/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Outlook 2003
Fra : Jesper S Jensen


Dato : 30-12-08 15:41

Hej

Ville høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med hvor jeg sætter flueben
for at få en kvittering for sendt E-mail for at modtager har læst den i
Outlook 2003

Hilsen Jesper



 
 
Ole C (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 30-12-08 15:52

Jesper S Jensen skrev blandt andet:

> Ville høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med hvor jeg sætter
> flueben for at få en kvittering for sendt E-mail for at modtager har
> læst den i Outlook 2003

Hvad står der om emnet i Hjælp?

--
vh
Ole C


Søren K Rasmussen (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Søren K Rasmussen


Dato : 30-12-08 16:35


"Jesper S Jensen" <jesper.steen@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:495a3307$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> Ville høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med hvor jeg sætter
> flueben
> for at få en kvittering for sendt E-mail for at modtager har læst den i
> Outlook 2003
>
> Hilsen Jesper
>
>
Hej Jesper
Funktioner - Indstillinger - E mail indstillinger -
registreringsindstillinger og et flueben i kvitering for modtagelse.

mvh
Søren


Erik Olsen (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 30-12-08 16:45

Søren K Rasmussen wrote:
> Jesper S Jensen skrev
>>
>> Ville høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med hvor jeg sætter
>> flueben
>> for at få en kvittering for sendt E-mail for at modtager har læst
>> den i Outlook 2003
>>
> Funktioner - Indstillinger - E mail indstillinger -
> registreringsindstillinger og et flueben i kvitering for modtagelse.

Det virker ikke.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Ole C (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 30-12-08 17:37

Erik Olsen skrev blandt andet:


>> Funktioner - Indstillinger - E mail indstillinger -
>> registreringsindstillinger og et flueben i kvitering for modtagelse.
>
> Det virker ikke.

Så er det nok fordi modtagerne ikke retter sig efter din anmodning om
kvittering - eller for eksempel i OE eller WM har sat flueben ud for "Send
aldrig en kvittering for læsning".

--
vh
Ole C


Erik Olsen (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 30-12-08 17:49

Ole C wrote:
> Erik Olsen skrev blandt andet:
>
>
>>> Funktioner - Indstillinger - E mail indstillinger -
>>> registreringsindstillinger og et flueben i kvitering for modtagelse.
>>
>> Det virker ikke.
>
> Så er det nok fordi modtagerne ikke retter sig efter din anmodning om
> kvittering - eller for eksempel i OE eller WM har sat flueben ud for
> "Send aldrig en kvittering for læsning".

Netop, og det er der rigtigt mange der har.

Hvad er det forøvrigt for en sær formulering "Så er det nok fordi
modtagerne ikke retter sig efter din anmodning ...".

Det kunne da aldrig falde mig ind at acceptere at en tilfældig bruger
skulle bestemme hvilke mails mit mailprogram skal sende. Det er flabet
ud over enhver beskrivelse at forlange noget sådant, aldrig i livet!

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Ole C (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 30-12-08 20:01

Erik Olsen skrev blandt andet:

> Hvad er det forøvrigt for en sær formulering "Så er det nok fordi
> modtagerne ikke retter sig efter din anmodning ...".

Det er skam ikke en sær formulering. I den medfølgende besked står der jo
netop noget i retning af "Afsenderen anmoder om en kvittering...."
Ordet "anmode" betyder "beder om" - og det er da også det eneste afsenderen
har mulighed for, nemlig at bede om en kvittering.

--
vh
Ole C


Erik Olsen (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 30-12-08 20:06

Ole C wrote:
> Erik Olsen skrev blandt andet:
>
>> Hvad er det forøvrigt for en sær formulering "Så er det nok fordi
>> modtagerne ikke retter sig efter din anmodning ...".
>
> Det er skam ikke en sær formulering. I den medfølgende besked står
> der jo netop noget i retning af "Afsenderen anmoder om en
> kvittering...." Ordet "anmode" betyder "beder om" - og det er da også
> det eneste
> afsenderen har mulighed for, nemlig at bede om en kvittering.

Det er især "... retter sig efter ...", det virker ret kommanderende.
Det passer måske fint med holdningen hos dem der bruger funktionen, men
den går altså ikke.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Ole C (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 30-12-08 22:01

Erik Olsen skrev blandt andet:

> Det er især "... retter sig efter ...", det virker ret kommanderende.

Du fantaserer. Dem der ikke "retter sig efter", afviser jo netop at tage mod
kommandoer.
Men hvad er egentlig dit ærinde? Intet af hvad jeg har skrevet kan tolkes
som et forsvar for kvitteringer

--
vh
Ole C


JJ (30-12-2008)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 30-12-08 17:40

Erik Olsen wrote, on 30-12-2008 16:45:
> Søren K Rasmussen wrote:
>> Jesper S Jensen skrev
>>>
>>> Ville høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med hvor jeg sætter
>>> flueben
>>> for at få en kvittering for sendt E-mail for at modtager har læst
>>> den i Outlook 2003
>>>
>> Funktioner - Indstillinger - E mail indstillinger -
>> registreringsindstillinger og et flueben i kvitering for modtagelse.
>
> Det virker ikke.
>
Det er ikke noget, jeg ved noget om, men jeg forestiller mig, at det kun virker, hvis sender og modtager er forbundet til een og samme Exchange server. Er der nogen, som kan bekræfte eller afvise det?

Ole C (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 30-12-08 17:47

JJ skrev blandt andet:

> Det er ikke noget, jeg ved noget om, men jeg forestiller mig, at det
> kun virker, hvis sender og modtager er forbundet til een og samme
> Exchange server. Er der nogen, som kan bekræfte eller afvise det?

Har ikke noget med det at gøre.
Det er en anmodning, som sendes sammen med mail'en - og hvor det er helt op
til modtageren at afvise eller acceptere.
En helt overflødig funktion, da en evt. accept ikke giver nogen sikkerhed
for at modtageren virkelig læser indholdet....

--
vh
Ole C


JJ (30-12-2008)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 30-12-08 18:00

Ole C wrote, on 30-12-2008 17:46:
> Det er en anmodning, som sendes sammen med mail'en - og hvor det er helt
> op til modtageren at afvise eller acceptere.

Tak for den information.

> En helt overflødig funktion, da en evt. accept ikke giver nogen
> sikkerhed for at modtageren virkelig læser indholdet....

Nej, men det er vel ikke anderledes end med anbefalede breve.

Ivan V. Klattrup (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 30-12-08 18:53

JJ skrev:

>Nej, men det er vel ikke anderledes end med anbefalede breve.

Anbefalede breve kan da vist ikke modtages og åbnes uden en underskrift

de mail med den anmodning kan både modtages og læses uden at acceptere
anmodningen

JJ (30-12-2008)
Kommentar
Fra : JJ


Dato : 30-12-08 19:18

Ivan V. Klattrup wrote, on 30-12-2008 18:52:
> JJ skrev:
>
>> Nej, men det er vel ikke anderledes end med anbefalede breve.
>
> Anbefalede breve kan da vist ikke modtages og åbnes uden en underskrift
>
> de mail med den anmodning kan både modtages og læses uden at acceptere
> anmodningen

Det jeg mener er, at afsenderen af et anbefalet brev også kan få en kvittering for, at brevet er blevet modtaget, men kan ikke vide, om modtageren bare har smidt brevet ud ulæst eller har lagt det til
side og glemt at læse det.

Max (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 30-12-08 19:59

Hej JJ

> Det jeg mener er, at afsenderen af et anbefalet brev også kan få en
> kvittering for, at brevet er blevet modtaget, men kan ikke vide, om
> modtageren bare har smidt brevet ud ulæst eller har lagt det til side
> og glemt at læse det.

Ja, men ideen er jo netop at du har bevis for at modtageren
har fået dit brev, om han læser det eller ej er jo hans problem.

--
Mvh Max


Ole C (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 30-12-08 20:05

Max skrev blandt andet:

> Ja, men ideen er jo netop at du har bevis for at modtageren
> har fået dit brev

Og hvad er det lige afsenderen kan bruge det til?

> om han læser det eller ej er jo hans problem.

Som afsender er jeg betydeligt mere interesseret i at modtageren læser min
mail, end i at han sender en formel kvittering....

--
vh
Ole C


Max (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 30-12-08 20:12

Hej Ole

> Som afsender er jeg betydeligt mere interesseret i at modtageren
> læser min mail, end i at han sender en formel kvittering....

Og det sikre du dig netop ikke ved at bede om en kvitering. Men
skriv din mail let og overskuelig i ren tekst og bed modtageren
kommentere noget i mailen, så har du en vis sikkerhed. Fancy
HTML mails med vedhæftede anmodninger har en tendens til
at ryge den korteste vej i skraldespanden.

--
Mvh Max


Ole C (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 30-12-08 22:03

Max skrev blandt andet:


>> Som afsender er jeg betydeligt mere interesseret i at modtageren
>> læser min mail, end i at han sender en formel kvittering....

> Og det sikre du dig netop ikke ved at bede om en kvitering. Men
> skriv din mail let og overskuelig i ren tekst og bed modtageren
> kommentere noget i mailen, så har du en vis sikkerhed.

Er det dit indtryk, at jeg har en anden holdning?

--
vh
Ole C


Ole C (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 30-12-08 20:02

JJ skrev blandt andet:


> Nej, men det er vel ikke anderledes end med anbefalede breve.

- og næppe noget der ville kunne bruges i byretten

--
vh
Ole C


Jesper S Jensen (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper S Jensen


Dato : 30-12-08 22:51

Hej

Jeg takker for hjælpen Tak !!!!!!!!!

Jesper

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse
news:495a701a$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> JJ skrev blandt andet:
>
>
>> Nej, men det er vel ikke anderledes end med anbefalede breve.
>
> - og næppe noget der ville kunne bruges i byretten
>
> --
> vh
> Ole C
>



Ole C (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 30-12-08 23:07

Jesper S Jensen skrev blandt andet:


> Jeg takker for hjælpen Tak !!!!!!!!!

Selv tak.

--
vh
Ole C


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409075
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste