RAM til 8500
Fra : Jørgen Angel

Dato : 26-07-01 19:42

Hos OWC i USA har de to typer RAM som skulle kunne bruges i en 8500:
OWC 5 Volt Memory:
128MB 168 Pin Mac 5V DIMM 60NS 4K FPM non-EDO (2K per bank) w/Lifetime
Warranty (TPDIMM5V128) more info... $54.97

Techworks 5 Volt Memory:
128MB (60ns) TechWorks 5v 2K FPM Mac DIMM w/Lifetime Warranty
(TWDIMM5V128) more info... $239.95

Det er jo en gevaldig prisforskel. Hvorfor er der mon det? Kan man bruge
begge typer i 8500?

OWC skriver om deres egen RAM:

OWC 168 Pin Mac DIMMs utilize major brand memory chips from IBM, LGS,
Micron, Motorla, Samsung, Siemens, Texas Instruments, and others installed
on high quality 3rd party board. These modules meet or exceed Apple
Specifications ensuring complete compatibility for a Lifetime of reliable
usage. Should a module fail, OWC will replace the memory module withou
charge upon receipt of the defective module.
These 128MB DIMMs are built with 8x8 memory devices. The memory controller
in your computer was
designed to support 8x8 devices and no address conversion is required for
this modules operation.

Det lyder jo som om deres "egen" RAM er vædig god. Nogen der har
erfaringer?

Jørgen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-07-01 02:44

Hej Jørgen

Bevar mig vel... det er en stor forskel i pris, - selvom det stadig er noget
billigere end herhjemme! - OfficeLine tager fx. ca. 2500kr. + moms for en
128'er.....

Jeg tør godt stole på at 'deres egen RAM' er fuldt ud lige så god, da de jo
bruger produkter fra anerkendte firmaer. Jeg tror det hænger sammen med, at
OWC køber så stort ind, at de kan få lov til at bruge deres eget navn på
RAM'en i stedet for fabrikantens navn. - Og så er den dyre TechWorks RAM fo
det, man kalder 'full dedicated' til Apple. Det betyder, at TW har været
ekstra omhyggelig med produktion og tilpasning.

Så du kan rolig købe 'den billige', - der er jo også livsvarigt garanti på
den.

mvh. Erik Richard

Jørgen Angel wrote:

> [...]
> this modules operation.
>
> Det lyder jo som om deres "egen" RAM er vædig god. Nogen der har

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)