hastigheder (fra/til)
og evt. prisændringer ?

Det er jo lidt sjovt at vide hvilke ændringer, der kommer pr. 01.02.2009, da
ændringerne ikke umiddelbart
fremgår af hjemmesiden (www.yousee.dk) endnu.

Janus


Nuværende hastigheder og priser:

4 Mbit/256 kbit
189 kr.
12 Mbit/1 Mbit
249 kr.

16 Mbit/1 Mbit
299 kr.
20 Mbit/2 Mbit 349 kr.

20 Mbit/2 Mbit - Få 50 Mbit/4 Mbit* 349 kr.




 
 
gil (17-01-2009)
Kommentar
Fra : gil


Dato : 17-01-09 10:58

Janus wrote:

> Hej gruppe
>
> Jeg har lige fået brev fra yousee, hvor de skriver at min forbindelse
> bliver ændret
> pr. 01.02.2009:
>
> Nuværende: 4 Mbit/256 kbit
> Kommende: 4Mbit/512 kbit
>
> Prisen er uændret på 189 kr. pr. måned.
>
> Er der nogen der har fået brev med oplysning om andre hastigheder
> (fra/til) og evt. prisændringer ?

20 Mbit/2 Mbit bliver til 20 Mbit/3 Mbit, samme pris.


--
gil

Thomas von Hassel (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-01-09 10:26

gil <gil@obyon.com> wrote:

> Janus wrote:
>
> > Hej gruppe
> >
> > Jeg har lige fået brev fra yousee, hvor de skriver at min forbindelse
> > bliver ændret
> > pr. 01.02.2009:
> >
> > Nuværende: 4 Mbit/256 kbit
> > Kommende: 4Mbit/512 kbit
> >
> > Prisen er uændret på 189 kr. pr. måned.
> >
> > Er der nogen der har fået brev med oplysning om andre hastigheder
> > (fra/til) og evt. prisændringer ?
>
> 20 Mbit/2 Mbit bliver til 20 Mbit/3 Mbit, samme pris.

Det samme her .. de når nok at gøre fiber (fra energi midt, ikke
midtvest bredbånd) uninteressant hvis de bliver ved med at skrue op for
upstream hastigheden ...

/thomas

Jens Åge Holm (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens Åge Holm


Dato : 18-01-09 15:32

On Sun, 18 Jan 2009 10:25:35 +0100, Thomas von Hassel wrote:

> gil <gil@obyon.com> wrote:
>
>> 20 Mbit/2 Mbit bliver til 20 Mbit/3 Mbit, samme pris.
>
> Det samme her .. de når nok at gøre fiber (fra energi midt, ikke
> midtvest bredbånd) uninteressant hvis de bliver ved med at skrue op for
> upstream hastigheden ...

Ahh mon dog - på kort sigt ja, men ikke på langt sigt.

DOCSIS 3.0 med bundling af 8 downstream kanaler og 4 upstream kanaler
giver 400/200 Mbps delt mellem de brugere, der er på i en given ø. Det er
også muligt at allokere flere kanaler til internet, men det vil være en
afvejning mellem, hvor mange fjernsynskanaler, der skal være, og hvormeget
internet, der skal tilbydes.

Energimidt bruger GPON (eller har ihvertfald gjort), som giver 2500/1250
Mbps til deling mellem 32 eller 64 brugere.

Andre fiberudbydere bruger gigabit interfaces (eller kan ihvertfald
opgraderes til det) til alle brugere, så der er også højere til loftet.

Men det er da helt sikkert, at internet via coax er rigtigt interessant i
rum tid endnu.

--
JÅH

Martin Damberg (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin Damberg


Dato : 19-01-09 20:15

"Jens Åge Holm" <boost@get2net.dk> wrote in message
news:pan.2009.01.18.14.31.39.958521@get2net.dk...
> On Sun, 18 Jan 2009 10:25:35 +0100, Thomas von Hassel wrote:
>
"klip"
>
> Ahh mon dog - på kort sigt ja, men ikke på langt sigt.
>
> DOCSIS 3.0 med bundling af 8 downstream kanaler og 4 upstream kanaler
> giver 400/200 Mbps delt mellem de brugere, der er på i en given ø. Det er
> også muligt at allokere flere kanaler til internet, men det vil være en
> afvejning mellem, hvor mange fjernsynskanaler, der skal være, og hvormeget
> internet, der skal tilbydes.
>
> Energimidt bruger GPON (eller har ihvertfald gjort), som giver 2500/1250
> Mbps til deling mellem 32 eller 64 brugere.
>
> Andre fiberudbydere bruger gigabit interfaces (eller kan ihvertfald
> opgraderes til det) til alle brugere, så der er også højere til loftet.
>
> Men det er da helt sikkert, at internet via coax er rigtigt interessant i
> rum tid endnu.
>
> --
> JÅH

husk lige på at DOCSIS 3.0 ikke er i produktion, kun WideBand DOCSIS dvs.
Downstream bonding,
ikke US bonding, desværre

Martin



Jens (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 20-01-09 12:49

"Martin Damberg" <martin-damberg@atfjernevejen-net.dk> skrev i meddelelsen
news:gl2ja5$bst$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> DOCSIS 3.0 med bundling af 8 downstream kanaler og 4 upstream kanaler
>> giver 400/200 Mbps delt mellem de brugere, der er på i en given ø. Det er
>> også muligt at allokere flere kanaler til internet, men det vil være en
>> afvejning mellem, hvor mange fjernsynskanaler, der skal være, og
>> hvormeget
>> internet, der skal tilbydes.
>
> husk lige på at DOCSIS 3.0 ikke er i produktion, kun WideBand DOCSIS dvs.
> Downstream bonding,
> ikke US bonding, desværre

Hej Martin,

Nu ved jeg jo at du ved noget om DOCSIS, så kan du venligst forklare
forskellen ?
Er der for begge teknologiers vedkommende tale om DOCSIS 3 ?

Jens


Martin Damberg (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin Damberg


Dato : 20-01-09 23:47

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote in message
news:4975babe$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> "Martin Damberg" <martin-damberg@atfjernevejen-net.dk> skrev i meddelelsen
> news:gl2ja5$bst$1@newsbin.cybercity.dk...
"klip"
>
> Hej Martin,
>
> Nu ved jeg jo at du ved noget om DOCSIS, så kan du venligst forklare
> forskellen ?
> Er der for begge teknologiers vedkommende tale om DOCSIS 3 ?
>
> Jens
Hey,

Wideband DOCSIS er, som jeg ser det, et skridt på vej til full D3.0.
Hvorfor Cisco (nok mest dem) og de andre ikke er hoppet på vognen 100%
er vel sikkert at US folket ikke efterspørger så meget båndbrede som i
Europa (dont know)

Wideband DOCSIS understøtter kun bonding af DS kanaler og ikke US kanaler,
det er vist det.

Martin



Asbjorn Hojmark (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 20-01-09 13:09

On Mon, 19 Jan 2009 20:15:06 +0100, "Martin Damberg"
<martin-damberg@atfjernevejen-net.dk> wrote:

> husk lige på at DOCSIS 3.0 ikke er i produktion, kun WideBand DOCSIS dvs.
> Downstream bonding, ikke US bonding, desværre

Taler du specifikt om YouSee? Andre steder er DOCSIS 3.0 i produktion.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Hans Mouridsen (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 20-01-09 18:21

Hej

On 20/01/09 13.09, in article
ekfbn4hqluvk515k0o1h4uvli4gcps0c04@hojmark.net, "Asbjorn Hojmark"
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>> husk lige på at DOCSIS 3.0 ikke er i produktion, kun WideBand DOCSIS dvs.
>> Downstream bonding, ikke US bonding, desværre
>
> Taler du specifikt om YouSee? Andre steder er DOCSIS 3.0 i produktion.

Hvad er det for nogle andre steder?

Mvh
Hans


Asbjorn Hojmark (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 20-01-09 20:06

On Tue, 20 Jan 2009 18:20:37 +0100, Hans Mouridsen <hom@FJERNMIGpc.dk>
wrote:

>> Andre steder er DOCSIS 3.0 i produktion.

> Hvad er det for nogle andre steder?

Der er adskillige news-releases at finde på nettet, hvis man ikke
kender nogen personligt.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Jens Fallesen (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens Fallesen


Dato : 20-01-09 20:15

Asbjorn Hojmark wrote:

>>> Andre steder er DOCSIS 3.0 i produktion.
>> Hvad er det for nogle andre steder?
> Der er adskillige news-releases at finde på nettet, hvis man ikke
> kender nogen personligt.

Virgin Media har det i drift flere steder i UK. At de så rent
markedsføringsmæssigt taler om "fibre optic broadband", er en anden sag,
der kun dækker over fiber ud til nærmeste CMTS ("kabelcentral").


--
Jens

Martin Damberg (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin Damberg


Dato : 20-01-09 23:42

"Jens Fallesen" <jf@avicnet.co.uk> wrote in message
news:497622cc$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Asbjorn Hojmark wrote:
>
"klip"
>
> Virgin Media har det i drift flere steder i UK. At de så rent
> markedsføringsmæssigt taler om "fibre optic broadband", er en anden sag,
> der kun dækker over fiber ud til nærmeste CMTS ("kabelcentral").
>
>
> --
> Jens

Hvad jeg ved af så kører DOCSIS 3.0 ingen steder, hvor imod Wideband DOCSIS
3.0 kører flere steder.
YouSee, Stofa er vist de cable providere der kører det her hjemme. Tror ikke
ret mange
antenneforeninger er hoppet på vognen endnu (kommer nok inden længe, måske
venter de til full D3.0).

Hvad jeg ved af så kører YouSee og Stofa begge med uBR10k hvor fra
12.3(23BC) :
http://www.cisco.com/en/US/docs/cable/cmts/ubr10012/release/notes/12_3bc/ubr10k_123bc_rn.html#wp203114
bonding af flere DS kanaler er muligt (gøres ved hjælp af en Edge-QAM,
Cisco's kasser hedder RF GW).
De alm. 5x20 linecards understøtter ikke Wideband DOCSIS og kommer heller
ikke til det (det sidste jeg har hørt)

Ingen af de små kasser, (ny) uBR7225vxr eller uBR7246vxr skulle understøtte
DS bonding endnu, kommer senere.

Omkring bonding af US så er der vist ingen EdgeQAM'er der understøtter dette
endnu. Cisco skulle komme med
en stor RF-GW10 (måske 4 også) som understøtter dette.

Flertallet af de nye modems der er kommet på det seneste understøtter dog
D3.0, både DS og US bonding (Cisco (SA) & Motorola - 4x DS/US)

Hvad jeg har hørt er at Cisco skulle komme med deres 20/20 linecard til 10K
i Q4 og der skulle softwaren til US bonding også komme, så
afventer med spænding Prisen pr DS skulle "vist" også falde en del.

mvh

Martin







Asbjorn Hojmark (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 22-01-09 08:05

On Tue, 20 Jan 2009 23:41:36 +0100, "Martin Damberg"
<martin-damberg@atfjernevejen-net.dk> wrote:

> Hvad jeg ved af så kører DOCSIS 3.0 ingen steder, hvor imod Wideband
> DOCSIS 3.0 kører flere steder.

Man behøver altså ikke lave upstream bonding for at kunne kalde sig
DOCSIS 3.0 compliant. Ciscos udstyr er EuroDOCSIS 3.0-certificeret,
selvom de endnu ikke laver upstream bonding.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Hans Mouridsen (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 20-01-09 20:55

On 20/01/09 20.06, in article
s28cn4dvbssei75k7rfluf81n9m1qb7m4t@hojmark.net, "Asbjorn Hojmark"
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Der er adskillige news-releases at finde på nettet, hvis man ikke
> kender nogen personligt.

Okay, men mig bekendt er der ingen danske udbydere, der har implementeret
Docsis 3 endnu...



Jens Åge Holm (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens Åge Holm


Dato : 21-01-09 00:18

On Mon, 19 Jan 2009 20:15:06 +0100, Martin Damberg wrote:

> husk lige på at DOCSIS 3.0 ikke er i produktion, kun WideBand DOCSIS dvs.
> Downstream bonding,
> ikke US bonding, desværre

Chipsene til det kan ihvertfald købes, og der er så vidt jeg ved udmeldt
både CMTS og modems, der understøtter DOCSIS 3.0.

Har Cablelabs ikke også certificeret et par stykker?

Det skorter ihvertfald ikke med pressemeddelser etc. fra diverse
kabeloperatorer rundt omkring i verden.

--
JÅH

Jens (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-01-09 17:11

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen
news:1itqi8z.tigmix1plk7kqN%thomas@elements.dk...
>
> Det samme her .. de når nok at gøre fiber (fra energi midt, ikke
> midtvest bredbånd) uninteressant hvis de bliver ved med at skrue op for
> upstream hastigheden ...

Nok snarere fordi de skruer op for downstream. Jeg kan f.eks. ikke få 50
Mbit/s ned på min fiber, det hurtigste produkt SydEnergi tilbyder er 40/40
Mbit/s, som jeg har. Men jeg kan få 50 Mbit/s hvis jeg vælger YouSee...
De færreste har brug for den hurtige upload på fiber, der er stadig ikke
mange tjenester til rådighed der effektivt gør brug af sådan en hastighed
(andet en P2P).
Jeg er dog vældig tilfreds med min upload hastighed og vil helst ikke
undvære den...

Jens


Asbjorn Hojmark (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 19-01-09 17:43

On Mon, 19 Jan 2009 17:11:18 +0100, "Jens"
<jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> De færreste har brug for den hurtige upload på fiber, der er stadig ikke
> mange tjenester til rådighed der effektivt gør brug af sådan en hastighed
> (andet en P2P).

Der er potentielt rigtig mange af tjenester, der har brug for hurtig
upstream, men det er rigtigt, at der ikke findes så mange af dem med
stor udbredelse... formentlig fordi hurtig upstream hastighed ikke er
så udbredt. (Der er en grad af Catch 22 i det).

Når det er sagt, sætter jeg dog stor pris på at have 50/50, når jeg
arbejder hjemmefra, når jeg laver backup af alt hjemmets data (inkl.
billeder, film etc), når jeg skal sende store mails, og fordi jeg kan
have en server på min forbindelse, uden at blive generet af det.

Man skal have prøvet en symmetrisk forbindelse for virkelig at forstå,
hvor meget det betyder for oplevelsen.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Jens Fallesen (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens Fallesen


Dato : 20-01-09 19:43

Asbjorn Hojmark wrote:

> Man skal have prøvet en symmetrisk forbindelse for virkelig at forstå,
> hvor meget det betyder for oplevelsen.

Seconded. I Danmark havde jeg fibernet (og det endda "kun" 20/20), ja
faktisk kører den endnu med server og det hele, nu har jeg kun ADSL, og
jeg må nøjes med cirka 5.0/1.1 – og her er det klart manglen på
upstream, der generer mig mest.

Og så måske lige, at jeg henter mail med 5 Mbps i stedet for 1 Gbps.


--
Jens

Jens (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 20-01-09 19:57

"Jens Fallesen" <jf@avicnet.co.uk> skrev i meddelelsen
news:49761b1e$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Asbjorn Hojmark wrote:
>
>> Man skal have prøvet en symmetrisk forbindelse for virkelig at forstå,
>> hvor meget det betyder for oplevelsen.
>
> Seconded. I Danmark havde jeg fibernet (og det endda "kun" 20/20), ja
> faktisk kører den endnu med server og det hele, nu har jeg kun ADSL, og
> jeg må nøjes med cirka 5.0/1.1 – og her er det klart manglen på upstream,
> der generer mig mest.

Jeg må sige at jeg vil få endda meget svært ved at undvære mine 40 Mbit/s
upstream. Er allerede igang med at lege med streaming server, så jeg kan
streame hjemmevideo klip til familien

Jens


Ivan V. Klattrup (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 20-01-09 19:50

Asbjorn Hojmark skrev:

>Man skal have prøvet en symmetrisk forbindelse for virkelig at forstå,
>hvor meget det betyder for oplevelsen.

Sidst jeg kørte symmetrisk var det ikke den store oplevelse, men det var
nok fordi at det var 64/64 kbit webspeed jeg havde

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Jens Fallesen (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens Fallesen


Dato : 20-01-09 20:04

Ivan V. Klattrup wrote:

> Sidst jeg kørte symmetrisk var det ikke den store oplevelse, men det var
> nok fordi at det var 64/64 kbit webspeed jeg havde

Jeg husker stadig, da jeg fik min første ISDN-router. Hold da op, hvor
gik det bare hurtigt, når man var på nettet! Og skulle det være helt
vildt, kunne man bundle kanalerne og næsten komme op på dobbelt hastighed.

Da min ADSL for nogle få år siden gik ned i nogle dage, brugte jeg ISDN
som nødløsning. Og det kunne man så konstatere, at nettet ikke længere
er skabt til …


--
Jens


Thomas Hansen (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 18-01-09 12:44

Hej

Får også den ændret til 20/3 pr. 1 feb. prøvede ellers at ringe til
kundeservice for at få 50/4 til 1 maj . Det ville de ikke .... er det
lykkes for nogen at få 50/4 ??

Mvh Thomas


Lars (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 18-01-09 13:14

On Sun, 18 Jan 2009 12:43:37 +0100, "Thomas Hansen"
<sb2202@gmailfjern.com> wrote:

>Får også den ændret til 20/3 pr. 1 feb. prøvede ellers at ringe til
>kundeservice for at få 50/4 til 1 maj . Det ville de ikke .... er det
>lykkes for nogen at få 50/4 ??

Ja, jeg ringede en gang om dagen i sidste uge, hvor de hver gang
sagde nej, indtil fredag hvor det godt kunne lade sig gøre. De
har haft nogle problemer i deres system, der gjorde at mange der
burde kunne få det er blevet afvist, så hvis du har prøvet først
på ugen, så prøv igen. Mit nuværende modem (det i CVG824G) giver
ca. 30/2, det nye modem der skal bruges for at kunne bruge 50/4
burde komme med posten i næste uge.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Thomas Hansen (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 18-01-09 13:28


"> Ja, jeg ringede en gang om dagen i sidste uge, hvor de hver gang
> sagde nej, indtil fredag hvor det godt kunne lade sig gøre. De
> har haft nogle problemer i deres system, der gjorde at mange der
> burde kunne få det er blevet afvist, så hvis du har prøvet først
> på ugen, så prøv igen. Mit nuværende modem (det i CVG824G) giver
> ca. 30/2, det nye modem der skal bruges for at kunne bruge 50/4
> burde komme med posten i næste uge.
>
> --
> Lars,

Jo ringede første på ugen , og blev afvist . prøver igen mandag

Mvh Thomas


Thomas Hansen (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 19-01-09 15:01


...
>
> "> Ja, jeg ringede en gang om dagen i sidste uge, hvor de hver gang
>> sagde nej, indtil fredag hvor det godt kunne lade sig gøre. De
>> har haft nogle problemer i deres system, der gjorde at mange der
>> burde kunne få det er blevet afvist, så hvis du har prøvet først
>> på ugen, så prøv igen. Mit nuværende modem (det i CVG824G) giver
>> ca. 30/2, det nye modem der skal bruges for at kunne bruge 50/4
>> burde komme med posten i næste uge.
>>
>> --
>> Lars,

det lykkes også for mig i anden omgang , fedt

Mvh Thomas
>


Karsten (19-01-2009)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 19-01-09 04:25

Lars <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid>skrev:
>på ugen, så prøv igen. Mit nuværende modem (det i CVG824G) giver
>ca. 30/2, det nye modem der skal bruges for at kunne bruge 50/4
>burde komme med posten i næste uge.
-snip-
hej
btw - giver Yousee fuldt valuta for pengene?
har iøjeblikket Fullrate 20/2 til 349,- men der kan "kun" presses
ca. 13/1.7 igennem ledningen, så hvis man kan få reelle 20/2 for
samme mønt, ja så ta'r man det jo med
mvh. Karsten


Brian K (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 18-01-09 16:03

"Thomas Hansen" <sb2202@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse
news:497315ea$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Får også den ændret til 20/3 pr. 1 feb. prøvede ellers at ringe til
> kundeservice for at få 50/4 til 1 maj . Det ville de ikke .... er det
> lykkes for nogen at få 50/4 ??
>


Jeg skulle modtage Cisco Routeren i starten af næst euge - og de har lovet
at når jeg sætter den til - så har jeg 50/4 (krydse, krydse finge)

Min 25/2 forbindelse har kørt perfekt i 6 mdr - har aldrig haft bedre
internet siden jeg fik yousee - min ping/latence i online games kan
simpelthen ikke blive bedre/lavere

mvh
Brian



Brian K (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 20-01-09 23:25

"Thomas Hansen" <sb2202@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse
news:497315ea$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Får også den ændret til 20/3 pr. 1 feb. prøvede ellers at ringe til
> kundeservice for at få 50/4 til 1 maj . Det ville de ikke .... er det
> lykkes for nogen at få 50/4 ??
>


Yep - fik det idag

mvh
brian



Bjarke Hansen (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 18-01-09 09:55

On 18 Jan., 16:02, "Brian K" <s...@noway.dk> wrote:

> Min 25/2 forbindelse har kørt perfekt i 6 mdr - har aldrig haft bedre
> internet siden jeg fik yousee - min ping/latence i online games kan
> simpelthen ikke blive bedre/lavere

Ahh nu strammer du den vist.... Det er stadig ikke på højde med
fiberbaseret linier....
Hvad har du til centralen, omkring 4-5ms?

Hvis man har fiber kan man nå rimeligt langt for 5ms---

Men ja det er da bedre end DSL....

Brian K (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 18-01-09 17:57

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:de37ece4-71dd-459e-81f5-7c29360e20a4@u18g2000pro.googlegroups.com...
On 18 Jan., 16:02, "Brian K" <s...@noway.dk> wrote:

Ahh nu strammer du den vist.... Det er stadig ikke på højde med
fiberbaseret linier....
Hvad har du til centralen, omkring 4-5ms?

Hvis man har fiber kan man nå rimeligt langt for 5ms---

Men ja det er da bedre end DSL....


Hvordan finder jeg ud af hvad jeg har til centralen ?


Mvh
Brian



Bjarke Hansen (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 18-01-09 10:11

On 18 Jan., 17:57, "Brian K" <s...@noway.dk> wrote:
> "Bjarke Hansen" <bjark...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:de37ece4-71dd-459e-81f5-7c29360e20a4@u18g2000pro.googlegroups.com...
> On 18 Jan., 16:02, "Brian K" <s...@noway.dk> wrote:
>
> Ahh nu strammer du den vist.... Det er stadig ikke på højde med
> fiberbaseret linier....
> Hvad har du til centralen, omkring 4-5ms?
>
> Hvis man har fiber kan man nå rimeligt langt for 5ms---
>
> Men ja det er da bedre end DSL....
>
> Hvordan finder jeg ud af hvad jeg har til centralen ?

Laver en traceroute, med en commandopromp i windows og skriver fx
"tracert ns.tele.dk" så det første "hop" er den latency der er ud på
selve Webspeed forbindelsen...

Nu bruger du jo nok forbindelsen i øjeblikket for ser da ikke særligt
godt ud fra lg.cxnet.dk nu:

PING 87.50.35.112 (87.50.35.112) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=1 ttl=55 time=30.1 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=2 ttl=55 time=52.7 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=3 ttl=55 time=51.1 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=4 ttl=55 time=36.1 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=5 ttl=55 time=40.5 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=6 ttl=55 time=38.0 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=7 ttl=55 time=28.2 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=8 ttl=55 time=55.3 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=9 ttl=55 time=49.9 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=10 ttl=55 time=68.2 ms

Brian K (18-01-2009)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 18-01-09 19:02

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:95e3c995-a0b6-40d4-9194-12749424fd7a@40g2000prx.googlegroups.com...

Laver en traceroute, med en commandopromp i windows og skriver fx
"tracert ns.tele.dk" så det første "hop" er den latency der er ud på
selve Webspeed forbindelsen...

Nu bruger du jo nok forbindelsen i øjeblikket for ser da ikke særligt
godt ud fra lg.cxnet.dk nu:

PING 87.50.35.112 (87.50.35.112) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=1 ttl=55 time=30.1 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=2 ttl=55 time=52.7 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=3 ttl=55 time=51.1 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=4 ttl=55 time=36.1 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=5 ttl=55 time=40.5 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=6 ttl=55 time=38.0 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=7 ttl=55 time=28.2 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=8 ttl=55 time=55.3 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=9 ttl=55 time=49.9 ms
64 bytes from 87.50.35.112: icmp_seq=10 ttl=55 time=68.2 ms



Hej

Ja - jeg deler lidt - samt er vi 3 der deler forbindelsen (og jeg ved af
naturlige årsager ikke om de også bruger forbindelsen lige nu)


Men en tracert herfra (uden at jeg deler)

C:\Documents and Settings\HP_Ejer>tracert ns.tele.dk

Sporer rute til ns.tele.dk [193.162.159.194]
over et maksimum af 30 hop:

1 6 ms 8 ms 8 ms 10.20.0.1
2 11 ms 7 ms 8 ms 10.250.0.81
3 16 ms * 7 ms ge-2-0-0-125.1000M.alb2nqu1.ip.tele.dk
[62.242.1
47.69]
4 9 ms 7 ms 8 ms ge-1-0-0.1000M.alb2nqu1.ip.tele.dk
[83.88.31.81]

5 7 ms 20 ms 8 ms ge-2-1-0-1000M.alb2nxu4.ip.tele.dk
[83.88.31.85]

6 12 ms 13 ms 16 ms te0-0-2-0-10G.alb2nqh1.ip.tele.dk
[83.88.1.149]

7 11 ms 11 ms 11 ms pos0-0-0-0-10G.boanqh1.ip.tele.dk
[83.88.3.42]
8 17 ms 20 ms 16 ms pos0-1-0-0-10G.arcnqh1.ip.tele.dk
[83.88.27.18]

9 10 ms 11 ms 11 ms xe-0-0-0-10G.arcnxu4.ip.tele.dk
[83.88.13.190]
10 20 ms 15 ms 14 ms so-1-2-0-622M.sltnxj2.ip.tele.dk
[83.88.29.134]

11 12 ms 14 ms 11 ms ge3-1.1000M.slttdk18nxc1.ip.tele.dk
[83.88.22.11
8]
12 12 ms 12 ms 11 ms ns.tele.dk [193.162.159.194]

Sporing fuldført.



rlauritsen (19-01-2009)
Kommentar
Fra : rlauritsen


Dato : 19-01-09 23:51

Jeg har 12/1 mbit nu, men kan også få 50/4 mbit fra 29. januar, når det nye
modem kommer. Indtil da bad jeg dem om at skrue op på 20/2 mbit. Skulle
hastigheden ikke automatisk stige uden at tage strømmen fra modemet osv. ?

Jeg har stadig kun 12/1 selvom jeg bad om 20/2 i eftermiddag.


rlauritsen (20-01-2009)
Kommentar
Fra : rlauritsen


Dato : 20-01-09 17:08

Det er fikset ved at ringe til yousee igen. Der var lavet en fejl.

Mikael A (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Mikael A


Dato : 20-01-09 17:16

Jeg ringede onsdag, torsdag, fredag i sidste uge.
Alle gange uden mulighed for 50Mbit.
I mandags prøvede jeg så igen, og så kunne jeg også få det.

-Mikael

Mikael A (21-01-2009)
Kommentar
Fra : Mikael A


Dato : 21-01-09 18:17

Mikael A wrote:
> Jeg ringede onsdag, torsdag, fredag i sidste uge.
> Alle gange uden mulighed for 50Mbit.
> I mandags prøvede jeg så igen, og så kunne jeg også få det.
>
> -Mikael

Til info så er modem modtaget dd.
De kan jo godt når de selv vil :)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste