Preben Bødker Nielsen skrev:
> Overvejer du at flytte din iPhone fra Telia, så vær beredt.
>
> Sendt til Politiken.dk:
>
> Her er en frisk oplevelse af Telias kundeservice.
>
> Det låste abonnement for danskere, som købte iPhone for 6 måneder siden
> er udløbet.
> Før kunderne kan forlade Telia og bruge andre selskaber, skal telefonen
> låses op.
> Indtil nu en ganske simpel process, men umulig for Telias teknikere.
>
> Kunder som spurgte efter operatørlåsekoden i sidste uge, blev henvist
> til at ringe tidligst dagen før deres abonnement udløb.
> I går ville ingen dog alligevel udlevere operatørkoden og i dag KAN
> Telia ikke udlevere den!
Jeg har fået min telefon låst op i dag - det tog 2 minutter. Den flinke
dame kunne selv finde mit IMEI-nummer, og den blev låst op med det samme.
Hun nævnte dog, at de havde problemer med at låse telefoner op, hvis man
allerede havde skiftet til et nyt selskab, men hvis man ikke har skiftet
endnu, så var det en problemfri process.
Derfor: hvis du ønsker at få din telefon låst op, så få den låst op
inden du skifter telefonselskab.
PS: Grunden til at jeg fik min telefon låst op er, at jeg gerne vil have
muligheden for at skifte abonnement - når jeg ønsker det. Faktisk er
Telias iOn stadig det bedste for mig, så indtil videre bliver jeg ved
dem. Nu har jeg blot muligheden for at skifte i det øjeblik jeg ønsker det.
--
Jesper Lund Stocholm
http://www.lundstocholm.dk