/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
TDC og profethatten
Fra : Bjørn


Dato : 30-12-08 19:16

Jeg har en god bekendt som er ivrig aktieinvester. Han og jeg har af og
til en diskussion om økonomi mm. Jeg har en forestilling om, at man kan
forestille sig at TDC går konkurs i løbet af 2009. Virksomheden er jo
belånt i vidt omfang, man har solgt en stor mængde aktiver fra, beskåret
servicen og lavet en prisstruktur så ethvert tænkende menneske løber
skrigende væk. Jeg syntes jo mere og mere driften af TDC ligner
landevejsrøvreri, men ved og forstår muligvis alt for lidt. Hvad siger I
- hvem har profethatten på? Er det helt ude i hampen at forestille sig
TDC pludselig i - bedste IT factory-stil - at erklære sig konkurs ?

Bjørn

 
 
Henrik Stidsen (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-12-08 21:22

Bjørn <info@xmetal.dk> wrote in
news:495a658c$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er det helt ude i hampen at forestille sig
> TDC pludselig i - bedste IT factory-stil - at erklære sig konkurs ?

Ja, fuldstændig - med det ejerskab de har går de næppe konkurs.
Prisstrukturen er ikke så kundefjendsk som du tror og servicen er faktisk
heller ikke så dårlig. TDC har rigtig mange store erhvervskunder og for det
kundesegment er TDC faktisk en rigtig stærk samarbejdspartner, bl.a. i
kraft af deres internationale netværk.

Desuden har TDC stadig nogle datterselskaber der tælles blandt de populære
på udbydermarkedet - Telmore, YouSee og Dansk Kabel TV - og de tjener penge
allesammen.

Og nå ja: ja, jeg arbejder i et af ovennævnte selskaber ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Kim Ludvigsen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 31-12-08 01:13

Henrik Stidsen skrev:
> Bjørn <info@xmetal.dk> wrote
>
>> Er det helt ude i hampen at forestille sig
>> TDC pludselig i - bedste IT factory-stil - at erklære sig konkurs ?
>
> Ja, fuldstændig - med det ejerskab de har går de næppe konkurs.
> Prisstrukturen er ikke så kundefjendsk som du tror og servicen er faktisk
> heller ikke så dårlig.

Nu er vi ganske vist i erhvervsgruppen (det burde vel have
været investeringsgruppen), men jeg vil da lige nævne, at
TDC netop har mistet to privat-abonnenter blandt min nære
familie.

Her fra den 1/1-2009 har man udfaset bredbåndsforbindelsen
1024/128. I stedet for at overføre abonnenterne til et andet
abonnement til samme pris, har man overført dem til en
4096/512-forbindelse. Resultatet er en prisstigning på 30
procent til 777 kroner i kvartalet.

I dette tilfælde er der tale om to pensionister, som absolut
ikke vil få nogen fordel af den højere hastighed, mens en
prisstigning på 60 kroner om måneden kan mærkes på
pengepungen. For fuldstændighedens skyld skal det lige
nævnes, at TDC slet ikke kan levere den pågældende hastighed
på adresserne. Man kan kun komme op på omkring 640 Kbit i
download.

Nu er der ved at blive skiftet til Fullrate, der kan levere
2 Mbit i downloadhastighed til 507 kroner i kvartalet. For
30 kroner ekstra er der gratis telefoni (IP), hvorfor den
ene også har opsagt sit telefonabonnement hos TDC (den anden
har telefon hos Telia, og den opsiges nok også).

Besparelsen for det opsagte bredbånd/telefon vil være på
minimum 780 kroner i kvartalet. Det er mange penge for en
pensionist - og såmænd også for de fleste andre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Johannes (07-01-2009)
Kommentar
Fra : Johannes


Dato : 07-01-09 19:32

> Nu er der ved at blive skiftet til Fullrate, der kan levere

Ved du at Fullrate er en del af JMI Invest, der også investerede i IT
Factory
hehe

Kunne dog selv finde på at skifte til Full rate, en af de eneste
virksomheder i JMI invest jeg syntes om, og som ligner en "rigtig"
forretning.
Men min TDC forbindelse er så stabil, og det har jeg brug for..

Med Venlig Hilsen
Johannes




Henrik Stidsen (08-01-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 08-01-09 00:25

"Johannes" <loopforever@NOSPAMgmail.com> wrote in
news:4964f489$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>> Nu er der ved at blive skiftet til Fullrate, der kan levere

> Ved du at Fullrate er en del af JMI Invest, der også investerede i IT
> Factory

Til gengæld er FullRate et firma hvor køberne står i kø for at få lov at
købe JMI Invests andel - så det er vist ikke et firma man skal være så
nervøs for at blive kunde hos :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Bjørn (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 31-12-08 09:23

well... helt overbevist er jeg jo ikke ;)
Det er rigtigt at TDC har mange store erhvervskunder, men jeg er lidt
usikker på hvor "fast" disse kunder egentligt sidder. Jeg kunne
ihvertfald forestille mig at en del af disse kunder ikke flytter fordi
det simpelthen er vanskeligt at flytte en stor virksomheds
kommunikationsstruktur fra et selskab til et andet.
Det jeg syntes virker underligt er at der er - ifølge pressen - er
optaget enorme lån i virksomheden - men med sikkerhed i hvad? Det
berømte rå kobber er naturligvis fint, men hvor meget er det reelt værd
når mere og mere kommunikation foregår ad andre kanaler? Samtidig
frasælger TDC datterselskaber og aktier i stort omfang og kursen holdes
angiveligt kunstigt oppe.

Bjørn


Henrik Stidsen wrote:
> Bjørn <info@xmetal.dk> wrote in
> news:495a658c$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Er det helt ude i hampen at forestille sig
>> TDC pludselig i - bedste IT factory-stil - at erklære sig konkurs ?
>
> Ja, fuldstændig - med det ejerskab de har går de næppe konkurs.
> Prisstrukturen er ikke så kundefjendsk som du tror og servicen er faktisk
> heller ikke så dårlig. TDC har rigtig mange store erhvervskunder og for det
> kundesegment er TDC faktisk en rigtig stærk samarbejdspartner, bl.a. i
> kraft af deres internationale netværk.
>
> Desuden har TDC stadig nogle datterselskaber der tælles blandt de populære
> på udbydermarkedet - Telmore, YouSee og Dansk Kabel TV - og de tjener penge
> allesammen.
>
> Og nå ja: ja, jeg arbejder i et af ovennævnte selskaber ;)
>

Bo (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 31-12-08 06:42

On 31 Dec., 10:23, Bjørn <i...@xmetal.dk> wrote:
> well... helt overbevist er jeg jo ikke  ;)
> Det er rigtigt at TDC har mange store erhvervskunder, men jeg er lidt
> usikker på hvor "fast" disse kunder egentligt sidder. Jeg kunne
> ihvertfald forestille mig at en del af disse kunder ikke flytter fordi
> det simpelthen er vanskeligt at flytte en stor virksomheds
> kommunikationsstruktur fra et selskab til et andet.
>
> Bjørn

Der er flere kommuner der har flyttet fra TDC over i andet selskab
efter en udbudsrunde, det er ikke så svært som du tror og kommunen der
har flere adresser i kommunen har "gratis" fået samlet sit telefonnet
til lokalnet... og kun med 1 opringningsnummer for borgeren. Hvor
før Rådhuset, skolerne, institutionerne og plejecentrene hver havde
deres indgående tlf.nr. Derved sparer kommunen penge. vh Bo

Henrik Stidsen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-12-08 15:21

Bo <solfranz47@gmail.com> wrote in news:eb2317e1-b85e-4fb5-8339-
1f53688a0166@n33g2000pri.googlegroups.com:

> Der er flere kommuner der har flyttet fra TDC over i andet selskab
> efter en udbudsrunde, det er ikke så svært som du tror og kommunen der
> har flere adresser i kommunen har "gratis" fået samlet sit telefonnet
> til lokalnet... og kun med 1 opringningsnummer for borgeren. Hvor
> før Rådhuset, skolerne, institutionerne og plejecentrene hver havde
> deres indgående tlf.nr. Derved sparer kommunen penge.

Du får det til at lyde som om TDC ikke kunne levere den ydelse - de har
lavet løsninger for virksomheder der har givet dem lokalnet i hele norden
så en kommune skulle de nok kunne klare :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Henrik (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 31-12-08 17:25


"Bjørn" skrev i en meddelelse
> Er det helt ude i hampen at forestille sig TDC pludselig i - bedste IT
> factory-stil - at erklære sig konkurs ?

Med eller uden hat på, skal det indskydes at der er en væsentlig forskel på
driften af TDC og IT factory.

TDC opererer inden for lovens rammer.... nåja og så er der den lille finte
at TDCs kunder er mere reelle end virtuelle



Bjørn (02-01-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 02-01-09 22:41

Ja, jeg sådan set ikke i tvivl om at det er lovligt, men jeg undrer mig
bare over at der ikke ser ud til at være ret meget reel nyudvikling i
firmaet. Man læser ikke andet end at der sælges fra hele tiden og den
oplevelse man får når man er i kontakt med dem efterlader en beklemmende
fornemmelse af at der mangler en mængde mennesker som forstår den
tekniske infrastruktur helt. Det har i været fald været min oplevelse
når jeg har fat i dem forbindelse med diverse hosting issues. Det jeg
undrer mig over er hvor alle de penge som jo må komme ind ved frasalg
egentlig bliver af, for der er ikke noget der tyder på at de bliver
reinvesteret i firmaet, synes jeg. Det skulle ikke undre mig om vi i
løbet at foråret vil få nogle meldinger om at firmaet er i svære
vanskeligheder og at det ville være topdejligt om staten ville skyde en
skilling i biksen hvorefter hele historien bliver erklæret konkurs
engang sidst på året.

Bjørn

Henrik wrote:
> "Bjørn" skrev i en meddelelse
>> Er det helt ude i hampen at forestille sig TDC pludselig i - bedste IT
>> factory-stil - at erklære sig konkurs ?
>
> Med eller uden hat på, skal det indskydes at der er en væsentlig forskel på
> driften af TDC og IT factory.
>
> TDC opererer inden for lovens rammer.... nåja og så er der den lille finte
> at TDCs kunder er mere reelle end virtuelle
>
>

Henrik Stidsen (02-01-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-01-09 22:54

Bjørn <info@xmetal.dk> wrote in
news:495e8a02$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Ja, jeg sådan set ikke i tvivl om at det er lovligt, men jeg undrer mig
> bare over at der ikke ser ud til at være ret meget reel nyudvikling i
> firmaet.

Hva kalder du så Play for nu lige at tage et eksempel?

> Det skulle ikke undre mig om vi i
> løbet at foråret vil få nogle meldinger om at firmaet er i svære
> vanskeligheder og at det ville være topdejligt om staten ville skyde en
> skilling i biksen hvorefter hele historien bliver erklæret konkurs
> engang sidst på året.

Det tror jeg ik du skal regne med.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Bjørn (03-01-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 03-01-09 00:14

> Det tror jeg ik du skal regne med.

Næh, vi må jo da i hvert fald håbe jeg tager fejl

Bjørn

Henrik Stidsen (03-01-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-01-09 01:59

Bjørn <info@xmetal.dk> wrote in
news:495e9fe3$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> > Det tror jeg ik du skal regne med.

> Næh, vi må jo da i hvert fald håbe jeg tager fejl

Jeg håber det i hvert fald, gider ikke til at skifte job lige nu ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Ukendt (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-01-09 10:05

>>Er det helt ude i hampen at forestille sig TDC pludselig i - bedste IT
>>factory-stil - at erklære sig konkurs ?<<
>
> Bjørn

Fuldstændig! - der er da på ingen måde nogen sammenhæng mellem det TDC
foretager sig og det som IT Factory (IKKE) gjorde -

per


Bjørn (09-01-2009)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 09-01-09 16:44

Jeg forstår nu ikke helt den optimisme I lægger for dagen. Søg på
TDC+gældsætning på Google og det vil vrimle med artikler om de enorme
lån som TDC har taget og som IMHO klart ligger ud over hvad firmaet
reelt er værd. Hvad er alle disse mange - lånte - penge reinvesteret i?
Ihvertfald ikke i TDC vil jeg mene. Jeg er ikke blind for at TDC har
selskaber som Webmore og Yousee, men jeg føler mig blot ikke sikker på
hvad de reelt er værd. Det par bekendtskaber jeg har gjort med webmore
hosting har i hvertfald ikke imponeret mig. Det virkede meget gammeldags
og ufleksibelt. Play er jo fedt - men giver det reelt flere kunder? Det
tvivler jeg en del på. Sikkert nogen - men sådan rigtigt, rigtigt mange?
TDC har behandlet fastnetkunderne som skidt og forsætter med at gøre
det. Jeg synes det er lidt underligt for det er jo netop gode kunder i
den forstand at de er stabile og bare betaler. Hvorfor udvikler man så
ikke gruppen, for det er der ingen tiltag til.
Jeg har altså stadig en forestilling om at vi i oktober/november skal
høre TDC jamre for pludselig at lukke hele eller dele af biksen - men
man jo da på den anden side håbe jeg tager fejl

Bjørn


Per Krabbe / scanboat.com wrote:
>>> Er det helt ude i hampen at forestille sig TDC pludselig i - bedste
>>> IT factory-stil - at erklære sig konkurs ?<<
>>
>> Bjørn
>
> Fuldstændig! - der er da på ingen måde nogen sammenhæng mellem det TDC
> foretager sig og det som IT Factory (IKKE) gjorde -
>
> per

Henrik Stidsen (10-01-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-01-09 00:02

Bjørn <info@xmetal.dk> wrote in
news:496770c5$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Play er jo fedt - men giver det reelt flere kunder?

Play skal ikke give flere kunder. Det skal holde på kunderne, give dem en
god grund til ikke at skifte udbyder - og det virker tilsyneladende.

> Jeg har altså stadig en forestilling om at vi i oktober/november skal
> høre TDC jamre for pludselig at lukke hele eller dele af biksen - men
> man jo da på den anden side håbe jeg tager fejl

Man sku tro du arbejder for en konkurrent og blot er ude på at skabe
usikkerhed om TDC :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste